Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

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alf_
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf_ »

faristol wrote:
alf_ wrote: No le des tantas vueltas, esto se hace en física de secundaria. Eficiencia del motor de combustión alrededor del 15-20%, eficiencia de generadores y motores eléctricos: entre el 50 y el 80%. Luego, más vehículos significa más partes móviles y más fricción, por tanto muchos coches gastan más energía que pocos buses, y buses gastan más energía que todavía menos trenes. En el uso del suelo tres cuartos de lo mismo. No cabe discusión sobre la eficiencia del transporte público, es la razón por la que predomina en megalópolis como Tokio y Nueva York, mientras que una ciudad como Los Angeles a pesar de ser amplísima y tener infinidad de autovías no se quita los atascos de encima.
Ja, pero la teoria es la teoria i la practica aplicada a les persones es molt diferent....a la majoria de gent que una cosa aprofiti millor la energia que consumeix tan li es..quan no "li va al pairo"..si no quasi ningu es compraria SUV's i vehicles similars...(mentres ho pugui pagar)...aquest es el problema...
Hi ha el motor de combustio i el de explosio i el de combustio (diesel) tampoc per el medi ambient i persones es gens bo.....i evidentement el motor electric es mes eficient...pero l'electricitat s'ha de crear, transportar, fiscalitzar....etc..o sigui que en general...si sumem tot no se...
Si no sabes para qué hablas? No es cosa de que la gente quiera gastar menos energía, no soy tan lerdo. Es cosa de que si en la suma se gasta menos energía se gasta menos dinero, y sobre alguien tiene que repercutir ese ahorro. Por ejemplo en la economía familiar.
faristol wrote: Que siguis defensor del transport public i creguis amb ell ho aplaudeixo i m'agrada molt...pero amb aquests arguments...poc es pot fer i no es que no siguin correctes, acertats, i coherents, si no que la qüestio no va per aqui, el pots intuir amb tot el que he escrit.
Aquí esta tu error, que tu en todo ves ideología. Cree el ladrón que son todos de su condición.
No defiendo el transporte público, defiendo que tengamos todos una mejor calidad de vida y de oportunidades. Defiendo que yo, que no tengo coche, pueda desplazarme casi con la misma facilidad que tu que sí tienes coche. Defiendo que Barcelona no se asfixie en la contaminación, mi calle algunas mañanas huele a exhausto puro y duro. Lo mio no es cosa de ideología, es cosa de pensar en que es lo mejor para todos. Y a veces para eso hay que recordar la frase de ese gran sabio Spock, "Las necesidades de muchos superan la necesidad de unos pocos."
faristol wrote:
alf_ wrote: En el pasado ya se intentó resolver el tráfico con más calles, y el resultado fue que hubo aún más tráfico. O si prefieres sacamos otra vez los carteles de "Barcelona por fin libre de tranvías" y volvemos a eso de echarle a los tranvías y buses la culpa del tráfico. O eso, o maduramos un poco y aceptamos que el problema del tráfico no se arregla ampliando las vialidades, y aceptamos también que hay una correlación entre la cantidad y calidad de oferta de transporte público y la preferencia al coche privado.
Si partim de la base que si no es venen cotxes nous sembla com una apocalipsi Industrial i economica, empreses, proveedors, empreses auxiliars...hi algo en la ecuacio que falla no?
¿Que base de que no se venden coches? ¿De que mundo de ensueño hablas? ¿En Japón no se venden coches acaso? Y es el país que más usa el tren en todo el mundo.
faristol wrote: Si el cotxe privat te tanta preminencia tot i les imposicions i dificultats que te sera per algo no?.... no crec que la gent sigui tonta...i podria desarrollar mes el tema pero deixo que pensis en aixo.
¿Que imposiciones y dificultades? Si desde hace medio siglo que no se hace más que buscar facilidades para el coche privado, es muy nuevo esto de querer reducirlo, y el alcalde Trias directamente dice que no le interesa reducir la cantidad de coches.
faristol wrote: I ara et dire que m'agrada el cotxe privat, SI, modern i antic, tambe et dire que la majoria de desplaçaments dins de Barcelona els faig en transport Public i a fora de la ciutat sempre que els horaris, el lloc on anar i tornar i les combinacions m'ho permetiexin tambe, es mes incomode en certs aspectes, pero molt mes comode en altres i guanyen aquests segons, no es per militancia ni per "un mon millor" es per inteligencia..i darerrament si tinc temps vaig molt a peu, desplacaments de mitja a una hora o mes fins i tot, es sa, i caminant descubreixes i veus moltes coses..
