Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per les càmeres, no cal

Post by Guigui »

Veient per a què serveixen les càmeres a l'hora de la veritat, s'ho poden ben estalviar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

jsantos233 wrote:Una de les raons de la possible reforma de la serie 2000 seria l'implantació de les càmeres de seguretat, no? Ara mateix tots els trens de la L3 porten càmeres excepte la serie 2000. A no ser que les portin ocultes :martell1
No n'hi han, i confio que si s'han de posar, sigui durant la reforma, d'aquí a uns quants anys.
Ara per ara, no cal reformar les 2000, sols pintar-les de blanc altre cop, com aquí:
http://img585.imageshack.us/i/624513c4cb.jpg/

Feu clic, que ara no em deixa posar-la al fòrum :(
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by ferroviario_catalan »

Vamos a ver, uno de los motivos de las reformas de los trenes, aparte de sanearlas, limpiarlas, pintarlas, caombiar equipos, etc etc, es el cambio de distribución de los asientos, por el tema espacio, y los 2000 y 2100, tienen los días contados, e insisto: La reforma de los 2000, es inminente, por mal que sepa y pena que dé.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

ferroviario_catalan wrote:Vamos a ver, uno de los motivos de las reformas de los trenes, aparte de sanearlas, limpiarlas, pintarlas, caombiar equipos, etc etc, es el cambio de distribución de los asientos, por el tema espacio, y los 2000 y 2100, tienen los días contados, e insisto: La reforma de los 2000, es inminente, por mal que sepa y pena que dé.
La reforma de trens es fa quan arriben a la meitat de la seva vida útil, i encara, els 2000 no hi han arribat, i molt menys els 2100.
Hi han 6 trens 2000 i en el context econòmic actual, és una salvatjada deixar-se un duro en una reforma integral per uns trens amb aquesta edat, i que a sobre, els 2000 són minoria a L3, i disposen de més espai que els 3000. I ja sense parlar-ne dels 2100...

D'aquí a 5-8 anys, potser sí, però ara no te volta ni solta per uns trens en bon estat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by ferroviario_catalan »

Pues yo he leido en algún sitio que tras la reforma de los 3000, se continua con los 2000 y 2100. Si encuentro la fuente, la paso.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No toca

Post by Guigui »

Amb les èpoques de vaques no magres, sinó esquelètiques que corren, el més probable és que la reforma quedi com les ampliacions del metro més enllà de l'L9: en un calaix i a l'espera de temps millors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Extracte de la revista Hora punta nº 109 publicada per TMB.
A la xarxa existent, continuarà l’actualització
d’infraestructures i material mòbil. Dins del programa
de rehabilitació integral d’estacions s’iniciaran les
obres a Sant Ildefons (L5), Bellvitge (L1) i Glòries (L1), a
més de les andanes de Fondo i Universitat, també de
la línia 1. I dins el programa de supressió de barreres
arquitectòniques que du a terme la Generalitat es
preveu que finalitzin les obres en set estacions, cosa
que suposarà arribar a la proporció del 87% de la
xarxa apta per a persones amb mobilitat reduïda. La
remodelació de trens de les sèries 3000 i 4000
continuarà cobrint etapes, i s’enllestirà una unitat de
la primera (amb la qual cosa s’hauran modernitzat
totes les existents) i deu més de la segona.

Pel que fa als autobusos, l’aposta principal
és per la reconversió ambiental amb les últimes
tecnologies disponibles, com a contribució a la millora
de la qualitat de l’aire i la lluita contra el canvi climàtic.
En aquest sentit, la flota de vehicles propulsats amb
gas natural comprimit s’ampliarà fins a les 373 unitats
(el 34% del total), amb la incorporació de les 80
adjudicades a principis del 2010. Continuarà el
seguiment dels primers autobusos híbrids (propulsats
per motors elèctrics auxiliats per un motor tèrmic) i es
prepararà la possible contractació de més unitats per
a les futures onades de renovació de flota.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by El LLOP »

ahir a la nit va tornar a la L3 l'última unitat de la sèrie 3000 que estava en remodelació a Lleida. Així la sèrie 3000 torna a estar tota en servei a les instal.lacions del FCMB i totes elles ja han estat reformades.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

El LLOP wrote:ahir a la nit va tornar a la L3 l'última unitat de la sèrie 3000 que estava en remodelació a Lleida. Així la sèrie 3000 torna a estar tota en servei a les instal.lacions del FCMB i totes elles ja han estat reformades.
Dons avui l'he vist en servei, pels morbosos, la unitat doble i la triple encara no van en l'ordre original. Suposo que si ho fan, esperaran a que aquesta estigui una mica més bruta per posar-les correlatives.

