Bankia i FCC compren el 30% del tramvia de BCN
El grup Globalvía ha informat a la CNMC qui ha de pronunciar-se abans d'un mes
Globalvía, grup de concessions d'infraestructures de FCC i Bankia, ha comunicat a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) la compra del 30% del capital social de les societats que exploten les dues línies de tramvia de Barcelona, segons consta en el registre d'aquest organisme.
El regulador dels mercats explica ara amb un termini d'un mes per analitzar l'operació, anunciada a finals de 2013 i amb la qual Globalvía es va convertir en primer accionista del tramvia.
Alstom entre els accionistes
En virtut de l'operació, el grup de concessions va comprar el 30% del tramvia de la capital catalana a diversos accionistes individuals que, d'aquesta forma, van sortir del capital del ferrocarril. Es tracta de la pròpia FCC, de la també constructora Comsa, i de les entitats Société Générale i Banc Sabadell.
El 70% restant del capital dels tramvies de Barcelona està també repartit entre nombrosos accionistes, entre els quals sobresurt Alstom.
Font: http://www.economiadigital.es/cat/notic ... _55929.php (vist a SSC).
Bankia i FCC compren el 30% del tramvia de BCN
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Bankia i FCC compren el 30% del tramvia de BCN
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Bankia i FCC compren el 30% del tramvia de BCN
¡¿Qué c*****s hace Bankia comprando nada?! ¿No tienen ya bastantes problemas como para andarse de compritas?
Bankia s'ho pot permetre: l'Estat l'ha ajudat a sac
Como la ha rescatado "papá Estado", es decir de nuestros bolsillos, y le han metido mogollón de dinero público, entonces ya pueden permitirse el lujo de comprar cosas. Otra cosa es que luego les salga el tiro por la culata como les ha pasado ya anteriormente.alf_ wrote:¡¿Qué c*****s hace Bankia comprando nada?! ¿No tienen ya bastantes problemas como para andarse de compritas?
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Tram
Jo l'únic que espero és que el servei quasi excel·lent que té Tram (al meu parer) no es vegi afectat per això...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Bankia
Si fan la compra és precissament perquè els reportarà una rendibilitat econòmica. Us penseu que Bankia compra accions de Tram com qui es compra un caprici?Renfe451 wrote:Como la ha rescatado "papá Estado", es decir de nuestros bolsillos, y le han metido mogollón de dinero público, entonces ya pueden permitirse el lujo de comprar cosas. Otra cosa es que luego les salga el tiro por la culata como les ha pasado ya anteriormente.alf_ wrote:¡¿Qué c*****s hace Bankia comprando nada?! ¿No tienen ya bastantes problemas como para andarse de compritas?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Bankia
La cosa és força divertida. Tram treu un rendiment de les seves concessions gràcies al fet de que estan subvencionades com tot el transport públic de Barcelona.Javi M wrote:Renfe451 wrote:Si fan la compra és precissament perquè els reportarà una rendibilitat econòmica. Us penseu que Bankia compra accions de Tram com qui es compra un caprici?alf_ wrote:¡¿Qué c*****s hace Bankia comprando nada?! ¿No tienen ya bastantes problemas como para andarse de compritas?
Per tant, Bankia fa servir part del milers de milions que li ha regalat el govern (treient-los de les butxaques de tots els ciutadans) per apropiar-se d'un servei públic que els ciutadans tornem a pagar per dos costats: a través d'impostos i a través dels bitllets.
Així es tanca el cercle mafiós (però legal, perquè són ells els que fan les lleis) tant habitual en la nostra "democràcia", on els diners sempre estan en mans dels mateixos i nosaltres només els veiem passsar de lluny.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT