Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
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Guigui
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Biarticulats

Post by Guigui »

res_publica wrote:Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB :bleah
Si et fixes en el que es diu pel fil, sí que existeixen.

Amb la resta de la crítica coincideixo a grans trets.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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res_publica
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Re: Biarticulats

Post by res_publica »

Guigui wrote:
res_publica wrote:Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB :bleah
Si et fixes en el que es diu pel fil, sí que existeixen.

Amb la resta de la crítica coincideixo a grans trets.
Si, si, tienes toda la razón, he leído el hilo antes, sé que existen como autobuses, incluso he montado en el 3901... pero voy más allá... cumplen o no la función de autobuses urbanos ¿? o sólo es pura publicidad ¿? como el bus del vino (somontano pe) o de la nieve (formigal pe) o similares... que transportan gente (son buses) pero sólo aparentemente, porque cumplen la función publicitaria de las bodegas o de las pistas de ski...

Yo no sé la respuesta, sólo sé que es difícil de demostrar su existencia funcional como bus...
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
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Fran-Ikarus
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

¿Quieres decir si se aprovecha su capacidad? ¿Si alguna vez van tan ocupados que se justifique su presencia en lugar de un articulado?
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res_publica
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by res_publica »

Fran-Ikarus wrote:¿Quieres decir si se aprovecha su capacidad? ¿Si alguna vez van tan ocupados que se justifique su presencia en lugar de un articulado?
Este, también, sería un tema importante a tratar, si los articulados de la H12 en determinados momentos tienen capacidad para asumir la afluencia de usuarios, y, si, por ello, afecta al servicio general de la línea. En este sentido, creo que un elevado número de viajeros en determinadas franjas horarias genera unos problemas que bien dos validadoras y 18 metros de bus no solucionan. Ahí entrarían en juego los biarticulados... una opción válida para resolver el problema, si realmente sirven como autobuses.

Un bus normal, pe el 6015, tan feliz lo vemos en la H8, un día, otro día... ¿por qué? Porque es un bus, sirve para transportar a grandes cantidades de gente... los buses belgas, deberían de cumplir esa función, pero no lo hacen o no pueden. ¿Por qué? No tengo la respuesta... aunque si nos paramos a reflexionar un poco, conocemos de ellos:
- su cochera: Zona Franca
- el dinero que se han gastado por cada vehículo
- el gasto y el tiempo en formación de mecánicos y conductores
- su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
- objeto publicitario, podéis encontrarlo en la TV, twitter, Facebook, revistas... a ver cuanto tardan en cederlo para alguna peli o anuncio ¿?
- que se dejan ver poco, pero cuando los vemos, le dedicamos un tiempo a mirarlos
- que vienen a ser el experimento de una forma nueva de entender la movilidad; un know-how que TMB intenta poner en práctica y que si le sale bien, le reportará prestigio
- que son para los autobuseros fotógrafos lo que un siluro a un pescador, una espera larga y lenta, pero una gran recompensa.

Entre otras cosas
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raulitinbcn
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by raulitinbcn »

res_publica wrote: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades
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Fran-Ikarus
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Home, al BCNRail hagués estat ja pràcticament "Éste viene aquí a provocar" :)
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alf_
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf_ »

raulitinbcn wrote:
res_publica wrote: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades
En cambio la factura de 800.000 euros nos da para mascar un buen rato... y sin la larga vida que tienen los vehículos eléctricos a catenaria, como trenes, tranvías y trolebuses....
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res_publica
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by res_publica »

alf_ wrote:
raulitinbcn wrote:
res_publica wrote: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades
En cambio la factura de 800.000 euros nos da para mascar un buen rato... y sin la larga vida que tienen los vehículos eléctricos a catenaria, como trenes, tranvías y trolebuses....
Tengo la sensación de que tendremos que mascar mucho, seguro que alguno más cae... quedarán muy bien verlos pasar en la renovada plaza de las Glorias Catalanas. :ok
Sabes el chiste del tren ¿?
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MiquelS
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Falta parada H8 a Sagrera

Post by MiquelS »

Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
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Fran-Ikarus
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Wifi als biarticulats

Post by Fran-Ikarus »

res_publica wrote:Si, si, tienes toda la razón, he leído el hilo antes, sé que existen como autobuses, incluso he montado en el 3901... pero voy más allá... cumplen o no la función de autobuses urbanos ¿? o sólo es pura publicidad ¿? como el bus del vino (somontano pe) o de la nieve (formigal pe) o similares... que transportan gente (son buses) pero sólo aparentemente, porque cumplen la función publicitaria de las bodegas o de las pistas de ski...

