Informació d'aquest dimecres del Diari de Tarragona:
La integració tarifària de les rodalies inclourà el transbord a l'autobús urbà de Tarragona
El preu dels viatges s'abarateix entre un 16 i un 68% a partir del 16 de juny en funció del tipus d'abonament o bitllet
La integració tarifària del servei de rodalies a les comarques de Tarragona entrarà en funcionament dilluns vinent, 16 de juny, i s'hi inclou el transbord als autobusos urbans de la ciutat de Tarragona. La compra d'un abonament o un bitllet del servei ferroviari de les línies de rodalies RT1 i RT2 permetrà a l'usuari que arribi a la ciutat pujar a un autobús de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona sense que hagi de pagar un altre trajecte, ja que es considerarà transbord. La posada en marxa de la integració tarifària al sistema ferroviari permetrà que els preus siguin entre un 16 i un 68% més econòmics que actualment, depenent del tipus d'abonament o bitllet.
El nou sistema tarifari s'anirà implantant de forma progressiva a tots els municipis que formen part del servei de rodalies. La xarxa comprèn la línia entre Reus i Tarragona (RT1) i la ruta entre l'Arboç-Tarragona-Cambrils-L'Hospitalet de l'Infant (RT2).
Segons ha informat l'Ajuntament de Tarragona, des de l'any passat l'EMT disposa d'una nova parada a la mateixa porta de l'estació de trens de Tarragona per tal de facilitar la intermodalitat tren-autobús, amb el pas de les línies 21, 23 i 41, que connecten amb els principals punts de gestió, sanitaris i d'ensenyament de la ciutat.
Després de llegir això tinc més dubtes que els que tenia abans i no se si es perque això serà així o es que el periodista que ho ha escrit no s'entera.
- Un bitllet del servei ferroviari? i que el bitllet de renfe permetrà pujar al bus? Això no seria les targetes sense contacte de l'ATM?
- Que aquest bitllet permetrà fer transbord amb els autobusos de l'EMT? I amb la resta de serveis no?
I tinc una altra pregunta. Si vull fer transbord de la RT1 a la RT2 a Tarragona, he de tornar a validar la la targeta? O només cal validar-la a la primera estació, tal i com pasa amb un bitllet normal de renfe?
I ja per acabar, m'imagino que es podran utilitzar les targetes de l'ATM a les línies R14, R15 i R16 si fem el mateix recorregut que les rodalies, ja que venen el servei de rodalies amb els horaris de tots aquests trens, no?