Notícies línia de La Pobla de Segur
Hola, avui m'he fet una bona passejada entre Balaguer i La Pobla de Segur. Pel que he vist, la data de posada en servei a finals de juny sembla realista. L'únic que no sé, perquè no es veu a simple vista, és com està el tema d'instal·lacions de seguretat, però pel que fa a via tot el que he vist era balast nou, vies noves, i travesses noves.
D'això que es comenta que es vol compartir la línia de Barcelona-Manresa-Lleida, doncs la veritat no és el primer cop que ho sento. Fins i tot he arrivat a sentir que volien dur els trens de la línia de La Pobla a fer-los el manteniment a Manresa, suposo que volen dir quan FGC tingui trens propis. Ja veurem.
Salutacions,
Eduard.
D'això que es comenta que es vol compartir la línia de Barcelona-Manresa-Lleida, doncs la veritat no és el primer cop que ho sento. Fins i tot he arrivat a sentir que volien dur els trens de la línia de La Pobla a fer-los el manteniment a Manresa, suposo que volen dir quan FGC tingui trens propis. Ja veurem.
Salutacions,
Eduard.
Jo he anat de Barcelona a la Pobla de Segur amb un únic transbord a Lleida, i a més via ManresaAlgun periodista espavilat wrote:Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell.
Jo crec que el transbord al que es refereixen és del vehicle privat al cotxe nº 2 del Altaria...entfe001 wrote:Jo he anat de Barcelona a la Pobla de Segur amb un únic transbord a Lleida, i a més via ManresaAlgun periodista espavilat wrote:Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Tinc entès que de la mateixa manera, els TALGO explotats per RENFE, són precísament de titularitat TALGO, i cedits a RENFE.aarongilp wrote:Pensa que els trens són de Renfe cedits a FGC. I si comptem que a efectes pràctics tot és encara de renfe (FGC només es nota en les reformes), veiem que sembla una mica normal (tot i que jo no ho considero així) que només hi hagi els logos de renfe. En el cas dels TrenHotel, portne el logo de la SNCF perquè són d'Elipsos, societat formada pel 50% Renfe i 50% SNCF. Els propis trens són la meitat francesa i la meitat espanyola.
Sí... una mica estúpida aquesta afirmació... però de totes maneres, un tren Barcelona - Lleida - La Pobla podria ser interessant. Encara que, arribats a Lleida, hauria de tornar enrere. Però al cap i a la fi, seria la mateixa maniobra que fan els trens de llarg recorregut que provinents de Barcelona, Portbou, Montpellier, Murcia o Lorca, passen diariament per les estacions de València - Nord, o Alacant - Terminal. O el mateix que fa diariament el Catalunya Exprés Barcelona - València al seu pas per Tortosa.aarongilp wrote:Jo crec que el transbord al que es refereixen és del vehicle privat al cotxe nº 2 del Altaria...entfe001 wrote:Jo he anat de Barcelona a la Pobla de Segur amb un únic transbord a Lleida, i a més via ManresaAlgun periodista espavilat wrote:Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
----------------------------------
Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús
Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.
Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».
Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.
A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.
Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.
De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.
----------------------------------
Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús
Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.
Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».
Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.
A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.
Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.
De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
El tren de la Pobla arribarà a Esterri
Llum verda al pla territorial destinat a les zones de l'Alt Pirineu i l'Aran
Joan Tort
El pla territorial de l'Alt Pirineu i l'Aran preveu iniciar els estudis perquè la línia ferroviària de la Pobla de Segur es pugui allargar fins a Esterri d'Àneu, vora el Parc d'Aigüestortes, passant per Sort. Així mateix, un altre estudi analitzarà la viabilitat d'ampliar la línia de Puigcerdà fins a la Seu d'Urgell i Andorra la Vella. El govern descarta que sigui la línia lleidatana la que arribi fins al Principat. No obstant, totes dues actuacions ja s'esmenten al pla com a projectes a llarg termini.
El tren de la Pobla està en procés de modernització des que va ser traspassat a la Generalitat ara fa més d'un any i el tram Balaguer-la Pobla s'obrirà al juny després d'haver-se'n renovat completament les vies.
El document va rebre ahir l'aprovació inicial del conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i ara s'obrirà un termini de dos mesos per rebre al·legacions. L'avantprojecte, però, ja havia rebut 80 propostes, més de la meitat presentades per ajuntaments.
AVUI, dimarts dia 4 d'abril del 2006
Llum verda al pla territorial destinat a les zones de l'Alt Pirineu i l'Aran
Joan Tort
El pla territorial de l'Alt Pirineu i l'Aran preveu iniciar els estudis perquè la línia ferroviària de la Pobla de Segur es pugui allargar fins a Esterri d'Àneu, vora el Parc d'Aigüestortes, passant per Sort. Així mateix, un altre estudi analitzarà la viabilitat d'ampliar la línia de Puigcerdà fins a la Seu d'Urgell i Andorra la Vella. El govern descarta que sigui la línia lleidatana la que arribi fins al Principat. No obstant, totes dues actuacions ja s'esmenten al pla com a projectes a llarg termini.
