BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Dades d'usuaris

Post by Javi M »

He pogut aconseguir algunes dades d'ús de la línia R4 Sud. La primera columna representa la mitja d'usuaris per dia laborable durant l'any 2012; la segona, el percentatge d'usuaris de l'estació respecte del total de la línia; i l'última, el tant per cent d'usuaris, si no es té en compte L'Hospitalet.

L'Hopitalet ----------- 14.440 ---- 19,18 ------ (---)
Cornellà ---------------- 8.442 ---- 11,21 ---- 13,87
Sant Joan Despí ------ 4.790 ------ 6,36 -------7,87
Sant Feliu ------------ 11.113 ----- 14,76 ---- 18,26
Molins de Rei ---------- 7.346 ------ 9,76 ---- 12,07
El Papiol ---------------- 1.026 ------ 1,36 ----- 1,69
Castellbisbal ----------- 2.387 ------ 3,17 ----- 3,92
Martorell --------------- 8.632 ----- 11,46 ---- 14,18
Sant Sadurní d’Anoia - 2.510 ------ 3,33 ----- 4,12
Lavern – Subirats -------- 219 ------ 0,29 ----- 0,36
La Granada -------------- 469 ------- 0,62 ----- 0,77
Vilafranca ------------- 6.817 ------- 9,05 ---- 11,2
Els Monjos --------------- 613 ------- 0,81 ----- 1,01
L’Arboç ------------------- 976 ------ 1,3 ------- 1,6
El Vendrell -------------- 2.491 ------ 3,31 ----- 4,09
St. Vicenç de Calders - 3.030 ------- 4,02 -----4,98

TOTAL ---------------- 75.301
TOT. SENSE L'H ----- 60.861


Crec que les dades parlen per si soles.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Millora l'oferta, puja la demanda

Post by Guigui »

Javi M wrote:Crec que les dades parlen per si soles.
Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Millora l'oferta, puja la demanda

Post by Javi M »

Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.

Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Millora l'oferta, puja la demanda

Post by Toni »

Javi M wrote:
Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.

Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Millora l'oferta, puja la demanda

Post by alf_ »

Toni wrote:
Javi M wrote:
Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.

Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
Entonces debe de ser que en todo el mundo civilizado no es más que partidismo como se definen las líneas de tren, porque en Alemania como en EE.UU. como en Japón como en Suiza como en todas partes te encuentras con el mismo fenómeno: Trenes rápidos que se saltan poblaciones para acercar otras poblaciones que no son tan grandes pero quedan más lejos de ese nucleo. Es decir, lo mismo que los semidirectos de la R4 o el de Puigcerdà. Y eso te lo encuentras con vías cuádruples, vías dobles y hasta vías únicas. Ya son ganas de ver conspiraciones por todas partes.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE

Post by gatvell »

Un semidorecte no es munta només perquè un municipi tingui més gent o no. Tant fa si Cerdanyola té més usuaris de tren que Manresa. Si que és important que el tren digui gent, però el semidirecte es fa, prioritàriament, per trigar menys a fer el recorregut.
Que fora millor tindre 4 vies des de Terrassa fins a Martorell, tunels desdoblats a Barcelona, etcètera? Oi, tant!!
Però com que això és un somni i el que tenim son dues vies fem el que podem amb dues vies.

Jo, no crec que agafi aquest semidirecte, sóc usuari ocasional de RENFE i ara agafo menys el tren que fa un any. Amb tot, em sembla una bona pensada.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Millora l'oferta, puja la demanda

Post by Toni »

alf_ wrote:
Toni wrote:
Javi M wrote: Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.

Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
Entonces debe de ser que en todo el mundo civilizado no es más que partidismo como se definen las líneas de tren, porque en Alemania como en EE.UU. como en Japón como en Suiza como en todas partes te encuentras con el mismo fenómeno: Trenes rápidos que se saltan poblaciones para acercar otras poblaciones que no son tan grandes pero quedan más lejos de ese nucleo. Es decir, lo mismo que los semidirectos de la R4 o el de Puigcerdà. Y eso te lo encuentras con vías cuádruples, vías dobles y hasta vías únicas. Ya son ganas de ver conspiraciones por todas partes.
Seguron que hay muchos semidirectos por ahí que tienen mucho sentido. Lo que es más discutible es que estos semidirectos se carguen trenes que llevan el triple de personas que ellos. No digo que no haya que poner semidirectos, lo que digo es que benefician a 10 y perjudican a 100. A partir de ahí, es un tema de prioridades.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Millora l'oferta, puja la demanda

Post by alf_ »

Toni wrote:Seguron que hay muchos semidirectos por ahí que tienen mucho sentido. Lo que es más discutible es que estos semidirectos se carguen trenes que llevan el triple de personas que ellos. No digo que no haya que poner semidirectos, lo que digo es que benefician a 10 y perjudican a 100. A partir de ahí, es un tema de prioridades.
No se han cargado ningun tren, la R4 sigue funcionando cadenciada. ¿Y quien eres tu para decir cuanta gente se beneficia y se perjudica? ¿Tienes cifras para demostrar lo que dices? De lo contrario podemos asumir que se han hecho esos semidirectos para beneficiar a más gente de la que no se beneficia (porque no se perjudica a nadie, sigue habiendo un tren cada 15 minutos por si no te has dado cuenta)
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”