Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Com ha vam fer l'octubre passat, hem preparat un extens reportatge amb el que va donar de si la jornada.
1a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-1a-part/
2a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-2a-part/
3a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-3a-part/
4a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-4a-part/
5a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-5a-part/
1a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-1a-part/
2a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-2a-part/
3a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-3a-part/
4a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-4a-part/
5a part:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... s-5a-part/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Aquí teniu el dossier: http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... xa-de-bus/Adolescent barceloní wrote:Hem entregat el dossier de propostes de TMB. Demà pujarem el PDF al Magazín i us posarem per aquí l'enllaç.
Aquí al Fòrum hi ha moltíssimes propostes; vam agafar les més recents.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
En un moment com aquest, en que costa més fer activitats
relacionades amb el Fòrum, quan tenim serioses dificultats per fer seguiment de les reunions del Consell Asessor de TMB sobre patrimoni perquè les obligacions ens impedeixen assistir, s'agraeix molt un gest com el que heu tingut amb nosaltres, afegint propostes publicades aquí,sense que us ho haguem tingut que demanar. Aquest és l'autèntic
significat de la sinèrgia.
relacionades amb el Fòrum, quan tenim serioses dificultats per fer seguiment de les reunions del Consell Asessor de TMB sobre patrimoni perquè les obligacions ens impedeixen assistir, s'agraeix molt un gest com el que heu tingut amb nosaltres, afegint propostes publicades aquí,sense que us ho haguem tingut que demanar. Aquest és l'autèntic
significat de la sinèrgia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Propostes
Ho hem fet i ho tornarem a fer sempre que hi hagi actes així; la majoria de propostes publicades aquí són bones, cosa que demostra que el Fòrum té gent que en sap de la matèria. I, gràcies també a vosaltres ja que mantingueu el Fòrum viu i actiu tot i el treball i temps que suposa.metring wrote:En un moment com aquest, en que costa més fer activitats
relacionades amb el Fòrum, quan tenim serioses dificultats per fer seguiment de les reunions del Consell Asessor de TMB sobre patrimoni perquè les obligacions ens impedeixen assistir, s'agraeix molt un gest com el que heu tingut amb nosaltres, afegint propostes publicades aquí,sense que us ho haguem tingut que demanar. Aquest és l'autèntic
significat de la sinèrgia.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Fantástico trabajo el reportaje y dossier
Sobre la modificación de la H16 pensaba que se realizaba por las quejas de los vecinos de Poble Nou Mar, si os fijáis el recorrido es el de la antigua 41.
Sobre las propuestas del dossier, ayuntamiento-TMB te contestaran???
saludos
Sobre la modificación de la H16 pensaba que se realizaba por las quejas de los vecinos de Poble Nou Mar, si os fijáis el recorrido es el de la antigua 41.
Sobre las propuestas del dossier, ayuntamiento-TMB te contestaran???
saludos
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
¡Muchas gracias!Voyager wrote:Fantástico trabajo el reportaje y dossier
No lo sé; espero que sí, tanto en persona como por correo les pedí que nos contestaran...Voyager wrote:Sobre las propuestas del dossier, ayuntamiento-TMB te contestaran???
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Ja tenim els recorreguts detallats i les tires definitives de les 3+1 línies noves de la NXB
Tota la informació a www.novaxarxabus.bcn.cat i www.tmb.cat/ca/nova-xarxa-de-bus
Enllaç tires informatives de les línies H14, H16, V15 i V27.
Enllaç plànols detallats de les línies H14, H16, V15 i V27.
Com veiem, finalment l'H14 manté el recorregut de la 141 entre Josep Pla i Bac de Roda en sentit Paral·lel per Diagonal/Pujades. Aquest manteniment deu haver estat a canvi del creuament de recorreguts entre H14 i H16.
També podem veure com les línies H16 i V27 respecten, també, el seu recorregut per l'Av. Icària, doncs semblava al plànol simple, i aquí s'ha comentat, que circulaven desviades per Dr. Aiguader.
Tota la informació a www.novaxarxabus.bcn.cat i www.tmb.cat/ca/nova-xarxa-de-bus
Enllaç tires informatives de les línies H14, H16, V15 i V27.
Enllaç plànols detallats de les línies H14, H16, V15 i V27.
Com veiem, finalment l'H14 manté el recorregut de la 141 entre Josep Pla i Bac de Roda en sentit Paral·lel per Diagonal/Pujades. Aquest manteniment deu haver estat a canvi del creuament de recorreguts entre H14 i H16.
