Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by davida »

Avui he llegit al Periodico que el mes de febrer comencen els rodalies de Tarragona i al març els de Girona. No he trobat el link. El rodalies tarragonins es faran amb 449.
Diu que hi hauran 4 nous trens Vendrell Cambrils, pero llegint l´article podrien ser desde St Vicenç de Calders, terme municipal del Vendrell.
2 nous trens Tarragona Reus per sentit
8 nous trens Blanes Figueres per sentit

Per tant serien 2 Tarragona Reus per sentit, per omplir els forat entre 2 regionals actuals i donar regularitat horaria. Actualment hi ha 1 tren cada hora o menys entre Tarragona i Reus exceptuant de 8.39 a 11.08 i de 15.40 a 18.09, te tota la pinta que els rodalies nomes omplirant aquest forats de 2h i mitja sense tren.
El rodalies de Girona i Tarragona seran simplement un pocs trens complementaran els serveis regionales actuals.
Amb 8 trenes Blanes Girona, calculo un tren cada 2h que convinants amb el regional Barcelona Portbou/Cerbere, donara un regional cada hora de Massanet a Figueres.
El que no descartaria es que s'elimini algun MD ja que ara hi han 10 trens AV mes que fa un any.
Fins ara la linea Barcelona Girona Figueres Portbou transportaba quasi 5 milions, i aquest any hi han hagut 1 milio per AV. Encara que ha pogut pujar els passatgers per la reduccio de temps, esta clar que els regionals convencionals han tingut que perdre alguns viatgers (no tinc dades pero dubto que arribin al 15%)

PS: Corretgeixo, son trens per sentit
Last edited by davida on Monday 27/01/2014 12:03, edited 1 time in total.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by eolosbcn »

Una apreciació. Que un tren tingui una freqüencia de pas de 1h, no vol dir que ens haguen d'esperar 1h a agafar el tren. De fet si tots el usuaris anessin a l'estació a l'atzar, sense mirar l'horari, s'esperarien una mitja de 1/2 hora.

Respecte al tema, jo crec que una freqüencia de pas d'1h per trens de les terres de l'Ebre a Tarragona és correcte. Un rodalies no hi te cabuda, per aixó no hi son els rodalies. De fet si posessin un rodalies al dia següent els de les terres de l'Ebre s'estarien queixant perque, obviament, el temps entre Tortosa i Tarragona augmentaria de manera apreciable al parar a totes o gairebé totes les estacions.

I per cert, tinc una forta vinculació familiar amb el Priorat i les terres de l'Ebre i he anat unes quantes vegades a les terres de l'Ebre en tren. Ho dic per si de cas. Si voleu veure que es un mal servei, les terres de l'Ebre son un mal exemple. Tenen un servei força bo. Aneu al Priorat i m'ho expliqueu.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by alf_ »

davida wrote:Avui he llegit al Periodico que el mes de febrer comencen els rodalies de Tarragona i al març els de Girona. No he trobat el link. El rodalies tarragonins es faran amb 449.
Diu que hi hauran 4 nous trens Vendrell Cambrils, pero llegint l´article podrien ser desde St Vicenç de Calders, terme municipal del Vendrell.
2 nous trens Tarragona Reus
8 nous trens Blanes Figueres

Entenc que son trens contant els 2 sentits, per tant seria un Tarragona Reus per sentit, per omplir algun forat entre 2 regionals actuals i donar regularitat horaria. Actualment hi ha 1 tren cada hora o menys entre Tarragona i Reus exceptuant de 8.39 a 11.08 i de 15.40 a 18.09, te tota la pinta que els rodalies nomes omplirant aquest forats de 2h i mitja sense tren.
El rodalies de Girona i Tarragona seran simplement un pocs trens complementaran els serveis regionales actuals.
Espero que eso de que usarán las 449 es un error o un malentendido. Sería un despropósito como un templo tener regionales servidos con 447 no reformadas y luego tener un St. Vicenç-Cambrils en 449. Espero que de lo que vaya la cosa es de que las 449 empezarán a hacer servicios regionales o de regional exprés por Tarragona, y los cercanías que se queden con las 447. Aunque insisto que me parece una burrada tener servicios de cercanías que terminan en St. Vicenç y luego tener otros, también de tipo cercanías, que comiencen ahí. Lo lógico sería juntar los cercanías St. Vicenç-Cambrils a algun R2 o R4, sobre todo esta última opción se antoja apetitosa para unir la R4S (a partir de Molins por decir algo, más abajo de eso es más rápido ir a tomar algun regional en Sants) con Tarragona y voltantes. Se justificaría así también que toda la R4S tenga un tren cada 30 minutos.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by canalcole »

