Rodalies a Tarragona
Re: Rodalies a Tarragona
A veure...hi pujat a Vendrell amb la 470-190M destinació Cambrils...era el servei de las 15'51...puntual fins Tarragona...hem pujat 4 més altres 4 que venían de L'Arboç...a Sant Vicenç algún més...per cert a Vendrell s'anuncia com RT2 Cambrils..ara a Tarragona no..és com Regional a L'Arboç...a més amb diferents idiomas.
Amb poc més de 20 minuts he arrribat a Tarragona..d'una manera molt cómode...al tornar ha vingut amb 13 de retard..normal pensant que els Tortosa anaban fora de lloc com el 130 que va fins Madrid...allavorans aixís per el damunt hi contat uns 30 viatgers més eles que ja venían de Salou..Cambrils etc...hen arribat a Sant Vicenç a l'hora de sortida de la 447 a Manresa...allavorans hi pogut veure que la gent encara no sap molt bé aixó d'aquet servei...uns quants anaban a baixar per agafar el Manresa..gent que anaba fins Vendrell o L'Arboç...hi aprofitat per dir que no feia falta cambiar de tren..al principi es pensaban que els prenia el pel..desprès tothom content...fins aquí més o menys la "aventura"...
Amb poc més de 20 minuts he arrribat a Tarragona..d'una manera molt cómode...al tornar ha vingut amb 13 de retard..normal pensant que els Tortosa anaban fora de lloc com el 130 que va fins Madrid...allavorans aixís per el damunt hi contat uns 30 viatgers més eles que ja venían de Salou..Cambrils etc...hen arribat a Sant Vicenç a l'hora de sortida de la 447 a Manresa...allavorans hi pogut veure que la gent encara no sap molt bé aixó d'aquet servei...uns quants anaban a baixar per agafar el Manresa..gent que anaba fins Vendrell o L'Arboç...hi aprofitat per dir que no feia falta cambiar de tren..al principi es pensaban que els prenia el pel..desprès tothom content...fins aquí més o menys la "aventura"...
Re: Rodalies a Tarragona
Enric, la 470 duia la megafonia de la RT2 posada?Enric wrote:A veure...hi pujat a Vendrell amb la 470-190M destinació Cambrils.
Re: Rodalies a Tarragona
Renfe451 wrote:Enric, la 470 duia la megafonia de la RT2 posada?Enric wrote:A veure...hi pujat a Vendrell amb la 470-190M destinació Cambrils.
No que recordi..diría que no amb cap moment..ara la 470 anaba un interventor...que ningú pensi que aquet servei és com els rodalies queno van mai..aquí si..interventor pendent de tothom!!
Re: Rodalies a Tarragona
Déu n'hi-dó, 30 persones a la RT2, pensava que en tindria menys.Enric wrote:allavorans aixís per el damunt hi contat uns 30 viatgers més eles que ja venían de Salou..Cambrils etc...
Aquest matí, aprofitant que no he d'anar a treballar fins a la tarda i que m'avorria força, m'he acostat per veure com van els trens de la RT1 a l'hora punta del matí.
Doncs, al tren de les 7.25 han pujat 11 persones a Reus. (Hi han altres trens les 07.05, 07.32 i 07.43)
Al següent de les 8.26 pensava que pujaria més gent, ja que encara és bona hora pels que entren a treballar a les 9 o 9.30 i feia 43 minuts que no en sortia cap (des de les 07.43). Doncs només han pujat 10 persones.
Per cert, la Generalitat a que espera per donar informacions del serveis de les Rodalies? A la seva web no informa dels retards d'aquests trens, ni tant sols tenen les línies ficades a l'apartat de les incidències.
Al twitter el mateix, tenen creats els twitters oficials però només han piulat "Test"¨...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalies a Tarragona
Mare meva... si això es podria fer amb un minibús i encara sobrarien places!!!!reusenc2 wrote: 30 persones a la RT2
...
a l'hora punta del matí.Doncs, al tren de les 7.25 han pujat 11 persones a Reus.
Al següent [...] només han pujat 10 persones.
Si tenim en compte que cada tren té una capacitat de 700 places, estem parlant d'ocupacions de menys del 2%. D'acord que el servei acaba de començar, però quan estigui en ple funcionament quanta gent creieu que l'arribarà a fer servir? Jo crec que com a molt triplicarem o quadruplicarem passatgers, la qual cosa ens continuarà donant una irrisòria ocupació per sota del 10%.
