Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre
La versió en tren del #novullpagar: usuaris de Renfe de les Terres de l'Ebre convoquen una protesta per diumenge
Trens Dignes i Jóvens de l'Ebre protesten pel cost del bitllet fins a Barcelona de les línies R15 i R16
http://www.ara.cat/societat/Trens-Trans ... 89298.html
Trens Dignes i Jóvens de l'Ebre protesten pel cost del bitllet fins a Barcelona de les línies R15 i R16
http://www.ara.cat/societat/Trens-Trans ... 89298.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Trens Dignes.
L’èxit del primer #avuinopaguem que fa convoqui un altre per al diumenge 6 d’abril
La Plataforma Trens Dignes (PTD) i el col·lectiu Joves de les Terres de l’Ebre han convocat la ciutadania a una nova acció de protesta per al proper diumenge 6 d’abril: un nou #avuinopaguem després de la bona acollida que va tindre la primera d’aquestes accions convocada per ahir. L’acció consistirà, altre cop, en no adquirir el bitllet corresponent per fer el trajecte des de Terres de l’Ebre fins a Tarragona o Barcelona. De moment l’acció es convoca únicament a la línia R16, a l’espera de consultar els usuaris de la R15 (us n’informarem puntualment).
R16: Tortosa (17.25h) —- L’Aldea 17.34h —- L’Ampolla 17.42h —- L’Ametlla (17.49h)
Pel que fa a l’#avuinopaguem d’ahir diumenge 30 de març, des de la Plataforma Trens Dignes en fem una valoració molt positiva, ja que van secundar l’acció unes 150 persones a ambdós línies (R15 i R16), un èxit de participació que demostra el descontent creixent i acumulat dels usuaris ebrencs. Pel que fa a l’acció de la R15 es va desenvolupar sense problemes fins a Reus, on van fer acte de presència els Mossos d’Esquadra, avisats per l’interventor que, amb certa intransigència, volia que fessin acte de presència al combois, extrem que finalment no es va produir. Les negociacions es van portar a terme a l’andana de l’estació i després d’una hora de debat i per no entorpir la resta de viatgers del comboi, es va pactar que els usuaris en protesta pagarien només el trajecte des de Reus fins a Barcelona, donant per acabada l’acció en aquell punt.
En relació a la R16, precisament el comboi escollit per fer-hi la protesta es va avariar provocant un retard final de gairebé 90 minuts. Diverses fotografies d’usuaris mostren com el tren (que va sortir de Tortosa a les 17.25h) va arribar a l’estació de Gràcia de Barcelona a les 21.13h, quan hauria d’haver-ho fet a les 19.45h. El trajecte fins a Tarragona va costar més de 2.30h.
L’avaria va començar a fer-se palesa a l’estació de l’Hospitalet de l’Infant, amb aturades interminents i el no funcionament del sistemes de ventilació i calefacció i de les llums dels combois. Però no va ser fins a Vandellòs que el tren es va aturar per complet durant una hora aproximadament. Es van poder veure el maquinista i el revisor amunt i avall de l’andana i tot apunta a una fallada tècnica de la bateria de la primera unitat (els primers tres vagons). Així les coses, es va haver de demanar una unitat de reforç des de l’estació de Tortosa i tots els usuaris van haver d’esperar-se gairebé 60 minuts o bé a dalt del comboi una part dels quals a l’andana en estat de semi abandonament . Aquest fet va provocar encara més la indignació dels viatgers, que van improvisar una assemblea dins els vagons en què es va acordar repetir l’acció #avuinopaguem en el mateix tren del proper diumenge. Novament, els usuaris que vulguem donar suport a la causa i participar de l’acció podran pujar als tres darrers vagons del tren, on es concentraran els participants i organitzadors. L’acció d’ahir es va desenvolupar fins al final del recorregut, completant l’#avuinopaguem.
http://trensdignesebre.wordpress.com
Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La Plataforma Trens Dignes (PTD) i el col·lectiu Joves de les Terres de l’Ebre han convocat la ciutadania a una nova acció de protesta per al proper diumenge 6 d’abril: un nou #avuinopaguem després de la bona acollida que va tindre la primera d’aquestes accions convocada per ahir. L’acció consistirà, altre cop, en no adquirir el bitllet corresponent per fer el trajecte des de Terres de l’Ebre fins a Tarragona o Barcelona. De moment l’acció es convoca únicament a la línia R16, a l’espera de consultar els usuaris de la R15 (us n’informarem puntualment).
R16: Tortosa (17.25h) —- L’Aldea 17.34h —- L’Ampolla 17.42h —- L’Ametlla (17.49h)
Pel que fa a l’#avuinopaguem d’ahir diumenge 30 de març, des de la Plataforma Trens Dignes en fem una valoració molt positiva, ja que van secundar l’acció unes 150 persones a ambdós línies (R15 i R16), un èxit de participació que demostra el descontent creixent i acumulat dels usuaris ebrencs. Pel que fa a l’acció de la R15 es va desenvolupar sense problemes fins a Reus, on van fer acte de presència els Mossos d’Esquadra, avisats per l’interventor que, amb certa intransigència, volia que fessin acte de presència al combois, extrem que finalment no es va produir. Les negociacions es van portar a terme a l’andana de l’estació i després d’una hora de debat i per no entorpir la resta de viatgers del comboi, es va pactar que els usuaris en protesta pagarien només el trajecte des de Reus fins a Barcelona, donant per acabada l’acció en aquell punt.
En relació a la R16, precisament el comboi escollit per fer-hi la protesta es va avariar provocant un retard final de gairebé 90 minuts. Diverses fotografies d’usuaris mostren com el tren (que va sortir de Tortosa a les 17.25h) va arribar a l’estació de Gràcia de Barcelona a les 21.13h, quan hauria d’haver-ho fet a les 19.45h. El trajecte fins a Tarragona va costar més de 2.30h.
L’avaria va començar a fer-se palesa a l’estació de l’Hospitalet de l’Infant, amb aturades interminents i el no funcionament del sistemes de ventilació i calefacció i de les llums dels combois. Però no va ser fins a Vandellòs que el tren es va aturar per complet durant una hora aproximadament. Es van poder veure el maquinista i el revisor amunt i avall de l’andana i tot apunta a una fallada tècnica de la bateria de la primera unitat (els primers tres vagons). Així les coses, es va haver de demanar una unitat de reforç des de l’estació de Tortosa i tots els usuaris van haver d’esperar-se gairebé 60 minuts o bé a dalt del comboi una part dels quals a l’andana en estat de semi abandonament . Aquest fet va provocar encara més la indignació dels viatgers, que van improvisar una assemblea dins els vagons en què es va acordar repetir l’acció #avuinopaguem en el mateix tren del proper diumenge. Novament, els usuaris que vulguem donar suport a la causa i participar de l’acció podran pujar als tres darrers vagons del tren, on es concentraran els participants i organitzadors. L’acció d’ahir es va desenvolupar fins al final del recorregut, completant l’#avuinopaguem.
http://trensdignesebre.wordpress.com
Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
- Attachments
-
- Una hora aturats a l’andana semiabandonada de Vandellòs per una avaria
- andana_vandellos.jpg (54.55 KiB) Viewed 14495 times
-
- Hora d’arribada a l’estació de BCN Gràcia (gairebé 4h de viatge des de Tortosa i l’Aldea)
- hora-arribada.jpg (37.95 KiB) Viewed 14495 times
-
- altren.jpg (58.34 KiB) Viewed 14495 times
Re: Trens Dignes.
Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat wrote:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La R16 (i la RT2!!) no podran tenir un servei bo (o sigui, més horaris) fins que no hi hagi capacitat lliure entre Vandellòs i Tarragona (i entre Tarragona i Barcelona per Vilanova).
Això només es pot aconseguir amb la posada en marxa del tram Vandellòs-Camp de Tarragona. Fins llavors, paciència.
El què no es pot és pretendre que Tortosa-Barcelona es faci en 30 minuts (per dir algo), és impossible, són trens regionals, no AVEs, i la distància Tortosa-Barcelona és la que és, i entre Tortosa i Tarragona hi ha més estacions al mig, amb més població, i que aporten més passatgers que Tortosa o L´Aldea.
Per cert, em pregunto què en deuen pensar, de tot això, les persones que fan trajectes com Tortosa-Castelló, Tortosa-Valencia o similars: ells tenen molts menys trens.
Per no parlar dels usuaris dels regionals BCN-Vinaròs i BCN-Valencia (Ulldecona per exemple), que es veuen forçats a fer la volta turística per Tortosa amb dues inversions de marxa, amb una pèrdua de temps considerable.
I a més, la línia passa molt a prop d´Amposta i no hi para.
Es reclama cap millora, en aquest sentit, tot i que fan la mateixa falta o més? No. Per això dic que hi ha molt de populisme en aquesta campanya.
El cas de la R15 (i la seva continuació cap a Saragossa, que té exactament els mateixos problemes) és diferent, realment hi ha moltíssimes més incidències (i moltes menys protestes, paradoxalment, però perquè la zona està menys poblada i té menys usuaris reals i potencials), però és una línia amb un traçat muntanyós i que no pot permetre velocitats elevades, o sigui que no es poden esperar miracles.
