Cercanías Girona
Re: Cercanías Girona
Doncs si posen Civies per pujar-ne o baixar-ne a Girona, Figueres o Portbou així com determinats baixadors hauran de reforçar els serveis d'urgències del Trueta...
Re: Cercanías Girona
No m'acabo de creure que d'aquí a pocs mesos es pugui fer Toulouse-Blanes en unes 3h30 amb un sol transbordament, quan actualment cal agafar ni més ni menys que 5 trens diferents (TER+TGV+AVE+R11+R1) amb un temps de trajecte mínim de 5 hores!Diari de Girona, 9 d'octubre de 2013 wrote:Les rodalies a Girona, en l´horitzó de l´inici de 2014
- LeoMetropol
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 19/10/2011 19:22
- Location: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contact:
Re: Cercanías Girona
Alerta amb deixar Tordera penjada... Ja hi ha prou mal servei, amb retards, etc, poca freqüència i l'eternitat fins Barcelona com per a que ara es faci Rodalies Girona i no hi arribin quan sempre han mirat cap allà.trensmat wrote:Jo penso que la Xarxa de Rodalies de Girona tindria mes sentit fer el Ramal Blanes - Lloret de Mar que ha estat molt demandat per els veïns d'aquestes poblacions turistiques de la costa brava, fa temps vaig una proposta de fer un ramal que connectes Lloret de Mar amb Girona i Figueres sense parar a Maçanet, l'altre proposta es fer una connexió Lloret de Mar - Maçanet, que penseu de les meves propostes per millorar la futura xarxa de Rodalies de Girona.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
http://www.lavanguardia.com/local/mares ... irona.html'Rodalies' acerca el Maresme a Girona
Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
Suposició
Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...
No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Suposició
La R12 la ocupa la línia L'Hospitalet - Manresa - Lleida, jo penso que aixo del R21 es un invent per part dels mitjans de comunicació i crec que tindrem que esperar fins que la Generalitat posi en funcionament la xarxa de Rodalies de Girona.Renfe445 wrote:Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...
No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Fa temps, quan es començava a parlar, vaig fer uns gràfics (horaris) de Rodalies Girona, cadencian els regionals de la R11 i creant una linia R10 tram Blanes-Flaçà, com continuació de R1. Tant Tarragona com Lleida vaig intentatar-ho pero costa quadrar-ho (creuaments...).
- Attachments
-
- Rodalies.xls
- (39.5 KiB) Downloaded 390 times
Re: Suposició
Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???Renfe445 wrote:Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...
No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
És el que té més sentit, molt millor que afegir lletres.
Re: Suposició
Si seguim la lògica que s'ha seguit en anomenar les línies Rx i R1x (en sentit antihorari), les línies de Lleida haurien de ser R3x i les de Tarragona R4x.oriolp13 wrote:Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???
Re: Rodalies Girona
Algu en sap dir si el final posaran el Servei de Rodalies Girona entre Blanes-Girona-Figueres i Portbou?, veig moltes noticies d'aquestes i encara no s'ha confirmmat res....
En aquest cas, enlloc de comenÇar el Servei a Blanes, no seria millor que aquest Servei comences a Arenys o Calella que es d'on hi ha mes potencial de usuaris per utilitzar aquest Servei??.
Una Salutacio;
En aquest cas, enlloc de comenÇar el Servei a Blanes, no seria millor que aquest Servei comences a Arenys o Calella que es d'on hi ha mes potencial de usuaris per utilitzar aquest Servei??.
Una Salutacio;
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Porto en candaletes que anuncïn oficialment les rodalies de Girona, ja que visc molt a prop de Blanes!
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Enllaç de la Vanguardia...properas rodalies de Girona...
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... anias.html
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... anias.html
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.alf_ wrote:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
No entiendo tu mentalidad de "usar y tirar". Si algo no funciona, tal vez hay que ver como arreglarlo y no tacharlo todo como malo y producto del populismo. Es bastante evidente que este esquema busca romper con el ordenamiento "Barcinocéntrico" de las líneas de tren, concretamente que los R1 no pasen de Maçanet-Massanes (que sí que es en medio de la nada, una estación que no se concibió realmente para dar servicio a ninguna población) y la falta de frecuencias hacia Figueres. Se nota que ahí es donde esta propuesta buscaba reforzar, pero se han quedado tan cortos que esto ya nace defectuoso. Han hecho un R7-R8 con la línea de Blanes a Girona, un trayecto lógico que requiere trasbordo. ¿Por qué no simplemente prolongar los R1 hasta Girona o Figueres? Así se nutriría de todas las poblaciones del Maresme. Exceptuando Blanes, las demás poblaciones seguirán requiriendo un trasbordo para llegar a Girona.Toni wrote:Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.alf_ wrote:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
Tampoco parece tener mucho sentido tener regionales que terminan en Girona por un lado, y otros que parten hasta Figueres o Portbou. El trayecto de Barcelona a Portbou ni es muy largo ni tiene ramificaciones, así que no hay razón para no juntar esos cercanías con otros regionales, para tener todos los servicios que sigan hasta Barcelona, y se gana eficiencia y facilidad de uso, y se tiene la misma capacidad.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Jo he treballat a l'estació de Malgrat de Mar i us puc dir que en temporada turística, girona i figueres es demanen tant com Barcelona. I aviam com els hi expliques als russos que a Maçanet han d'esperar-se una hora ( a vegades ) i canviar de tren.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
És que, abans de posar més trens, el primer que s'hauria de fer és coordinar horaris, plànols i tarificacions.MZA_1600 wrote:I aviam com els hi expliques als russos que a Maçanet han d'esperar-se una hora ( a vegades ) i canviar de tren.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
O no haver tret els BCN-Girona-Figueres-Portbou via Mataró...
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Però quants n'hi havia al dia? Coordinant els trens actuals es podria anar de Blanes a Girona cada hora.437.001 wrote:O no haver tret els BCN-Girona-Figueres-Portbou via Mataró...