Per cert, ahir la 3041-3044 anava fastigosament bruta per fora, com si li hagués plogut fang al damunt, no se per on s'ha fotut, però la L3 no te cap tram a l'aire lliure (i no crec que la hagin tret a la V11 de la cotxera, allà només hi cap un doble i la via no és electrificada :) ), tot plegat força misteriós.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by victorcasta »



Ara millor.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Avís lluminós de tancament

Post by Guigui »

Avui, que he agafat el 3001-3004, m'he fixat que han posat a les portes dels extrems els llums grocs que hi ha als 5000 i 9000 que s'encenen juntament amb l'avís acústic de tancament de portes. El que passa és que no estaven en funcionament, i es trobaven encastats en una base negra (suposo de cautxú) visualment força aparatosa.

Si no vaig errat, es tracta d'un afegit posterior a la reforma, ja que no recordo haver vist aquests llums (almenys, en aquest format) en els altres trens de la sèrie 3000. I si és així, ja triguen a tornar-hi la famosa placa de la posada en servei del primer 3000. És clar que, a hores d'ara, abans deuran haver-la de buscar a cal drapaire...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Avís lluminós de tancament

Post by Miquel »

Guigui wrote:Avui, que he agafat el 3001-3004, m'he fixat que han posat a les portes dels extrems els llums grocs que hi ha als 5000 i 9000 que s'encenen juntament amb l'avís acústic de tancament de portes. El que passa és que no estaven en funcionament, i es trobaven encastats en una base negra (suposo de cautxú) visualment força aparatosa.

Si no vaig errat, es tracta d'un afegit posterior a la reforma, ja que no recordo haver vist aquests llums (almenys, en aquest format) en els altres trens de la sèrie 3000. I si és així, ja triguen a tornar-hi la famosa placa de la posada en servei del primer 3000. És clar que, a hores d'ara, abans deuran haver-la de buscar a cal drapaire...
No, si que hi eren.

I n'hi han hagut fins a 3 versions d'aquest sistema desde que els van reformar.

D'entrada el llum estava posat al sostre interior, però quedava amagat a simple vista. Desprès van posar una placa per a que quedés a l'alçada i l'última ha estat el que comentes. I esperem que sigui l'última!!!

Un croquis, que segurament la meva explicació es força confusa :)
Image
El metro de Barcelona amb motoristes!
jsantos233
N5
N5
Posts: 116
Joined: Sunday 10/01/2010 18:39

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by jsantos233 »

Confirmo lo que diu en Miquel, aquestes llums les van portar un cop es van reformar.

Per altre banda, Miquel, diria que la segona versió de les llums només la porta una composició...crec que la primera que van reformar.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

jsantos233 wrote:Confirmo lo que diu en Miquel, aquestes llums les van portar un cop es van reformar.

Per altre banda, Miquel, diria que la segona versió de les llums només la porta una composició...crec que la primera que van reformar.
Desconec el nombre, però ara per ara, alguns porten la 1º versió, altres la 2º i de la 3º només la he vist en un tren, ja que el canvi deu ser recent.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tercera versió

Post by Guigui »

Doncs la 3a és la que he vist al 3001-3004.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Serie111
N2
N2
Posts: 19
Joined: Friday 04/04/2014 21:09

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Serie111 »

He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Composicions 2+3 als 3000

Post by Renfe451 »

Serie111 wrote:He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?
No ho és. Les composicions 2+3 dels 3000 són força habituals a la L3.
Serie111
N2
N2
Posts: 19
Joined: Friday 04/04/2014 21:09

Re: Composicions 2+3 als 3000

Post by Serie111 »

Renfe451 wrote:
Serie111 wrote:He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?
No ho és. Les composicions 2+3 dels 3000 són força habituals a la L3.
El que destaca és que estiguin unides la 3066 i la 3051, enlloc de la 3066 amb la 3067, i la 3051 amb la 3050.

Jo sabia que estan unides la 3014 amb la 3035, i la 3015 amb la 3034, després d'un cert accident tal com s'explica en algun lloc del fòrum.
Excepte aquest cas, mai havia vist, ni en fotos ni en realitat, dos cotxes "que no es corresponen" units, ni a la sèrie 3000 ni a cap altra sèrie de TMB.
Per tant, continuo pensant que és molt extrany.
Serie111
N2
N2
Posts: 19
Joined: Friday 04/04/2014 21:09

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Serie111 »

Li he fet una foto! Té poca qualitat però es veu bé el que vull mostrar.
Attachments
3066-3051.jpg
3066-3051.jpg (72.59 KiB) Viewed 8989 times
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Rotacions

Post by Renfe451 »

En aquest cas també poden anar rotant.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”