El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by eolosbcn »

Henry 030 wrote:Fa temps que em mosqueja el tema dels vols intercontinentals des d'El Prat. Durant els últims 7-8 anys han aparegut multitud de notícies o rumors (aquests últims en fòrums d'aviació) sobre companyies d'arreu del món que volien inaugurar rutes al Prat o planejaven estudiar-ne la viabilitat, no obstant, la gran majoria d'aquestes companyies no ha tornat a mostrar interès en instal·lar-se a BCN, suposo que la crisi en té part de la culpa (Madrid també en té part de la culpa9, però està clar que moltes rutes amb Amèrica (tant del Nord-Central com del Sud), Àfrica i Àsia que mouen un gran nombre de viatgers a BCN no compten amb enllaç directe, i això no és bo a l'hora de realitzar congressos o fires, per a la instal·lació de multinacionals a Catalunya amb el conseguent moviment d'empreses ni per al turisme.
Deu n'hi do el bon nombre de línies noves intercontinentals que hi han en El Prat i que s'ha establert en els últims anys. Per a mi el problema es que El Prat no es un hub. Pero ara mateix, a fora d'Europa (no hi poso els vols dels paísos riberencs del Mediterrani) es pot volar directe a:

- Nova Iork JFK (Delta i American)
- Nova Iork Newark (United)
- Miami (American)
- Buenos Aires (Aerolineas)
- Bogotá (Avianca)
- Rio de Janeiro (Singapore)
- Banjul (Gambia i Vueling)
- Singapore (Singapore)
- Lahore/Islamad/Karachi (Pakistan airlines)
- Amman (Royal Jordanian)
- Doha (Qatar)
- Dubai (Emirates)

Fa cinc o deu anys era un somni tenir tot aquesta munió de vols intercontinentals directes des de Barcelona.
Per no parlar de que en vols a Alemania, per exemple, Barcelona te moltes millors connexions que Madrid. Exemple concret. Des de Madrid no pots volar directe a Stuttgart. Des de Barcelona si. Per posar només un exemple.
jEiiK0b
N5
N5
Posts: 118
Joined: Wednesday 10/08/2011 15:47
Location: Esparreguera

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jEiiK0b »

eolosbcn wrote:Deu n'hi do el bon nombre de línies noves intercontinentals que hi han en El Prat i que s'ha establert en els últims anys. Per a mi el problema es que El Prat no es un hub. Pero ara mateix, a fora d'Europa (no hi poso els vols dels paísos riberencs del Mediterrani) es pot volar directe a:

- Nova Iork JFK (Delta i American)
- Nova Iork Newark (United)
- Miami (American)
- Buenos Aires (Aerolineas)
- Bogotá (Avianca)
- Rio de Janeiro (Singapore)
- Banjul (Gambia i Vueling)
- Singapore (Singapore)
- Lahore/Islamad/Karachi (Pakistan airlines)
- Amman (Royal Jordanian)
- Doha (Qatar)
- Dubai (Emirates)
Malgrat això, la proporció de línies intercontinentals respecte del total de línies segueix sent baixa, en comparació amb altres aeroports europeus.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by davida »

Agost 2013: L'aeroport del Prat ja es l'aeroport amb mes passatger d'Espanya per primera vegada a la historia.

http://www.elmundo.es/elmundo/2013/09/1 ... 15233.html
jEiiK0b
N5
N5
Posts: 118
Joined: Wednesday 10/08/2011 15:47
Location: Esparreguera

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jEiiK0b »

Doncs Aena encara no ha publicat l'informe del mes d'agost :?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by davida »

elliotfern
N2
N2
Posts: 13
Joined: Monday 12/11/2012 17:59

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by elliotfern »

Enhorabona per l'Aeroport de Barcelona. Però com sempre ens toca, des d'aquest fòrum, recordar que caldria anar solucionant importants deficiències en quant a les connexions de l'aeroport amb el transport públic.

Tenim un aeroport internament funcional, ampli, ben cuidat, amb serveis de primera qualitat (en això AENA fa una bona feina). Però pel que fa a arribar i/o sortir de l'aeroport en transport públic estem a anys llum de tenir un aeroport de primera classe. Sembla mentida com encara ningú hi posi remei d'una vegada per totes.