També podem veure com les línies H16 i V27 respecten, també, el seu recorregut per l'Av. Icària, doncs semblava al plànol simple, i aquí s'ha comentat, que circulaven desviades per Dr. Aiguader.
Salvem l'Estació de França!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140709/ ... xarxa-tmb/
Al primer document PDF enllaçat (aquest), a les últimes pàgines es parla de les línies. Si feu zoom podreu veure millor els plànols que menciona en m.h.t.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Línies modificades:
Línies que desapareixen:
- 36 - Pg. Marítim / Can Dragó - adequa el recorregut per cobrir la zona del Poblenou per on deixa de transitar la 71: deixa Taulat, Llacuna i Roc Boronat, i passa a circular pels carrers Pujades i Pamplona (sentit mar) i Àlaba i Llull (sentit muntanya).
- 41 - Pl. Fr. Macià / Poblenou - adequa el recorregut per reduir el solapament amb el nou recorregut de la línia H16. Manté el trajecte entre la plaça Francesc Macià i la plaça Catalunya i tindrà la parada terminal a la ronda de Sant Pere. La part del recorregut que se suprimeix, des de Catalunya al Cementiri de l’Est, es pot fer enllaçant amb la H16 a Universitat o Catalunya.
Línies que desapareixen:
- 9 - Pl. Catalunya / Pg. Z. Franca
- 16 - Urquinaona / Pg. M. Girona
- 17 - Barceloneta / Av. Jordà
- 71 - Pg. Marítim / Canyelles
- 141 - Av. Mistral / Barri del Besòs
- 143 - La Pau / Sant Adrià
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enganyifa
Un altre despropòsit de la Noxarbus: l'intercanvi V7-H10 en sentit Pl. Espanya / Olímpic de Badalona s'anuncia, tant a la parada amb macroenganxina com als termòmetres, a l'Estació de Sants, amb un trajecte de transbord de 214 metres i 3 semàfors. I a la parada Numància-Berlín, on coincideixen ambdues línies, res de res, a no ser la "simple" coincidència de les dues enganxines juntes a la graella.
Qui ha "dissenyat" aquest sistema és un impostor que no ha agafat el bus en sa vida!
Qui ha "dissenyat" aquest sistema és un impostor que no ha agafat el bus en sa vida!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Resumint: la gent gran del barri diu que amb la NxB no podran anar a l'Hospital, i TMB contesta que la prioritat no són ells sinó que la línia sigui recta al plànol.20minutos wrote:La nueva línea exprés V15 no satisface a los vecinos.
El nuevo plan de red de autobuses que entrará en vigor el próximo 15 de septiembre se define en la página web de TMB como «un paso adelante para la movilidad de los ciudadanos», aunque los residentes del barrio de la Teixonera de Horta-Guinardó no tienen tan claro que sea así. La Asociación de Vecinos denuncia que con los cambios perderán tres paradas de la línea 17, que pasará a ser la V15, unos puntos esenciales para los residentes que usan el bus para evitar las empinadas cuestas que hay que recorrer hasta llegar al Hospital de la Vall d’Hebron. La entidad ha recogido ya más de 2.500 firmas en contra de esta modificación, que afectará a una zona en la que casi una de cada cuatro personas es mayor de 65 años.
«Es un bucle de un kilómetro, algo que no encaja con la nueva red de transporte», explican desde TMB. Pero esta circunstancia, según señala María José Colomo, secretaria de la Asociación de Vecinos de la Teixonera, perjudica a «ancianos, enfermos con esclerosis múltiple e invidentes», que utilizan el bus para acceder a unas «visitas médicas frecuentes» en el hospital. En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
PATRICK URBANO
Ole TMB amb les respostes, us esteu lluint últimament
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Vaja, quins criteris de separació entre parades tan patètics.wefer wrote:Resumint: la gent gran del barri diu que amb la NxB no podran anar a l'Hospital, i TMB contesta que la prioritat no són ells sinó que la línia sigui recta al plànol.20minutos wrote:La nueva línea exprés V15 no satisface a los vecinos.
El nuevo plan de red de autobuses que entrará en vigor el próximo 15 de septiembre se define en la página web de TMB como «un paso adelante para la movilidad de los ciudadanos», aunque los residentes del barrio de la Teixonera de Horta-Guinardó no tienen tan claro que sea así. La Asociación de Vecinos denuncia que con los cambios perderán tres paradas de la línea 17, que pasará a ser la V15, unos puntos esenciales para los residentes que usan el bus para evitar las empinadas cuestas que hay que recorrer hasta llegar al Hospital de la Vall d’Hebron. La entidad ha recogido ya más de 2.500 firmas en contra de esta modificación, que afectará a una zona en la que casi una de cada cuatro personas es mayor de 65 años.
«Es un bucle de un kilómetro, algo que no encaja con la nueva red de transporte», explican desde TMB. Pero esta circunstancia, según señala María José Colomo, secretaria de la Asociación de Vecinos de la Teixonera, perjudica a «ancianos, enfermos con esclerosis múltiple e invidentes», que utilizan el bus para acceder a unas «visitas médicas frecuentes» en el hospital. En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
PATRICK URBANO
Ole TMB amb les respostes, us esteu lluint últimament
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Tan horitzontals posibles com las noves H14 i H 16, i tan vertical posible com la V17.En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
Pallasos ¡¡¡¡¡¡¡.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Però si aquí deien que l'anàven a canviar... http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... all-hebron
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Lesseps-Pl. Comín, què tal amb la Noxarbus?
Amb el tema del V15 i el V17, hi ha una cosa que no em quadra: si, com és de suposar, acabarà desapareixent el 22, com pensen fer l'enllaç, gens menyspreable, entre Lesseps i el Pg. de Sant Gervasi? Havia vist en algun lloc quelcom d'un V19, que pujaria pel Pg. de Sant Joan, Pi i Margall, Carretera del Carmel, Pg. del Coll i República Argentina fins a Pl. Comín; ara bé, per una banda, ja fa temps d'això, i es perdria la continuïtat del trajecte seguit per tot República Argentina. A més, és de suposar que el 22 acabarà desapareixent quan entri en funcionament l'H4 (si fa no fa, 73 + 75 actuals).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Lesseps-Pl. Comín, què tal amb la Noxarbus?
Jejejeje has dado en el clavo. Lo más inteligente que se podría hacer, y haber hecho hace muuuuchos años, es recortar el 22 a Lesseps. Pero igual que lo que dice Wefer, lo importante para TMB es que la línea sea recta en el plano, y no que haga una L para bajar a Lesseps. La gente con problemas de movilidad tendrán que ir hasta Vall d'Hebron para trasbordar a la L3, porque en una hipotética 73+75 tanto Vallcarca como Penitents serán enlaces bastante largos. Podrían llevar a Lesseps al que sustituirá al 58, en lugar de morir en Pl. Kennedy que se siga hacia Lesseps en línea con el antiguo 23. Aunque ya sería el colmo de la ironía no tener al ex-22 bajar a Lesseps porque forma una L, y tener al ex-58 haciendo una U...Guigui wrote:Amb el tema del V15 i el V17, hi ha una cosa que no em quadra: si, com és de suposar, acabarà desapareixent el 22, com pensen fer l'enllaç, gens menyspreable, entre Lesseps i el Pg. de Sant Gervasi? Havia vist en algun lloc quelcom d'un V19, que pujaria pel Pg. de Sant Joan, Pi i Margall, Carretera del Carmel, Pg. del Coll i República Argentina fins a Pl. Comín; ara bé, per una banda, ja fa temps d'això, i es perdria la continuïtat del trajecte seguit per tot República Argentina. A més, és de suposar que el 22 acabarà desapareixent quan entri en funcionament l'H4 (si fa no fa, 73 + 75 actuals).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
La lògica TMB cada cop l'entenc menys.
En algunes línies NxB sembla que sigui un sacrilegi desviar-se 100 metres perquè es trenca la línia més recta. En canvi, l'H6 quan arriba a Cartagena se'n va a fer una excursió (amb un canvi de sentit inclòs a Ronda del Mig) per Mare de Déu de Montserrat o el carrer d'Anna Maria Martínez (no és conya), un carreró d'un sol carril on amb prou feines hi cap l'autobús. Com a visita turística per les vistes de Barcelona està molt bé, però la volta i els semàfors que s'ha d'empassar són considerables.
La lògica NxB diu que hauria de continuar recta per la Ronda del Mig, la qual cosa a més permetria que l'H6 parés a l'Hospital de Sant Pau. Perquè, per més conya, la parada Ronda del Mig / Cartagena l'anuncien com "Recinte hospitalari Sant Pau", quan l'entrada del mateix està a gairebé 400 metres d'allà. Sort que el metro t'hi deixa davant.
A sobre, en el tram anterior, s'ha eliminat el pas per Camèlies (respecte a l'antic 74) i ara passa pel túnel de la Ronda del mig, quan era molt més recta que la desviació que fa ara.
No sé, tot plegat trobo que ja no té gaire sentit.
