Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Renfe451 wrote:En aquest cas també poden anar rotant.
Normalment no hi ha rotacions, de fet, jo sóc usuari de L3 de tota la vida, i és el primer cop que veig una 3000 sense correlació (llevat de les accidentades). Aviam si dura, que això no es veia des de temps dels 1000 i 1100.
Ara cal saber on para l'altre composició, podria ser que el triple d'un i el doble de l'altre estan avariats i aquí el motiu del canvi, aviam si algú en sap res!
Renfe451 wrote:En aquest cas també poden anar rotant.
Normalment no hi ha rotacions, de fet, jo sóc usuari de L3 de tota la vida, i és el primer cop que veig una 3000 sense correlació (llevat de les accidentades). Aviam si dura, que això no es veia des de temps dels 1000 i 1100.
Ara cal saber on para l'altre composició, podria ser que el triple d'un i el doble de l'altre estan avariats i aquí el motiu del canvi, aviam si algú en sap res!
Doncs sembla que no ha durat molt, avui al torn 314 la 3049-3050-3051-3313-3052...
En canvi, ahir encara hi havia la 3065-3066-3051-3313-3052 (torn 311).
Per tant, deuen haver fet els canvis aquesta nit de dimarts a dimecres.
Tinc una altra foto, encara pitjor que l'altra, però ja que no hi hagut més temps per fer-ne de millors, la posaré. Els números dels cotxes es veuen "més o menys", i a l'altra via hi ha una unitat 2000.
Ecomobisostrans wrote:¿Aquestes unitats de 2 vagons podrien anar a la L11? ¿I els 500 utilitzar-se junt amb un 3000 de 3 cotxes?
Em sembla que podrien haver certes incompatibilitats. Més o manys seria com acoblar una 446 i una 447, per posar un petit exemple.
Pel que tinc entès:
2000, 3000 i 4000 entre ells SI és poden acoplar (els 4000 per l'ample de via no, però pels equips si)
2100 i 500 entre ells SI
Acoplar-se mente tinguin el mateix enganxall ... Una altre cosa és que puguin circular en comandament múltiple
Poden fer-ho (a nivell de "possibilitat tecnològica"), però és cert que a la L3 no havia estat habitual, fins ara, que es "desordenessin" les composicions de 3000, amb les notables excepcions de les que van quedar afectades pel seriós accident esmentat, i de l'època en què s'hi van estrenar les primeres unitats 2000, i anaven acoblades una M-R-M de 2000 amb una M-M de 3000. En aquell temps, però, no és que anessin desordenades, sinó que el "segment" M-R-M va romandre desacoblat i aturat, substituït pel M-R-M de les flamants 2000, sense ser acoblat a cap altre M-M de cap altre 3000.
I, quan es van acabar les "incursions" dels flamants 2000 a la L3 (i un, el 2021-2024, a la L5), els trens 3000 es van tornar a recomposar en l'ordre "bo".
A la L4 i L5, amb els 1100 i 1000 respectivament, va començar a ser habitual quan els trens ja tenien força anys. Possiblement, si fa no fa, els mateixos que ara tenen els 3000.
Aquesta tarda he vist altre cop composicions sense correlació, en aquest cas he pescat la següent: 3017-3018 + 3031-R3308-3032. He de suposar que l'altre doble i triple circulen també acoblats!
Quan me n'he adonat, el tren ja marxava i no he pogut fer la foto
trensmat wrote:Además me da la sensación que hay menos asientos en las unidades reformadas 3000.
Hi ha menys seients ja que el tren està adaptat a PMR i bicicletes per una banda, i per l'altre, degut a l'estructura, es perden dos seients als extrems de cada cotxe. A diferència dels 2000, 2100, 5000, 6000 i 9000. Com que els 3000 i 4000 són en veritat 2 trens acoblats, disposa del doble places per PMR que la resta de trens de la xarxa.
