Estacions a mig adaptar
Estacions a mig adaptar
Obro fil per parlar d'estacions de metro, FGC o Rodalies a mig adaptar, que no tenen ascensors entre enllaços,o no els suficients. Avui pujava des de Clot-Aragó amb ascensor amb cotxet, i d'andana a vestíbul 1 hi havia i del 1 al d'enllaç amb metro, peroooo buscant d'allà al carrer... Res!!! Com és possible fer una reforma d'aquesta manera???
Re: Estacions a mig adaptar
Quan als anys 90 es van començar a adaptar estacions es va posar ascensor on era facil. No on era mes util i en alguns casos han acabat gastant mes diners:
- Sagrada Familia L2: Es van posar inicialment a sortida que no hi havia enllaç amb L5. Despres es van posar als 2 costats.
- Clot L2: Sortida Sibeliu. Enlloc de posarlo al enllaç amb L1.
- Fabra i Puig: Sortida Dublin. Enlloc de la hi ha enllaç amb Renfe.
- Sants Estacio L3: Primer a la sortida que no te enllaç amb L5. Despres es van gastar la pasta en l'altre costat amb els ascensors funiculars
I segur que hi han mes casos.
- Sagrada Familia L2: Es van posar inicialment a sortida que no hi havia enllaç amb L5. Despres es van posar als 2 costats.
- Clot L2: Sortida Sibeliu. Enlloc de posarlo al enllaç amb L1.
- Fabra i Puig: Sortida Dublin. Enlloc de la hi ha enllaç amb Renfe.
- Sants Estacio L3: Primer a la sortida que no te enllaç amb L5. Despres es van gastar la pasta en l'altre costat amb els ascensors funiculars
I segur que hi han mes casos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una que denuncio des de fa temps
Metro Catalunya: l'enllaç entre la L1 i la L3 és impossible per a PMR.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Estacions a mig adaptar
Sant Andreu Arenal. Sense ascensors i amb andanes baixes. I Vic amb l'ascensor d'accés a l'andana de les vies 2/4 avariat des de l'incendi a la cafeteria.
Montcada Bifurcació, sense ascensors ni escales mecàniques, ni pas a nivell.
Montcada i Reixac - Manresa, igual que Montcada Bifurcació.
Montcada Bifurcació, sense ascensors ni escales mecàniques, ni pas a nivell.
Montcada i Reixac - Manresa, igual que Montcada Bifurcació.
Last edited by UT440_132M on Monday 12/05/2014 18:50, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estacions a mig adaptar
L1, Espanya accés al túnel de la L3.
Renfe Manresa (hi ha un pas habilitat per les vies, però entenc que no és el més desitjable)
Renfe Manresa (hi ha un pas habilitat per les vies, però entenc que no és el més desitjable)
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Estacions a mig adaptar
Buah, adaptar Sant Andreu Arenal será un festival, mira lo que pasó en Gràcia que se las pudieron arreglar gracias a uno de los andenes ampliados, que tiene en el otro extremo el ascensor y la pasarela para llegar al otro andén. El plan original incluso preveía la supresión de la vía 4 para ampliar el andén descendiente, y no se hizo porque era muy caro rehacer el túnel.
En SAA haría falta deshacerse de al menos una de las vías principales para poder ampliar uno de los andenes y aplicar el esquema de Gràcia, o sino hacer un nuevo acceso a los andenes por ascensor en el otro extremo de los andenes...
En SAA haría falta deshacerse de al menos una de las vías principales para poder ampliar uno de los andenes y aplicar el esquema de Gràcia, o sino hacer un nuevo acceso a los andenes por ascensor en el otro extremo de los andenes...
Re: Estacions a mig adaptar
Si, pero lo extraño es que se hagan obras para poner ascensores en Clot-Aragó, y se dejen el de la calle, absurdo! Para hacer las cosas así... Y lo de la correspondencia entre L1 y L3... Con la de obras que hicieron para la estación de la 2, y que después de que la inaugurasen abrieran dos nuevos accesos desde los andenes de la 1, y nada de ascensores... No lo entiendo...