Aquí falla alguna cosa. O moltes coses a la vegada.
com ja he dit en un altre fil, el primer que caldria perquè això no sigui econòmicament insostenible és fer servir un altre tipus de trens, semblant als antics ferrobús. Tot seguit, millorar freqüències, estacions i enllaços.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies a Tarragona
No creo que tenga mucho sentido usar un material de menor capacidad que una 447. El ahorro sería mínimo, y en una línea con más que suficiente demanda potencial para llenar una UT de tres coches. El problema es que se esta gestionando pésimamente como para tener tan baja ocupación, y llega el punto donde ya no se trata de poner trenes más pequeños, sino de directamente no poner trenes. Es lo de siempre, si no se hubiera hecho todo esto con tanta desidia se podría haber implementado un servicio mucho más amplio, con una ocupación sobreproporcionalmente mayor a la que hay ahora. Lo de siempre, masificación del transporte público vs. un servicio de mínimos a un precio exorbitado.wefer wrote:Mare meva... si això es podria fer amb un minibús i encara sobrarien places!!!!reusenc2 wrote: 30 persones a la RT2
...
a l'hora punta del matí.Doncs, al tren de les 7.25 han pujat 11 persones a Reus.
Al següent [...] només han pujat 10 persones.
Si tenim en compte que cada tren té una capacitat de 700 places, estem parlant d'ocupacions de menys del 2%. D'acord que el servei acaba de començar, però quan estigui en ple funcionament quanta gent creieu que l'arribarà a fer servir? Jo crec que com a molt triplicarem o quadruplicarem passatgers, la qual cosa ens continuarà donant una irrisòria ocupació per sota del 10%.
Aquí falla alguna cosa. O moltes coses a la vegada.
com ja he dit en un altre fil, el primer que caldria perquè això no sigui econòmicament insostenible és fer servir un altre tipus de trens, semblant als antics ferrobús. Tot seguit, millorar freqüències, estacions i enllaços.
Re: Rodalies a Tarragona
El problema, Marçal, és que la promoció del servei ha estat nula, i alguns dels horaris no son prou bons, per culpa de la congestió entre Tarragona i Vandellòs, i també dels encarregats de fer les malles horàries (que sembla ser que són desastrosos i els haurien de canviar).wefer wrote:Mare meva... si això es podria fer amb un minibús i encara sobrarien places!!!!reusenc2 wrote: 30 persones a la RT2
...
a l'hora punta del matí.Doncs, al tren de les 7.25 han pujat 11 persones a Reus.
Al següent [...] només han pujat 10 persones.
Si tenim en compte que cada tren té una capacitat de 700 places, estem parlant d'ocupacions de menys del 2%. D'acord que el servei acaba de començar, però quan estigui en ple funcionament quanta gent creieu que l'arribarà a fer servir? Jo crec que com a molt triplicarem o quadruplicarem passatgers, la qual cosa ens continuarà donant una irrisòria ocupació per sota del 10%.
Aquí falla alguna cosa. O moltes coses a la vegada.
com ja he dit en un altre fil, el primer que caldria perquè això no sigui econòmicament insostenible és fer servir un altre tipus de trens, semblant als antics ferrobús. Tot seguit, millorar freqüències, estacions i enllaços.
I a més, el servei RT1 está massa inflat, hi ha massa trens.
Però el servei RT2 no, aquell realment fa servei (ara, als trens que no trepitgen els talons dels R16, que n´hi ha tres o quatre que els han dissenyat molt bé, però els altres estan pensats amb les galtes del cul).
Lo que passa és que s´ha d´anar poc a poc i tenir paciencia, a Tarragona és més difícil que a Barcelona, que la gent deixi el cotxe o fins i tot el bus pel tren, per trajectes curts.
A Tarragona amb prou feines se n´ha enterat ningú, que han posat aquest servei.
I qui se n´ha enterat, en veure que no és tarifa de rodalies encara (integrada amb busos urbans i interurbans), doncs potser encara no hi està massa interessat.
