Normativa per a ciclistes

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Normativa per a ciclistes

Post by Guigui »

La Generalitat vol que el casc dels ciclistes a les ciutats només sigui obligatori fins als 16 anys

El projecte de llei que es tramita al Congrés proposa que tots els usuaris de bicicletes l'hagin de portar fins als 18 anys

http://www.ara.cat/societat/Transit-que ... 96519.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Normativa per a ciclistes

Post by Euromed »

Hola a tothom:

Sembla ser que les persones de més de 16 ó 18 anys es imposible que tinguin accidents que els afecti al cap.

Salutacions
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Normativa per a ciclistes

Post by sagrering »

como solucionariais el problema del bicing ??? Que les dejaria el casco el ayuntamiento a los usuarios ?? Y cuando se suben dos o tres personas que ahora esta de moda ?? Que cada uno sea libre de llevarlo o no. Cada persona es libre de hacer con su vida lo que le de la real gana
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Normativa per a ciclistes

Post by Adolescent barceloní »

sagrering wrote:Cada persona es libre de hacer con su vida lo que le de la real gana
+1

Per cert, parlant de bicicletes i ciclistes... Tinc un Manual para el diseño de vías ciclistas en Catalunya (no quedaven en català :( ), que explica detalladament com crear carrils bici, els tipus, etc. El vaig aconseguir a l'stand d'FGC/Gene al BCNrail; és força interessant.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Lliure de matar-se?

Post by Guigui »

sagrering wrote:como solucionariais el problema del bicing ??? Que les dejaria el casco el ayuntamiento a los usuarios ?? Y cuando se suben dos o tres personas que ahora esta de moda ?? Que cada uno sea libre de llevarlo o no. Cada persona es libre de hacer con su vida lo que le de la real gana
Si n'hi pugen dos o tres, multa per incomplir les normes més elementals.

I si seguíssim allò de "cadascú és lliure de fer què li roti amb la seva vida", no s'hauria d'obligar a dur casc si es va en moto o cinturó si es va en cotxe. Amb això no entro a debatre la idoneiïtat del casc per a ciclistes o el límit d'edat, però sí que cal fer valer arguments més elaborats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Lliure de matar-se?

Post by Ferry1ac1 »

Guigui wrote: I si seguíssim allò de "cadascú és lliure de fer què li roti amb la seva vida", no s'hauria d'obligar a dur casc si es va en moto o cinturó si es va en cotxe. Amb això no entro a debatre la idoneiïtat del casc per a ciclistes o el límit d'edat, però sí que cal fer valer arguments més elaborats.
Les velocitats que s'assoleixen amb la bicicleta urbana són baixes a diferència de les de motos i automòbils així que en cas d'accident les conseqüències són menys greus.

Per altra banda crec que com en tot hem d'aprendre i copiar els líders, no cal inventar res. En el cas de les bicicletes, els líders són els holandesos. Us proposo que compteu en els primers minuts d'aquest vídeo d'Amsterdam quants cascs veieu: http://www.streetfilms.org/bicycle-anec ... amsterdam/
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Normativa per a ciclistes

Post by sagrering »

Existen bicicletas urbanas eléctricas, circulando por carriles bicis y aceras de Barcelona que fácilmente alcanzan los 40 km por horas en llano.... La bicicleta, como ya he comentado en algún otro post, es la anarquía rodante personificada. Y sigo con lo mismo. Que cada uno haga con su vida lo que quiera. Yo me pongo casco siempre. Cualquier bordillo te puede romper la cabeza, pero que cada uno haga lo que quiera. Por cierto el Bicing es mas peligroso que la bicicleta propia de cada uno.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Normativa per a ciclistes

Post by Ferry1ac1 »

sagrering wrote:Existen bicicletas urbanas eléctricas, circulando por carriles bicis y aceras de Barcelona que fácilmente alcanzan los 40 km por horas en llano.... La bicicleta, como ya he comentado en algún otro post, es la anarquía rodante personificada. Y sigo con lo mismo. Que cada uno haga con su vida lo que quiera. Yo me pongo casco siempre. Cualquier bordillo te puede romper la cabeza, pero que cada uno haga lo que quiera. Por cierto el Bicing es mas peligroso que la bicicleta propia de cada uno.
Molt d'acord en deixar que cadascú decideixi. La gent que fa footing també pot ensopegar i matar-se i no els obliguem a anar amb casc. Per altra banda les bicis/motocicletes elèctriques són perilloses per qui les condueix si no ho fa protegit i haurien de tenir prohibit circular fora de les calçades ja que poden ferir greument els vianants.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Normativa per a ciclistes

Post by Euromed »

sagrering wrote:como solucionariais el problema del bicing ??? Que les dejaria el casco el ayuntamiento a los usuarios ?? Y cuando se suben dos o tres personas que ahora esta de moda ?? Que cada uno sea libre de llevarlo o no. Cada persona es libre de hacer con su vida lo que le de la real gana
Hola a tothom.
D´acord que tothom "faci el que li dona la reial gana de fer el que vulgui amb la seva vida" (i ara no parlo dels ciclistes, sino de tothom). Llavors per una banda, que la sanitat sigui privada i cadasqu, faci el que li sembli, en cas d´accident, i per altra banda obligar a tothom a tenir una assegurança de resposabilitat civil, per si fa mal a un altre.
Potser com es comenta per aci, es dificil posar un limit per edat, o també qui comenta que ana a peu també pots caure i ferte mal, encara que el que es parla aci, o sia per a ciclistes, es una norma de circulació de vehicles, encara que es tracti de un vehicle que es desplaça per la força fisica de la persona, i per no confondre, procurem no confondre vehicle amb juguet, per ser més clars una cosa es una bicicleta per nens, la cual no está pensada per circular per carrers o carreteres, i una bicicleta de adult.donç seria, com confondre un cotxet a pedals, amb un automovil.
Hem detenir en compte que per exemple a Barcelona, els carrils bici, normalment van per el costat de la vorera, i es precisament el casc de la bicicleta per evitar que amb una caiguda de lo més senzill, et donis un cop amb la vorera i llavors tinguis un greu accident.El casc de la bicicleta evidentment no et serviria de res si et poses a baixar per exemple per el carrer Balmes a tota castaña i te la fots contra un autobús. Penseu que els cinturons del automovils son per evitar sortir contra el parabrises, amb accidents a poca o mitja velocitat, donç si vas a 120 i te la fots contra un mur o contra un altre vehicle, o surts de la carretera, de molt poc et servirá el cinturó.
Salutacions
epuig29
N6
N6
Posts: 209
Joined: Tuesday 25/06/2013 19:36
Location: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Normativa per a ciclistes

Post by epuig29 »

Bon dia, últimament, i per la meva futura condició de ciclista (l'hauré d'utilitzar a diari quan vagi a la universitat) he estat investigant els carrils bicis i la mobilitat en bicicleta per la ciutat de Girona en general, i a l'igual que ocorre amb moltes altres ciutats de tot l'estat, és força nefasta. Estic pensant en enviar alguna carta als regidors d'urbanisme/mobilitat, perquè crec que es podrien millorar moltes coses amb mínimes inversions, i començar a plantejar una ciutat des de l'òptica de la mobilitat en bicicleta, donat que Girona (i Salt, la seva "extensió") és ideal. És planera en la seva major part i a més a més de punta a punta no supera els set quilòmetres.
Així doncs, us deixo un parell de vídeos que he vist referents al disseny de carrils bici:
https://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA
https://www.youtube.com/watch?v=HOR6zm_Yziw
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”