¿Que pasó con eso de que el coche siempre será más atractivo? Te contradices tu mismo.
faristol wrote: Pero per anar a treballar no tinc mes alternativa, cotxe privat, per accedir a segons quins llocs no tinc altre, cotxe privat, per gaudir de una aficio no tinc altre cotxe antic i privat, si quedo per sopar amb vells amics de la Catalunya Central no tinc altre cotxe privat...
Per comprar segons que o anar a un centre comercial..no tinc altre cotxe privat si vull carregar moltes coses i ser "eficient" amb la meva gestio...cotxe privat..
¿Y acaso yo he hablado de prohibir el coche? ¿Tan difícil te parece encontrar el punto medio entre una autopista con un embotellamiento de coches con una sola persona, y un uso ocasional y racional del coche? ¿Por qué esa necesidad de empujar todo a los extremos? Digo, ya sé que defiendo el transporte público y esas tonterías, pero sí sabes que el 80-90% de los desplazamientos se hacen en coche, ¿no? Y también sabes que cuando se habla de aumentar el share de transporte público hablamos de que sean un 50-60% de los desplazamientos en coche, es decir más de la mitad, a pesar de todo. Pero tu mismo me das la razón: En algunos casos optas al coche porque no siempre hay buen transporte. Y lo dices, oh santa ignorancia, como si fuera descabellado tener la práctica totalidad del territorio cubierto con un transporte mínimamente digno. ¿Como me voy yo a la Catalunya central, perdon?
faristol wrote: Aixo es anar endavant o enrere?...no ho se...pero es el que es, la realitat, per cambiar-la, ja ho he dit abans s'han de cambiar moltes altres coses.
Es no ir a ninguna parte, sino simplemente aceptar el estatu quo como inevitable, y de paso insinuar que el resto del mundo donde haya otra situación no existen y son ficticios. No entiendo estando en un foro de transportes que no quieras plantearte las implicaciones de nuestra movilidad.
faristol wrote: Si no n'hi hauran molts que aniran "atocinats" en Transports publics deficients...deixant que uns pocs tinguin via lluire per anar per infraestructures ja fetes i cares....empudegant el medi ambient...tan es que no siguin eficients (poden pagar)...i aixi...aquesta es la real questio...a part de que sempre surt alló de : Perque alguns si i jo no.
Me encanta tu mentalidad. "Si el otro puede, yo también". Muy maduro esto de los agravios, nos lleva lejos como sociedad. O todos en coche o todos en tren. No puede haber término medio. ¿Has pensado alguna vez que tal vez sea cosa de encontrar un sano equilibrio? ¿De no tener más carreteras que Alemania y encima tenerlas atrofiadas, y de no tener una red de cercanías que de vergüenza y unos buses suburbanos del tercer mundo. Volvemos a lo mismo. No he dicho nada de prohibir coches, estamos hablando de reducir la proporción del mismo de un 80 a un 60%. Realmente no me parece el holocausto que tu pintas.
faristol wrote: Com veus hi han temes mes profunds que mostrar nomes les bondats del Transport Public...si es que es vol canviar algo.
Cierto, hay temas ideológicos que superan el razonamiento lógico. Porque todo lo que argumentas lo leo como un victimismo de que te queremos prohibir que vayas en coche, y no es así. Tal vez va siendo hora de que te enteres que algunos no tenemos ni siquiera coche, porque no nos lo podemos permitir. Y al ser tales fracasos en la vida que no tenemos ni coche, pues me da por pensar en como podríamos todos tener la oportunidad de ir a visitar a nuestros amigos de la Catalunya central, y no solo aquellos que sí teneis para un vehículo. Lo mejor es que encima no digo que haya que prohibir el coche ni nada, sino que se tengan en cuenta los dos modos para ofrecer alternativas, y luego venís los que tenéis un coche y nos decís a los pobres que nada, que se tiene que ir más inversión para carreteras que eso del transporte público no hace ninguna falta y es un despilfarro. El tema más profundo, pienso yo, es dejar de mirarse el ombligo y pensar en toda la sociedad en su conjunto.
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faristol
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