El tren de la Pobla està en procés de modernització des que va ser traspassat a la Generalitat ara fa més d'un any i el tram Balaguer-la Pobla s'obrirà al juny després d'haver-se'n renovat completament les vies.
El document va rebre ahir l'aprovació inicial del conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i ara s'obrirà un termini de dos mesos per rebre al·legacions. L'avantprojecte, però, ja havia rebut 80 propostes, més de la meitat presentades per ajuntaments.
AVUI, dimarts dia 4 d'abril del 2006
El Punt wrote:Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús
Avui wrote:El tren de la Pobla arribarà a Esterri
Din-donnng! Proper titular:
La línia Lleida-Sant Girons arribarà a Calais la setmana que ve.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Comentaris del president de FGC avui a Ràdio Lleida sobre la línia de la Pobla:
- Les obres estaran enllestides el mes de juny.
- La línia ha augmentat el seu passatge un 45% el darrer any.
- Estudien implantar nous models ferroviaris com el tren-tram.
- Preveuen afegir 150.000 passatgers nous a la línia.
- Les obres estaran enllestides el mes de juny.
- La línia ha augmentat el seu passatge un 45% el darrer any.
- Estudien implantar nous models ferroviaris com el tren-tram.
- Preveuen afegir 150.000 passatgers nous a la línia.
Què faran, col·locaran persones que fagin d'estàtues al llarg dels 96 km de la linia, en nombre de 150.000? És que tal i com s'ha posat...El President d'FGC wrote:- Preveuen afegir 150.000 passatgers nous a la línia.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ompliran els combois amb el propi personal d'FGC per si un cas no s'arriva a 150.000 clients nous? Posaran a comptar viatgers a algun individu més-que-begut? Comptaran com a viatgers a tots els éssers humans en potència que tots els homes "duem amb nosaltres"? Sí, jo crec que deu ser això. Va, a veure qui la diu més grossa...
Voleu rendibilitzar la línia Lleida - La Pobla de Segur? Que montin a La Pobla, un festival de Heavy Metal de l'estil d'això...
http://www.metalwayfestival.com
... i llavors ja veureu com s'hauran de reforçar els serveis com s'ha fet en aquesta línia...
http://www.metalwayfestival.com
... i llavors ja veureu com s'hauran de reforçar els serveis com s'ha fet en aquesta línia...
Si es fa un d'aquests concerts a La Pobla s'hauran de reforçar els serveis ferroviaris, els serveis d'anar a pixar... i la pròpia via!Jordi Freixas wrote:Voleu rendibilitzar la línia Lleida - La Pobla de Segur? Que montin a La Pobla, un festival de Heavy Metal de l'estil d'això...
http://www.metalwayfestival.com
... i llavors ja veureu com s'hauran de reforçar els serveis com s'ha fet en aquesta línia...
Revista Vía Libre
nº Abril de 2006
[...]
El final de los 593, desde hace tiempo tenido por imminente aún se hace esperar. A finales de marzo sólo quedan en activo cuatro y pronto serán sólo dos, una vez que dos de los automotores lleguen al kilometraje que les obligaría a pasar una revisión general que Regionales prefiere evitar, dado su estado y necesidades. Desde febrero únicamente circulan en la línea de Lleida a La Pobla de Segur, estando prohibida su circulación en cualquier otro servicio. Está a punto de decidirse la dotación que se encargará del servicio lleidatano para dar de baja a los 593. Parece que podría destinarse un número indeterminado de trenes -tres o cuatro- que podrían ser 592 y 596.
[...]
Bé, sembla confirmat que tindren camells a la Pobla (tot i que diferents dels d'ara) i que algún Tamagotxi al final també s´hi quedarà.
Creieu que vindrà algún SuperMan? (Vale, ja ho sé, m'he passat...)
Bona nit
nº Abril de 2006
[...]
El final de los 593, desde hace tiempo tenido por imminente aún se hace esperar. A finales de marzo sólo quedan en activo cuatro y pronto serán sólo dos, una vez que dos de los automotores lleguen al kilometraje que les obligaría a pasar una revisión general que Regionales prefiere evitar, dado su estado y necesidades. Desde febrero únicamente circulan en la línea de Lleida a La Pobla de Segur, estando prohibida su circulación en cualquier otro servicio. Está a punto de decidirse la dotación que se encargará del servicio lleidatano para dar de baja a los 593. Parece que podría destinarse un número indeterminado de trenes -tres o cuatro- que podrían ser 592 y 596.
[...]
Bé, sembla confirmat que tindren camells a la Pobla (tot i que diferents dels d'ara) i que algún Tamagotxi al final també s´hi quedarà.
Creieu que vindrà algún SuperMan? (Vale, ja ho sé, m'he passat...)
Bona nit