Re: Estacions a mig adaptar
Sants Estació (L3 i L5) a Vestibul d'Adif
Carrer - L3 - Passadís interminable - L5 Cornellà a nivell / L5 Vall d'Hebron Ascensor. Però cap dins a Sants només escala normal i mecánica.
Carrer - L3 - Passadís interminable - L5 Cornellà a nivell / L5 Vall d'Hebron Ascensor. Però cap dins a Sants només escala normal i mecánica.
Re: Estacions a mig adaptar
De ahí a que se haga... Ya lo que se tardó en remodelar Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, al paso que va Arc de Triomf (ahora falta el tema de los andenes en esta)... Es una pena que a este año sigan estaciones sin estar casi 100% adaptadas....alf_ wrote:Buah, adaptar Sant Andreu Arenal será un festival, mira lo que pasó en Gràcia que se las pudieron arreglar gracias a uno de los andenes ampliados, que tiene en el otro extremo el ascensor y la pasarela para llegar al otro andén. El plan original incluso preveía la supresión de la vía 4 para ampliar el andén descendiente, y no se hizo porque era muy caro rehacer el túnel.
En SAA haría falta deshacerse de al menos una de las vías principales para poder ampliar uno de los andenes y aplicar el esquema de Gràcia, o sino hacer un nuevo acceso a los andenes por ascensor en el otro extremo de los andenes...
El de la calle no lo han hecho?. Mira que he pasado muchas veces y no me he fijado.metring wrote:Si, pero lo extraño es que se hagan obras para poner ascensores en Clot-Aragó, y se dejen el de la calle, absurdo! Para hacer las cosas así... Y lo de la correspondencia entre L1 y L3... Con la de obras que hicieron para la estación de la 2, y que después de que la inaugurasen abrieran dos nuevos accesos desde los andenes de la 1, y nada de ascensores... No lo entiendo...
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Estacions a mig adaptar
Vull fer un petit aclariment sobre l'ús de les sigles PMR i el concepte 'adaptació'.
Com quasi tots sabreu el seu significat és: Persones amb la Mobilitat Reduïda, però això no significa que necessàriament tinguin que anar amb cadira de rodes.
Fantàstic que tot estigui adaptat per les cadires de rodes, és condició necessària, però no suficient.
Em posaré com exemple a mi mateix, deambulo amb un bastó lentament i tinc un radi d'acció de 100/150 metres els dies regulars, això vol dir que per a mi és molt important que hi hagin bancs per seure a la zona d'espera de les estacions i als passadissos o transbordaments llargs, tan important, que si no hi han, no puc anar.
Per posar un altre exemple, a molts dels guals que son fantàstics per les cadires de rodes, dons jo rellisco, especialment si son massa inclinats (hi han molts), o si plou, o si hi ha terra, o brutícia, o fulles d'arbres, etc... de vegades no puc passar pel costat per que hi ha el semàfor, la farola i la paperera, en fi, os podeu imaginar... Fantàstic que hi hagin guals, però a mi m'aniria molt be, que m'haguessin deixat una mica de pas que no rellisqui.
Al adaptar cal estudiar que la adaptació no sigui contraproduent per ningú.
El que em passa a mi és pot extrapolar per la gent d'edat avançada.
No deixeu de recordar que si preparem la ciutat, el país en definitiva, per la gent gran, segurament ho agraireu dins d'uns anys.
Com quasi tots sabreu el seu significat és: Persones amb la Mobilitat Reduïda, però això no significa que necessàriament tinguin que anar amb cadira de rodes.
Fantàstic que tot estigui adaptat per les cadires de rodes, és condició necessària, però no suficient.
Em posaré com exemple a mi mateix, deambulo amb un bastó lentament i tinc un radi d'acció de 100/150 metres els dies regulars, això vol dir que per a mi és molt important que hi hagin bancs per seure a la zona d'espera de les estacions i als passadissos o transbordaments llargs, tan important, que si no hi han, no puc anar.
