Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

3501, 3502, 3503, 3504, ...

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:
Renfe445 wrote:Ja m'agradaria que tornessin, els 3500... :(
(offtopic)El 3500 està preservat.(/offtopic)
Però els altres?
:topic
User avatar
Albert Llauger
N5
N5
Posts: 129
Joined: Friday 11/10/2013 13:18
Location: Barcelona (Joanic L4)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Albert Llauger »

Henry 030 wrote:Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.
A veure, jo soc usuari habitual de la línia H8 i m'importa un pepino si viatjo en un 60xx de 2 o 3 anys com en un 63xx de 9 anys, lo important és que el bus funcioni i no si té 0, 10 o 25 anys, no sé de què t'extranyes, els 63xx són els busos que duia la línia 15 des de feia temps i que no he vist ningú queixar-se perquè fossin vells (que no ho son), a més que alguns 63xx estan reformats i l'interiorisme és com el dels 60xx i 62xx.

Ja que estem posats prova de viatjar en un 33xx a la 33 i ens dius si els 63xx són tan vells com et sembla (i jo no considero els 33xx uns busos vells, sino que tenen els seus anys però no vull que els retirin). Ara, si el que vols és tenir una flota supermoderna a la H8 posa-t en contacte amb TMB i digues que et posin els 60xx i 62xx perquè estiguis content, a veure què et contesten.

Una altra cosa, dir que la persona que va planificar la assignació de flota per a les línies H12, D20, V3 i H8 no entén de busos només per assignar els 63xx a la H8 em sembla fora de lloc.

Mira, feia temps que no escrivia al fòrum per motius personals però no m'he pogut estar de contestar-te aquest missatge que trobo un pèl absurd, després no t'extranyis si algú s'enfada o està de desacord amb tu.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Busman »

Henry 030 wrote:Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.
Ara no sé com ho fan, però abans TMB distribuïa els cotxes en funció del respecte que els usuaris en teníen. Per exemple, si a una línia śon freqüents les pintades, els tapissos fets malbé o les trencadisses en el seient, no hi posen cotxes nous.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Eduardo
N6
N6
Posts: 201
Joined: Thursday 28/12/2006 9:18
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Eduardo »

Un twiter recien salidito del horno;
TMB ‏@TMB_Barcelona 22 min
Joaquim Forn anuncia que el 15 de setembre es posaran en marxa 4 línies més de la #nxbus, 3 verticals (V13, V15 i V27) i 1 horitzontal (H14)
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Correcte, es presenten 4 línies, el 15 de setembre. He estat aquest matí a la roda de premsa i és el que s'ha dit:

- H14: Pg. Zona Franca - Sant Adrià
- V13: Pla de Palau - Pl. Kennedy
- V15: Barceloneta - Vall d'Hebron
- V27: Pg. Marítim - Canyelles
Last edited by Adolescent barceloní on Monday 10/03/2014 14:10, edited 1 time in total.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Aquí teniu tota la informació sobre la tercera fase de la nova xarxa; l'article acaba de sortir del forn: http://www.autobuseros4ever.tk/magazin/ ... us-de-tmb/

Si voleu veure el PowerPoint que s'ha projectat, també el tenim: http://www.autobuseros4ever.tk/wp-conte ... xa2014.pdf
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by davida »

Em sorpren que la V27 substitua de la 71 hagi mantingut el recorregut en horitzantal desde Bac de Roda fins el Passeig Maritim, fent un recorregut en L i no nomes vertical com a la resta de linies V.
L'antiga 71 o la nova V27 son molt utils per anar a les platjas desde la Marbella fins quasi la Barceloneta.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

davida wrote:Em sorpren que la V27 substitua de la 71 hagi mantingut el recorregut en horitzantal desde Bac de Roda fins el Passeig Maritim, fent un recorregut en L i no nomes vertical com a la resta de linies V.
Segons han dit a la roda de premsa, aquesta "L" és per no perdre la connectivitat amb l'Hospital del Mar, i per crear un altre punt d'intercanvi a Passeig Marítim (V21, H16, etc.); diuen que hi ha punts en què les línies no són estrictament ortogonals (H14 a Zona Franca o aquest cas de la V27).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ecomobisostrans »

Pfffff.... en fi...