Una observació, si voleu secundària: encara a dia d'avui a l'estació de Plaça Catalunya els passatgers poden trobar indicacions on veuran escrit: "1 AEROPORT/L'HOSPITALET" :martell2

No vull ni pensar la quantitat de turistes que passen per plaça catalunya esperant que arribi el tren de la línia 1 :emprenyat direcció l'Aeroport....
Alberto1989
N3
N3
Posts: 37
Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
Location: Hostafrancs (L1)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by Alberto1989 »

Henry 030 wrote:Fa temps que em mosqueja el tema dels vols intercontinentals des d'El Prat. Durant els últims 7-8 anys han aparegut multitud de notícies o rumors (aquests últims en fòrums d'aviació) sobre companyies d'arreu del món que volien inaugurar rutes al Prat o planejaven estudiar-ne la viabilitat, no obstant, la gran majoria d'aquestes companyies no ha tornat a mostrar interès en instal·lar-se a BCN, suposo que la crisi en té part de la culpa (Madrid també en té part de la culpa9, però està clar que moltes rutes amb Amèrica (tant del Nord-Central com del Sud), Àfrica i Àsia que mouen un gran nombre de viatgers a BCN no compten amb enllaç directe, i això no és bo a l'hora de realitzar congressos o fires, per a la instal·lació de multinacionals a Catalunya amb el conseguent moviment d'empreses ni per al turisme.

Perquè un aeroport esdevingui HUB hi ha d'haver una companyia que realitzi vols de connexió (Iberia a Mad, Lufthansa a FRA i MUC, Air France a CDG, British Airways a LHR,...). El problema de BCN és que no té cap companyia que l'utilitzi com a HUB intercontinental.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Tras superar a Barajas
El director de aeropuertos de Aena asegura que el Prat se encuentra entre los "grandes" después de superar Barajas
El director de la red de aeropuertos españoles defiende que el aeródromo barcelonés ya es un 'hub'
Economía | 19/09/2013 - 10:05h | Última actualización: 19/09/2013 - 10:13h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... es-de.html
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by gatvell »

Doncs a veure si és nota i li posen una estació de Rodalies, Metro i LAV.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by Adolescent barceloní »

gatvell wrote:Doncs a veure si és nota i li posen una estació de Rodalies, Metro i LAV.
+1

Això, a aquest pas, però, no ho veuran ni els marcians... xD
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Alberto1989
N3
N3
Posts: 37
Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
Location: Hostafrancs (L1)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by Alberto1989 »

jaezcurra wrote: Tras superar a Barajas
El director de aeropuertos de Aena asegura que el Prat se encuentra entre los "grandes" después de superar Barajas
El director de la red de aeropuertos españoles defiende que el aeródromo barcelonés ya es un 'hub'
Economía | 19/09/2013 - 10:05h | Última actualización: 19/09/2013 - 10:13h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... es-de.html
ó

El Prat no és un HUB, no té cap companyia que hi realitzi vols de connexió per a llarg recorregut. Ara bé, hi ha gent que considera que els vols de connexió que ofereix Vueling per volar des d'algunes ciutats de l'estat fins a altres ciutats europees, però un HUB de veritat és aquell que connecta ciutats d'un país o un continent amb ciutats d'altres continents, per exemple Frankfurt que és un aeroport que ofereix nombroses rutes a Amèrica del Nord i Àsia en les quals una part important del passatge prové d'altres aeroports.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by Fran-Ikarus »

"Hub", una paraula d'aquestes "de temporada" que ens ha portat l'inefable segle XXI, com "prima de risc"...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Creix el nombre de passatgers en vols intercontinentals a l'aeroport
Emprenedors i directius es desplacen a altres indrets del món per fer reunions i trobades professionals que en videoconferència no són prou productives
MARTÍ CORNET | Actualitzada el 28/09/2013 13:46
http://www.ara.cat/barcelona/Creix-nomb ... 00097.html
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

L'Eurocambra denuncia que Espanya perjudiqui l'aeroport del Prat a favor de Barajas
Els eurodiputats aproven un informe de Tremosa que denuncia les males pràctiques dels estats en matèria de Competència
Dimecres 11.12.13
http://m.vilaweb.cat/noticia/4161397/20 ... rajas.html
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

2013: Rècord al Prat i caiguda a Barajas. S'obre un 2014 inc

Post by Oriolix »

L'Aeroport de Barcelona ha aconseguit el 2013 el seu rècord anual de passatgers amb un total de 35,2 MPAX, tot i que amb un escàs increment del 0,2% respecte de 2012. Per la seva banda, l'Aeroport de Madrid torna a patir una forta davallada -només atenuada pel relatiu bon comportament de desembre- del 12% respecte 2012, i baixa fins als 39,7 MPAX, una xifra que no veia des de 2004.

Amb aquests números, la diferència entre les dues instal·lacions ha estat el 2013, de 4,5MPAX, quan el 2010, només 3 anys enrere, els separaven 20 MPAX. De fet, els últims anys han estat d'increment i manteniment a Barcelona, mentre que Madrid pateix severes davallades.

