Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015
¿¿¿Linea 111????
Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
En el terme línia es refereix al "model" ( UT 111) i sí, dels 24 trens, 5 seran de tres cotxes per cobrir la L7, està explicat més amunt.
PD: Magnifiques recreacions 122-042-132, són genials
Renfe445 wrote:És cert que faran unitats 113 però de tres cotxes?
I es diran 114?
O és un rumor?
Extret de la nota de premsa de FGC:
"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de manera progressiva fins l’any 2015 els trens de la sèrie 111 de la línia Barcelona-Vallès. Cinc de les 24 unitats estaran formades per 3 cotxes per poder donar servei a les estacions de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) on les andanes són més curtes. Aquests trens de 3 cotxes circularan com a sèrie 114"
quinesglai wrote:Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Sí, hi haurà una subsèrie anomenada 114 que bàsicament seran sèrie 113 de 3 cotxes, ara mateix no recordo quantes seran construïdes.
quinesglai wrote:Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Sí, hi haurà una subsèrie anomenada 114 que bàsicament seran sèrie 113 de 3 cotxes, ara mateix no recordo quantes seran construïdes.
5. Si mireu i llegiu aquest mateix fil trobareu tota la informació.
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015
¿¿¿Linea 111????
Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Las unidades 113 de tres coches no decían que se iban a llamar 114.
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015
¿¿¿Linea 111????
Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Las unidades 113 de tres coches no decían que se iban a llamar 114.
Es que és diràn 114. Entre tots us esteu fent un cacau mental important. Unes quantes unitats 113 (de les encarregades) se'ls treurà un cotxe intermig, de tal manera que quedaràn amb 3 cotxes. Aquests trens, tal i com diu FGC seràn numerats com a sèrie 114, i només es diferenciaràn de la sèrie 113 per tenir un cotxe menys.
Aquí teniu la nota de premsa que ha fet FGC i que un company ha penjat l'enllaç (i on està tot explicat):
Extret de la nota de premsa de FGC:
"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de manera progressiva fins l’any 2015 els trens de la sèrie 111 de la línia Barcelona-Vallès. Cinc de les 24 unitats estaran formades per 3 cotxes per poder donar servei a les estacions de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) on les andanes són més curtes. Aquests trens de 3 cotxes circularan com a sèrie 114"
A dia d'avui (30/1) hi ha quatre unitats sèrie 113 operatives (113.01 Alstom, 113.03 CAF, 113.04 Alstom i 113.05 CAF) tot i que pel què sembla només en circulen com a molt tres de manera simultània. La 113.02 (Alstom) és al COR de Rubí i suposo que encara en proves. De moment sembla que almenys durant les hores de la tarda fan més serveis a la S2 que no pas a la S1, amb dos trens destinats a la S2 i un tren a la S1.
També hi ha informació de la sèrie 114, que com molt bé han dit són en realitat unitats 113 de 3 cotxes però que les renumeren a 114. El què no sé segur és si el cotxe eliminat serà el cotxe remolc (184) o el cotxe motor sense cabina (124).
Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten
En els últims 15 missatges del tema s'ha preguntat 3 cops, i se n'ha respost 6, pel tema de les 113 de 4 cotxes/114 de 3 cotxes (per cert, hagués quedat més coherent a l'inrevès)
A les pàgines 4 i 5 del tema es va explicar detalladament.
MNo em queda clara la composició... M-R-R-M? Com dieu això de "cotxe sense cabina"...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
oriolp13 wrote:Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten
Que estrany, en principi haurien de sortir bé. Prova a fer "F5" al navegador per actualitzar la pàgina a veure si és això.
Adolescent barceloní wrote:MNo em queda clara la composició... M-R-R-M? Com dieu això de "cotxe sense cabina"...
La composició és Mc-M-R-Mc, és a dir un cotxe motor amb cabina (numeració 113.0x), un cotxe motor intermig sense cabina (123.x), un cotxe remolc sense motor (183.x) i un cotxe motor amb cabina (113.5x). La composició de fet és idèntica a la de les unitats 112. Ara faltarà veure a les UT-114 quin cotxe eliminen si el cotxe motor intermig o bé el cotxe remolc intermig.
Yo apuesto por Mc - R - Mc, como las 111. Y espero equicovarme y que las hagan Mc - M - Mc para que al menos que se van las 111 las 114 tengan una aceleración de la p*** ai carai!.
alf_ wrote:Yo apuesto por Mc - R - Mc, como las 111. Y espero equicovarme y que las hagan Mc - M - Mc para que al menos que se van las 111 las 114 tengan una aceleración de la p*** ai carai!.
Les 111 assoleixen els 1,0m/s2 d'acceleració. Si les 114 finalment són Mc - R - Mc, l'acceleració deu rondar els 1,0 - 1,1m/s2, ja que presumiblement seran més lleugeres i potents que les 111. Tenint en compte que l'acceleració màxima permesa per temes de seguretat i confort dels viatgers és d'1,2m/s2, dubto que valgui la pena construir-les en composició Mc - Mi - Mc.
oriolp13 wrote:Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten
Que estrany, en principi haurien de sortir bé. Prova a fer "F5" al navegador per actualitzar la pàgina a veure si és això.
Resegueix tot els post dedicat als nous 113 i veuràs que tot està pensat; hi ha 5 composicions 114 (de 3 cotxes) per la línia del Tibidabo. Tot pensat. Salut!
Pueden estar aparentemente bien. Pero me gustaría ver cuáles son los costes de su mantenimiento. No han sido unidades que hayan sufrido ninguna modificación destacable a lo largo de su vida activa (una trentena de años, que pronto se dice). E igualmente, me gustaría disponer de la comparativa de rentabilidad entre las opciones de transformación de las 111 y la compra de nuevo material.
Creo que, al contrario de lo que sucedió con las 211, en este caso la decisión de construir las series 113/114 la encuentro razonable. Ahora falta que funcionen bien.
Un saludo.