No ho he llegit tot (ja ho fare) pero amb aquesta actitud es dificil convencer a ningu (per la meva part no es tracta d'aixo de convencer a ningu, si no informar, transmetre idees i que cadascu decideixi), potser el contingut sigui correcte i acertat ja ho he dit, pero el com NO, i jo no t'he dit lerdo.

Jo tambe defenso coses, pero aixo es el que desitgen alguns que ens barallem entre nosaltres per seguir fent...amb o sense eficiencia...no es tracta de qui te mes rao o qui la te mes grossa, si no de questions de fons que son les mateixes.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf_ »

faristol wrote:No ho he llegit tot (ja ho fare) pero amb aquesta actitud es dificil convencer a ningu (per la meva part no es tracta d'aixo de convencer a ningu, si no informar, transmetre idees i que cadascu decideixi), potser el contingut sigui correcte i acertat ja ho he dit, pero el com NO, i jo no t'he dit lerdo.
¿Qué actitud, si ni lo has leído? No he insinuado que me hayas llamado nada, deja de ofenderte artificialmente. Lo de lerdo se refiere a que estabamos afirmando una obviedad. ¿Por qué no simplemente lees lo que escribí y si eso me rebates mis argumentos?
faristol wrote:Jo tambe defenso coses, pero aixo es el que desitgen alguns que ens barallem entre nosaltres per seguir fent...amb o sense eficiencia...no es tracta de qui te mes rao o qui la te mes grossa, si no de questions de fons que son les mateixes.
Nadie se esta peleando, te estaba argumentando precisamente aquello que yo creo que son las falacias gracias a las cuales "algunos" pueden seguir haciendo. Lo que no puedes hacer es enfadarte porque mis argumentos no te gustan. Rebátemelos con fundamento, es así de fácil. Decir "ellos de ahí arriba quieren que nos estemos peleando" me parece esconderse detrás del conspiracionismo para no argumentar.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

Un cop llegit tot amb temps i calma.

A- Jo no m'he enfadat ni estic ofes, ni artificialmet ni naturalment.
B- Els teus arguments no em desagraden, ja ho he dit, el fons es Bo, pero l'actitut no la comparteixo.
C- No vull rebatir res fora del que crec obvi, no es tracta d'un concurs a veure qui guanya o te mes rao, L'equivalent a veure qui crida mes per tindre rao.

D- Tanta rao pots tenir tu com jo, aquesta no es la questio.

