A-380
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rolls-Royce haurà de canviar motors
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... -a380.html
Rolls-Royce haurà de canviar 40 motors dels avions Airbus A380
11:15 18.11.2010
Sydney (ACN).- La companyia aèria australiana Qantas ha comunicat aquest dijous que Rolls-Royce haurà de canviar almenys 40 motors de l'Airbus A380. Alan Joyce, conseller delegat de l'empresa, ha declarat que les reparacions inclouen també 'la flota de Singapur Airlines i de Lufthansa'. Joyce ha afegit que 'Qantas només disposa de sis avions amb quatre motors cadascun'. Segons declaracions del mateix delegat, Rolls-Royce està en un procés de modificació dels motors per evitar vessaments d'oli, però les turbines de Qantas encara no han estat actualitzades. Fa tres setmanes un d'aquests aparells va haver de fer un aterratge d'emergència a Singapur a causa d'una avaria en un dels motors.
Rolls-Royce haurà de canviar 40 motors dels avions Airbus A380
11:15 18.11.2010
Sydney (ACN).- La companyia aèria australiana Qantas ha comunicat aquest dijous que Rolls-Royce haurà de canviar almenys 40 motors de l'Airbus A380. Alan Joyce, conseller delegat de l'empresa, ha declarat que les reparacions inclouen també 'la flota de Singapur Airlines i de Lufthansa'. Joyce ha afegit que 'Qantas només disposa de sis avions amb quatre motors cadascun'. Segons declaracions del mateix delegat, Rolls-Royce està en un procés de modificació dels motors per evitar vessaments d'oli, però les turbines de Qantas encara no han estat actualitzades. Fa tres setmanes un d'aquests aparells va haver de fer un aterratge d'emergència a Singapur a causa d'una avaria en un dels motors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: A-380
Sincerament una sort que l'avió pugués aterrar sense problemes. No vull pensar que hagués passat si això s'hagués descobert a posteriori d'un gran accident com els problemes seriosos dels 747 o dels DC-10 dels anys 80.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sort o quelcom més?
Potser és més que sort. Potser l'avió està fet de tal manera que sigui capaç d'estabilitzar una avaria d'un motor i aterrar correctament.megapauer wrote:Sincerament una sort que l'avió pugués aterrar sense problemes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: A-380
Tinc entès que qualsevol avió comercial d'aquests està calculat per poder aterrar amb només un motor en funcionament.
En els 747 això ja ha passat més d'una vegada.
En els 747 això ja ha passat més d'una vegada.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Primeres conclusions
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... motor.html
L'Airbus accidentat a Austràlia tenia un defecte al motor
Els tècnics adverteixen que l'anomalia podria provocar una “fallada catastròfica” a l'avió
Al motor hi ha una peça mal col·locada que erosiona un tub de carburant fins a trencar-lo
02/12/10 11:00 - Sidney - EFE
El motor Rolls-Royce de l'Airbus A380, l'avió de passatgers més gran del món, de l'aerolínia australiana Qantas, que fa un mes es va avariar en ple vol, té un “greu defecte de seguretat” que podria portar a una “fallada catastròfica” en l'aparell. Així ho afirma la investigació del departament de Seguretat al Transport Aeri d'Austràlia (ATSB), que aquest dijous ha publicat les seves primeres conclusions sobre l'avaria que el dia 11 d'octubre va obligar a fer un aterratge d'emergència a Singapur.
L'informe indica que una peça mal alineada va erosionar una canonada d'oli que va acabar trencant-se i que va provocar la combustió de fuel que va desencadenar l'explosió d'un dels quatre motors de l'A380 de Qantas quan, amb 466 persones a bord, cobria el trajecte entre Sydney i Singapur. “Si no es corregeix aquesta fallada, hi haurà un risc elevat que la mateixa canonada es torni a esquerdar, generi una altra fuita d'oli i un altre foc”, afegeix el document. Les fugues de combustible també es van produir en els altres tres motors de l'avió de la companyia australiana.
Els experts de l'ATSB opinen que l'avaria està relacionada amb un defecte en la fabricació del motor Trent 900 per part de la marca Rolls-Royce.
Fa dues setmanes, Qantas va anunciar que el fabricant haurà de reemplaçar els Trent 900 de 40 avions Airbus A380 per models que encara està ultimant l'empresa britànica. El govern australià ja ha ordenat a la companyia Qantas que faci més proves en tots els motors Rolls-Royce dels seus Airbus 380.
