Josep Mª,lithops wrote:La balissa no atura el trren, només l'informa, fins i tot hi ha una disfunció entre la informació que dóna la senyal i la balissa. La senyal indica pas protegit quan la barrera comença a baixar, la balissa indica pas protegit quan està baixada del tot, si la balissa indica el maquinista que el pas està desprotegit i la senyal el contrari a de prioritzar la informació de la balissa i disposar-se a aturar-se davant del PN. Si senyal i balissa indiquen pas desprotegit el tren no s'atura, l'atura el maquinista just avanç de creuar el PN.
El sistema automàtic dels PN NO atura el tren, posa en alerta al maquinista perque l'aturi just abans del PN. Vet aqui la gran diferència entre un PN bassat en enclavaments i un PN automàtic.
Salutacions
Josep Maria
Et confirmo que el senyal de pas a nivell d´una SBA (semibarrera automàtica) SÍ te balissa ASFA, que serveix per ATURAR el tren en cas de que el pas estigui desprotegit. Això és el lògic i normal, però a més ho acabo de confirmar. Així ho explica Ferropedia (http://www.ferropedia.es/wiki/Paso_a_nivel). Ni als passos a nivell ni a cap altre lloc el sistema deixa tota la responsabilitat al maquinista, al menys posa precaucions per mitigar el possible error que pugui cometre... i en el cas dels passos a nivell automàtics, elimina aquest factor humà mitjançant una balissa ASFA que repeteixo SÍ atura el tren si el pas no està correctament protegit.