Ara del misstage anterior:
alf_ wrote: Si no sabes para qué hablas? No es cosa de que la gente quiera gastar menos energía, no soy tan lerdo. Es cosa de que si en la suma se gasta menos energía se gasta menos dinero, y sobre alguien tiene que repercutir ese ahorro. Por ejemplo en la economía familiar.
Potser no se, es cert, pero et torno a repetir el de abans, hi ha gent que no te problemes per mantindre un cotxe i no li preocupa gaire ni el medi ambient ni res ni l'interesa estalviar anant en transport Public ni que aixo li repercuteixi o li deixi de repercutir en la economia familiar i per altre banda "tot el estalvi en Comu" mai repercutira sobre nosaltres...o tu veus algo del vidre que tirem (si es que el tires) al Contenidor verd? (parlo de diners).


alf_ wrote:
Aquí esta tu error, que tu en todo ves ideología. Cree el ladrón que son todos de su condición.
No defiendo el transporte público, defiendo que tengamos todos una mejor calidad de vida y de oportunidades. Defiendo que yo, que no tengo coche, pueda desplazarme casi con la misma facilidad que tu que sí tienes coche. Defiendo que Barcelona no se asfixie en la contaminación, mi calle algunas mañanas huele a exhausto puro y duro. Lo mio no es cosa de ideología, es cosa de pensar en que es lo mejor para todos. Y a veces para eso hay que recordar la frase de ese gran sabio Spock, "Las necesidades de muchos superan la necesidad de unos pocos."
Potser si que estigui errat, pot ser, la "veritat" absoluta no se on es, cadascu te la seva..
Jo tambe defenso una millor calitat de vida e igualtat d'oportunitats.
El que demanes es imposible, es pot viure perfectament sense cotxe, pero per raons obvies el cotxe et don una facilitat que no pots demanar a ningun altre mitjà, pero aixo l'automovil es tan prepotent i omnipresent, demanar que amb bus, tren o tranvia puguis fer el mateix que amb un cotxe es una utopia, parlo de temps, moment, llocs..

Jo tambe defenso que Barcelona no s'ofegui en la contaminacio, ni en els Turistes..ni amb tantes altres coses.

Sobre la frase que poses "chapeau" em trec el barret, 100% d'acord, pero en aquesta frase hi falta la part economica que desmonta qualsevol bona intencio e ideologia, que fa que les "necesitats" d'uns pocs siguin mes importants, si tenen diners, que les necesitats (alguna real i basica) de la majoria...si en el fons no pensem tan dieferent no? pero per arribar a aixo com he dit per tercera vegada abans deurien de cambiar moltes coses

alf_ wrote:

¿Y acaso yo he hablado de prohibir el coche? ¿Tan difícil te parece encontrar el punto medio entre una autopista con un embotellamiento de coches con una sola persona, y un uso ocasional y racional del coche? ¿Por qué esa necesidad de empujar todo a los extremos? Digo, ya sé que defiendo el transporte público y esas tonterías, pero sí sabes que el 80-90% de los desplazamientos se hacen en coche, ¿no? Y también sabes que cuando se habla de aumentar el share de transporte público hablamos de que sean un 50-60% de los desplazamientos en coche, es decir más de la mitad, a pesar de todo. Pero tu mismo me das la razón: En algunos casos optas al coche porque no siempre hay buen transporte. Y lo dices, oh santa ignorancia, como si fuera descabellado tener la práctica totalidad del territorio cubierto con un transporte mínimamente digno. ¿Como me voy yo a la Catalunya central, perdon?
Aqui crec que m'he perdut, ni tu ni jo hem parlat de prohibir el cotxe sols oferia uns escenaris de perque molta gent usa el vehicle privat, cotxes amb una sola persona...si, no veus aquesta societat en que s'ha imposat l'individualisme i l'egosime...doncs en el tema del cotxe aquets trets es demostren amb la maxima grandiloqüencia.

No empenyo res als extrems, nomes ofereixo punts d'opinio i reflexio, i si, es descabellat un transport public rapid i eficaç..a tots els racons, perque per molt que s'amplii mai podra oferir el porta a porta, garatge a garatge.

No se lo de la ignorancia, i pots defensar el que et sembli be., jo com he dit he escrit el que penso i si algo ha de cambiar ha de sortir de la gent...es aixi de senzill, per mes campanyes o propostes hem de ser cadascu qui fem les coses..pero amb informacio i sense obligacio, i cop "agafat un cami" no fixar-se amb el que els demes fan o si es diferent a el que fas tu, si tu fas el que creus correcte, endavant....

