Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by Guigui »

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by wefer »

Vaja, ningú no hagués pensat mai que movent-se tants calers amunt i avall i tractant-se d'Espanya, podia haver-hi corrupció a dojo.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by metring »

No hi ha un pam de net... A veure en què afectarà a les obres de La Sagrera.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by metring »

:cop

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... visto.html

El AVE Madrid-Barcelona costó un 31% más de lo previsto


Las obras tuvieron un coste final de 8.966 millones de euros, 2.144 millones sobre el precio de adjudicación que fue de 6.822 millones
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Robatori

Post by Guigui »

I qui se'n responsabilitzarà? Qui ens tornarà els diners que ens han robat a tots nosaltres?

Segons la definició clàssica del diccionari, qui ha perpetrat això, és un lladre. I qui ho ha permès, el seu còmplice. Per tant, es pot dir, amb totes les lletres, que el Ministeri de Foment ha estat comandat tot aquest temps per una banda de còmplices de lladres, tirant baix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

El Robatori.

Post by Renfe445 »

Guigui wrote:I qui se'n responsabilitzarà? Qui ens tornarà els diners que ens han robat a tots nosaltres?

Segons la definició clàssica del diccionari, qui ha perpetrat això, és un lladre. I qui ho ha permès, el seu còmplice. Per tant, es pot dir, amb totes les lletres, que el Ministeri de Foment ha estat comandat tot aquest temps per una banda de còmplices de lladres, tirant baix.
:plas :plas :plas I tot això fet per una colla de dissortats.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by trensmat »

En fin los corruptos siempre tienen que aparecer como setas venenosas que todo lo que tocan lo convierten en veneno.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Alguns dels detinguts

Post by Guigui »

Un responsable d'obres d'Adif i un de la línia d'alta velocitat, entre els detinguts pel cas de malversació a l'AVE

S'han fet quatre detencions a Barcelona i cinc més a Madrid

http://www.ara.cat/societat/responsable ... 86960.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by UT440_132M »

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ara resulta que eren les presses

Post by Guigui »

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by davroca5 »

Doncs jo personalment fins que no es demostri una altra cosa em crec aquesta hipòtesi.
S'havia d'inaugurar com sigui, i fins i tot van construir un baixador paral·lel a l'estació del Prat per què l'AVE acabés allà, i continuar el trajecte fins a Sants amb Rodalies, pero això suposo que ja ho sabeu.
Si a tot això hem d'afegir el caos amb els esvorancs i més nyaps per inaugurar l'AVE estrella de l'Estat en un any electoral ens dona com a resultat aquest super-sobrecost.
Salut!
#volemL9
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Presses electoralistes... i quelcom més

Post by Guigui »

Em sembla massa simplista carregar-ho tot a les presses; és a dir, no nego que hi tinguin a veure, però no crec que siguin, ni de bon tros, l'únic motiu per tota aquesta inflació. Un exemple que demostraria aquesta hipòtesi el trobem al sarau que s'ha muntat al voltant de les obres d'ampliació del Canal de Panamà, curiosament i significativa liderades per una constructora espanyola. Resulta que havien guanyat el concurs en licitar pel preu més baix, per una xifra que els perdedors (nord-americans) deien que era impossible de fer les obres. Al cap de poc, diuen que els han sorgit imprevists i que els paguin més. Habituats a aquest modus operandi a casa seva, es deurien pensar que tot el món funciona així. Doncs una cosa d'aquestes deu haver passat en aquest cas de la LAV (i en pràcticament totes les obres públiques, de les quals es notòria la inflació pressupostària en relació amb la previsió inicial).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Presses electoralistes... i quelcom més

Post by Toni »

