Pero esta explotación que se hace no es nada eficiente! Es un despilfarro de dinero. Evidentemente los planes que se hicieron hace unos años son ensueños de los politicuchos, pero lo que se ha hecho tampoco aprovecha nada bien los recursos. Si de eso se trata, no tengamos tantos trenes comenzando y terminando el uno al lado del otro y juntémoslos. Uno que va de Cambrils a L'Arboç, otro que va de Sant Vicenç a Vilafranca y Barcelona, menuda tontería. Los Tarragona-Reus lo mismo, que tontería esto de una línea tan corta, para eso que la lleven a Sant Vicenç para juntarla con algun R2. Luego cadenciando horarios también se ganan viajeros, y eso son ingresos. Los proyectos que estan sustituyendo a los "Planes" de hace un par de años pecan de la misma ineficiencia y mal aprovechamiento de recursos, solo que a menor escala y mejorando menos el servicio.437.001 wrote:Si prefereixes que s´hagi de fer "el pla" en lloc de que hi hagi serveis directes entre El Vendrell i L´Arboç i Tarragona ja, doncs posa els calers, xiquet.Sagrerenc wrote:Enllaço amb el que comentava més amunt. Quina planificació hi ha en aquest país? Hi havia el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 que proposava 4 línies al Camp de Tarragona, però allò va quedar en paper mullat, i a més la nova RT2 des de l'Arboç entra en contradicció amb aquell pla. I des del traspàs de Regionals a la Generalitat (2011) no em sona que hagi sortit cap pla nou.437.001 wrote:Però almenys ara hi ha alguna cosa. (...) S´haurà d´anar millorant, no cal ni dir-ho. (...) Paciència, tot arriba.
El què és jo, em faig creus que tal i com estan les coses el posin en servei (i Girona i Lleida igual), fins i tot el no-res que posaran en servei.
No és que em dóni precisament per satisfet (molt xup hauria de ser per que m´en donés), tot i que m´alegri de que hi torni a haver servei directe entre Tarragona i El Vendrell.
Però si tal com està l´economia treuen calers de sota una pedra per fer-nos un arreglet, doncs millor això que res.
Perquè el que hi havia fins ara, a Tarragona, doncs... era això: res.
Rodalies a Tarragona
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
¿Y los 2 que van hasta Barcelona son completamente nuevos, o son R2 prolongados?
Pero vamos, lo mismo que con los autobuses de Barcelona: Una mejora cutre, mas volcada en la imágen que en el fondo, por fases que nunca sabes cuando llegará la siguiente, lleno de letras que confunden mas que otra cosa... debe de ser la moda del momento.
Pero vamos, lo mismo que con los autobuses de Barcelona: Una mejora cutre, mas volcada en la imágen que en el fondo, por fases que nunca sabes cuando llegará la siguiente, lleno de letras que confunden mas que otra cosa... debe de ser la moda del momento.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Per la meva opinió crec que aquesta xarxa nomes beneficiaran a les poblacions de Reus, Tarragona, Salou, Cambrils i L'Arboç res mes.
Aquestes noves rodalies deixen moltes poblacions de la provincià de Tarragona sense un servei digne per els usuaris de les poblacions de La Plana Picamoixons, Valls, Montblanc, Flix, Riba - Roja, Tortosa i Ulldecona ja ho se que es podrien posar mes trens regionals pero molts usuaris d'aquestes zones estan força empipats amb el dolent servei ferroviari que tenen.
Sobre el assumpte de les Terres del Ebre es podria solucionar fent un acord entre la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana en fer tres línies de Rodalies com per exemple, Castelló - Vinarós - Tortosa, Tarragona - Cambrils - Tortosa i Tortosa - L'Aldea aquesta Línia serviria de Llançadora per trens de Llarg recorregut que facin parada a la estació de L'Aldea.
Aquestes noves rodalies deixen moltes poblacions de la provincià de Tarragona sense un servei digne per els usuaris de les poblacions de La Plana Picamoixons, Valls, Montblanc, Flix, Riba - Roja, Tortosa i Ulldecona ja ho se que es podrien posar mes trens regionals pero molts usuaris d'aquestes zones estan força empipats amb el dolent servei ferroviari que tenen.