Si critiques el que fan altres.....en moltes ocasions es perque, o be els altres no han agafat el teu cami, o ..que com que tu no ho pots fer...doncs que tampoc ho facin altres, perque en el fons tu si poguessis tambe ho faries....

alf_ wrote:
Es no ir a ninguna parte, sino simplemente aceptar el estatu quo como inevitable, y de paso insinuar que el resto del mundo donde haya otra situación no existen y son ficticios. No entiendo estando en un foro de transportes que no quieras plantearte las implicaciones de nuestra movilidad.
Clar que me les vull plantejar...desde anar a peu fins amb cotxe, passant per tot tipus de public i el que aixo representa pel medi ambient com a nivell social, pero hi tindria que cabre tot.



alf_ wrote: Me encanta tu mentalidad. "Si el otro puede, yo también". Muy maduro esto de los agravios, nos lleva lejos como sociedad. O todos en coche o todos en tren. No puede haber término medio. ¿Has pensado alguna vez que tal vez sea cosa de encontrar un sano equilibrio? ¿De no tener más carreteras que Alemania y encima tenerlas atrofiadas, y de no tener una red de cercanías que de vergüenza y unos buses suburbanos del tercer mundo. Volvemos a lo mismo. No he dicho nada de prohibir coches, estamos hablando de reducir la proporción del mismo de un 80 a un 60%. Realmente no me parece el holocausto que tu pintas.

No es la meva mentalitat, es el que finalment passa, i si, de fet no em evolucionat molt, si el que dius es correcte...pero jo et dic que del 80% que va amb cotxe quins "cauen" fins arribar al 60%...?

I aixo no es defensar unicamente el cotxe...es una questio massa amplia per solucionarla ( si es que es pot) d'aquesta forma i desde Internet, la solucio torno a dir esta en cadascu...no hi ha mes...en la llibertat i no en altres coses..

alf_ wrote:
Cierto, hay temas ideológicos que superan el razonamiento lógico. Porque todo lo que argumentas lo leo como un victimismo de que te queremos prohibir que vayas en coche, y no es así. Tal vez va siendo hora de que te enteres que algunos no tenemos ni siquiera coche, porque no nos lo podemos permitir. Y al ser tales fracasos en la vida que no tenemos ni coche, pues me da por pensar en como podríamos todos tener la oportunidad de ir a visitar a nuestros amigos de la Catalunya central, y no solo aquellos que sí teneis para un vehículo. Lo mejor es que encima no digo que haya que prohibir el coche ni nada, sino que se tengan en cuenta los dos modos para ofrecer alternativas, y luego venís los que tenéis un coche y nos decís a los pobres que nada, que se tiene que ir más inversión para carreteras que eso del transporte público no hace ninguna falta y es un despilfarro. El tema más profundo, pienso yo, es dejar de mirarse el ombligo y pensar en toda la sociedad en su conjunto.
A mi em sap greu que no puguis costejar-te un cotxe, el fet de no tindre cotxe deuria de poguer ser una eleccio personal no una obligacio per manca de diners, pero el que tampoc crec que sigui ni sa, ni bo, es que defensis lo del transport public perque tu no tens cotxe, perque encara que no ho veguis estas defenent els teus interessos...que tambe son els de molta mes gent en aquest cas...pero l'esperit es el que es...

Es evident segons les teves paraules que no pots triar, pero lo del transport public i defensarl-ho i demanar millores ha de ser per convenciment...i no arribar a ell per una circunstancia com la que vius, jo ja et dic que l'agafo sovint tot i tenir vehicle privat.

Jo mai he dit que invertir en transport public es tirar els diners....ojala s'invertis 100 vegades mes...pero no perque qui no tingui cotxe pugui fer el mateix que el que si en te...si no perque poguessis triar.