http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by oriolp13 »

canalcole wrote:http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
No ho entenc. Tant costa fer un transbord a St. Vicenç de Calders? Si estàn ben coordinats no veig quin és el problema.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Rodalies amb 449 i Regionals amb 447

Post by Javi M »

alf_ wrote:Espero que eso de que usarán las 449 es un error o un malentendido. Sería un despropósito como un templo tener regionales servidos con 447 no reformadas y luego tener un St. Vicenç-Cambrils en 449. Espero que de lo que vaya la cosa es de que las 449 empezarán a hacer servicios regionales o de regional exprés por Tarragona, y los cercanías que se queden con las 447.
He pensat el mateix. Com siguin capaços d'utilitzar 449 per a serveis de rodalia alhora que 447 per a regionals, el ridícul serà de magnitud continental.

De fet ja hi ha 448 fent Sant Vicenç <–> La Plana-Picamoixons mentre que algun servei R13 dels que van de punta a punta cau amb 447. Esperem que no sigui precedent.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by 437.001 »

eolosbcn wrote:Respecte al tema, jo crec que una freqüencia de pas d'1h per trens de les terres de l'Ebre a Tarragona és correcte. Un rodalies no hi te cabuda, per aixó no hi son els rodalies. De fet si posessin un rodalies al dia següent els de les terres de l'Ebre s'estarien queixant perque, obviament, el temps entre Tortosa i Tarragona augmentaria de manera apreciable al parar a totes o gairebé totes les estacions.
Ja ho fan, i si una cosa és necessària a la línia R16, és augmentar el nombre de trens amb parada a Camarles i Campredó.
A Camarles cal que en parin força més, tots si fós possible, a Campredó no cal que siguin tots.
Allà on l´estació estigui al poble, cal que tingui les màximes parades de trens possibles (i raonables).
I això, a Camarles i Campredó, ara com ara no es dóna. I és especialment greu a Camarles.
eolosbcn wrote:I per cert, tinc una forta vinculació familiar amb el Priorat i les terres de l'Ebre i he anat unes quantes vegades a les terres de l'Ebre en tren. Ho dic per si de cas. Si voleu veure que es un mal servei, les terres de l'Ebre son un mal exemple. Tenen un servei força bo. Aneu al Priorat i m'ho expliqueu.
Tampoc. Al Priorat només hi ha tres estacions: Pradell (allunyada), Marçà-Falset (que està a Marçà, al poble), i Capçanes (al poble).
No es pot dir que el Priorat tingui un mal servei amb la població que té, els llocs on para la línia, i el nombre de trens que hi paren.
Altra cosa és la Ribera. Però la Ribera tampoc dóna per augmentar molt el nombre de trens, perquè tot i que està més poblada que el Priorat, tampoc és precisament la Xina, en població i densitat...

El més important, molt important, si de debò es vol augmentar la quota de passatgers al Camp de Tarragona amb o sense Rodalies, és construir l´estació de Reus-Sud, al costat de la facultat d´Econòmiques i Empresarials de l´URV, del nou Hospital de Sant Joan, i ben a prop de l´estació d´autobusos de Reus. Serviria molt millor a gran part de Reus que no ho fa l´actual (que també té el seu ús i que s´ha de mantenir, clar).

I construir una estació a Amposta, a la zona de La Carrova, el punt més proper al nucli urbà d´Amposta. Aquesta també és important, però no sé si hi ha prou reclamació de la mateixa per part del Montsià.

I en una fase posterior, construir l´estació de Roda de Berà-Platja, a la zona del Roc de Sant Gaietà, que donaria un bon nombre de passatgers, possiblement superior al d´Altafulla, i a l´estiu encara més.

En una tercera fase, construir l´estació de Creixell.

Si es donés el cas que la línia convencional Tarragona-Salou-Vandellòs se salvés, obrir una estació a Miami-Platja passaria davant de Roda de Berà-Platja.

Més endavant, quan la situació econòmica ho permetés, construir un by-pass entre Alcover i Valls, més o menys a prop de Picamoixons, que permetria trens directes Tarragona-Reus-Valls.

I depenent de què es decideixi fer-ne, reobrir la línia Reus-Camp de Tarragona-Roda de Berà, per mercaderies i per viatgers.

Tarragona no necessita més infrastructures que aquestes, ara com ara.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by canalcole »

oriolp13 wrote:
canalcole wrote:http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
No ho entenc. Tant costa fer un transbord a St. Vicenç de Calders? Si estàn ben coordinats no veig quin és el problema.
Home, pensa que és molt penós que municipis que formen part del Camp de Tarragona no tinguin connexió directa amb la capital, i el què suposa: l'hospital està a Tarragona, si s'ha de fer gestions, cal anar a Tarragona, etc.

I encara pitjor, Vendrell, tampoc té connexió directa. Vendrell ciutat, diríem; Sant Vicenç no compta.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by alf_ »

Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by 437.001 »

alf_ wrote:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by Toni »

437.001 wrote:
alf_ wrote:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by alf_ »

Toni wrote:
437.001 wrote:
alf_ wrote:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.
Si es por la longitud de los trenes se pueden dividir en St. Vicenç y que la otra se acople a un tren en el sentido inverso. Lo que no entiendo es por qué te parece bien que con el dinero de todos tengamos trenes haciendo recorridos muy cortos perdiendo tiempo en el final de la línea en lugar de juntarse con otros servicios. Es lo mismo que ocurre con la R4, no es conveniente ir en tren de Terrassa a Martorell, simplemente son dos trayectos desde/hasta Barcelona juntados. Los trenes que no necesiten seguir hasta Martorell terminan en L'Hospitalet. Esto sería emulable en St. Vicenç de Calders, con algunos cercanías que se prolonguen. Y los regionales tienen otra función que estos trenes, que es recorrer mayores distancias. Estos cercanías no estarían pensados para ir de Tarragona a Barcelona, para eso sirven los regionales que van mucho más rápidamente. Pero en cambio sería posible ir directamente de Tarragona, Reus o Cambrils a Cunit, o a El Vendrell, o Vilafranca.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by Toni »

alf_ wrote:
Toni wrote:
437.001 wrote:
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.
Si es por la longitud de los trenes se pueden dividir en St. Vicenç y que la otra se acople a un tren en el sentido inverso. Lo que no entiendo es por qué te parece bien que con el dinero de todos tengamos trenes haciendo recorridos muy cortos perdiendo tiempo en el final de la línea en lugar de juntarse con otros servicios. Es lo mismo que ocurre con la R4, no es conveniente ir en tren de Terrassa a Martorell, simplemente son dos trayectos desde/hasta Barcelona juntados. Los trenes que no necesiten seguir hasta Martorell terminan en L'Hospitalet. Esto sería emulable en St. Vicenç de Calders, con algunos cercanías que se prolonguen. Y los regionales tienen otra función que estos trenes, que es recorrer mayores distancias. Estos cercanías no estarían pensados para ir de Tarragona a Barcelona, para eso sirven los regionales que van mucho más rápidamente. Pero en cambio sería posible ir directamente de Tarragona, Reus o Cambrils a Cunit, o a El Vendrell, o Vilafranca.
Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde). Evidentemente me parece bien que trenes largos hagan recorridos con mucha demanda (ya sería discutible que eso pase en Sant Vicenç de Calders...) y trenes más pequeños den servicio a zonas con menos demanda. Parece lo razonable para no ir moviendo trenes vacíos por ahí. Efectivamente una línea Terrassa - Martorell no tiene sentido de por sí ya que prácticamente nadie hace ese recorrido, pero se puede juntar por razones técnicas con buen resultado ya que tendrían una demanda similar. De todos modos, líneas muy largas o muy mezcladas entre sí tampoco son recomendables porque cualquier incidente te afecta a todos los trenes mientras que si las líneas están sectorizadas solo afecta al trozo en cuestión. Sobre eso de ir de Cambrils a Cunit, prácticamente eso es lo que propone ahora la Generalitat con la nueva línea de Tarragona, que ya veremos qué demanda tiene. En cualquier caso no te preocupes, si hay un enorme sector de demanda que no se atiende, pronto podrán venir los privados a montar esa línea de cercanías Cambrils - Cunit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Acoblaments