L'aerolínia australiana va decidir reprendre els vols d'aparells amb altres motors mentre espera que arribin els recanvis. L'incident no ha alterat la decisió de Qantas d'adquirir 14 unitats de l'A380 que havia encarregat al conglomerat europeu. Altres aerolínies afectades com Lufthansa o Singapore Airlines, els avions de les quals també tenen motors de Rolls-Royce, mantenen en terra els seus A380
L'Airbus accidentat a Austràlia tenia un defecte al motor
Els tècnics adverteixen que l'anomalia podria provocar una “fallada catastròfica” a l'avió
Al motor hi ha una peça mal col·locada que erosiona un tub de carburant fins a trencar-lo
02/12/10 11:00 - Sidney - EFE
El motor Rolls-Royce de l'Airbus A380, l'avió de passatgers més gran del món, de l'aerolínia australiana Qantas, que fa un mes es va avariar en ple vol, té un “greu defecte de seguretat” que podria portar a una “fallada catastròfica” en l'aparell. Així ho afirma la investigació del departament de Seguretat al Transport Aeri d'Austràlia (ATSB), que aquest dijous ha publicat les seves primeres conclusions sobre l'avaria que el dia 11 d'octubre va obligar a fer un aterratge d'emergència a Singapur.
L'informe indica que una peça mal alineada va erosionar una canonada d'oli que va acabar trencant-se i que va provocar la combustió de fuel que va desencadenar l'explosió d'un dels quatre motors de l'A380 de Qantas quan, amb 466 persones a bord, cobria el trajecte entre Sydney i Singapur. “Si no es corregeix aquesta fallada, hi haurà un risc elevat que la mateixa canonada es torni a esquerdar, generi una altra fuita d'oli i un altre foc”, afegeix el document. Les fugues de combustible també es van produir en els altres tres motors de l'avió de la companyia australiana.
Els experts de l'ATSB opinen que l'avaria està relacionada amb un defecte en la fabricació del motor Trent 900 per part de la marca Rolls-Royce.
Fa dues setmanes, Qantas va anunciar que el fabricant haurà de reemplaçar els Trent 900 de 40 avions Airbus A380 per models que encara està ultimant l'empresa britànica. El govern australià ja ha ordenat a la companyia Qantas que faci més proves en tots els motors Rolls-Royce dels seus Airbus 380.
L'aerolínia australiana va decidir reprendre els vols d'aparells amb altres motors mentre espera que arribin els recanvis. L'incident no ha alterat la decisió de Qantas d'adquirir 14 unitats de l'A380 que havia encarregat al conglomerat europeu. Altres aerolínies afectades com Lufthansa o Singapore Airlines, els avions de les quals també tenen motors de Rolls-Royce, mantenen en terra els seus A380
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per primer cop, a Barcelona
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... elona.html
L'avió de passatgers més gran del món aterra per primer cop a Barcelona
14:04 24.02.2013
El Prat de Llobregat (ACN).- L'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus A-380, ha aterrat per primera vegada aquest diumenge a l'aeroport del Prat, amb mig miler de passatgers a bord, participants del Mobile World Congress (MWC) que comença aquest dilluns. L'avió, procedent de Dubai i operat per la companyia Emirates, ha aterrat amb cinc minuts de retard, a un quart d'una del migdia, enmig de l'expectació de periodistes i curiosos. A la tarda, el comboi sortirà de Barcelona a les 15.25 h per tornar a Dubai, on arribarà a les 00.45 h (21.45 h, hora catalana). Divendres vinent, serà de nou a l'aeroport català per segona vegada per donar servei als participants del MWC que tornaran a Dubai.
L'avió de passatgers més gran del món aterra per primer cop a Barcelona
14:04 24.02.2013
El Prat de Llobregat (ACN).- L'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus A-380, ha aterrat per primera vegada aquest diumenge a l'aeroport del Prat, amb mig miler de passatgers a bord, participants del Mobile World Congress (MWC) que comença aquest dilluns. L'avió, procedent de Dubai i operat per la companyia Emirates, ha aterrat amb cinc minuts de retard, a un quart d'una del migdia, enmig de l'expectació de periodistes i curiosos. A la tarda, el comboi sortirà de Barcelona a les 15.25 h per tornar a Dubai, on arribarà a les 00.45 h (21.45 h, hora catalana). Divendres vinent, serà de nou a l'aeroport català per segona vegada per donar servei als participants del MWC que tornaran a Dubai.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A-380
No és el primer cop ja que fa 2 anys ho va fer l'A380 de Lufthansa. El que si que ha estat és el primer vol comercial.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: A-380
La competencia, Qatar Airways, tambe esta cambiant aquest setmana l'avio del Barcelona Qatar, ara es un Boeing 777, enlloc del A330 habitual. Té 30 places mes i es el millor avió de la companyia.
