Seguiment de les 440, 447 i 470

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Adolescent barceloní »

La 440 de la Maquinista corre perill?

Edito: vaig fer-li una foto i la vaig penjar a Instagram:
Image
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by UT440_132M »

Hi ha una llegenda urbana sobre aquesta unitat, que diu que la té preservada el Museu de Vilanova i la Geltrú. Porta força temps així. La van fer servir de tren laboratori després del final del seu servei, i no ha tornat a circular més. Si la desballesten cometran un greu error. És la unica 440 sense reformar a Catalunya. Aquesta unitat s'hauria de restaurar i posar de nou en marxa com a tren turístic pel Transpirinenc.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by oriolp13 »

UT440_132M wrote:La 447 140R es queda a Madrid. La 116R ja ha estat pintada de Rodalies de Catalunya i hauria de venir en breu cap aquí.

Un altre tema. La 440 197M que feia anys que era apartada a Vic mercaderies, ha estat desballestada. Avui he anat a comprovar-ho in-situ. No en queda res. Només l'excavadora giratòria amb la pinça. Ara tindran més espai per fer les maniobres del cereal.
Sincerament ja era hora que la desballestessin. Estava allà sense fer res, clarament sense un futur gaire clar, i l'únic que feia era nosa a l'hora de fer les maniobres al cerealer, ja que havien de fer les maniobres diverses vegades degut al poc espai existent (la 440R ocupava quasi tota la via de maniobres).
Salutacions,

Oriol
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

La dinastia 440 s/r n'és quasi extinguida.

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:La 440 de la Maquinista corre perill?

Edito: vaig fer-li una foto i la vaig penjar a Instagram:
Image
Pobreta, la 440-131! :'( A veure si la recuperem i torna a circular en viatges especials!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Renfe451 »

Fa molta pena veure la 131M en aquest estat... Jo sincerament no m'ho crec que el Museu de Vilanova se'n estigui fent càrrec, més que res veient la imatge, cada dia es més deplorable. Tant de bo alguna associació la preservi i la utilitzi com a tren turístic. Quan veig el Río Eresma amb la 440-096, de veritat que a mi em fa molta enveja, ja que no estaria malament veure una cosa similar aquí.
davidsantirso
N4
N4
Posts: 44
Joined: Thursday 12/04/2012 15:22
Location: Sabadell

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by davidsantirso »

Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by UT440_132M »

davidsantirso wrote:Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.
Si el Museu de Vilanova es fa càrrec finalment de la 131, ja ens podem fer la idea que morirà allà com la resta de material que s'està podrint. M'estimaria més que s'en fes càrrec una associació amb cara i ulls, com ARMF o APPFI, gent que restaura material de manera estupenda i en excel·lent estat de marxa.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
davidsantirso
N4
N4
Posts: 44
Joined: Thursday 12/04/2012 15:22
Location: Sabadell

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by davidsantirso »

UT440_132M wrote:
davidsantirso wrote:Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.
Si el Museu de Vilanova es fa càrrec finalment de la 131, ja ens podem fer la idea que morirà allà com la resta de material que s'està podrint. M'estimaria més que s'en fes càrrec una associació amb cara i ulls, com ARMF o APPFI, gent que restaura material de manera estupenda i en excel·lent estat de marxa.
Tens raó que el museu del ferrocarril es podria millorar, sencer. Hauriem de crear un nou fil pee debatir i proposar millores al museu, ja que l' experiencia actual és molt decebedora. Jo em vaig fer amic perquè no tenia que demanar hora per la biblioteca, però es que em va donar molta pena com estava organitzada la exposició. Resumint, una autèntica pena pel que podria ser.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Renfe451 »

El museu de Vilanova ha d'aprendre i molt de la seva homònima de Delicias, ells en canvi mouen material almenys un cop a l'any, com per exemple el Tren de Nadal o el de Reis, aquí en canvi tenim material que no es mou per res i que pot ser molt aprofitable per a qualsevol tren turístic per la xarxa ferroviària catalana.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by canalcole »

Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Renfe451 »

canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.
I a on hi han més 440's sense reformar? Aquest és el problema.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Fran-Ikarus »

canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.
Per què? Tan malmesa està l'estructura?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Fran-Ikarus »

davidsantirso wrote:Tens raó que el museu del ferrocarril es podria millorar, sencer. Hauriem de crear un nou fil pee debatir i proposar millores al museu, ja que l' experiencia actual és molt decebedora. Jo em vaig fer amic perquè no tenia que demanar hora per la biblioteca, però es que em va donar molta pena com estava organitzada la exposició. Resumint, una autèntica pena pel que podria ser.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 5&p=162792
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by canalcole »

Renfe451 wrote:
canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.
I a on hi han més 440's sense reformar? Aquest és el problema.
N'hi ha. I unes quantes...

http://es.wikipedia.org/wiki/Serie_440_ ... idades_440
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by UT440_132M »

A Catalunya no.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by canalcole »

UT440_132M wrote:A Catalunya no.
I?
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Ganz »

Res que existeixi és irrecuperable. No serà per manca de recanvis, amb l'enorme quantia de 440 apartades per tota la geografia espanyola (La Sagra, Sant Vicenç de Calders... sense comptar les 470 supervivents).

Aquesta 440 és especial entre les no remodelades. Les seves característiques tècniques, degut a la naturalesa dels serveis que realitzà durant la darrera part del període de vida activa que tingué, són diferents a les de la resta de 440 s/r supervivents.

D'altra banda, cal recordar que la major part de les 440 s/r tenen els dies comptats i el seu desguàs licitat. Només se salva d'aquest fet, que recordi, la 440-078M i la 440-131M, a més de la preservada 440-096M.

Així doncs, jo advoco per la preservació d'aquesta unitat. No costa massa realitzar almenys aquest tràmit. Mereix la pena per tractar-se d'un exemplar amb moltíssima història.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Post by Renfe451 »

Per fer viatges turístics pel Transpirinenc, la 131 és molt apte.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Atractiu turístic

Post by oriolp13 »

Que voleu que us digui....clar que és acceptable per fer els viatges per el Transpirinenc...però tindria molt més atractiu turístic fer-los amb la 1003 i cotxes de viatgers "antics"....
Salutacions,

Oriol
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Novetats 447 PMR

Post by Renfe451 »

Retorno al tema de les 447 reformades. En breu tindrem la segona 447 PMR pintada amb colors RdC, es tracta de la 447-117, que ha baixat fins als tallers de Villaverde on serà pintada de blanc i taronja. La 447-116 segueix encara per Valladolid.

Altres unitats que també es troben en procés de reforma són les 447-121, 447-131 i 447-142, però aquestes ja no pertanyen a Barcelona.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”