El tema ve de que pel que s'han gastat en el Bus-VAo per acabar fent una "carretera general" amb vistes espectaculars i elevades...es podria haber fet el tercer carril fins Terrassa, pots pensar que el cotxe ja te massa i no cal mes...ho entenc, pero llegeix be les meves linies i (entrelinees) i veuras que potser no estem tan allunyats.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf_ »

No estamos tan alejados, no, pero me parece contradictorio que digas que debe de haber una elección, pero que el transporte público nunca hará lo que el coche. ¿Donde esta entonces la elección? No la hay, por defecto todos que puedan siempre se cogerán un coche. Pues ahí discrepo. Son muchas las variables que definen el atractivo del transporte público sobre el coche, y evidentemente las relaciones más excepcionales con muy poco volumen nunca podrán tener un transporte público realmente atractivo, pero decir que la mejor parte del territorio no puede tener una buena comunicación excepto cuatro derroteros selectos me parece completamente infundado. Y me parece tan sencillo como remitirme a las innumerables regiones de todos los tipos, tamaños y colores, donde se ha demostrado que sí es posible que el transporte público tenga un atractivo igual o incluso mayor al coche, sea por las variables que fueran.

Respecto al Bus-VAO no paro de darte la razón, una tontería innecesaria, pero me parece que haces un error en la concepción al decir que es un sucedáneo de una ampliación de la carretera, cuando en realidad es un sucedáneo para la ampliación del ferrocarril, al menos por la simple razón de que fue financiado con fondos europeos destinados a mejorar el transporte público, no las carreteras.
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Obert permanentment a partir de la tardor

Post by Guigui »

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... estiu.html

El carril Bus-VAO de la C-58 estarà permanentment obert en els dos sentits després de l'estiu

08:22 17.07.2014

Barcelona (ACN).- El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat en una entrevista amb l'ACN que el carril Bus-VAO de la C-58, d'entrada i sortida de Barcelona, estarà obert els 365 dies de l'any, les 24 hores del dia, en els dos sentits de la marxa, a partir del mes setembre o octubre, com a molt tard. La decisió s'ha pres en una reunió entre els responsables del Departament d'Interior, del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament de Barcelona. Després de dur a terme durant el mes d'agost les obres requerides, consistents bàsicament en repintar les línies de separació dels carrils dels dos sentits, s'obrirà aquesta via de manera permanent per aprofitar-la "al 100%".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Renfe445 »

I per què no van fer això des del principi?
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

Com s'hi llueixen els del departament, els de l'ajuntament i els de la PTP, que van fer aquesta proposta!

A partir d'aleshores, el carril BUS-VAO deixarà de ser VAO per ser només BUS i és que, fent això, perdrà tot l'atractiu com a alternativa a la C-58. Qui coi sortirà de l'autopista per anar per una via d'un sol carril, en la qual no es podran fer avançaments i en la que la velocitat estarà limitada, primer, de la velocitat del que portis davant -si no és que dus un autobús-, i segon, l'estretor de la via i sent de doble sentit, es reduirà a 80 la velocitat genèrica de la via.

Amb aquest panorama, qui prefereix sortir d'una autopista per ficar-se en tota una carretera convencional??
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf_ »

victorcasta wrote:Com s'hi llueixen els del departament, els de l'ajuntament i els de la PTP, que van fer aquesta proposta!