Re: A-380
Us deixo una foto del A380 de Emirates que des del dia 1 de febrer de 2014, fa el vol regular diari de Dubai a Barcelona i tornada a Dubai amb el bitxo aquest.
La balena tocant terra. por Escursso, en Flickr
Salutacions.
La balena tocant terra. por Escursso, en Flickr
Salutacions.
Re: A-380
El dia que vam agafar l'avió per anar a Bologna, el 2 de febrer, estava parat al costat de la porta on anavem a agafar el bus que ens portava fins al nostre avió, i vam passar per el costat de l'A380. En directe és encara més gran i fa moltíssima més impressió! Quin bitxo!escursso wrote:Us deixo una foto del A380 de Emirates que des del dia 1 de febrer de 2014, fa el vol regular diari de Dubai a Barcelona i tornada a Dubai amb el bitxo aquest.
La balena tocant terra. por Escursso, en Flickr
Salutacions.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Adéu al A380
S'ha fet públic que la companyia Airbus ha decidit que deixarà de fabricar el seu gegant dels cels, el model A380 pel 2021.
La raó principal que esgrimeixen és que l'aerolinia dels del turbant deixa d'encarregar aquest model d'aparell
La raó principal que esgrimeixen és que l'aerolinia dels del turbant deixa d'encarregar aquest model d'aparell
Re: A-380
Un gran error del mercat i les aerolínies.
Amb l'espai aeri cada dia més saturat, que provoca retards sobretot a l'estiu, es dediquen a fer que els avions petits (A321 o B737MAX) siguin de més alta capacitat i més alt radi. És la lowcostització de l'aviació...
Amb l'espai aeri cada dia més saturat, que provoca retards sobretot a l'estiu, es dediquen a fer que els avions petits (A321 o B737MAX) siguin de més alta capacitat i més alt radi. És la lowcostització de l'aviació...
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Massa gran
El problema és que l'A-380 engoleix més combustible (en termes absoluts i relatius, és a dir, per passatger) que l'A-350 o el B-787, que estan més adaptats a la demanda actual, també pel que fa a la capacitat. I és que l'A-380 que coneixem actualment és, de fet, la versió petita d'una família d'avions que, en la seva variant més gran, havia d'encabir un miler de passatgers. Però el mercat aeronàutic actual no reclama principalment vols entre hubs grans amb vols d'alimentació a aeroports secundaris, sinó vols de llarg radi entre aeroports de categoria diferent, perquè hi ha demanda per a aquestes relacions, però no tanta com per omplir un A-380.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A-380
El problema que hi ha aquí és que, per una banda i com heu dit, el cost per passatger és major que al Boeing 747 i per tant això no és atraient per als operadors. D'altra banda, la manca de regulacions al sector aeronàutic que desemboca a una multiplicitat en rutes concretes en nom de la flexibilitat i competència fa que un avió tan gros no sigui la millor opció.
Ara bé, a parer meu hauria de ser l'opció (després d'una revisió del cost i consum per passatger). Això descongestionaria les rutes aèries, he fet un repàs ràpid entre Barcelona i dues ciutats europees: Londres i Amsterdam, per al proper dimecres dia 20 de febrer, essent dimecres un dia que no hi ha gaires sortides (sovint són dijous i divendres). I he comptat:
Londres
Ara bé, a parer meu hauria de ser l'opció (després d'una revisió del cost i consum per passatger). Això descongestionaria les rutes aèries, he fet un repàs ràpid entre Barcelona i dues ciutats europees: Londres i Amsterdam, per al proper dimecres dia 20 de febrer, essent dimecres un dia que no hi ha gaires sortides (sovint són dijous i divendres). I he comptat:
Londres
- Heathrow: 8 vols
07.45 Bristh/Iberia
10.20 British/Iberia
11.10 British/Iberia
13.20 British/Iberia
15.05 IAG
16.35 IAG
18.20 IAG
19.00 Vueling
- Gatwick: 13 vols
06.55 EasyJet
07.20 IAG
09.20 EasyJet
09.45 Vueling
10.30 EasyJet
12.00 Norwegian
14.20 EasyJet
16.00 EasyJet
16.20 IAG
19.35 Vueling
19.50 EasyJet
20.15 Norwegian
20.55 Vueling
- Stanstead: 4 vols
09.25 Ryanair
12.45 Ryanair
15.50 Ryanair
20.05 Ryanair
- Luton: 4 vols
07.45 EasyJet
09.15 Ryanair
12.30 EasyJet
17.05 EasyJet
- 07.00 Vueling
07.00 Transavia
08.20 KLM
10.05 KLM
10.20 Vueling
14.25 KLM
16.55 KLM
18.40 Vueling
20.55 KLM
21.45 Vueling
Re: A-380
En la mesa opinió és com si proposessis agrupar tots els viatges de rodalies entre Barcelona i Vilanova en dos trens de molta alta capacitat per a reduir la congestió de les vies. Avui en dia certes rutes aèries de curta durada per a alguna gent són gairebé com agafar un rodalies per motius de feina.