15 de setembre... 10 mesos per posar 4 línies que pràcticament no canvien res, i lo poc que canvien es per enpitjorar!
La línia H14 sortirà des del passeig de la Zona Franca (actual terminal de la línia 9, la qual absorbirà), pujarà fins a Gran Via, la qual agafarà fins a plaça Espanya. Allà, agafarà el recorregut de l’actual línia 141 (que també absorbirà) per Sepúlveda/Floridablanca, passarà per la plaça Catalunya, i agafarà Pallars/Almogàvers, i Llull/Pujades més tard. Arribarà a Sant Adrià agafant el carrer de Sant Ramon de Penyafort, i Cristòfol de Moura després. El terminal a Sant Adrià estarà situat a l’avinguda de la Platja, al costat de l’estació de Sant Adrià, on hi ha l’actual terminal de la línia 143.

Substituirà, com hem dit, les línies 9 i 141.
Potser es la única millora, si passa a tenir la freqüència que ara té el 9. Ja posats a fer podria cobrir el trocet que abans feia el 72 fins al polígon i el 44 fins a Gorg, però sembla que la política actual es que els polígons industrials tornen a quedar sense servei.
La línia V13 sortirà des del Pla de Palau, a l’actual terminal de la línia 51. Anirà pel passeig de Colom i pujarà per les Rambles fins a la plaça Catalunya. Allà, després de passar per l’actual terminal del 58 (línia a la qual substituirà) anirà a buscar el carrer Aribau/Muntaner, per on pujarà fins a Mandri, on seguirà fins al passeig de Sant Gervasi. Agafarà aquest passeig fins a la plaça Kennedy, on finalitzarà, a l’actual terminal del 58.

Aquesta línia substituirà les línies 58 i 64.
Si senyor, aquesta es la Barcelona que ens agrada! Fiquem un servei més al Passeig Colom que 2/3 de l'any anirà quasi buit i en canvi treiem el 64 que es una de les línies que més carrega!!! Suposant que el V13 tingués la mateixa freqüència que ara tenen el 58 i el 64 junts, cosa que dubto, li treuen el trocet de Sarrià que es un dels que mes carrega!
La línia V15 sortirà des de la Barceloneta, a l’actual terminal de la línia 17. Anirà pel passeig Joan de Borbó i pujarà per la Via Laietana fins a Urquinaona. Allà, agafarà el passeig de Gràcia (de pujada) i Balmes (de baixada), la Via Augusta i Balmes de nou fins arribar al passeig de Sant Gervasi. Després de passar per la plaça Kennedy, anirà a buscar el passeig de la Vall d’Hebron, pel qual anirà fins a l’hospital, on finalitzarà a l’actual terminal del 17.

Aquesta línia, com hem dit, substituirà l’actual 17.
Es a dir, exactament igual que el 17, menys el trocet de Teixonera. Espero que amb tantes línies que passen per allà i que se solapen completament amb el metro alguna la desviin per cobrir aquell troç. El 27, per exemple, que desde Lesseps fins a Canyelles va completament en paral·lel al metro.
La línia V27 sortirà des del passeig Marítim, a l’actual terminal de la línia 71 (a la qual substituirà) al costat de l’Hospital del Mar. Anirà per l’avinguda Icària i el carrer Carmen Amaya, i pujarà per Bac de Roda/Espronceda fins a Felip II. Després de passar per Virrei Amat, enfilarà el passeig de Fabra i Puig i el passeig Valldaura, per pujar a Canyelles. Finalitzarà al carrer Antonio Machado, a l’actual terminal de la línia 71.

Aquesta línia, com hem dit, substituirà l’actual 71.
Exactament igual que el 71, no canvia res. Com diu en Davida, es bo que hagi mantingut el troç horitzontal, però això demostra un cop més la inutilitat de les ditxoses lletres i coloraines classificant els busos en "horitzontals", "verticals" i "diagonals". A sobre ara hi haurà parades amb un 27 i un V27, igual que ara n'hi ha amb un 20 i un D20. Posats a fer recorregut en horitzontal ja podia haver continuat fins a Barceloneta i així els veins de la part de baix del barri per anar a l'Hospital del Mar no tindrien que fer 2 o 3 parades, canviar d'acera i 4 parades mes amb un altre.