A partir d'aleshores, el carril BUS-VAO deixarà de ser VAO per ser només BUS i és que, fent això, perdrà tot l'atractiu com a alternativa a la C-58. Qui coi sortirà de l'autopista per anar per una via d'un sol carril, en la qual no es podran fer avançaments i en la que la velocitat estarà limitada, primer, de la velocitat del que portis davant -si no és que dus un autobús-, i segon, l'estretor de la via i sent de doble sentit, es reduirà a 80 la velocitat genèrica de la via.
El carril VAO se supone que sirve como alternativa a una autovía congestionada. Será atractiva de usar siempre y cuando la autovía vaya congestionada. Mejor a 80 que a 10. Lo que no entiendo es por qué narices necesitas hacer adelantamientos en un carril VAO. De hecho, muchos carriles VAO, por ejemplo en EE.UU. donde esto se da mucho, estan físicamente segregados, y tienen un solo carril. La idea de un carril VAO es que precisamente permita circular fluidamente, no hace falta ningun tipo de adelantamiento.
victorcasta wrote:Amb aquest panorama, qui prefereix sortir d'una autopista per ficar-se en tota una carretera convencional??
Ya me lo dirás tu cuando puedas elegir entre una autopista donde el tráfico esta casi detenido, o una carretera convencional fluida. Lo tuyo es verle el problema a cada solución :martell1
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by wefer »

A mi no em fa gràcia aquesta proposta pel tema de la seguretat: sentits contraris sense separació física en una via altament congestionada i plena d'autobusos... el dia que hi hagi un xoc de busos, ho lamentarem. La separació física evita molts accidents i fa que els que hi han siguin molt menys greus. I clar, separació física no es pot posar perquè el dia que s'avariï un vehicle tenim un caos èpic.
Ja sé que la gran majoria de carreteres són així, però coi, per una zona on els carrils sortosament estaven segregats i ara van i els des-segreguen! Hem d'anar a augmentar la seguretat SEMPRE, no pas a disminuir-la!!
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf_ »

wefer wrote:una via altament congestionada i plena d'autobusos...
A ver, la idea de un carril VAO (o en este caso Bus-VAO) es precisamente que no se congestione, sino habrá sido un fracaso aún mayor de lo que ya ha sido la infraestructura. Si ya ahora iba vacío, no por ser de dos sentidos va a atrofiarse.
wefer wrote:el dia que hi hagi un xoc de busos, ho lamentarem. La separació física evita molts accidents i fa que els que hi han siguin molt menys greus. I clar, separació física no es pot posar perquè el dia que s'avariï un vehicle tenim un caos èpic.
¿Perdona? ¿Recuerdas que por abajo va una autovía? Ya me dirás tu por qué el cierre del carril Bus-VAO, que precisamente y como dije no se supone que deba congestionarse, debería afectar al resto de circulación. Por el amor de dios, entended que la idea del carril de alta ocupación NO ES PARA DESCONGESTIONAR, sino que debe ser un "atajo" para los que "hacen bien" llevando a varias personas. El poderse saltar el tráfico es lo que justamente debe incitar a compartir coche, por tanto la pérdida de capacidad en caso de accidente o avería no afectará al resto de vialidades.
Y francamente me sorprendería muchísimo que chocaran dos buses por esto, los conductores de bus son profesionales que seguramente están acostumbrados a moverse por carriles muy angostos (como los mini-carriles bus de Barcelona)
wefer wrote:Ja sé que la gran majoria de carreteres són així
La mayoría de carreteras son así pero sin estar restringidas a buses y VAO, osea que con mucha más carga de tráfico. Esto es como cualquier carretera pero con un tráfico muy ligero
wefer wrote:però coi, per una zona on els carrils sortosament estaven segregats i ara van i els des-segreguen!
El Bus-VAO nunca tuvo carriles segregados, sino que era un vial segregado con dos carriles. Ya me explicarás tu como eso equivale a des-segregarlo.
wefer wrote:uHem d'anar a augmentar la seguretat SEMPRE, no pas a disminuir-la!!
Hay un límite de hasta donde podemos tener en cuenta la seguridad, sino tendríamos que poner colchones en los árboles y plástico de burbujas en los columpios de niños. Como tu mismo has dicho, la mayoría de carreteras son así, por tanto esto responde a un estandar de seguridad razonable. Vale que dos carriles por sentido son más seguros, sí, y sabes que? El tren es aún más seguro, y aún así tenemos carreteras y autovías a tutiplén. Yo creo que es más que exagerada esta preocupación sobre la seguridad, y totalmente injustificada ante el inmenso beneficio que supondrá tener por fin carril Bus-VAO siempre y hacia ambas direcciones.