Lo que no sé si és esperar miracles, és que hi hagi una mínima fiabilitat als horaris de la R15 i als MD a Casp i Saragossa.
I una altra cosa són els horaris de la R13 i la R14. Realment tenen més potencial que els de la R16 o la R15, però hi ha pocs trens i amb mals horaris (però també és cert que allà hi ha l´Avant, i casualment, aquí ja no hi ha queixes, ves per on... ). Lo bo del cas és que els Avant BCN-Lleida no van tant plens com això a totes hores...
El problema és que la relació BCN-Valls-Lleida i la Tarragona-Reus-Lleida no tenen uns horaris gens bons.
I que excusant-se amb el paraigües "ja hi ha AVE i Avant", no es fan millores, tot i que a Valls, Montblanc o Les Borges Blanques es necessiten, i que Tarragona-Reus-Lleida guanyaria amb uns horaris més adaptats a la demanda real (no té sentit que el darrer Lleida-Tarragona directe surti a les 15:45, i que després només hi hagi una opció amb transbordament a Picamoixons que surt de Lleida a les 17:48).
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Trens Dignes.
Per el tema de la volta turística aixo es culpa del ajuntament de Tortosa i de ADIF per treure el tram Tortosa - Ulldecona el temps que ens estalviarien per anar a València per Tortosa.437.001 wrote:Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat wrote:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La R16 (i la RT2!!) no podran tenir un servei bo (o sigui, més horaris) fins que no hi hagi capacitat lliure entre Vandellòs i Tarragona (i entre Tarragona i Barcelona per Vilanova).
Això només es pot aconseguir amb la posada en marxa del tram Vandellòs-Camp de Tarragona. Fins llavors, paciència.
El què no es pot és pretendre que Tortosa-Barcelona es faci en 30 minuts (per dir algo), és impossible, són trens regionals, no AVEs, i la distància Tortosa-Barcelona és la que és, i hi ha més estacions al mig.
Per cert, em pregunto què en deuen pensar, de tot això, les persones que fan trajectes com Tortosa-Castelló, Tortosa-Valencia o similars: ells tenen molts menys trens.
Per no parlar dels usuaris dels regionals BCN-Vinaròs i BCN-Valencia (Ulldecona per exemple), que es veuen forçats a fer la volta turística per Tortosa amb dues inversions de marxa, amb una pèrdua de temps considerable.
I a més, la línia passa molt a prop d´Amposta i no hi para.
Molts usuaris d'aquesta línia estan molt enfadats per el incident d'ahir per que deixar-los abandonats a la estació abandonada de Vandellòs es una mala jugada per part del maquinista d'aquest tren no els podia haver deixat a la estació del L'Hospitalet del Infant i despres que haguessin agafat un altre tren.
Ja ho se que no es pot posar un Avant Barcelona - Tortosa de moment, pero quant la gent es desespera per el mal servei de les Terres de L'Ebre per part de Renfe i si afegim que la Generalitat nomes ajudat una part de la provincià Tarragona com son les Rodalies de Tarragona la indignació creix.
Per aixo demano una mica de tacte per aquest tema per que els usuaris de les línies R15, R16 i de la línia València - Tortosa estan bastant indignades com jo mateix.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Trens Dignes.
Per desgracia quant Renfe inaugura una nova Línia de Alta Velocitat deixa el ferrocarril convencional tocat de mort, per la meva humil opinió penso que la RT1 tindria que haver finalitzat ha La Plana Picamoixons o Valls pero a la hora de la Veritat la Generalitat i Renfe son una colla de sapastres a la hora de dissenyar una xarxa de Rodalies.437.001 wrote:Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat wrote:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La R16 (i la RT2!!) no podran tenir un servei bo (o sigui, més horaris) fins que no hi hagi capacitat lliure entre Vandellòs i Tarragona (i entre Tarragona i Barcelona per Vilanova).
Això només es pot aconseguir amb la posada en marxa del tram Vandellòs-Camp de Tarragona. Fins llavors, paciència.
El què no es pot és pretendre que Tortosa-Barcelona es faci en 30 minuts (per dir algo), és impossible, són trens regionals, no AVEs, i la distància Tortosa-Barcelona és la que és, i entre Tortosa i Tarragona hi ha més estacions al mig, amb més població, i que aporten més passatgers que Tortosa o L´Aldea.
Per cert, em pregunto què en deuen pensar, de tot això, les persones que fan trajectes com Tortosa-Castelló, Tortosa-Valencia o similars: ells tenen molts menys trens.
Per no parlar dels usuaris dels regionals BCN-Vinaròs i BCN-Valencia (Ulldecona per exemple), que es veuen forçats a fer la volta turística per Tortosa amb dues inversions de marxa, amb una pèrdua de temps considerable.
I a més, la línia passa molt a prop d´Amposta i no hi para.
Es reclama cap millora, en aquest sentit, tot i que fan la mateixa falta o més? No. Per això dic que hi ha molt de populisme en aquesta campanya.
El cas de la R15 (i la seva continuació cap a Saragossa, que té exactament els mateixos problemes) és diferent, realment hi ha moltíssimes més incidències (i moltes menys protestes, paradoxalment, però perquè la zona està menys poblada i té menys usuaris reals i potencials), però és una línia amb un traçat muntanyós i que no pot permetre velocitats elevades, o sigui que no es poden esperar miracles.
Lo que no sé si és esperar miracles, és que hi hagi una mínima fiabilitat als horaris de la R15 i als MD a Casp i Saragossa.
I una altra cosa són els horaris de la R13 i la R14. Realment tenen més potencial que els de la R16 o la R15, però hi ha pocs trens i amb mals horaris (però també és cert que allà hi ha l´Avant, i casualment, aquí ja no hi ha queixes, ves per on... ). Lo bo del cas és que els Avant BCN-Lleida no van tant plens com això a totes hores...
El problema és que la relació BCN-Valls-Lleida i la Tarragona-Reus-Lleida no tenen uns horaris gens bons.
I que excusant-se amb el paraigües "ja hi ha AVE i Avant", no es fan millores, tot i que a Valls, Montblanc o Les Borges Blanques es necessiten, i que Tarragona-Reus-Lleida guanyaria amb uns horaris més adaptats a la demanda real (no té sentit que el darrer Lleida-Tarragona directe surti a les 15:45, i que després només hi hagi una opció amb transbordament a Picamoixons que surt de Lleida a les 17:48).
Re: Trens Dignes.
Exacte, culpa de Tortosa i Adif, però també de la Generalitat, que no es va preocupar en que el Montsià es quedés en pilotes.trensmat wrote: Per el tema de la volta turística aixo es culpa del ajuntament de Tortosa i de ADIF per treure el tram Tortosa - Ulldecona el temps que ens estalviarien per anar a València per Tortosa.
L´Ajuntament de Tortosa ha tingut moltes presses en eliminar la via, que no tenia passos a nivell, però "feia mal a la vista".
A Vinallop, a Santa Bàrbara i a Freginals els hi estan molt agraïts, a l´ajuntament de Tortosa: ja no tenen tren ni estació propera.
Els van treure del tren a Vandellòs i els van fer esperar que vinguera un altre?trensmat wrote: Molts usuaris d'aquesta línia estan molt enfadats per el incident d'ahir per que deixar-los abandonats a la estació abandonada de Vandellòs es una mala jugada per part del maquinista d'aquest tren no els podia haver deixat a la estació del L'Hospitalet del Infant i despres que haguessin agafat un altre tren.
Tu el què et penses és que Tortosa és Manhattan. I és Tortosa, i està on està.trensmat wrote: Ja ho se que no es pot posar un Avant Barcelona - Tortosa de moment, pero quant la gent es desespera per el mal servei de les Terres de L'Ebre per part de Renfe i si afegim que la Generalitat nomes ajudat una part de la provincià Tarragona com son les Rodalies de Tarragona la indignació creix.
No es pot posar Avant a Tortosa ni es podrà posar, perquè la línia no ho permetrà (no hi ha Avant bitensió ni són necessaris, i el parc de trens 121 està millor utilitzat a altres zones).
Tortosa té els habitants que té (només una mica més que Terol, i menys que Soria), i a lo màxim que pot aspirar, és a que parin més trens LD a L´Aldea, cosa que estaría bé, i segurament a tenir algun regional més cap a Barcelona o Tarragona (o fins i tot a que allarguéssin los RT2, cosa que em semblaria molt bé).
Però Tortosa també podría aspirar a tenir més i millors trens cap a Castelló i Valencia, perquè resulta que hi ha un número de gent raonablement important que es mou cap allà, però ni cas.
Tortosa també podría asociar-se a Amposta (ah, no, que sembla que siga pecat), i demanar una estació a La Carrova, molt millor que a L´Aldea per als d´ Amposta. Però no.
No et posis a la pell dels usuaris de la R15, perquè no passa per Tortosa i la situació és totalment diferent. La Ribera és la Ribera, i Tortosa és Tortosa.trensmat wrote:Per aixo demano una mica de tacte per aquest tema per que els usuaris de les línies R15, R16 i de la línia València - Tortosa estan bastant indignades com jo mateix.
I lo que és més, són més els usuaris afectats per les avaries i retards de la R15 i R16 del Baix Camp (actuals i potencials) que no els del Baix Ebre o la Ribera.