Arribats a aquest punt, sembla que el 2014 pot ser el del sorpasso del nombre anual de passatgers, i finalment podríem tancar l'any amb més persones pel Prat que per Barajas. Així traslladant a 2014 els percentatges de 2013, Barcelona tancaria amb 35,3 MPAX i Madrid amb 35,0 MPAX. Mantenint aquests percentatges un any mes, el 2015 ja s'obriria una escletxa significativa:
aeroports_b_m_2004_2015.gif
aeroports_b_m_2004_2015.gif (10.67 KiB) Viewed 10422 times
Per cert, no em puc estar de comentar el títol de la nota de premsa d'Aena sobre l'Aeroport de Madrid: "El Aeropuerto de Madrid-Barajas logra el mejor resultado de los dos últimos años". Senzillament és mentida, perquè perd passatgers tant per al conjunt de l'any com per al mes concret de desembre respecte els últims anys. De fet, només es refereixen al fet que aquest mes de desembre, el percentatge de pèrdua de passatgers ha estat el menys dolent dels últims anys.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by res_publica »

Interpretemos más datos de estadísticas del Prat vs Barajas.

Por una parte, vemos que se ha producido un incremento de pasajeros en el aeropuerto del Prat que hasta 2011 fue más acusado +17,8 % respecto al 2010 y que desde entonces, el crecimiento ha sido más discreto + 2,2% en 2012 y + 0,2% en 2013 quizás es un síntoma de que el modelo de turismo de Barcelona está llegando a sus límites; o tal vez me equivoque.

También vemos que el periodo Mayo - Septiembre, el Prat competía cara a cara con Barajas, incluso en agosto, Barcelona ocupa el primer lugar del listado.

Otro dato interesante sería comparar los datos de Barajas y El Prat en temporada de baja afluencia turística. Entonces vemos que Madrid se sitúa en una cifra superior, incluso se mantiene en los 3 millones de usuarios mientras que el Prat se queda alejado a los 2 millones (ver tablas de enero, febrero, marzo, abril, octubre, noviembre y diciembre de 2013). Es cierto que el Prat en estos meses también aumentó el número de viajeros y que un periódico publicaba la noticia de aumento de viajeros de negocios... ya sabemos que todos los catalanes, per se, viajamos por negocios al resto del mundo y que el mundo no es mundo si no vienen personas de negocios a Barcelona... al margen de este excurso, y en resumen, podemos decir que a pesar de la caída de viajeros en Madrid, Barajas sigue ganando en temporada baja de turistas en España.

En conclusión, si Barcelona pierde su polo de atracción turística, el Prat volverá a ser un aeropuerto de menos de 30 millones de pasajeros al año, si Madrid se reactiva como centro financiero y de negocios, volverá a superar los 40 millones de usuarios anuales...

Pero mientras esto no suceda, veremos como Barcelona se situará en el top del ranking durante la temporada turística.

en fin, seguiremos atentos a la economía y a los datos oficiales

:hola
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Previsions de futur

Post by Guigui »

res_publica wrote:En conclusión, si Barcelona pierde su polo de atracción turística, el Prat volverá a ser un aeropuerto de menos de 30 millones de pasajeros al año, si Madrid se reactiva como centro financiero y de negocios, volverá a superar los 40 millones de usuarios anuales...
És molt menys probable que passi el segon supòsit que no pas el primer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by gatvell »

En principi l'aeroport del Prat té més o menys línies de vols segons la voluntat d'AENA.
Així que, en part, el creixement està acotat a la voluntat d'AENA.
SI l'aeroport del Prat s'autoregulés, independentment de la crisi, segurament creixeria.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by davida »

Dema a les 11:50 arriba a Barcelona el primer A380 en servei regual a Barcelona. Ara fara diariment els vols UAE185 Dubai Barcelona i retorn de la companyia Emirates.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Previsions de futur

Post by res_publica »

Guigui wrote:
res_publica wrote:En conclusión, si Barcelona pierde su polo de atracción turística, el Prat volverá a ser un aeropuerto de menos de 30 millones de pasajeros al año, si Madrid se reactiva como centro financiero y de negocios, volverá a superar los 40 millones de usuarios anuales...
És molt menys probable que passi el segon supòsit que no pas el primer.
Estimat senyor si tot fos questió de probabilitat... hi ha qui pensa que tot depend de la voluntat de nostra senyora AENA, com el company gatvell. Encara que en tinc alguns dubtes, sobretot visquent dins un mercat liberalitzat.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”