Per posar un altre exemple, a molts dels guals que son fantàstics per les cadires de rodes, dons jo rellisco, especialment si son massa inclinats (hi han molts), o si plou, o si hi ha terra, o brutícia, o fulles d'arbres, etc... de vegades no puc passar pel costat per que hi ha el semàfor, la farola i la paperera, en fi, os podeu imaginar... Fantàstic que hi hagin guals, però a mi m'aniria molt be, que m'haguessin deixat una mica de pas que no rellisqui.
Al adaptar cal estudiar que la adaptació no sigui contraproduent per ningú.
El que em passa a mi és pot extrapolar per la gent d'edat avançada.
No deixeu de recordar que si preparem la ciutat, el país en definitiva, per la gent gran, segurament ho agraireu dins d'uns anys.
Re: Estacions a mig adaptar
Molt interessant la teva aportació, un punt de vista que s'hauria de tenir en compte.
Re: Estacions a mig adaptar
En francès es fa la distincio entre:JPlanas wrote:Com quasi tots sabreu el seu significat és: Persones amb la Mobilitat Reduïda, però això no significa que necessàriament tinguin que anar amb cadira de rodes.
Fantàstic que tot estigui adaptat per les cadires de rodes, és condició necessària, però no suficient.
PMR - Personne à Mobilité Reduite (Persona amb Mobilitat Reduïda)
UFR - Utilisateur de Fauteil Roulant (Usuari de cadira de rodes)
A França només el 20% dels PMR son UFR. Els PMR s'engloben en una categoria més global (handicapés) on hi trobem, entre altres, els PMA - Personne Malvoyante ou Aveugle (Persona amb discapacitat visual).
En aquest document hi ha informacio força interessant sobre l'accessibilitat (en francès). Vegeu la pàgina 26 :
http://www.iau-idf.fr/fileadmin/Etudes/ ... eduite.pdf
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estacions a mig adaptar
En aquest cas té "certa" explicació pel fet que l'accés al c/ Mallorca es va fer totalment nou, i en canvi l'accés al c/ Provença, que comunica amb la L5, és el d'origen dels anys 70 reaprofitat. Curiosament abans hi havia un accés més, al costat de la Sagrada Família, que ara és una reixa de ventilació i que suposo que no hauria estat molt difícil fer-lo sevir per posar l'ascensor encara que el problema hagués estat que va a parar darrera la botiga que hi ha al passadís, és a dir, ja dins de la zona de pagament.davida wrote:- Sagrada Familia L2: Es van posar inicialment a sortida que no hi havia enllaç amb L5. Despres es van posar als 2 costats.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Estacions a mig adaptar
Estar está, otra cosa es que esté algo escondido o mal indicado, eso ya no lo se, pero estar está:metring wrote:Si, pero lo extraño es que se hagan obras para poner ascensores en Clot-Aragó, y se dejen el de la calle, absurdo! Para hacer las cosas así...
http://goo.gl/maps/23fKO
Re: Estacions a mig adaptar
Está fatalmente indicado,tu lo has dicho. Yo cogí el ascensor del andén, luego uno que queda algo escondido, al lado de la escalera mecánica, y después no había lugar que no tuviera escalones, y no solo eso, nadie más supo decirme dónde estaba el ascensor hacia la calle,por lo tanto algo fallaBCN2008 wrote:Estar está, otra cosa es que esté algo escondido o mal indicado, eso ya no lo se, pero estar está:metring wrote:Si, pero lo extraño es que se hagan obras para poner ascensores en Clot-Aragó, y se dejen el de la calle, absurdo! Para hacer las cosas así...
http://goo.gl/maps/23fKO
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estacions a mig adaptar
Execució de les obres del projecte d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Putxet dels FGC. Remodelació d'accessos a vestíbul i andanes per a l'execució d'itineraris adaptats. Clau: TF-13290
Pressupost de licitació: 1.743.096,06 € (sense IVA)
ftp://ftp.infraestructures.cat/CT106831 ... aptats.pdf
Pressupost de licitació: 1.743.096,06 € (sense IVA)
ftp://ftp.infraestructures.cat/CT106831 ... aptats.pdf