Nou accés ferroviari al Prat
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Últimament he estat als aeroports de París - Orly i Düsseldorf, en els 2 casos hi ha un tren llençadora que comunica les diferents terminals amb l'estació de tren (OrlyVal i SkyTrain respectivament. ¿Penseu que una solució com aquesta seria viable a Barcelona, o estic dient una animalada? Penso en una mena de metro lleuger que unís T1 - T2 i l'estació del Prat amb una freqüència de 10 minuts com a màxim. No sé si l'estació del Prat podria assumir tot el volum de passatgers, però en tot cas té més capacitat que l'actual i llastimosa estació de l'Aeroport.
¿Algú em podria dir per què es van treure les cintes transportadores de la passarel·la?
¿Algú em podria dir per què es van treure les cintes transportadores de la passarel·la?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Categories diferents
Per disposició de les terminals i per volum de viatgers, l'aeroport del Prat justifica que hi arribi una línia de rodalia que dugui a un lloc cèntric (si més no, cèntric en termes de transport públic) i no una simple llençadora a l'estació de pas més propera. Dit això, és una monumental vergonya que un dels aeroports que mou més passatgers de tot Europa, especialment de passatgers amb origen o destí, no tingui transport d'alta capacitat. Perquè l'estació de la T-2, més que un pegot de mala gana, és un anacronisme. Per la seva situació en general i pel desplaçament de l'epicentre aeroportuari.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Antiga R1 a l'aeroport
Suposes bé, ja que el recorregut que feien al sortir de Sants i a l'altura de Bellvitge, els R1 anaven exclusivament per el viaducte. Entre Bellvitge i El Prat circulaven per les vies de l'esquerra.Prest wrote:Recordo que la antiga C1 anava fins l'aeroport, suposo que devia agafar la via exclusiva del viaducte i s'incorporava per Sants, amb àmplia capacitat de Xarxa Ibèrica.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
http://www.ara.cat/societat/LEstat-ferr ... 87300.html
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
http://www.ara.cat/societat/LEstat-ferr ... 87300.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
Sobrecost al bitllet? El que faltava ja.Guigui wrote:L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
I a Madrid, el rodalies a la T4 no s'ha de pagar cap extra. De nou, un greuge més.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Igual fan que el títol de transport ATM sigui de 4 zones, com el de Renfe,,,
Re: Nou accés ferroviari al Prat
¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Re: Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
També vaja idees tenen a la Gene eh? Com es nota què CiU i PP tenen el mateix color...Guigui wrote:L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
http://www.ara.cat/societat/LEstat-ferr ... 87300.html
Si això surt endavant prepareu-vos per una T-10 a 12€.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Si lees lo que he puesto arriba, me refería al cercanías, no al Metro. En el Metro ya hace tiempo que se tiene que pagar suplemento.alf_ wrote:¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
Re: Nou accés ferroviari al Prat
¿Entonces cuando hagan la L9 Madrid podrá decir que hay un agravio porque en ésta no hay suplemento para llegar al Aeropuerto?Renfe451 wrote:Si lees lo que he puesto arriba, me refería al cercanías, no al Metro. En el Metro ya hace tiempo que se tiene que pagar suplemento.alf_ wrote:¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
Ya sé que te referías al cercanías, pero no tiene relevancia. No puedes decir que es un agravio si aquí se pagase suplemento en el cercanías pero no el Metro, y ahí en el Metro sí pero no en el cercanías.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Això és el que he dit...Renfe451 wrote: Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
metring wrote:Igual fan que el títol de transport ATM sigui de 4 zones, com el de Renfe,,,
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Doncs jo no ho trobo pas malament, si no hi ha diners per fer-ho i porten no se quants anys parlant de fer les obres i no les fan, doncs és una bona opció. Una bona opció en termes de que, en principi, es farà i quan es comenci s'acabarà i no es pararà perquè la concesionaria l'interessarà.
Al 2016, en principi, el metro arribarà al Prat i serà integrat. Es podrà accedir amb l'opció barata i lenta(L9) i ara apareixerà l'opció cara i ràpida(rodalies). És com l'Aerobus. Si no recordo malment a l'aeroport de Viena tenien un sistema semblant.
Ara bé, no em sembla bé que aquí tinguem que "pringar" amb això quan Barajas fa temps que els hi arriba el tren i a preu raonable. Si ho fan aquí que prediquin amb l'exemple i que ho exportin a tot l'Estat. Jo defenso aquestes CPP perquè és el futur i crec que aporta més beneficis però tinc la sensació que aquí sempre som els pioners i no apliquen a altres llocs.
Al 2016, en principi, el metro arribarà al Prat i serà integrat. Es podrà accedir amb l'opció barata i lenta(L9) i ara apareixerà l'opció cara i ràpida(rodalies). És com l'Aerobus. Si no recordo malment a l'aeroport de Viena tenien un sistema semblant.