De verdad que no entiendo esa obsesión con buscarle lo malo a esta medida. Es un apaño, claro esta, una chapuza si queréis, pero es para siquiera aprovechar ese despilfarro faraónico que hemos hecho, si ese vial esta infrautilizado no, lo que le sigue!! Yo prefiero mil veces tener el Bus-VAO en los dos sentidos, por mi limitado a 80 o incluso a 60 si tanto miedo os da, que lo que había hasta ahora. ¿Sabes como me siento de estúpido yendo en el bus por la C-58 y que se tenga que comer el tráfico porque día sí día también estaba cerrado ese vial? Yo creo que muchos de los que usan habitualmente el coche tenían la ilusión de que el Bus-VAO con dos carriles ayudara a descongestionar la autovía normal, lo cual obviamente no es la finalidad de un carril VAO y no iba a ocurrir, y que ahora ya no se dará esto porque con el menor límite de velocidad y menor capacidad por sentido no lo usará bastante gente.
victorcasta
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

Ja s'han canviat les fites quilomètriques al carril BUS-VAO, passant de blaves d'autopista a vermelles de carretera convencional de primer ordre.
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Fran-Ikarus
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Bé, doncs a partir d'avui ja tenim novament obert el carril Bus-VAO de la C-58, a partir d'ara en la seva nova modalitat "sentit doble permanent":

http://economia.e-noticies.cat/el-malba ... 88211.html
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Però ara ja no és un Bus-VAO, o sí? Com els cartells indiquen C-58CC (o la C-xx que sigui)...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

Sí que és BUS-VAO i ja era la C-58CC des del primer día.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

victorcasta wrote:Sí que és BUS-VAO i ja era la C-58CC des del primer día.
Però als cartells indicava "C-58CC"? He anat pel BUS-VAO un parell de vegades i no els he vist (o no m'hi he fixat).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:
victorcasta wrote:Sí que és BUS-VAO i ja era la C-58CC des del primer día.
Però als cartells indicava "C-58CC"? He anat pel BUS-VAO un parell de vegades i no els he vist (o no m'hi he fixat).
Sí que ho indicava, amb el canvi de que eren punts quilomètrics d¡autovía (dos carrils o més per sentit. Fons blau i retolació blanca). Ara és retolació de carretera convencional de la Generalitat. (fons vermell a dalt amb letres blanques per a indicar la via i fons blanc amb lletres negres per indicar el PK).

El CC diria que vol dir "calçada complementària", i hi ha sigut des de l'obertura.
Salutacions,

Oriol
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Mortadel·lo »

Fran-Ikarus wrote:Bé, doncs a partir d'avui ja tenim novament obert el carril Bus-VAO de la C-58, a partir d'ara en la seva nova modalitat "sentit doble permanent":

http://economia.e-noticies.cat/el-malba ... 88211.html
sí, jo vaig haver d'esperar a l'entrada de Barcelona 3 cicles semafòrics (aturant tot el trànsit provinent de la C-17 i la C-33) perquè els mossos deixessin passar el sèquit del conseller, més cotxes de tv3% i btv.... :cop :cop :cop
ES PELIGROSO ASOMARSE
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

oriolp13 wrote:El CC diria que vol dir "calçada complementària", i hi ha sigut des de l'obertura.
CC vol dir "carrils centrals".
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Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by oriolp13 »

victorcasta wrote:
oriolp13 wrote:El CC diria que vol dir "calçada complementària", i hi ha sigut des de l'obertura.
CC vol dir "carrils centrals".
Gràcies per l'aclariment, doncs ;)
Salutacions,

Oriol
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