En fi, la barreja a parts iguals d'esnobisme, retallades encobertes i desinterès per la ciutadania tant pròpia dels dirigents d'aquest pais es posa més de manifest que mai en aquesta absurda xarxa de bus que estan creant.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Descafeïnada

Post by Guigui »

Aquesta nova fase és la demostració més clara que això de la xarxa ortogonal amb corredors clars i linears no se la creuen ni ells. Tindrem el Pg. Colom amb tres línies VHD solapades, la Via Laietana amb dues, etc. Que no deien que el solapament no se solucionaria a base d'intercanviadors? Evidentment, amb casos com Lesseps, arreglats anem...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

V27

Post by oscsanchez6 »

Bé, la V27 no m'acaba d'agradar. Trobo que hauria de fer una cosa així, tal com indica el projecte original.
Image

Crec que l'L final (del mapa que han presentat avui) és una mica inútil, si es vol fer una xarxa totalment ortogonal, s'hauria de suprimir. L'H16 ja hi fa un recorregut semblant per la zona horitzontal del la V27. Pel que fa que baixi per Espronceda, crec que s'haurien de plantejar fer-la baixar per Bilbao. Sí, hi ha 2 carrers entre Bilbao i Bac de Roda (Biscaia/Lope de Vega i Espronceda) però degut a que no hi ha cap altre eix vertical entre Glòries i Espronceda (línia Vxx o qualsevol altre convencional), crec que seria millor que anés per Bilbao.

Bé, 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) ja baixa per Bilbao, però és un línia molt curta (bus de barri) i té una freqüència en hora punta de 35 minuts. Pel que fa a la gran distància de carrers entre un sentit i un altre de la V27, crec que es podria fer una àrea d'intercanvi amb dos parades en els corredors horitzontals (com a Gran Via-Pau Claris, l'H12 té dos intercanviadors). L'àrea d'intercanvi d'H12 i V27 tindria una parada a Bilbao i l'altre a Bac de Roda.

Per acabar, crec que podrien fer al setembre també la D30 (Av.Diagonal) per substituir la 7, ara que es crea la V13 el recorregut ja queda totalment cobert per línies de la Nova Xarxa (Av.Diagonal D30, Gran Via H12 i Pg. de Gràcia V13).
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf_ »

Poco más que añadir a lo que dijo ecomobistrans, muy acertado en todo. Es una estupidez que se inventen una red ortogonal que para tener itinerarios más rectilíneos, para que luego acabe siendo todo lo mismo, solo que se cargan líneas muy populares como la 64, para colmo se la cargan en esta fase pero aún no sustituyen a la 22, que es la que tendría que complementar la línea de Muntaner/Aribau para seguir podiendo hacer el trayecto hacia Sarrià y Pedralbes. Igualmente el trayecto tan lógico que era continuar por Bonanova viniendo de Mandri se lo cargan, obligando a cambiar de bus, pero sin que esto venga motivado por la rectificación del itinerario del 58. Si el 58 igualmente terminará en Pl. Kennedy eso en esencia es dejarlo en Pl. Bonanova (solo va a Pl. Kennedy porque en Bonanova no hay donde dar la vuelta), para eso podría seguir llegando a Pedralbes y que se carguen el tramo Mandri-Pl. Kennedy que ese sique hace poca falta. Al menos podrían haber hecho seguir al 58 hasta el Cosmocaixa o la Pl. Doctor Andreu para sustituir al 196, la línea más estúpida de todas. Supongo que subir a Pl. Doctor Andreu no es factible porque no pueden ir articulados. Podrían hacer la mitad de los servicios con buses estándar que sí suban hasta Pl. Doctor Andreu, y la otra mitad articulados que se queden en Pl. Kennedy...