Re: Rodalies a Tarragona
No entiendo esa manía de exculpar la incompetencia administrativa. Que desde hace tiempo se estén haciendo las cosas con los pies no significa que tengamos que congratularnos por ser unos mediocres y olvidarnos de cualquier ambición. Estoy harto de leer "paciencia". No, no tengo paciencia. Estamos en el siglo XXI y nuestro transporte ferroviario es la vergüenza de Europa, y encima a felicitar a esa pandilla de inútiles por hacer lo absolutamente mínimo. No señor, no, con lo que cobra esa gente ya podrían hacer bien su puñetero trabajo. En otros países no es mover montañas el meter unos cuantos trenes de cercanías, si lo es aquí será porque han querido hacer demagogia y populismo con el tema y ahora no hay manera de acabarse todo el caldo que se fueron sirviendo en esa orgía de populismo pro-coche con la que estan desde la dictadura. Yo no les exculpo, no señor, porque una situación donde predomina tanto el coche es precisamente tierra fértil para ofrecer una alternativa a los atascos y la interminable búsqueda de aparcamientos. La cosa es buscar cualquier excusa para hacer lo mínimo, porque eso es lo que nos define: Hacer lo mínimo y solo esforzarse en buscar excusas para ser un mediocre. Mediocre, mediocre, mediocre!!
Re: Rodalies a Tarragona
Totalment d'acord amb el missatge anterior, només es pot tenir paciència quan hi ha una planificacio ben definida. Pero en aquest pais posen i treuen trens en funcio dels resultats de la Bono-Loto...
Re: Rodalies a Tarragona
A mí no me insultes.alf_ wrote:Mediocre, mediocre, mediocre!!
Si te crees que mi post exculpa por sí solo la incompetencia administrativa, me temo que no es así.alf_ wrote:No entiendo esa manía de exculpar la incompetencia administrativa.
La crítica a Renfe ya va implícita en muchos casos, es simplemente que no quiero estar todo el tiempo lloriqueando sin sentido como hacen otros.
Si me pongo a lloriquear sobre Tarragona, Renfe y la Generalitat, luego soy un victimista, eso también, claro.
Last edited by 437.001 on Saturday 29/03/2014 1:49, edited 1 time in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalies a Tarragona
Quines dades tens per afirmar això?alf_ wrote:No creo que tenga mucho sentido usar un material de menor capacidad que una 447. El ahorro sería mínimo,
I això altre?alf_ wrote: y en una línea con más que suficiente demanda potencial para llenar una UT de tres coches.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies a Tarragona
Que les tarifes de rodalies no han entrat en vigor, per tant, a la gent li segueix costant igual de car que el regional.wefer wrote:Quines dades tens per afirmar això?alf_ wrote:No creo que tenga mucho sentido usar un material de menor capacidad que una 447. El ahorro sería mínimo,
I això altre?alf_ wrote: y en una línea con más que suficiente demanda potencial para llenar una UT de tres coches.
Que els horaris en la majoria de casos no són adequats, en certs casos per excés d´oferta, en d´altres per la mala posició dels trens a la malla horària.
Que els trajectes realitzats no són els ideals: ni hi ha juxtaposició de serveis amb Barcelona, com a Girona, ni els recorreguts interns (necessaris en el cas de Tarragona) són els més adients.
Que falten noves estacions a llocs clau, ja que el creixement urbanístic de la zona dels darrers quaranta anys no s´ha vist acompanyat d´accés al tren (en 40 anys només s´ha obert l´estació de Port Aventura, i en canvi, a zones que justificarien una estació per població estable, o per estable i estacional barrejades, el tren hi passa sense parar, com sempre).
Que en els darrers cent anys només s´han obert estacions noves a Port Aventura (ja citada, la més recent), a Segur de Calafell, i a Cunit.
Se n´han tancat bastantes més, per cert, d´estacions. De fet, s´han tancat dues línies de viatgers senceres al Camp de Tarragona (Reus-Salou i Reus-Roda, aquesta darrera passa per l´estació de Camp de Tarragona).
Que la gent realment no s´ha enterat de res: per enèssima vegada, s´ha fet més promoció del rodalies de Tarragona a Barcelona, que a Tarragona, la qual cosa es absurda.
I que la intensitat de tràfic per carretera parla per sí mateixa.