Creus que aquests usuaris del Baix Camp estan mimats en alguna cosa, cada cop que hi ha atropellament a Cunit, o que un grafiter deixa guapo el tren a Mont-roig, o que s´espatlla el regional a Pradell? Perquè són molts més, i no ho pateixen menys.
I ja ni menciono Tarragona, que té més trens per ser la bifurcació de les línies de Reus i de Valencia, i per tant més opcions (però normalment els mateixos retards), però només et deixo un missatge: naltros també patim els retards, i no tots els tarragonins que van en tren van cap al Penedès o Barcelona, també n´hi ha que van cap al sud (Tortosa/Castelló), al nord (Lleida), o l´oest (Ribera/Aragó).
Re: Rodalies a Tarragona
Yo pienso que posiblemente haya algun toque de populismo y de "barrer para casa" en este asunto, por ejemplo el hecho de que la protesta consista en viajar sin pagar el billete, como siempre actuando en negativo, en lugar de defender que un mejor servicio y mejores precios pueden repercutir en más viajeros y más recaudación. Pero en el fondo no estoy en desacuerdo con lo que piden. Pero creo que la cosa va mucho más allá de esta batalla puntual, y que tiene que ver con el bestial atraso que tienen los trenes convencionales fuera de los principales núcleos de cercanías. En los ultimos 20 años ha aumentado mucho la movilidad de la gente, sobre todo por motivos laborales, pero (más allá de Barcelona y alrededores) el sistema de trenes regionales/locales/de cercanías/como queramos llamar los trenes que van de los pueblos hasta las ciudades próximas apenas se ha adaptado el servicio para captar este mercado que va evolucionando, por expresarlo en términos mercantiles. E incluso en Barcelona no se ha ido siempre con los tiempos, sobre todo en tema de infraestructura, por lo que ahora vemos que no hay espacio para el servicio que haría falta, aunque sí existe la conciencia de que hace falta ese servicio. Tiene que haber una ruptura con esta mentalidad casi anacrónica de ordenar los trenes, y generalizar la cadenciación de los horarios (y consecuentemente juntar todo tipo de recorridos para aprovechar mejor los recursos y ofrecer trayectos de mayor distancia a precios asequibles a cambio de tardar más, competir con el autobus, vamos). No se ha convertido la red ferroviaria en una red de transporte de viajeros, ya que no constituye un contínuo de servicio regular y relativamente frecuente (un tren al menos cada dos horas como mucho), como se ha ido haciendo por ejemplo con las cercanías de Barcelona, sino que tenemos una red ferroviaria que en buena parte tiene un servicio irregular e infrecuente, con intervalos de más de dos horas entre trenes.
El gran aumento de la movilidad que mencionaba no solo justifica sino que requería que se ampliara agresivamente la infraestructura y el servicio, para seguir compitiendo con el coche y para ofrecer un transporte accesible a todos, en cambio se ha invertido en otras infraestructuras menos necesarias que no la red ferroviaria convencional. Mientras que en Alemania o Suiza esta tendencia de tener que desplazarse más hasta el puesto de trabajo se ha correspondido con una mayor atención a los transportes de cercanía en forma de contínuo que llega más allá de las grandes ciudades y los trenes se abarrotaban como consecuencia, aquí hemos ampliado muchísimo la red de autovías, o nos hemos ahogado en el tráfico, porque no se ha canalizado esta nueva movilidad hacia el transporte público en mayor proporción. Ahora que ya nos hemos gastado todo el dinero en AVEs que no hacían ninguna falta con la calderilla que sobra se dan unos pasos vergonzosamente tímidos hacia lo que he descrito, pero sin superar la mentalidad centralista, y sin la valentía de aplicar sobre toda la red un aumento de frecuencias, una cadenciación generalizada o una mejor "interacción" entre regionales y cercanías, para tener todo el territorio cubierto por servicios de cercanía y servicios para mayor distancia.
Enfin, que simplemente habría que aprender de la tendencia centroeuropea que por una vez sí es la envidia de buena parte del mundo, que es esa atención minuciosa que se le ha sabido dar al transporte público, en lugar de subordinarlo al transporte privada, una tendencia nacida por la agresiva mercadotecnia de la industria automovilística, y puesta en práctica por ciudadanías y administraciones con poca visión de futuro.
Es aquí donde entran en juego este tipo de reivindicaciones, y por eso yo pienso que en el fondo es bueno que haya el clamor ciudadano de mejorar el transporte público. Esta claro que mucha gente esta harta de tener que decidir entre gastarse una pasta en un coche, o gastarse una pasta en el tren e ir más lento todavía. El tren convencional debe de ser barato antes que nada, para ser el mínimo denominador común. Y de ahí en adelante, cuanto mejor sea el servicio más gente le resultará más atractiva esta opción más barata.