Sobre el assumpte de les Terres del Ebre es podria solucionar fent un acord entre la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana en fer tres línies de Rodalies com per exemple, Castelló - Vinarós - Tortosa, Tarragona - Cambrils - Tortosa i Tortosa - L'Aldea aquesta Línia serviria de Llançadora per trens de Llarg recorregut que facin parada a la estació de L'Aldea.
- Attachments
-
- Sin título 2.png (156.49 KiB) Viewed 6136 times
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Ja s'ha dit que aquesta xarxa de rodalies que ha nascut és només una primera fase. Més val començar per això que per res...trensmat wrote:Per la meva opinió crec que aquesta xarxa nomes beneficiaran a les poblacions de Reus, Tarragona, Salou, Cambrils i L'Arboç res mes.
Aquestes noves rodalies deixen moltes poblacions de la provincià de Tarragona sense un servei digne per els usuaris de les poblacions de La Plana Picamoixons, Valls, Montblanc, Flix, Riba - Roja, Tortosa i Ulldecona ja ho se que es podrien posar mes trens regionals pero molts usuaris d'aquestes zones estan força empipats amb el dolent servei ferroviari que tenen.
Sobre el assumpte de les Terres del Ebre es podria solucionar fent un acord entre la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana en fer tres línies de Rodalies com per exemple, Castelló - Vinarós - Tortosa, Tarragona - Cambrils - Tortosa i Tortosa - L'Aldea aquesta Línia serviria de Llançadora per trens de Llarg recorregut que facin parada a la estació de L'Aldea.
El conseller Vila ja va deixar caure "Valls" en el seu discurs. I si es fa línia de Rodalies a Valls el més probable és que es faci al llarg de tota la línia, des de Picamoixons fins a St. Vicenç mínim (sinó Vilanova i la Geltrú).
Tinguem una mica de paciència i valorem les coses per el costat positiu, per poc positives que siguin.
Alhora veig difícil un acord Gencat - Gen. Valenciana, però coincideixo plenament amb tu en que seria positiu. Alguna solució se'ls ha d'aportar a la gent de les Terres de l'Ebre, i no només direcció Barcelona / TGN, sinó també direcció Castelló.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Rodalies a l'Ebre
Sobre el tema de rodalies a les Terres de l'Ebre, tal i com diu l'Oriol ara es difícil un acord entre les dues Generalitats, més que res perque les dues no tenen diners, tot i que es podria fer un finançament mixt (50% cadascun). Però ja es va dir que Vinaròs formaria part d'una suposada prolongació de la C-6 de rodalia de València des de Castelló, però com no ara no se sap res.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
No estoy de acuerdo con nada. Más vale no hacer nada que hacer esta tontería. El tren de L'Arboç transportará aire, y las lanzaderas Tarragona-Reus, guau, un par de circulaciones más que ni siquiera van cadenciadas, encima tienen la osadía de llamar línea de cercanías a un trayecto tan diminuto. Haciendo una cosa así lo único que consiguen es que la gente tenga una pésima percepción del servicio, que no usen más el tren, y que se vuelva la cosa muy deficitaria. Y listo, excusa para recortar en servicio porque "mirad, si nadie lo usa igualmente". Es la historia de la R8 una vez más. ¿Como va a haber un aliciente a ampliar la red si lo que se hace no tiene ni el más mínimo potencial de captar viajeros?oriolp13 wrote:Ja s'ha dit que aquesta xarxa de rodalies que ha nascut és només una primera fase. Més val començar per això que per res...trensmat wrote:Per la meva opinió crec que aquesta xarxa nomes beneficiaran a les poblacions de Reus, Tarragona, Salou, Cambrils i L'Arboç res mes.
Aquestes noves rodalies deixen moltes poblacions de la provincià de Tarragona sense un servei digne per els usuaris de les poblacions de La Plana Picamoixons, Valls, Montblanc, Flix, Riba - Roja, Tortosa i Ulldecona ja ho se que es podrien posar mes trens regionals pero molts usuaris d'aquestes zones estan força empipats amb el dolent servei ferroviari que tenen.
Sobre el assumpte de les Terres del Ebre es podria solucionar fent un acord entre la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana en fer tres línies de Rodalies com per exemple, Castelló - Vinarós - Tortosa, Tarragona - Cambrils - Tortosa i Tortosa - L'Aldea aquesta Línia serviria de Llançadora per trens de Llarg recorregut que facin parada a la estació de L'Aldea.