Re: Rodalies a Tarragona
Que la mayor parte del coste de operación de un tren viene por mantenimiento de material rodante e infraestructura, y nómina del maquinista, no del consumo eléctrico que es donde más se ahorraría con material más pequeño. ¿En que te basas tu para decir que habría un gran ahorro por usar un tren más pequeño?wefer wrote:Quines dades tens per afirmar això?alf_ wrote:No creo que tenga mucho sentido usar un material de menor capacidad que una 447. El ahorro sería mínimo,
Tal vez no así como estan planteadas ahora las líneas, pero me baso en la cantidad de movimiento que hay en la zona. Ahora mismo ese movimiento es mayoritariamente en coche, ergo hay mucho terreno por ganarle al coche. Si hay demanda de movilidad, hay demanda potencial para el transporte público. Pensaría uno que esto es completamente lógico. Sino, si no hay demanda ahí donde la gente se mueve mucho pero en coche, y si no hay demanda ahí donde la gente se mueve poco, ¿donde narices hay demanda para transporte público? ¿Acaso en ningún sitio del mundo se cambió esa tendencia de hace 40-50 años de favorecer el coche ni se recuperaron las cifras de utilización del tren? Según tu entonces, ¿una vez que la gente va en coche nunca más los podremos sacar de ahí? Hombre, supongo que con la mentalidad tan española de no querer innovar ni cambiar nada bajo ningun concepto no, pero otros países con un poco más de "seny" lo han conseguido. Por ejemplo Suiza, que tiene un área, geografía y población comparables a Catalunya, pero con la población mucho más dispersa, cuando aquí se concentra mucho más en determinados puntos. Así que si me vas a decir que lo que se ha hecho en Suiza no se puede hacer en las partes tan densamente pobladas de Catalunya como los es Tarragona y alrededores.... pues no se que decirte, la verdad. Me parece montarse la verdad que nos gusta, en lugar de ver las cosas en su justa proporción.wefer wrote:I això altre?alf_ wrote: y en una línea con más que suficiente demanda potencial para llenar una UT de tres coches.
Re: Rodalies a Tarragona
Enllaç del Diari de Tarragona sobre las rodalies...
http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=21268
http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=21268
Re: Rodalies a Tarragona
Eso es lo que puse el martes pasado. Hoy me he vuelto a pasar a la misma hora y en Reus se han bajado cerca de 30 personas, unas 10 más que hace 6 días. Para volver a Tarragona han subido 10 (7 más que hace 6 días y 10 más que hace una semana)reusenc2 wrote:En el tren de la RT1 que llegava a las 19.28 a Reus, han bajado bastantes más personas de lo que era habitual en ese tren. He contado unas 17 o 18 personas, cuando hasta ahora lo que había visto bajar eran 6 o 7 personas como mucho...
Y cuando vuelve a Tarragona 7 minutos más tarde, hasta hoy siempre había salido de Reus vacío. Con 0 pasajeros. Pues hoy ha sido la primera vez que he visto que alguien subía. Concretamente han sido 3.
Poco a poco parece que la gente se entera y va aumentando...
Y en el tren de Picamoixons a Tarragona que sale 15 minutos antes tambien han subido una decena de pasajeros a parte de los que ya venían de Picamoixons
Re: Rodalies a Tarragona
Bona cosa: quan entri en servei la tarificació zonal, la demanda augmentarà molt.reusenc2 wrote:Eso es lo que puse el martes pasado. Hoy me he vuelto a pasar a la misma hora y en Reus se han bajado cerca de 30 personas, unas 10 más que hace 6 días. Para volver a Tarragona han subido 10 (7 más que hace 6 días y 10 más que hace una semana)reusenc2 wrote:En el tren de la RT1 que llegava a las 19.28 a Reus, han bajado bastantes más personas de lo que era habitual en ese tren. He contado unas 17 o 18 personas, cuando hasta ahora lo que había visto bajar eran 6 o 7 personas como mucho...
Y cuando vuelve a Tarragona 7 minutos más tarde, hasta hoy siempre había salido de Reus vacío. Con 0 pasajeros. Pues hoy ha sido la primera vez que he visto que alguien subía. Concretamente han sido 3.
Poco a poco parece que la gente se entera y va aumentando...
Y en el tren de Picamoixons a Tarragona que sale 15 minutos antes tambien han subido una decena de pasajeros a parte de los que ya venían de Picamoixons
Demà em toca revisió de la RT2.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Rodalies a Tarragona
Segons la web de Renfe, hi ha una nova parada a Mont-roig del Camp sentit Tortosa, a les 12.46, els dies feiners.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Rodalies a Tarragona
Però cau fora del nucli. Aquesta parada és d´un R16 que ara també para a Camarles i Camp-redó, que tenien un servei particularment dolent, tot i tenir potencial (Mont-roig evidentment no en té tant ni molt menys, tot i que genera més passatgers del què alguns es podrien pensar).vermer3 wrote:Segons la web de Renfe, hi ha una nova parada a Mont-roig del Camp sentit Tortosa, a les 12.46, els dies feiners.