Yo no sé la respuesta, sólo sé que es difícil de demostrar su existencia funcional como bus...
Pel que sembla, a partir d'aquesta setmana els biarticulats compleixen una altra funció: punts wifi. No he trobat cap enllaç obert que posar aquí (notícia divulgada via Facebook)

Aquí són una mica optimistes, i relacionen la wifi amb la línia H12 en general... Més d'un es frustrarà quan hi pugi, a un dels articulats normals:

http://wifi-free.mobi/tmb-bus-h12-wifi- ... ain/490446
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Ecomobisostrans
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Re: Falta parada H8 a Sagrera

Post by Ecomobisostrans »

MiquelS wrote:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
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Guigui
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Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote: de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Amb el respecte que mostren els ciclistes per la senyalització general i la resta de vehicles per les bicicletes, no sé qui en sortirà més malparat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Fran-Ikarus
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Veient l'exquisit respecte pels semàfors en vermell que hi ha a Barcelona allà on passen vehicles més grans que haurien de fer por, els "ceda el paso" en un carril en principi exclusiu...
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Re: Falta parada H8 a Sagrera

Post by França451 »

Ecomobisostrans wrote:
MiquelS wrote:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Pues que me aspen, pero en el plano he visto mil veces este recorrido, y sin embargo, sobre todo algunos fines de semana, cuando me iba a patita a la Torre del Barò, pasando por la Meridiana, vi sentido CAMP NOU (no sueño, iban dirección Camp Nou), los H8 en el cruce de Fabra i Puig con Avinguda Meridiana, de hecho creo que tengo afotado dos sábados distintos el H6 en su cabecera, y se ve dos H8 uno tras otro, que venía de Pg. Fabra I Puig a girar a la Avinguda Meridiana. Y no sé por qué me dio por pensar que ese era su recorrido habitual. Y en la foto se veían el H6 y el H8 a la vez en la misma foto.

Ya me he fijado que no es su recorrido habitual, pero, ¿por qué con frecuencia van por aquí?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
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Re: Falta parada H8 a Sagrera

Post by pau5321 »

França451 wrote:
Ecomobisostrans wrote:
MiquelS wrote:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Pues que me aspen, pero en el plano he visto mil veces este recorrido, y sin embargo, sobre todo algunos fines de semana, cuando me iba a patita a la Torre del Barò, pasando por la Meridiana, vi sentido CAMP NOU (no sueño, iban dirección Camp Nou), los H8 en el cruce de Fabra i Puig con Avinguda Meridiana, de hecho creo que tengo afotado dos sábados distintos el H6 en su cabecera, y se ve dos H8 uno tras otro, que venía de Pg. Fabra I Puig a girar a la Avinguda Meridiana. Y no sé por qué me dio por pensar que ese era su recorrido habitual. Y en la foto se veían el H6 y el H8 a la vez en la misma foto.

Ya me he fijado que no es su recorrido habitual, pero, ¿por qué con frecuencia van por aquí?
Eso tengo entendido que solo pasó la primera semana de servicio, estaban las fiestas mayores de Sagrera, y habían cortado Garcilaso, así que se desviaban en vez de girar calle Sagrera seguían recto por Paseo Fabra i Puig, Meridiana hasta Metro Sagrera (sin parada desde Pg Fabra i Puig- Neopàtria hasta Metro Sagrera)
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Oriolix »

Una curiositat. Ara que caldrà agafar dos busos en comptes d'un per anar al mateix lloc (potser millorant el temps total i tot), quan TMB doni dades d'ús del transport públic, multiplicarà els viatges per dos automàticament?
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Henry 030 »

Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Home, per dir que vols que a la línia que utilitzes tu t'agradaria que hi posessin els busos més nous, no cal entendre gaire de busos.

Què és "entendre de busos"? Voler anar en els més nous, i els no tan nous pels altres?
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En alguns aspectes Can TMB no elucubra.

Post by Renfe445 »

Henry 030 wrote:Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.
Personalment, m'importa un rave si viatjo en un 6200, un 6300 o un 3500. Però clar, hi ha gent que prefereix anar amb disseny que anar a un lloc. Passa alguna cosa?
Ja m'agradaria que tornessin, els 3500... :(
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Re: En alguns aspectes Can TMB no elucubra.

Post by Adolescent barceloní »

Renfe445 wrote:Ja m'agradaria que tornessin, els 3500... :(
(offtopic)El 3500 està preservat.(/offtopic)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
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