El conseller Vila ja va deixar caure "Valls" en el seu discurs. I si es fa línia de Rodalies a Valls el més probable és que es faci al llarg de tota la línia, des de Picamoixons fins a St. Vicenç mínim (sinó Vilanova i la Geltrú).
Tinguem una mica de paciència i valorem les coses per el costat positiu, per poc positives que siguin.
Alhora veig difícil un acord Gencat - Gen. Valenciana, però coincideixo plenament amb tu en que seria positiu. Alguna solució se'ls ha d'aportar a la gent de les Terres de l'Ebre, i no només direcció Barcelona / TGN, sinó també direcció Castelló.
Tampoco me gusta eso de "paciencia y mirar las cosas por el lado positivo". Una cosa es ser un pesimista sin remedio, pero no podemos tolerar que se haga aquí una gran fiesta de políticos para celebrar que se hace lo más mínimo y de la forma más mediocre imaginable. Si con esto nos conformamos, así nos va. Tenemos que ser exigentes con la administración y meterle caña para que hagan su puñetero trabajo, porque por ahora todo lo que hacen es ser una panda de payasos mediocres.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Planificar no és cap caprici. Planificar és el primer pas si volem fer una explotació eficient, amb un servei adaptat a les necessitats presents i futures dels usuaris, en termes de freqüència, capacitat i intermodalitat. Cap empresa seriosa posa a la venda un producte sense estudiar el mercat, i tinc la sensació que aquí els estudis de demanda brillen per la seva absència.437.001 wrote:Si prefereixes que s´hagi de fer "el pla" en lloc de que hi hagi serveis directes entre El Vendrell i L´Arboç i Tarragona ja, doncs posa els calers, xiquet.
El què és jo, em faig creus que tal i com estan les coses el posin en servei (i Girona i Lleida igual), fins i tot el no-res que posaran en servei.
No és que em dóni precisament per satisfet (molt xup hauria de ser per que m´en donés), tot i que m´alegri de que hi torni a haver servei directe entre Tarragona i El Vendrell.
Però si tal com està l´economia treuen calers de sota una pedra per fer-nos un arreglet, doncs millor això que res.
Perquè el que hi havia fins ara, a Tarragona, doncs... era això: res.
Jo la impressió que tinc és que a la Renfe li sobraven dos trens i els ha decidit fer anar amunt i avall a la seva conveniència. En un país seriós se li demana molt més a un operador ferroviari.
Quin sentit té que hi hagi tres sortides des de Reus a les 7.25, 7.32 i 7.43 i que la següent no sigui fins a les 8.26? I des de Tarragona igual, tres sortides molt concentrades a les 7.39, 7.50 i 8.00 i no n'hi ha més fins a les 8.39.
Al migdia tres quarts del mateix, tres sortides de Tarragona a les 12.30, 12.40 i 13.08 i la següent no és fins a les 14.12.
Havent-hi només 10 serveis a l'RT2, el mínim que podrien fer és coordinar-los amb l'RT1. Però només 3 dels 10 serveis tenen enllaços de menys de 10 minuts a Tarragona. El temps d'enllaç mitjà entre les dues línies és de 15 minuts en sentit Reus i 21 minuts en sentit Tarragona amb un màxim de 27 minuts.
Si jo visc al Vendrell i treballo a Tarragona amb un horari típic de 9h a 18h, de què em serveix tenir connexió directa?
Veig a La Vanguardia el titular "Coordinació amb el transport públic per carretera". Entro en matèria i llegeixo el següent
Estan de broma? Quina coordinació hi pot haver quan el bus i el tren fan el mateix recorregut? Això és l'antítesi de la coordinació! I jo em pensava que la coordinació dels autobusos consistia en millorar els temps d'enllaç dels autobusos urbans amb els del tren...La Vanguardia wrote:Durant aquest mes de març es posarà en servei el bus exprés entre el Vendrell i Tarragona. En una segona fase es millorarà el servei Tarragona-Reus i ja en una tercera es desenvoluparan els serveis exprés Tarragona-Salou-Cambrils, Tarragona-Valls, Salou-Reus i Tarragona-Vila-seca.
Planificar vol dir dissenyar quina xarxa volem a llarg termini (2020-25) i anar implementant-la per fases. Aquí absolutament ningú sap com i quan serà la propera ampliació d'aquesta xarxa, si és que mai n'hi ha una.