El reduir preu dels vols incrementa la demanda dels vols, i permet opcions que abans no es podien fer.
El reduir preu dels vols incrementa la demanda dels vols, i permet opcions que abans no es podien fer.
mpn90 wrote:El problema que hi ha aquí és que, per una banda i com heu dit, el cost per passatger és major que al Boeing 747 i per tant això no és atraient per als operadors. D'altra banda, la manca de regulacions al sector aeronàutic que desemboca a una multiplicitat en rutes concretes en nom de la flexibilitat i competència fa que un avió tan gros no sigui la millor opció.
Ara bé, a parer meu hauria de ser l'opció (després d'una revisió del cost i consum per passatger). Això descongestionaria les rutes aèries, he fet un repàs ràpid entre Barcelona i dues ciutats europees: Londres i Amsterdam, per al proper dimecres dia 20 de febrer, essent dimecres un dia que no hi ha gaires sortides (sovint són dijous i divendres). I he comptat:
Londres
- Heathrow: 8 vols
07.45 Bristh/Iberia
10.20 British/Iberia
11.10 British/Iberia
13.20 British/Iberia
15.05 IAG
16.35 IAG
18.20 IAG
19.00 Vueling
- Gatwick: 13 vols
06.55 EasyJet
07.20 IAG
09.20 EasyJet
09.45 Vueling
10.30 EasyJet
12.00 Norwegian
14.20 EasyJet
16.00 EasyJet
16.20 IAG
19.35 Vueling
19.50 EasyJet
20.15 Norwegian
20.55 Vueling
- Stanstead: 4 vols
09.25 Ryanair
12.45 Ryanair
15.50 Ryanair
20.05 RyanairAmsterdam Schiphol: 10 vols
- Luton: 4 vols
07.45 EasyJet
09.15 Ryanair
12.30 EasyJet
17.05 EasyJetDesprés de veure això, que algú em digui que no seria millor treballar per concentrar els passatger d'alguna forma, com per exemple concessionar les rutes, regular els preus per tal que hi hagi opcions per a tothom i usar avions amb més capacitat. Suposaria no només alliberar espai aeri, sinó i a parer meu més important, menys contaminació, també acústica.
- 07.00 Vueling
07.00 Transavia
08.20 KLM
10.05 KLM
10.20 Vueling
14.25 KLM
16.55 KLM
18.40 Vueling
20.55 KLM
21.45 Vueling
Re: A-380
Segurament ho podríem comparar millor amb agrupar els viatges entre Vilanova i Barcelona que es fan en bus per tren. Al cap i a la fi, com tu dius és només per "alguna gent" això d'agafar l'avió com si fos rodalies i la majoria podríem adaptar-nos a uns horaris potser menys seguits, però que a nivell mediambiental fossin millors i no provoquessin embussos (cosa que passa en molts aeroports).Gat_l-h wrote:En la mesa opinió és com si proposessis agrupar tots els viatges de rodalies entre Barcelona i Vilanova en dos trens de molta alta capacitat per a reduir la congestió de les vies. Avui en dia certes rutes aèries de curta durada per a alguna gent són gairebé com agafar un rodalies per motius de feina.
El reduir preu dels vols incrementa la demanda dels vols, i permet opcions que abans no es podien fer.
Quan hi ha embussos hi ha dues opcions o ampliar les vies o agrupar els viatges. Sóc partidari de la última, ja que optimitza el viatge i és més ecològic que ampliar les vies.