Alsa logra licencia de operador ferroviario

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Alsa logra licencia de operador ferroviario

Post by wefer »

Europa Press wrote:Alsa logra licencia de operador ferroviario

Alsa ha logrado licencia de operador ferroviario, título que la habilita para entrar a competir con Renfe en todo tipo de transporte de viajeros en tren en el momento en que el Gobierno abra este mercado, previsiblemente en la segunda mitad de este año.

La compañía de transporte en autobús ha obtenido la ampliación de la licencia con que ya contaba desde 2010, de forma que podrá prestar servicio en toda la red ferroviaria, tanto la de AVE, como la de Regionales y Cercanías, según informó la empresa del grupo británico National Express.
Llegir tot l'article:
http://www.europapress.es/economia/noti ... 44337.html
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario

Post by Adolescent barceloní »

I els trens, d'on els traurà, Alsa? Els llogarà a Renfe, a la SNCF, a JR, a la DB... o bé en comprarà? De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.

Per una altra part, si d'aquí a uns anys entren a la xarxa d'Adif trens d'altres empreses (pel qual s'acaba el monopoli de Renfe):

1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?

2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?

3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Respostes

Post by Guigui »

Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
Adolescent barceloní wrote:1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?
Això correspon a Adif. Són ells que adjudiquen els solcs, amb criteri més o menys tècnic i més o menys polític.
Adolescent barceloní wrote:2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?
En serveis públics fora del mercat lliure, la tarifa continuarà estant determinada per l'autoritat competent: en el cas de Catalunya, la Generalitat. I teòricament podria ser que determinades línies o serveis vagin a una concessionària, i altres a una altra.
Adolescent barceloní wrote:3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).
Teòricament, és possible. De fet, se'n parla en un fil o més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Respostes

Post by Adolescent barceloní »

Gràcies per les respostes, Guigui.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Molts operadors ferroviaris operant.

Post by Renfe445 »

Vaja, semblant a Anglaterra, no?
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Respostes

Post by Sagrerenc »

Guigui wrote:
Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario

Post by Sky »

Crec que té sentit que una empresa dedicada al transport de viatgers opti per a aquesta llicència.

Ja posats és pitjor l'empresa Moventia, que es dedica al transport públic (Sarbus, Autobusos de Lleida...) i alhora ven cotxes a través d'una xarxa de concessionaris.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Bus i tren (i tram)

Post by Javi M »

Sagrerenc wrote:
Guigui wrote:
Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Bus i tren (i tram)

Post by Adolescent barceloní »

Javi M wrote:
Sagrerenc wrote:
Guigui wrote: A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
Bé, jo conec l'exemple de la BVG a Alemanya (busos, tramvies i la U-Bahn i S-Bahn), però pensava que eren empreses independents sota la mateixa marca (estil TMB). Per això deia això d'Alsa, perquè poder faria una subdivisió autobusos i subdivisió trens.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Arriva

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
També Arriva opera amb busos i trens.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario

Post by trensmat »

Yo pienso que ALSA operada mas por las líneas Barcelona - Valencia - Murcia y Madrid - Barcelona ya que son las líneas de autobuses que tienen mas viajeros de la empresa ALSA solo es una suposición.

Yo solo espero que estas operadoras que van a competir con Renfe que los billetes tengan un precio asequible y que no cometan el mismo error que Renfe con los altos precios de los billetes de AVE.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”