Un últim comentari polític. Què hi pintava ahir la ministra Pastor? No se suposa que el servei de Rodalies està traspassat a la Generalitat? Qui ha estat l'il·luminat que ha convidat aquesta senyora, que a més de no posar-hi un duro a sobre ha deixat anar algun comentari amb segones?
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Una vez vistos los horarios la verdad que el Reus Tarragona se podria haber alargado minimo tambien a l'Arboç o Vilanova/Sitges i las frequencias del Cambrils-L'Arboç son demasiado pobres y encima si el fin de semana no hay servicio de Cercanias ya es de traca.
Pienso que para hacer esto mejor no haber echo nada, deberian pensar mas a la hora de inagurar cosas y a mi personalmente no me vale el comentario de bueno algo es algo
Pienso que para hacer esto mejor no haber echo nada, deberian pensar mas a la hora de inagurar cosas y a mi personalmente no me vale el comentario de bueno algo es algo
Dicen las malas lenguas que a la señora Pastor le gusta el Señor Vila i que por eso ultimamente se les ve tanto juntos .Sagrerenc wrote: Un últim comentari polític. Què hi pintava ahir la ministra Pastor? No se suposa que el servei de Rodalies està traspassat a la Generalitat? Qui ha estat l'il·luminat que ha convidat aquesta senyora, que a més de no posar-hi un duro a sobre ha deixat anar algun comentari amb segones?
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Segons el diari Delcamp.cat la ministra es va "autoconvidar"Sagrerenc wrote:Un últim comentari polític. Què hi pintava ahir la ministra Pastor? No se suposa que el servei de Rodalies està traspassat a la Generalitat? Qui ha estat l'il·luminat que ha convidat aquesta senyora, que a més de no posar-hi un duro a sobre ha deixat anar algun comentari amb segones?
Ana Pastor, la ministra autoconvidada
Aquestes dues línies tindran un cost per la Generalitat de Catalunya d'uns 3 milions d'euros, diners que el Govern pagarà a Renfe, l'empresa pública espanyola que gestiona les rodalies a Cataluna, de moment. Qui ho cobrarà, doncs, l'Estat. La ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, tot i no posar ni un euro a la nova línia, ha vingut a Reus aquesta tarda per fer la presentació. Una «autoconvidada», asseguraven alguns dels membres del gabinet del conseller, mentre les autoritats l'esperaven. Ha arribat amb retard. L'AVE que l'ha portat des de la capital de l'Estat ha arribat tard a l'estació del Camp de Tarragona. El darrer tram, de Perafort a Reus, l'ha hagut de fer, tot i que en cotxe oficial, per carretera. «Ha patit en primera carn el desgavell de posar l'estació on Jesucrist va perdre l'esperdenya», ironitzava un alcalde que esperava al besamans oficial.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Totalmente de acuerdo esta vez. Una panda de políticos mediocres tiran a la basura nuestro dinero y encima les aplaudimos... así nos va. Yo también creo que hay que exigir más, en este caso hay que exigir que pregunten a los técnicos qué transporte es el que puede ser útil, porque ni en Tarragona ni en Girona servirá de nada lo que se hace más que para ganar unos votillos....alf_ wrote:No estoy de acuerdo con nada. Más vale no hacer nada que hacer esta tontería. El tren de L'Arboç transportará aire, y las lanzaderas Tarragona-Reus, guau, un par de circulaciones más que ni siquiera van cadenciadas, encima tienen la osadía de llamar línea de cercanías a un trayecto tan diminuto. Haciendo una cosa así lo único que consiguen es que la gente tenga una pésima percepción del servicio, que no usen más el tren, y que se vuelva la cosa muy deficitaria. Y listo, excusa para recortar en servicio porque "mirad, si nadie lo usa igualmente". Es la historia de la R8 una vez más. ¿Como va a haber un aliciente a ampliar la red si lo que se hace no tiene ni el más mínimo potencial de captar viajeros?oriolp13 wrote: Ja s'ha dit que aquesta xarxa de rodalies que ha nascut és només una primera fase. Més val començar per això que per res...
El conseller Vila ja va deixar caure "Valls" en el seu discurs. I si es fa línia de Rodalies a Valls el més probable és que es faci al llarg de tota la línia, des de Picamoixons fins a St. Vicenç mínim (sinó Vilanova i la Geltrú).
Tinguem una mica de paciència i valorem les coses per el costat positiu, per poc positives que siguin.