Fa dies que veig una unitat de la sèrie 2000 per la L3 (una de les que no està tunejada amb la enganxina vermella al davant) que té desperfectes i parts oxidades a la part inferior del davant. Un dia va aparèixer amb una mena de enganxines blanques cobrint les zones oxidades, però als pocs dies ja han tornat a aparèixer... Com no cuidin els trens poc a poc s'aniran danyant... a part, que no dona molt bona imatge.
trensmat wrote:Además me da la sensación que hay menos asientos en las unidades reformadas 3000.
Hi ha menys seients ja que el tren està adaptat a PMR i bicicletes per una banda, i per l'altre, degut a l'estructura, es perden dos seients als extrems de cada cotxe. A diferència dels 2000, 2100, 5000, 6000 i 9000. Com que els 3000 i 4000 són en veritat 2 trens acoblats, disposa del doble places per PMR que la resta de trens de la xarxa.
Per la meva humil opinió crec que els seients de les unitats 3000 i 4000 con massa estrets que les unitats 9000.
Aquesta tarda he vist altre cop composicions sense correlació, en aquest cas he pescat la següent: 3017-3018 + 3031-R3308-3032. He de suposar que l'altre doble i triple circulen també acoblats!
Quan me n'he adonat, el tren ja marxava i no he pogut fer la foto
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Adolescent barceloní wrote:El llum blau és l'ATP. Els altres dos, què són?
La llum taronja indica que s'ha accionat un tirador de fre d'emergència al cotxe on s'il·lumina la llum.
La llum blanca indica que una o més portes s'han obert al cotxe on s'il·lumina la llum.
La llum blava, efectivament, té l'ATP aïllat (Mode especial).
Les llums taronges i blanques estan a tots els cotxes. En canvi, la blava està en els cotxes extrems (hauria de ser així, però com que les 3000 i 4000 van en composicions de 3 cotxes acoblats amb 2 més, doncs va a tots els Mc).
Miquel wrote:I a L3, també s'han arreglat un parell de 2000, que ara són una mica més blanques per fora i ben netes per dins (almenys fa uns dies), també hi ha un tercer 2000, al que li han posat una enganxina blanca al frontal per tapar l'òxid que tenia.
Ahir vaig veure la 2001-2004, i el podrit del frontal del cotxe 2004 és impressionant (potser sigui la que havies vist amb enganxina, i que ja li hagi caigut). Es veu en un estat exterior força decrèpit. Però és que més tard vaig agafar la 2009-2012, i en aquesta els podrits abunden més aviat als laterals (o si més no al que vaig veure jo)
Darrerament a les 3000, per tapar la caqueta acomulada als laterals dels trens (restes de pintura, òxid, rastres grisos de procedència estranya, etc..) estan posant un vinil nou al damunt de l'altre.
A conseqüència hi ha algun cotxe que circula sense la numeració exterior, i als que els hi han reposat, els números són més grassonets, tampoc han posat la lletra R al cotxe remolc, fet que evidencia que les lletres indicant el tipus de cotxe ja estan en perill d'extinció (si es que no s'havia notat ja).
El tema dels 2000 segueix igual, pegot sobre pegot.... Això si, sóc jo o els 2100 es conserven millor?
Jo també els veig clarament en millor estat, els 2100... Val, són més recents que els 2100, però no sé si els 5 anys de diferència entre els 2000 i els primers 2100 es corresponen amb la diferència d'aspecte exterior.
Ves per on, potser circular per la L4 els senta bé
Hola, m'he donat compte que els trens de la sèrie 9000 al frenar i a l'accelerar fan un soroll diferent a com ho feien fa uns 4 anys, m'agradaria saber el motiu. Adjunto uns vídeos per que es vegi la diferència al frenar i a l'accelerar.
Vídeo de 2010: http://youtu.be/88-fSD8NTBY
Vídeo de fa uns mesos: http://youtu.be/Ym4XFHlxXik