En algunes línies NxB sembla que sigui un sacrilegi desviar-se 100 metres perquè es trenca la línia més recta. En canvi, l'H6 quan arriba a Cartagena se'n va a fer una excursió (amb un canvi de sentit inclòs a Ronda del Mig) per Mare de Déu de Montserrat o el carrer d'Anna Maria Martínez (no és conya), un carreró d'un sol carril on amb prou feines hi cap l'autobús. Com a visita turística per les vistes de Barcelona està molt bé, però la volta i els semàfors que s'ha d'empassar són considerables.
La lògica NxB diu que hauria de continuar recta per la Ronda del Mig, la qual cosa a més permetria que l'H6 parés a l'Hospital de Sant Pau. Perquè, per més conya, la parada Ronda del Mig / Cartagena l'anuncien com "Recinte hospitalari Sant Pau", quan l'entrada del mateix està a gairebé 400 metres d'allà. Sort que el metro t'hi deixa davant.
A sobre, en el tram anterior, s'ha eliminat el pas per Camèlies (respecte a l'antic 74) i ara passa pel túnel de la Ronda del mig, quan era molt més recta que la desviació que fa ara.
No sé, tot plegat trobo que ja no té gaire sentit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Pero si tu eres el que más ha insistido en ello: La lógica de TMB es de recortar. Es evidente que no tienen ningún interés en que la red de buses realmente sea más eficiente y haga "más con menos", porque para eso hacen falta carriles bus y prioridad semafórica, y eso molesta a los coches, quita. La NoXarBus todo lo que hace es reordenar el servicio para que con el mínimo de recursos sobre el papel esté todo el territorio cubierto y con una frecuencia razonable, aunque en la práctica haya que hacer un trasbordo que antes no hacía falta, y caminar más lejos para llegar a la parada.
Se podría haber hecho una NoXarBus que realmente hiciera más con menos, no es difícil ante el panorama de ineficiencia que tiene o tenía la red de bus de TMB, por eso inicialmente me pareció algo bueno que se quisiera redefinir la red desde cero, pero al parecer en este país nadie mueve un dedo por el transporte público si no es para recortar o para hacer obras inútiles.
Se podría haber hecho una NoXarBus que realmente hiciera más con menos, no es difícil ante el panorama de ineficiencia que tiene o tenía la red de bus de TMB, por eso inicialmente me pareció algo bueno que se quisiera redefinir la red desde cero, pero al parecer en este país nadie mueve un dedo por el transporte público si no es para recortar o para hacer obras inútiles.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Dono rao en quant lo de la H6, aquella volta absurda, que al recinte hospitalari va a 5km/h o menys ja que te davant el bicing i despres aquell carrero que el conductor ha d'anar al mig del creuament per encarar be el carrer, un cotxe mal aparcat i es monta un cristowefer wrote:La lògica TMB cada cop l'entenc menys.
En algunes línies NxB sembla que sigui un sacrilegi desviar-se 100 metres perquè es trenca la línia més recta. En canvi, l'H6 quan arriba a Cartagena se'n va a fer una excursió (amb un canvi de sentit inclòs a Ronda del Mig) per Mare de Déu de Montserrat o el carrer d'Anna Maria Martínez (no és conya), un carreró d'un sol carril on amb prou feines hi cap l'autobús. Com a visita turística per les vistes de Barcelona està molt bé, però la volta i els semàfors que s'ha d'empassar són considerables.
La lògica NxB diu que hauria de continuar recta per la Ronda del Mig, la qual cosa a més permetria que l'H6 parés a l'Hospital de Sant Pau. Perquè, per més conya, la parada Ronda del Mig / Cartagena l'anuncien com "Recinte hospitalari Sant Pau", quan l'entrada del mateix està a gairebé 400 metres d'allà. Sort que el metro t'hi deixa davant.
A sobre, en el tram anterior, s'ha eliminat el pas per Camèlies (respecte a l'antic 74) i ara passa pel túnel de la Ronda del mig, quan era molt més recta que la desviació que fa ara.
No sé, tot plegat trobo que ja no té gaire sentit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
El tema de la H6 per Verge de Montserrat, com passarà amb la H14-H16, són retocs d'última hora deguts a peticions veïnals, per la cosa es desvirtua les directrius de TMB, i a vegades són un nyap. La idea original de la H6 era per Rda.Guinardó i tornada pel mateix en carril bus.
Crec que s'hauria de millorar el concepte de linealitat (que és força ambiciós) i fer realment punts intercanviadors (cosa que alguns són bastants matusers).
Crec que s'hauria de millorar el concepte de linealitat (que és força ambiciós) i fer realment punts intercanviadors (cosa que alguns són bastants matusers).