El gran aumento de la movilidad que mencionaba no solo justifica sino que requería que se ampliara agresivamente la infraestructura y el servicio, para seguir compitiendo con el coche y para ofrecer un transporte accesible a todos, en cambio se ha invertido en otras infraestructuras menos necesarias que no la red ferroviaria convencional. Mientras que en Alemania o Suiza esta tendencia de tener que desplazarse más hasta el puesto de trabajo se ha correspondido con una mayor atención a los transportes de cercanía en forma de contínuo que llega más allá de las grandes ciudades y los trenes se abarrotaban como consecuencia, aquí hemos ampliado muchísimo la red de autovías, o nos hemos ahogado en el tráfico, porque no se ha canalizado esta nueva movilidad hacia el transporte público en mayor proporción. Ahora que ya nos hemos gastado todo el dinero en AVEs que no hacían ninguna falta con la calderilla que sobra se dan unos pasos vergonzosamente tímidos hacia lo que he descrito, pero sin superar la mentalidad centralista, y sin la valentía de aplicar sobre toda la red un aumento de frecuencias, una cadenciación generalizada o una mejor "interacción" entre regionales y cercanías, para tener todo el territorio cubierto por servicios de cercanía y servicios para mayor distancia.
Enfin, que simplemente habría que aprender de la tendencia centroeuropea que por una vez sí es la envidia de buena parte del mundo, que es esa atención minuciosa que se le ha sabido dar al transporte público, en lugar de subordinarlo al transporte privada, una tendencia nacida por la agresiva mercadotecnia de la industria automovilística, y puesta en práctica por ciudadanías y administraciones con poca visión de futuro.
Es aquí donde entran en juego este tipo de reivindicaciones, y por eso yo pienso que en el fondo es bueno que haya el clamor ciudadano de mejorar el transporte público. Esta claro que mucha gente esta harta de tener que decidir entre gastarse una pasta en un coche, o gastarse una pasta en el tren e ir más lento todavía. El tren convencional debe de ser barato antes que nada, para ser el mínimo denominador común. Y de ahí en adelante, cuanto mejor sea el servicio más gente le resultará más atractiva esta opción más barata.
Re: Rodalies a Tarragona
Oye, usa la tecla de espacio de vez en cuando, ¿no?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Rodalies a Tarragona
El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.alf_ wrote:Yo pienso que posiblemente haya algun toque de populismo y de "barrer para casa" en este asunto, por ejemplo el hecho de que la protesta consista en viajar sin pagar el billete, como siempre actuando en negativo, en lugar de defender que un mejor servicio y mejores precios pueden repercutir en más viajeros y más recaudación. Pero en el fondo no estoy en desacuerdo con lo que piden. Pero creo que la cosa va mucho más allá de esta batalla puntual, y que tiene que ver con el bestial atraso que tienen los trenes convencionales fuera de los principales núcleos de cercanías. En los ultimos 20 años ha aumentado mucho la movilidad de la gente, sobre todo por motivos laborales, pero (más allá de Barcelona y alrededores) el sistema de trenes regionales/locales/de cercanías/como queramos llamar los trenes que van de los pueblos hasta las ciudades próximas apenas se ha adaptado el servicio para captar este mercado que va evolucionando, por expresarlo en términos mercantiles. E incluso en Barcelona no se ha ido siempre con los tiempos, sobre todo en tema de infraestructura, por lo que ahora vemos que no hay espacio para el servicio que haría falta, aunque sí existe la conciencia de que hace falta ese servicio. Tiene que haber una ruptura con esta mentalidad casi anacrónica de ordenar los trenes, y generalizar la cadenciación de los horarios (y consecuentemente juntar todo tipo de recorridos para aprovechar mejor los recursos y ofrecer trayectos de mayor distancia a precios asequibles a cambio de tardar más, competir con el autobus, vamos). No se ha convertido la red ferroviaria en una red de transporte de viajeros, ya que no constituye un contínuo de servicio regular y relativamente frecuente (un tren al menos cada dos horas como mucho), como se ha ido haciendo por ejemplo con las cercanías de Barcelona, sino que tenemos una red ferroviaria que en buena parte tiene un servicio irregular e infrecuente, con intervalos de más de dos horas entre trenes.