Guigui wrote:Em sembla massa simplista carregar-ho tot a les presses; és a dir, no nego que hi tinguin a veure, però no crec que siguin, ni de bon tros, l'únic motiu per tota aquesta inflació. Un exemple que demostraria aquesta hipòtesi el trobem al sarau que s'ha muntat al voltant de les obres d'ampliació del Canal de Panamà, curiosament i significativa liderades per una constructora espanyola. Resulta que havien guanyat el concurs en licitar pel preu més baix, per una xifra que els perdedors (nord-americans) deien que era impossible de fer les obres. Al cap de poc, diuen que els han sorgit imprevists i que els paguin més. Habituats a aquest modus operandi a casa seva, es deurien pensar que tot el món funciona així. Doncs una cosa d'aquestes deu haver passat en aquest cas de la LAV (i en pràcticament totes les obres públiques, de les quals es notòria la inflació pressupostària en relació amb la previsió inicial).
Crec que has donat a al diana. És el propi sistema el que afovoreix el desordre i ja se sap, "en río revuelto ganancia de pesadores". No és raonable adjudicar les obres al més barat per sota d´un número determinat, simplement perquè tots saben que l´obra no es podrà fer pels diners contractats. ¿Perquè ho fan doncs?. Suposo que hi ha diverses raons, hi ha qui es posa medalles per contractar per 5 el que abans costava 10 (evidentment la medalla és en el moment de contractar ja que la final l´obra acabarà costant segurament 11 ó 12) i per altra perquè interessa que es mantingui els sistema. Als països anglosaxons els projectes estan perfectes (aquí es fan en tres mesos i mai es poden construir) i és quasi impossible fer un modificat.... conseqüència, les empreses oferten el que han d´ofertar perquè saben que és això el que cobraran (coincideixo que aquest ha estat el problema a Panama, un ha ofertat "a l´espanyola" i l´altre ha pagat "a la nordamericana").

Ja veurem el que s´acaba justificant a la justicia i si hi ha il.legalitats, que es netegin. Ara bé, traiem el tema politicoterritorial de la qüestió i no ens indignem tant ara pels sobrecostos d´uns perquè casos com aquest (o pitjors) hi han a totes les cases, que a totes (també a les més properes) es contracta igual, exactament igual. Quin serà el sobrecost de la L9?... si és que algú ho sap... o dic més, quin és el sobrecost de l´aeroport de Lleida?... jo crec que és del 100% ja que el seu cost (lligat a la seva utilitat) hauria d´haver estat 0. Prudència a veure per on es desenvolupa la cosa....
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by genissimon »

En aquest país (*) desgraciadament se sap abans la data de la inauguració de l'obra que qui la construirà. Això implica que, sempre, sempre, sempre i especialment en obres de gran magnitud, les presses abans de la inauguració estan a l'ordre del dia. I les presses no són bones conselleres.

* La frase funciona igual tant si aquí hi posem Catalunya com Espanya.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by faristol »

Politics + Diner públic + Obres + contructores = butxaca.

Mitja de Comunicacio (radio) A (l'ampolla mig plena) - "Con la magnitud de la inversión, este presunto dinero es nada, ademas es un tramo muy pequeño, lo que no hemos de olvidar es que tenemos una de las mejores redes de Alta Velocidad y eso es lo que importa"

Mitja de comunicacio (radio) B (L'ampolla mig buida) - "Si en un tramo tan pequeño ha habido esta presunta malversación ni quiero imaginar todo el tema AVE al completo"



* Posat en Castella perque ho vaig sentir en aquest idioma.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mode A i B

Post by Guigui »

Dos modes molt espanyols:

Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític

En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Mode A i B

Post by Toni »

Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:

Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític

En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
És cert que a Espanya en general en els últims anys hi ha hagut una moda de fer les coses " a lo grande" (és el que té ser "nou ric"). El cert és que primer es va construir la millor xarxa d´autovies segurament d´Europa (molt millor que a altres estats més avançats) i després s´han construït unes xarxes d´aerorts i ferroviària d´alta velocitat que també son les millors d´Europa. Son les millors tècnicament, les més grans i segurament de millor qualitat. També s´ha de dir que tot això s´ha contruït en un temps rècord per un sector de la contrucció que avui és punter a nivell mundial, tant a nivell de volum com de capacitat tècnica. Aquesta és una realitat. Dit això, també es pot dir que una bona part de tot això no feia cap falta o no calia que fos tant "bo", i que els grans volums de diners que ha costat tot això es podien haver gastat en educació, investigació, medi ambient o creació d´indústria. Això ha comportat i comporta grans problemes i desequilibris, tant a nivell econòmic (que trigarem una generació en resoldre), com social. S´ha de dir que això, tal i com s´ha dit per aquí, és exactament aplicable a nivell d´Espanya com de Catalunya, exactament igual, sense cap diferència. Grandiloquència, sí, és molt cert, però això no vol dir que s´hagi de desqualificar tot el que s´ha fet, que ha estat molt i molt bo en part, i això és ben real, no és xerrameca. Sobre el pessimisme, suposo que és el temps per ser pessimista, però com dic si s´agafa perspectiva, s´ha fet molt de bo, a més d´algunes coses molt estúpides. Cal aprendre, fer fora als mediocres que ens governen a TOTES les Administracions i possar-nos a treballar per donar un nou impuls com el que es va fer als anys 80 i 90.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by Ayerbe-Zuera »

Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:

Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític

En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
Se podrá decir que lo que se ha hecho es innecesario, sobrero, excesivo, o lo que sea, pero decir que no se ha hecho nada concreto en obra pública en España en los últimos años (es decir, mientras ha habido dinero) es simplemente no querer ver lo que se tiene delante de los ojos. Precisamente es muy posible que se haya hecho demasiado.

Por tanto yo diría que hay que abandonar los siguientes modos:

Modo A: Mantener los tópicos a costa de negar la realidad
Modo B: Creer que se vive en un país especialmente desgraciado

Lo que demuestra la noticia es que en España la corrupción se persigue (no es México) y que se han hecho innumerables infraestructuras durante los años de crecimiento (no es Argentina) que supondrán un ahorro para las generaciones futuras.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Mode A i B

Post by alf_ »

Toni wrote:
Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:

Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític

En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
És cert que a Espanya en general en els últims anys hi ha hagut una moda de fer les coses " a lo grande" (és el que té ser "nou ric"). El cert és que primer es va construir la millor xarxa d´autovies segurament d´Europa (molt millor que a altres estats més avançats) i després s´han construït unes xarxes d´aerorts i ferroviària d´alta velocitat que també son les millors d´Europa. Son les millors tècnicament, les més grans i segurament de millor qualitat. També s´ha de dir que tot això s´ha contruït en un temps rècord per un sector de la contrucció que avui és punter a nivell mundial, tant a nivell de volum com de capacitat tècnica. Aquesta és una realitat. Dit això, també es pot dir que una bona part de tot això no feia cap falta o no calia que fos tant "bo", i que els grans volums de diners que ha costat tot això es podien haver gastat en educació, investigació, medi ambient o creació d´indústria. Això ha comportat i comporta grans problemes i desequilibris, tant a nivell econòmic (que trigarem una generació en resoldre), com social. S´ha de dir que això, tal i com s´ha dit per aquí, és exactament aplicable a nivell d´Espanya com de Catalunya, exactament igual, sense cap diferència. Grandiloquència, sí, és molt cert, però això no vol dir que s´hagi de desqualificar tot el que s´ha fet, que ha estat molt i molt bo en part, i això és ben real, no és xerrameca. Sobre el pessimisme, suposo que és el temps per ser pessimista, però com dic si s´agafa perspectiva, s´ha fet molt de bo, a més d´algunes coses molt estúpides. Cal aprendre, fer fora als mediocres que ens governen a TOTES les Administracions i possar-nos a treballar per donar un nou impuls com el que es va fer als anys 80 i 90.
Totalmente de acuerdo, el problema no es la calidad de las infraestructuras, que estan bien, el problema es que nunca se tenían que haber hecho. Y para añadirle el insulto a la herida como dicen los ingleses, han saqueado por todos lados con las obras.
Al final, hemos permitido que se arruinara el país por seguir el juego del electoralismo, por estar pensando que necesitabamos vías hechas de oro para que al final solo vayan los más pudientes, y que había que votar al que más locuras prometiera. Y yo no paro de ver hasta día de hoy como en toda españa están preocupadísimos por que les llegue su AVE, sobre todo la ciudadanía, y hasta que esos megalómanos complejos de inferioridad no se superen este país no hará más que seguir hundiendose más en el abono que ya tiene hasta el cuello.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV

Post by genissimon »

Girona perd els interlocutors d´Adif per les detencions a Barcelona
Un està a la presó i el regidor d'Urbanisme diu que no afectaran les obres del Parc Central
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”