Y luego yo quiero saber como arreglarán todo esto con el sustituo del 22. Porque si lo hacen subir hacia Vall d'Hebron será un desastre para ir al centro desde Pg Bonanova porque hay que ir a tomar el Metro, y si lo hacen bajar hacia Lesseps, a ver donde lo hacen terminar, muy ortogonal ya no será el trazado.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by res_publica »

Respecto al anuncio de ampliación de la nueva red de autobuses, creo varias cosas, la primera es la posibilidad de introducir algún cambio en el trazado o adecuar las paradas a las demandas sociales, políticas o económicas; lo segundo es respecto a la línea V27, la cual sentido mar circulará por Felipe II hasta la calle Mallorca, cabe recordar que desde hace unos meses hay un carril bici añadido, por ende, o bien se quita éste, o bien se quita la zona de aparcamiento, o bien se quita un carril de circulación... en fin, a ver qué hacen; luego tenemos la parada 387 en la calle Mallorca, en su nueva ubicación, pero que difícilmente podrá acoger a la heredera de la 71 ya que ésta girará hacia Espronceda... ¿volverán a poner la 387 en su ubicación anterior? Tercero, las elecciones municipales de 2015 están cerca, atención :suar con hacer desaparecer líneas convencionales y el consiguiente cabreo de una parte de los ciudadanos poco amigos de los cambios; será interesante ver como resuelven esto... a lo mejor mantienen líneas convencionales y más adelante, una vez celebrados los comicios, implementan la racionalización del servicio convencional (recortes)... no sé es una especulación. Cuarto, H14 articulados o no ¿? Igual demanda de viajeros en la parte norte (Sant Martí) que en la parte sur de la línea (Zona Franca). ¿?

Puestos a decir adiós a líneas... las obvias: 9, 17, 58, 71 y 141... y puestos a adivinar cambios en las líneas...

14 Plaça Catalunya - Bonanova ¿?
40 Poblenou - Trinitat Nova
42 Poblenou - Santa Coloma

y las que podrían tocar, si quieren, pero que parece una apuesta arriesgada
41 y 55 modificación ¿?
16 se atreverán a recortarla o eliminarla ¿?

En septiembre... o algún mes después, saldremos de dudas
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf_ »

La gente que usa el bus es poca, y por la clase social generalmente poco afín al partido gobernante. Por eso el ayuntamiento se han puesto a recortar el servicio de bus con esto de las líneas ortogonales, para ahorrar, y por otro lado han evitado que el tranvía gane un solo metro de trazado. En materia de movilidad saben muy bien a donde apuntan. Una vez más todos barren para casa, y con tal de votar por el interés que muchos tienen aparcado en el garaje no les preocupa mucho que se vayan cargando el transporte público. Luego nos sorprendemos de que haya nubes de contaminación sobre la ciudad. Llegará el día que tendremos lluvia ácida y va a ser que es porque no hemos podido transformar el tráfico (a eléctrico), como le gustaría al alcalde.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Demandes polítiques

Post by Guigui »

res_publica wrote:Respecto al anuncio de ampliación de la nueva red de autobuses, creo varias cosas, la primera es la posibilidad de introducir algún cambio en el trazado o adecuar las paradas a las demandas sociales, políticas o económicas
No sé què entens per demandes polítiques, però un dels grans mals -si no el més gran- de la planificació del transport públic d'aquest país són precisament aquestes "demandes polítiques", és a dir, caremelets electorals en forma de nyaps esgarrifosos que alcaldes i altres cacics exigeixen per posar-se un monument i perpetuar-se a la poltrona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Oriolix »

alf_ wrote:La gente que usa el bus es poca, y por la clase social generalmente poco afín al partido gobernante. Por eso el ayuntamiento se han puesto a recortar el servicio de bus con esto de las líneas ortogonales, para ahorrar, y por otro lado han evitado que el tranvía gane un solo metro de trazado. En materia de movilidad saben muy bien a donde apuntan. Una vez más todos barren para casa, y con tal de votar por el interés que muchos tienen aparcado en el garaje no les preocupa mucho que se vayan cargando el transporte público. Luego nos sorprendemos de que haya nubes de contaminación sobre la ciudad. Llegará el día que tendremos lluvia ácida y va a ser que es porque no hemos podido transformar el tráfico (a eléctrico), como le gustaría al alcalde.
Ho sento, però amb anàlisis d'aquest nivell, més val plegar....