El gran aumento de la movilidad que mencionaba no solo justifica sino que requería que se ampliara agresivamente la infraestructura y el servicio, para seguir compitiendo con el coche y para ofrecer un transporte accesible a todos, en cambio se ha invertido en otras infraestructuras menos necesarias que no la red ferroviaria convencional. Mientras que en Alemania o Suiza esta tendencia de tener que desplazarse más hasta el puesto de trabajo se ha correspondido con una mayor atención a los transportes de cercanía en forma de contínuo que llega más allá de las grandes ciudades y los trenes se abarrotaban como consecuencia, aquí hemos ampliado muchísimo la red de autovías, o nos hemos ahogado en el tráfico, porque no se ha canalizado esta nueva movilidad hacia el transporte público en mayor proporción. Ahora que ya nos hemos gastado todo el dinero en AVEs que no hacían ninguna falta con la calderilla que sobra se dan unos pasos vergonzosamente tímidos hacia lo que he descrito, pero sin superar la mentalidad centralista, y sin la valentía de aplicar sobre toda la red un aumento de frecuencias, una cadenciación generalizada o una mejor "interacción" entre regionales y cercanías, para tener todo el territorio cubierto por servicios de cercanía y servicios para mayor distancia.
Enfin, que simplemente habría que aprender de la tendencia centroeuropea que por una vez sí es la envidia de buena parte del mundo, que es esa atención minuciosa que se le ha sabido dar al transporte público, en lugar de subordinarlo al transporte privada, una tendencia nacida por la agresiva mercadotecnia de la industria automovilística, y puesta en práctica por ciudadanías y administraciones con poca visión de futuro.
Es aquí donde entran en juego este tipo de reivindicaciones, y por eso yo pienso que en el fondo es bueno que haya el clamor ciudadano de mejorar el transporte público. Esta claro que mucha gente esta harta de tener que decidir entre gastarse una pasta en un coche, o gastarse una pasta en el tren e ir más lento todavía. El tren convencional debe de ser barato antes que nada, para ser el mínimo denominador común. Y de ahí en adelante, cuanto mejor sea el servicio más gente le resultará más atractiva esta opción más barata.
Segundo aquí hay mucha gente que se piensa que los usuarios de la línea R16 piden un AVE o un Avant eso si que es populismo, estos usuarios como los usuarios de la R15 solo piden dos cosas Trenes Dignos y Infraestructuras dignas igual que los usuarios de las líneas R13/R14.
Yo no quiero ofender a nadie pero este problema no se tiene que frivolizar y ignorar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Populisme
Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?trensmat wrote:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Populisme
Substituir les 448 per les 449 en tot el corredor Barcelona-Portbou, i a més amb una pujada considerable de tarifes, gran millora no ho és. L'infraestructura continua en un estat deplorable, jo he vist catenàries oxidades, que recorda més a una línia fèrria en països del tercer món que no pas en un país desenvolupat com el nostre.Guigui wrote:Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?trensmat wrote:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Protestes per tarifes regionals a les Terres de l'Ebre
Catenàries oxidades?? Això és perillós, a més de que en qualsevol momemt l'òxid pot trencar la catenària i fer que caigui.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Populisme
Las Mejoras fueron en Trenes, Estaciones y Catenarias cosa que no pasa en otras líneas de Regionales solo hay que ver el estado de abandono absoluto de algunas estaciones como por ejemplo la estación de Flix.Guigui wrote:Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?trensmat wrote:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.
Lo que me Fastidia un poco sin ofender a nadie es que pongáis a Girona como si fuera el tercer mundo cuando Tarragona y Lleida están mucho peor aunque tengan mas líneas solo hay que ver el estado lamentable de la Línea de Valls.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potser volen 449 a "tarifa MD"?
Aquests flamants nous trens van servir com a excusa perquè Renfe es tragués de la màniga la "tarifa MD", que la Generalitat tampoc ha volgut desactivar amb el traspàs, per cert. I ara, pensant en el fons de les protestes de Trens Dignes, resulta una befa dir que a Girona estan molt millor, perquè ja m'agradaria veure què dirien a les Terres de l'Ebre si els endinyessin unes 449 amb la corresponent tarifa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Potser volen 449 a "tarifa MD"?
Les Terres de L'Ebre están contenta de les dues 449 que el han possat i es una llastima que no baixin cap ha Valencia.Guigui wrote:Aquests flamants nous trens van servir com a excusa perquè Renfe es tragués de la màniga la "tarifa MD", que la Generalitat tampoc ha volgut desactivar amb el traspàs, per cert. I ara, pensant en el fons de les protestes de Trens Dignes, resulta una befa dir que a Girona estan molt millor, perquè ja m'agradaria veure què dirien a les Terres de l'Ebre si els endinyessin unes 449 amb la corresponent tarifa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparacions
Ah, però no els cobren "tarifa MD", oi? Aleshores, on és el greuge amb Girona?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Protestes per tarifes regionals a les Terres de l'Ebre
Doncs jo recordo que hi vaig passar (fa temps per cert, si hi ha algún foraire habitual de la línia que tingui constància de que encara hi són, que ho digui) amb un 448, i la catenària sorprenentment seguia aguantant i més per la quantitat de circulacions que discorren per allà.Adolescent barceloní wrote:Catenàries oxidades?? Això és perillós, a més de que en qualsevol momemt l'òxid pot trencar la catenària i fer que caigui.