Alhora veig difícil un acord Gencat - Gen. Valenciana, però coincideixo plenament amb tu en que seria positiu. Alguna solució se'ls ha d'aportar a la gent de les Terres de l'Ebre, i no només direcció Barcelona / TGN, sinó també direcció Castelló.
Tampoco me gusta eso de "paciencia y mirar las cosas por el lado positivo". Una cosa es ser un pesimista sin remedio, pero no podemos tolerar que se haga aquí una gran fiesta de políticos para celebrar que se hace lo más mínimo y de la forma más mediocre imaginable. Si con esto nos conformamos, así nos va. Tenemos que ser exigentes con la administración y meterle caña para que hagan su puñetero trabajo, porque por ahora todo lo que hacen es ser una panda de payasos mediocres.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Curioso como aquí se ejemplifica lo que debatíamos el otro día. Ha aumentado la oferta, pero de una forma tan mal hecha que no hará aumentar la demanda. De la misma manera que una línea de Metro con la mitad funcionando tendrá menos de la mitad de la demanda que la línea completa, una red de transporte a cachos tendrá una demanda desproporcionadamente menor que una red completa y coherente. La demanda de las poblaciones que ven una mejora de la oferta aumenta aún más si otras poblaciones y relaciones ven una mejora, porque cada una será un destino potencial más para las otras poblaciones. Por eso pienso que no se puede simplemente reaccionar a la demanda inmediata (por ejemplo decir "desde St. Vicenç de Calders, Vendrell, L'Arboç tanta gente toman el bus o tren a Tarragona, Cambrils etc., tanta como para 5 trenes por día"), sino que se tiene que ofrecer el paquete completo, pensando tanto en la demanda inmediata como en la que hay por captar enlazando poblaciones que hasta ahora no estan bien comunicadas entre si. Lo que yo veo es que se estan metiendo unos refuercillos en los trayectos más demandados (si lo de la línea que llega a L'Arboç va ahí porque no hay espacio en Sant Vicenç, al menos si le hacemos caso a lo que se entiende entre los balbuceos de aquella politicucha), sin mejorar las conexiones: prácticamente, a excepción de cinco miserables trenes al día, no será más fácil ir de Vilafranca o Vilanova a Tarragona, Cambrils, etc.. Un cercanías no es un vil refuerzo de un regional. Es un tren que va haciendo bastantes paradas para unir las poblaciones entre sí y con algun núcleo mayor. No es importante si Barcelona-Vilanova-Sanvi-Tarragona-Cambrils es muy largo para un cercanías, no esta pensado para tomarse de principio a fin. Como lo que se hizo con el regional exprés Madrid-Barcelona, que son dos regionales juntados en Zaragoza. Es para poder ir de Sitges a Tarragona, de Vilanova a Cambrils, de Castelldefels a Torredembarra, de Cunit a Port Aventura... No terminaríamos si me pongo a hacer una lista de trayectos con distancia de cercanías que ya no requerirían trasbordo a regional. Y con la R4S tres cuartos de lo mismo. Un monton de trenes terminando en medio de la nada obligando a absurdos trasbordos en trayectos bien cortos, las redes de cercanías perfectamente centralizadas sobre las capitales de provincia (yo pensaba que no nos gusta el centralismo, cuanta hipocresía). Creo que evitar eso es la lección 1 de TRENES DE CERCANÍAS PARA TONTOS
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Hoy estaba en Sant Vicenç haciendo fotos a las circulaciones..de momento allí no hay nada respecto a los horarios de la nueva RT2 aunque faltan diás aún para empezar.
Bueno a lo que iba..ha llegado el regio de Tortosa de las 12'16 destino Barcelona con 10 minutos de retraso...un minuto después salía la doble 447 hacia la R4sud...contando rápido ya que la gente subia las escaleras deprisa para no perder este tren..creo haber contado 27 viajeros que han bajado del regio y han tomado por los pelos el SVC-Manresa...esto me ha hecho pensar no por hoy sino otras veces que lo veo que en lugar de estos 5 miserables servicios hasta Cambrils se podrían haber explayado un poco más y haber puesto alguna circulación de más...porque por poner un ejemplo..por SVC el primero procedente de Cambrils pasará hacia L'Arboç a las 8'46..pero es que el próximo será a las 13'09...casi 4 horas y media después..una barbaridad de tiempo...y aunque a lo mejor no tiene nada que ver no veo excusa en que necesitan surcos para los mercancías..pasan pero muchos por la noche...el tema es que en L'Arboç casi cada dia el papelero es apartado mas de una hora en la via que utilizarán estos nuevos servicios..aparte un dia a la semana..en este caso ha sido hoy...circula el arenero que vá hasta allí y necesita las vías generales y de apartado para sus maniobras.