Siguem seriosos: la xarxa ortogonal busca mantenir el nivell del servei -el temps entre A i B- estalviant costos -menys autobusos-, a compte de disminuir la comoditat dels usuaris -menys línies punt a punt. I crec que el debat l'hauríem de plantejar en aquests termes: estem disposats a sacrificar comoditat a canvi d'estalvi econòmic?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hi ha molt per on estalviar

Post by Guigui »

Oriolix wrote:I crec que el debat l'hauríem de plantejar en aquests termes: estem disposats a sacrificar comoditat a canvi d'estalvi econòmic?
Si l'estalvi econòmic el veiés que el prediquen aquells que ens el volen imposar, se'n podria parlar. En plata: primer, que treguin prebendes als càrrecs polítics, que ja n'hi ha prou de cobrar extres per coses que formen part del compromís polític i laboral que han adquirit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
portbou
N2
N2
Posts: 12
Joined: Sunday 11/03/2012 1:41

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by portbou »

Con la V27 (ex 71) vuelven a quitar buses del centro del Poblenou para hacerlos pasar por PºTaulat - Carmen Amaya - Av.Icaria. Confio que si continue llegando hasta el Hospital del Mar, porque hacerlo terminar en "las playas" me parece dejarlo un poco cojo, caso similar al del 26. En cuanto a que se alargue hasta la Barceloneta la otra opción sería prolongar el 36 hasta el Hotel W.
En cuanto al 40, 42, B20, B25 que hacen el mismo recorrido desde Espronceda/Pere IV, la "hipótesis" que se apunta de que acorten alguno es, desgraciadamente, "factible ".
La parte positiva es la sustitución del 141, que desgraciadamente, cualquier cosa que hagan será para mejor puesto que las frecuencias que tiene ahora son alucinantes, siendo una de las pocas líneas alternativa al metro L-4 para salir del barrio.
Tampoco entiendo la "eliminación" del 64, porque hacer terminar su sustituto en la pça.Kennedy suprime buena parte de su recorrido, tanto por arriba como por abajo.
Evidentemente la nueva "xarxa" no gustará a todos porque es imposible, pero creo que se deberían hacer ciertos ajustes en algunas líneas (H16, p.ejemplo) para aprovechar mejor los recorridos. En mi opinión las únicas líneas que han mejorado lo existente han sido las H (excepto la H16) porque el resto no se ....
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Demandes polítiques

Post by res_publica »

Guigui wrote:
res_publica wrote:Respecto al anuncio de ampliación de la nueva red de autobuses, creo varias cosas, la primera es la posibilidad de introducir algún cambio en el trazado o adecuar las paradas a las demandas sociales, políticas o económicas
No sé què entens per demandes polítiques, però un dels grans mals -si no el més gran- de la planificació del transport públic d'aquest país són precisament aquestes "demandes polítiques", és a dir, caremelets electorals en forma de nyaps esgarrifosos que alcaldes i altres cacics exigeixen per posar-se un monument i perpetuar-se a la poltrona.
No :amor

lo que me refiero con demandas políticas, son aquellas peticiones que tienen un componente de naturaleza política, que pretenden influir en la política de movilidad, en este grupo podemos incluir las aportaciones de otros grupos municipales o de alguna otra administración o de otros departamentos del Ayuntamiento...

:hola
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by res_publica »

alf_ wrote:La gente que usa el bus es poca, y por la clase social generalmente poco afín al partido gobernante. Por eso el ayuntamiento se han puesto a recortar el servicio de bus con esto de las líneas ortogonales, para ahorrar, y por otro lado han evitado que el tranvía gane un solo metro de trazado. En materia de movilidad saben muy bien a donde apuntan. Una vez más todos barren para casa, y con tal de votar por el interés que muchos tienen aparcado en el garaje no les preocupa mucho que se vayan cargando el transporte público. Luego nos sorprendemos de que haya nubes de contaminación sobre la ciudad. Llegará el día que tendremos lluvia ácida y va a ser que es porque no hemos podido transformar el tráfico (a eléctrico), como le gustaría al alcalde.
... Lo que no me queda muy claro :roll: es tu opinión sobre si el recorte de bus, aplicado con la nueva xarxa, se debe a la poca afección de los gobernantes municipales por el bus, por la cuestión histórica-material o bien es sólo un tema de ahorro :|
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”