Post by Guigui »

Toni wrote:Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde).
No es perd pràcticament gens de temps acoblant i desacoblant unitats. Ja no som a l'època on un operari havia de baixar a la via per a fer l'operació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Acoblaments

Post by Javi M »

Guigui wrote:
Toni wrote:Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde).
No es perd pràcticament gens de temps acoblant i desacoblant unitats. Ja no som a l'època on un operari havia de baixar a la via per a fer l'operació.
En efecte, desacoblar dos trens és tan senzill com prèmer un botó. Per a acoblar-los, ni això.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by gatvell »

Això depèn del model de tren.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Post by Toni »

gatvell wrote:Això depèn del model de tren.
Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Acoblaments i desacoblaments

Post by Javi M »

gatvell wrote:Això depèn del model de tren.
Això depèn de l'enganxall. Concretament els Scharfenberg de les 447 i Civies sí que poden fer-ho.
Toni wrote:Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.
No senyor, és un moment. Sent pessimistes pot trigar-se un minut per a tota la maniobra d'acoblament, i encara menys per al desacoblament.

El principal desavantatge dels acoblaments de trens en servei comercial és que habitualment un tren ha d'esperar l'arribada de l'altre, ja que és difícil que ambdós ho facin simultàniament. No obstant, el desacoblament no presenta aquest problema.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Acoblaments i desacoblaments

Post by Toni »

Javi M wrote:
gatvell wrote:Això depèn del model de tren.
Això depèn de l'enganxall. Concretament els Scharfenberg de les 447 i Civies sí que poden fer-ho.
Toni wrote:Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.
No senyor, és un moment. Sent pessimistes pot trigar-se un minut per a tota la maniobra d'acoblament, i encara menys per al desacoblament.

El principal desavantatge dels acoblaments de trens en servei comercial és que habitualment un tren ha d'esperar l'arribada de l'altre, ja que és difícil que ambdós ho facin simultàniament. No obstant, el desacoblament no presenta aquest problema.
Jo no ho crec però tampoc puc dir-te si son 5 minuts o 10. És evident que només entrant a un circuit de via ocupat vas marxa a la vista i per tant aquí ja perds el minut aquest que tu dius. També és evident que els maquinistes triguen temps en fer les seves coses. El que està clar és que si fos tant fàcil, els senyors de la RENFE o de FGC o de TMB ho farien més (només podria explicar algun tren de llarg recorregut que fa altuna maniobra d´acoblament(desacoblament)... no deu ser tant fàcil ni tant positiu.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Contra creences, fets

Post by Guigui »

Com que no ho creus, un exemple: S1 d'Hamburg, freqüència de pas 10 minuts. A Ohlsdorf s'ajunten els dos ramals, un procedent de l'aeroport, l'altre de Poppenbüttel. Doncs mira tu, els ha donat la mania d'acoblar-hi i desacoblar-hi dues rames en cada servei. Amb una pèrdua de temps que no vegis...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”