Sobre el tema de l'Ebre, jo estic totalment d'acord amb el que diu en Guigui, en el sud els hi han posat 449 però mantenint la tarifa Regional Exprés i no pas MD, com ha passat en el nord i aquí si que hi ha un greuge com una casa. I reitero, grans millores no hi han hagut pas a la línia de Portbou, per molt que ho insisteixis Trensmat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reivindicar què vols, no què té altri
En resum, i per no eternitzar aquest debat recorrent: plantejar reivindicacions està molt bé, especialment en un país com aquest, on ningú no fa res per tu, així que cal moure's. Però fer-ho sobre la base que el veí suposadament rep un tracte de favor, és pur victimisme i enveja; sobretot quan aquest suposat tracte de favor és una quimera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Protestes per tarifes regionals a les Terres de l'Ebre
Coincido al 100% con lo que has dicho, Guigui. De hecho, me atrevo incluso a decir que esas exigencias desmesuradas y envidiosas que vemos constantemente responden directamente a esa falta de atención que recibe quien no alza la voz ("No me das caldo? Pues quiero dos tazas!", por decirlo de alguna manera). Pero no puede ser que combatamos fuego con fuego. El mal comportamiento ajeno no justifica el mal comportamiento propio, y si queremos dejar de ser una sociedad de animales salvajes hay que empezar yendo con el ejemplo por delante. Haciendo caso a esa frase de Ghandi: "Trata a los demás como querrías que te traten a ti."
Justo mientras escribo esto veo como en la tele hablan del anuncio del PP para la campaña de las Europeas, un anuncio que todo lo que hace es hablar de lo que han hecho los otros, una indirecta muy directa a la "herencia". Por el amor de dios o lo que nos sea sagrado, no nos rebajemos a ser tan patéticos que como argumento para lo nuestro no hagamos más que hablar del otro. Comportarse así no hace más que causarme vergüenza ajena por ver tal avaricia e ingratitud, y descalifica por completo cualquier argumento real que podría haber habido de fondo. Yo creo que la gente que no es del área de Tarragona se tomarían mucho más en serio las demandas si no se articularan constantemente sobre "queremos lo que tienen en Girona". Porque si el argumento es el de la envidia, ¿como podremos saber hasta que punto es una demanda legítima, y hasta que punto es una rancia envidia hacia el vecino? En cambio, si argumentaran en base a decir cual es la situación, por qué no es satisfactoria y qué es lo que siendo realistas hace falta, no cabría toda esta discusión que estamos teniendo. Se disparan en el pie rebajándose a la argumentación del agravio, y para colmo ni falta haría para reivindicar unas exigencias que generalmente (más allá del querer trenes nuevos porque hacen más bonito) son legítimas.
Justo mientras escribo esto veo como en la tele hablan del anuncio del PP para la campaña de las Europeas, un anuncio que todo lo que hace es hablar de lo que han hecho los otros, una indirecta muy directa a la "herencia". Por el amor de dios o lo que nos sea sagrado, no nos rebajemos a ser tan patéticos que como argumento para lo nuestro no hagamos más que hablar del otro. Comportarse así no hace más que causarme vergüenza ajena por ver tal avaricia e ingratitud, y descalifica por completo cualquier argumento real que podría haber habido de fondo. Yo creo que la gente que no es del área de Tarragona se tomarían mucho más en serio las demandas si no se articularan constantemente sobre "queremos lo que tienen en Girona". Porque si el argumento es el de la envidia, ¿como podremos saber hasta que punto es una demanda legítima, y hasta que punto es una rancia envidia hacia el vecino? En cambio, si argumentaran en base a decir cual es la situación, por qué no es satisfactoria y qué es lo que siendo realistas hace falta, no cabría toda esta discusión que estamos teniendo. Se disparan en el pie rebajándose a la argumentación del agravio, y para colmo ni falta haría para reivindicar unas exigencias que generalmente (más allá del querer trenes nuevos porque hacen más bonito) son legítimas.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens suspesos a Tortosa
Renfe suspèn el servei ferroviari a Tortosa per causa de l'acció #avuinopaguem
En el segon diumenge de protesta, una setantena de persones han exigit trens dignes per les Terres de l'Ebre
http://www.vilaweb.cat/noticia/4183942/ ... aguem.html
En el segon diumenge de protesta, una setantena de persones han exigit trens dignes per les Terres de l'Ebre
http://www.vilaweb.cat/noticia/4183942/ ... aguem.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.