Hubiera visto más lógico ya lo dije en que llegaran hasta Vilafranca..más posibilidades de captar viajeros..y por el tema donde dejo la unidad..pues nada hasta La Granada sin más complicaciones...para mi y eso que vivo en Vendrell empezar estos servicios en L'Arboç és como empezar en el desierto...lo mismo si hubieran decidido hacerlos ir hasta Cunit cuando a 5 minutos está Vilanova...haber si con el tiempo no se fracasa en el intento y tenemos la suerte de ver alguna mejora en horarios y circulaciones.
Por otra parte imagino que al ser servicio de rodalies irán sin interventores...pués cuando la marabunta que viaja por la cara lo vea...se apuntaran rápido...a ir hasta Tarragona "gratis"..una pena!!
Bueno a lo que iba..ha llegado el regio de Tortosa de las 12'16 destino Barcelona con 10 minutos de retraso...un minuto después salía la doble 447 hacia la R4sud...contando rápido ya que la gente subia las escaleras deprisa para no perder este tren..creo haber contado 27 viajeros que han bajado del regio y han tomado por los pelos el SVC-Manresa...esto me ha hecho pensar no por hoy sino otras veces que lo veo que en lugar de estos 5 miserables servicios hasta Cambrils se podrían haber explayado un poco más y haber puesto alguna circulación de más...porque por poner un ejemplo..por SVC el primero procedente de Cambrils pasará hacia L'Arboç a las 8'46..pero es que el próximo será a las 13'09...casi 4 horas y media después..una barbaridad de tiempo...y aunque a lo mejor no tiene nada que ver no veo excusa en que necesitan surcos para los mercancías..pasan pero muchos por la noche...el tema es que en L'Arboç casi cada dia el papelero es apartado mas de una hora en la via que utilizarán estos nuevos servicios..aparte un dia a la semana..en este caso ha sido hoy...circula el arenero que vá hasta allí y necesita las vías generales y de apartado para sus maniobras.
Hubiera visto más lógico ya lo dije en que llegaran hasta Vilafranca..más posibilidades de captar viajeros..y por el tema donde dejo la unidad..pues nada hasta La Granada sin más complicaciones...para mi y eso que vivo en Vendrell empezar estos servicios en L'Arboç és como empezar en el desierto...lo mismo si hubieran decidido hacerlos ir hasta Cunit cuando a 5 minutos está Vilanova...haber si con el tiempo no se fracasa en el intento y tenemos la suerte de ver alguna mejora en horarios y circulaciones.
Por otra parte imagino que al ser servicio de rodalies irán sin interventores...pués cuando la marabunta que viaja por la cara lo vea...se apuntaran rápido...a ir hasta Tarragona "gratis"..una pena!!
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 401bff592c
El maldecap ferroviari de Cunit: ni bones connexions ni estació en condicions
Al Cunit Actualitat d’avui hem parlat amb el regidor Jaume Casañas sobre la mobilitat ferroviària al nostre municipi. I és que aquest proper dijous 20 de març entren en servei les Rodalies del Camp de Tarragona, i sols les vil·les baixpenedesenques de l'Arboç i El Vendrell han aconseguit figurar-hi al mapa.
Així ni Cunit ni Calafell, poblacions tarragonines, i sent aproximadament el 50% de la població baixpenedesenca, no tindran, un cop més, connexió directa en tren amb la capital del Camp.
Per altra banda, les reformes de l'estació de Cunit, assegurava Casañas, "estaven mal plantejades, i la mobilitat interna és d'allò més irracional, que no treu que la gent posi en perill la seguretat dels altres".
Des de l'Ajuntament de Cunit fa mesos que es demana, recordava, un tracte nou per l'estació. Per exemple, que els trens que paren a Cunit facin servir les vies auxiliars evitant caminades inutils, però sobretot per guanyar seguretat per quan passin els trens que no hi paren.
A tot això cal afegir el fet que, a Cunit, és molt precària la protecció del recorregut amb tanques.
Casañas sentenciava que continuaran treballant, "però la paciència té un límit".