==========================================================================================================================
Avui he explorat la RT1 i la RT2 un altre cop.
Al tram Tarragona-Sant Vicenç de Calders, augment sostingut de passatgers, ocupacions encara fluixes, però millorant a simple vista
(però només a trens que no es trepitgen amb regionals).
Flux de passatgers que baixen dels RT2 a Sant Vicenç de Calders clarament en augment i dirigit molt majoritàriament cap a la R2sud.
Al tram Sant Vicenç de Calders-L´Arboç es transporta aire, fins i tot gent que va a Sant Vicenç i s´espera a l´andana del Vendrell, no puja als RT2 tot i que falti més de mitja hora perquè passi un R4. Ocupacions entre mínimes i nul.les.
Al tram Tarragona-Cambrils, augments microscòpics, ocupacions mínimes (tot i que es tracti de serveis que no es trepitgin amb regionals), els horaris estan mal pensats, possiblement serien millors si els trens comencéssin a Tarragona en lloc de L´Arboç, ja que dependrien una mica menys de la malla horària entre Tarragona i Sant Vicenç i s´inseririen millor a la complicada malla horària del tram Tarragona-Vandellòs, es troba a faltar que els serveis s´allarguin fins a L´Hospitalet de l´Infant amb una nova estació a Miami-Platja. La gent segueix agafant els regionals i ignorant els RT2 tot i que certs trens tenen molt bon horari (altres no), i això, tot i haver-hi una molt clara ruptura de càrrega a Tarragona.
Detectats passatgers a Cambrils que accedeixen a l´estació aparentment per prendre els RT2, però que abandonen l´estació per falta d´informació i de possibilitat de comprar bitllet a taquilla (tancada per les tardes).
Al tram Tarragona-Reus, augments microscòpics, ocupacions mínimes (horaris inflats fins que no entrin en vigor les tarifes zonals integrades, i sobretot, fins que es construeixi l´estació de Reus-Sud). La gent segueix agafant els regionals i ignorant els RT1, tot i haver-hi ruptura de càrrega a Tarragona (en menor mesura que amb els trens de Cambrils).
Sensacions que van in crescendo:
a) Hagués estat millor idea una RT1 Estació de França-Reus allargant un R2 Sant Vicenç de cada dos, allargant tots els R4 Vilafranca a Sant Vicenç, i possiblement adaptant horaris o suprimint alguns R15 BCN-Reus, i retallant la RT2 a Tarragona-Cambrils (i L´Hospitalet de l Infant amb servei obert als passatgers, no com ara que arriben a Mont-roig sense servei de passatgers).
b) Urgència de reforma de longitud d´andanes a Torredembarra, d´altura d´andanes a Tarragona i Reus (i en menor mesura, Salou i Cambrils), i de construcció de les estacions de Reus-Sud i Miami Platja, i d´una segona andana a Port Aventura (que podria ser molt útil pels creuaments).
c) Necessitat generalitzada de millores a les estacions (informació, venda de bitllets, etc).
Re: Rodalies a Tarragona
¿Y por que no juntar cada una de las líneas con otra de las que vienen de Barcelona? Los RT1 con los R2 en St. Vicenç, y los RT2 con los R4. Parecería lo lógico por hacer, tampoco es como que entre St. Vicenç y Tarragona no hubiera capacidad suficiente, hay la misma que en la R2, hasta Tarragona hay vía doble.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Rodalies a Tarragona
T'has parat a mirar si aquesta gent després puja a un R4 i no estan a l'andana per altre motiu? Es que m'extranyaria molt que boicotegin expressament el RT2. I m'extranyaria també que no sàpiguen on va, perque cap aquella direcció nomes es va cap St.Vicenç.437.001 wrote:Al tram Sant Vicenç de Calders-L´Arboç es transporta aire, fins i tot gent que va a Sant Vicenç i s´espera a l´andana del Vendrell, no puja als RT2 tot i que falti més de mitja hora perquè passi un R4. Ocupacions entre mínimes i nul.les.
La gent deixa d'agafar el tren perque no pot comprar el bitllet? No crec, perque el revisor et cobra el mateix, i si no passa vas gratis.437.001 wrote:Detectats passatgers a Cambrils que accedeixen a l´estació aparentment per prendre els RT2, però que abandonen l´estació per falta d´informació i de possibilitat de comprar bitllet a taquilla (tancada per les tardes).
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org