Ara bé, no em sembla bé que aquí tinguem que "pringar" amb això quan Barajas fa temps que els hi arriba el tren i a preu raonable. Si ho fan aquí que prediquin amb l'exemple i que ho exportin a tot l'Estat. Jo defenso aquestes CPP perquè és el futur i crec que aporta més beneficis però tinc la sensació que aquí sempre som els pioners i no apliquen a altres llocs.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Viena
A Viena tenen l'S-Bahn a tarifa normal i el CAT, un servei exprés que circula per les mateixes vies però que no triga gaire menys. És un cas diferent, ja que allí s'utilitza la mateixa infraestructura.adri wrote:Si no recordo malment a l'aeroport de Viena tenien un sistema semblant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nou accés ferroviari al Prat
En pocas palabras CIU y PP la misma porquería Son.
Ya esta bien que en este país de miserables los Liberales como CIU y PP hagan el transporte publico para ricos son unos miserables.
Ya esta bien que en este país de miserables los Liberales como CIU y PP hagan el transporte publico para ricos son unos miserables.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Con perdón, pero las propuestas que suelen venir de ERC y PSC (e incluso CUP en algun momento) respecto al transporte público también suelen ser como para ricos, propuestas de mucho gasto mal planificado donde ni siquiera tienen la cara de admitir de que lo acabaremos pagando los usuarios, ya sea como suplemento, como aumento del billete, o como aumento de impuestos. No olvidemos que esto se lo esta tragando ERC tan contentos con el acuerdo de gobierno con CiU. Yo solo sé que las cosas (sobre todo los túneles) no son gratis. En estos temas solo se suelen salvan los Verdes, que ya sería doloroso que en eso no atinaran.trensmat wrote:En pocas palabras CIU y PP la misma porquería Son.
Ya esta bien que en este país de miserables los Liberales como CIU y PP hagan el transporte publico para ricos son unos miserables.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
A molts aeroports europeus el preu del bitllet arribar-hi és significativament més alt que a la resta de destinacions de la població, pel simple fet que es considera que l'aeroport no és un bé social que la població hagi de subvencionar. Es pot estar més o menys d'acord, però lògica en té. El problema però és el BOE i la capital del univers com de costum.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Connexions sense suplement
Conec força més aeroports amb connexió ferroviària tarifada de manera normal, entenent com a tal la tarifa equivalent al preu del bitllet per zones o altres criteris i sense que aquests criteris s'alterin excepcionalment (com fa per exemple Renfe amb l'aeroport del Prat).
I els que hi apliquen un suplement, no és perquè considerin un aeroport un "bé social" sinó la gallina dels ous d'or. Com a Barcelona, on el taxi i el Sr. Casquete resen -i aneu a saber si no fan alguna cosa més- perquè el ferrocarril no arribi mai a la T-1.
I els que hi apliquen un suplement, no és perquè considerin un aeroport un "bé social" sinó la gallina dels ous d'or. Com a Barcelona, on el taxi i el Sr. Casquete resen -i aneu a saber si no fan alguna cosa més- perquè el ferrocarril no arribi mai a la T-1.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Si es va fer la T1 NOVA NOVA NOVA NOVISSIMMMAAA per que coi no es va fer ja la conexió amb Tren ???
I per que hem de pagar un sobrecost per una obra que ja hauria d'estar feta???
No entenc els politics, el cotxe oficial els afecta i si van al extranger entre la primera clase i el Taxi als hotels segur que no aprenen res de com es fan les coses.
Apart si heu anat a l'estació de renfe a l'areport fa poc, es pot veure les obres de la parada de metro amb l'ascensor ja acabat i les enganxines de TMB i tinc el dubte de que si no s'inagurarà fins d'aqui un parell d'anys per que fan aquest gasto d'enganxines que es podriran i tot, i despres s'hauran de canviar per que tornin a estar "Boniques".
Tot plegat hem possa de mal humor.
I per que hem de pagar un sobrecost per una obra que ja hauria d'estar feta???
No entenc els politics, el cotxe oficial els afecta i si van al extranger entre la primera clase i el Taxi als hotels segur que no aprenen res de com es fan les coses.
Apart si heu anat a l'estació de renfe a l'areport fa poc, es pot veure les obres de la parada de metro amb l'ascensor ja acabat i les enganxines de TMB i tinc el dubte de que si no s'inagurarà fins d'aqui un parell d'anys per que fan aquest gasto d'enganxines que es podriran i tot, i despres s'hauran de canviar per que tornin a estar "Boniques".
Tot plegat hem possa de mal humor.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
En teoria la L9 s'hauria d'inaugurar cap a finals d'any... ja que al setembre començaran les proves amb trens. (ho vaig veure a SSC)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Es posible, se acercan las autonómicas.