El maldecap ferroviari de Cunit: ni bones connexions ni estació en condicions
Al Cunit Actualitat d’avui hem parlat amb el regidor Jaume Casañas sobre la mobilitat ferroviària al nostre municipi. I és que aquest proper dijous 20 de març entren en servei les Rodalies del Camp de Tarragona, i sols les vil·les baixpenedesenques de l'Arboç i El Vendrell han aconseguit figurar-hi al mapa.
Així ni Cunit ni Calafell, poblacions tarragonines, i sent aproximadament el 50% de la població baixpenedesenca, no tindran, un cop més, connexió directa en tren amb la capital del Camp.
Per altra banda, les reformes de l'estació de Cunit, assegurava Casañas, "estaven mal plantejades, i la mobilitat interna és d'allò més irracional, que no treu que la gent posi en perill la seguretat dels altres".
Des de l'Ajuntament de Cunit fa mesos que es demana, recordava, un tracte nou per l'estació. Per exemple, que els trens que paren a Cunit facin servir les vies auxiliars evitant caminades inutils, però sobretot per guanyar seguretat per quan passin els trens que no hi paren.
A tot això cal afegir el fet que, a Cunit, és molt precària la protecció del recorregut amb tanques.
Casañas sentenciava que continuaran treballant, "però la paciència té un límit".
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Bon dia a tots, faig cada dia el trajecte Tgn BCN per anar a treballar com la major part de la gent a les 8 del mati (alguns tenen sort i poden entrar a les 9, pero no crec que siguin majoria) . Algu em pot explicar perque no hi ha cap tren que faci el trajecte entre les 6 i les 7 que es el que permetria a la gent agafar el tren per arribar a BCN a treballar a l'hora que comencen la majoria d'horaris laborals. La veritat es que m pensava que amb els nous trens i amb les reclamacions que ha posat molta gent aprofitarien per posar un tren a aquesta hora i així aconseguir de pas que al tren de les 7 no hi vagi gent de peu.... Pero no el que han fet es posar un tren entre les 7 i les 7 i 21 (que no es que em sembli malament pero no crec que calguin trens amb diferencies d'arribades de 5 minuts si tens una franja horària important sense trens) i trens a les dos de la tarda que no farà servir ningu, ni tan sols els turistes (i no trens cap a les 18 que es quan molts tornem de treballar). Tinc la impressió que s'han fet les rodalies i l'ampliacio dels regionals de manera poc estratègica (també em semblen nefastos els horaris d'aquestes) i que per culpa d'aixo no tindran L'exit que podrien tenir. Felicitats al govern per poder dir que tindran trens cada mitja hora, ara la pròxima vegada demaneu a la gent del carrer quin es el seu horari laboral que crec que no es el mateix que el vostre.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
La mayoría de problemas que se mencionan se resolverían juntando las líneas de cercanías de Tarragona con circulaciones de la R2 y R4 respectivamente. Es para pegarse un tiro que a nadie en la administración se le ocurra eso.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Sí que se les habrá ocurrido. Pero claro, ya no se podría decir que Tarragona tiene cercanías propias. Tampoco es lo mismo anunciar la prolongación una línea que la apertura de una nueva. Así que no interesa.alf_ wrote:La mayoría de problemas que se mencionan se resolverían juntando las líneas de cercanías de Tarragona con circulaciones de la R2 y R4 respectivamente. Es para pegarse un tiro que a nadie en la administración se le ocurra eso.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Lo que da miedo es que probablemente tengas mucha razón.Javi M wrote:Sí que se les habrá ocurrido. Pero claro, ya no se podría decir que Tarragona tiene cercanías propias. Tampoco es lo mismo anunciar la prolongación una línea que la apertura de una nueva. Así que no interesa.alf_ wrote:La mayoría de problemas que se mencionan se resolverían juntando las líneas de cercanías de Tarragona con circulaciones de la R2 y R4 respectivamente. Es para pegarse un tiro que a nadie en la administración se le ocurra eso.
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
La majoria de cops que he anat a Barcelona els darrers anys he tornat en trens entre les 12 i les 3 de la tarda i asseguro que van força plens, alguns amb gent de peu.Ferran wrote:i trens a les dos de la tarda que no farà servir ningu, ni tan sols els turistes (i no trens cap a les 18 que es quan molts tornem de treballar).
Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida
Sobre el que comenteu és que, a més, existeix un exemple cristal.lí de que no hi ha cap problema d' implantació ni d' explotació: el rodalies València - Castelló.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.