Bultaco torna
La marca de motos presenta avui a Londres un nou projecte de negoci liderat per LGN Tech Design després de 32 anys fora del mercat
Francisco Javier Bultó Marqués va néixer un dia 17 de maig, com avui, de l'any 1912. 'Don Paco', com se'l va conèixer popularment, va ser l'alma mater de marques com Montesa i, posteriorment, de Bultaco. La marca que prenia part del seu nom també va néixer un 17 de maig, de 1958. Així que no és estrany que la resurrecció de la marca Bultaco es produeixi també en un dia com el d'avui, 17 de maig del 2014. Després de 23 anys fora del mercat, Bultaco torna a tenir vida pròpia i ho fa presentant a Londres el primer dels seus prototips per al futur.
La tornada a l'escena de la marca barcelonina es produeix en un moment molt especial, en el qual moltes marques del sector estan apostant pel model elèctric. D'aquesta manera, la nova Bultaco que avui es presenta per primera vegada a Londres (apel·lant a la vocació internacional de la marca) no farà pudor ni d'oli ni de gasolina: serà elèctrica.
Projecte global
Del retorn de la marca i del seu projecte de futur en tenen la part més gran de la responsabilitat la gent de LGN Tech Design, una empresa d'enginyeria madrilenya especialitzada en disseny mecànic i electrònica creada l'any 2010 amb el suport del Parc Tecnològic de la Universitat Carlos III. Ells tenien la idea i Bultaco era la marca que millor encaixava. El matrimoni va ser ràpid.
Per una part estaran funcionant a Madrid els responsables del Centre d'Innovació, mentre que a la factoria ubicada a Montmeló es portaran a terme tots els processos de producció amb un equip humà capitanejat per directius pertanyents a l'extinta Derbi (una altra marca mítica del sector de les dues rodes).
Gerald Pöllmann, un dels fundadors de LGN Tech Design, serà el president de la nova Bultaco. Enginyer mecànic i ampli coneixedor de la indústria després del seu pas per Magna Steyr com a director general d'estratègia corporativa, reconeix: «Comptem amb un equip capaç en tots els aspectes del projecte: tecnologia, disseny, industrialització i comercialització». Curro Bultó, fill del creador de la marca, exercirà com a director general, imprimint l'esperit esportiu i tecnològic que sempre ha caracteritzat Bultaco. Segons Curro Bultó «aquesta aposta és molt important. Una vegada la factoria estigui a ple rendiment, es podrien crear fins a 150 llocs de treball i 500 d'indirectes. Per començar tenim previst estar en producció el 2015 amb unes 2.000 unitats a l'any».
Herència esportiva
Metralla, Lobito, Frontera, Alpina, Pursang, Sherpa, Tralla són noms d'alguns dels models mítics amb què la firma catalana va inundar els camins i els circuits dels campionats més exigents de motos. Bultaco va brillar amb Angel Nieto i Ricardo Tormo, entre altres, i es va convertir en una marca de referència. Motos de camp i de ciutat dirigides a un públic molt ampli, un objectiu semblant al que imprimiran els nous responsables de la marca. L'electromobilitat és el seu principal argument d'arrencada. Avui a Londres mostren el primer prototip que donarà peu al model de sèrie. De carreres de moment no n'hi haurà, però si ja hi ha un Mundial de monoplaces elèctrics, per què no un de motos.
FONT: El Periódico
El seu nou web www.bultaco.es Aquí podeu conèixer el nou model Rapitan en les seves dues versions: Rapitan i Rapitan Sport:
Torna Bultaco
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró