Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Renfe?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by Ecomobisostrans »

França451 wrote:Marçal, has dicho una cosa muy interesante, pero en tu propuesta hay ciertos fallos. La línea R1/RG1 y la R4 superan las tres horas de tiempo, con diferencia, y por tanto no le puedes meter un regional 448 o 470. Para los viajeros sería genial, ya que pagan a precio de Rodalies un servicio hecho con una infraestructura mil veces mejor. Pero para los que paguen Regional y les metan 447 con colores de Cercanías o Rodalies sería un insulto. Es como pagar un billete de AVE y que te metan en un carromato tirado por dos mulas de pueblo y sentado en el pajar.
Los colores no importan, lo importante es que sea cómodo, y si los asientos se tapizan bien cualquier tren vale para cercanías y regionales, a partir de ahí ya se decide cual poner en cada línea según la capacidad, el nº de puertas, etc.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by sag470 »

Organitzaria per serveis comercials:

Rodalies de Catalunya:
Servei de rodalies:
- Linia R2 i R2S: S450
- Linia R2N: S451
- Linia R3 (Ripoll/Puigcerdà): S447Reg
- R: S470, S447Reg
- Resta: S447
Serveis regionals:
- Regional: S470
- Regional Exprés: S448
- Mitja Distància: S449
- Sense catalogar (R12): S447Reg

A la llarga, homogeneitzaria la flota de rodalies amb trens tipus FGC 113, Vmax: 120, longitud: 100m, 3 portes/cotxe. La flota de regionals seria semblant amb prestacions Vmax: 160, 2 portes/cotxe

Renfe Operadora:
Cercanias:
- Cercanias: S442, Civia S463, S464, S465, S592
- Extensiones (Lebrija, Las Navas): S447
Media Distancia:
- Sense catalogar (Rabanales): S447
- Regional: S447, S440, S592, S596
- Regional Exprés: S470, S592.2
- Media Distancia: S449, S599, 2200
- Intercity: S121, S490, S598, 2200
- TRD: S594
- Avant: S104, S114
- Estrella: 2200
Larga Distancia:
- Altaria: S252/S334+T4
- Alvia: S130, S730, S120, S252/S334+T7
- Arco: S252/S334 + 2000/2800/2200
- AV: S105, S120
- AVE: S100, S102, S103, S112
- Estrella: S252, 10500, 10800, 9600
- Euromed: S130
- Talgo: S252/S334+T4/T6
- Trenhotel: S252/S334+T4/T5/T6/T7
komatek
N5
N5
Posts: 86
Joined: Sunday 24/06/2012 16:26

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by komatek »

Renfe estudia emitir bonos tras el éxito de Adif para renovar la flota del AVE
http://www.eleconomista.es/empresas-fin ... l-AVE.html

Concretament:
Según explican a elEconomista fuentes solventes conocedoras del proceso la dirección y el departamento financiero de Renfe Operadora analizan esta posibilidad ante el gran reto que se les plantea a partir del próximo ejercicio: renovar la flota de alta velocidad con un pedido inicial de hasta 24 trenes AVE que podría suponer un desembolso de 700 millones de euros.

Trobo curiós que parlin de renovar un stock de trens on el promig d'edat està en torn als 10 anys? I tenint en compte el sobrestock que tenen i que han de llogar per treure-li rendiment.

(He ficat aquest post en aquest fil ja que em semblava el més adequat, si veieu que no s'escau no dubteu en canviar-lo)
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by trensmat »

Alvia: 120 y 130
Talgo Barcelona - Valencia - Murcia: 730 y 252+Talgo VI

Estas son mis propuestas para organizar el material, pero yo lo que no entiendo porque Renfe no pone en circulación los trenes híbridos de la serie 730 en la línea Barcelona - Valencia - Alicante - Murcia - Lorca - Cartagena se ahorraría mucho tiempo de viaje.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by Renfe451 »

trensmat wrote:Alvia: 120 y 130
Talgo Barcelona - Valencia - Murcia: 730 y 252+Talgo VI

Estas son mis propuestas para organizar el material, pero yo lo que no entiendo porque Renfe no pone en circulación los trenes híbridos de la serie 730 en la línea Barcelona - Valencia - Alicante - Murcia - Lorca - Cartagena se ahorraría mucho tiempo de viaje.
Estic molt d'acord amb tu de que per la relació BCN-Cartagena els 730 hi van com anell al dit, sobretot s'estalviaria també les maniobres a Alacant quan es canvia la locomotora elèctrica per una de dièsel (252 per una 334), de la qual fa esgarrapar uns quants minuts en el viatge.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Com organitzaríeu el material mòbil que té actualment Re

Post by sag470 »

Un any després, actualitzo la llista amb els canvis esdevinguts:

Rodalies de Catalunya:
Servei de rodalies:
- Linia R2 i R2S: S450
- Linia R2N: S451
- Linia R3 (Ripoll/Puigcerdà): S447P
- Resta: S447
Serveis regionals:
- Regional: S470
- Regional Exprés: S448
- Mitja Distància: S449
- Sense catalogar (R12): S447MD

A la llarga, homogeneitzaria la flota de rodalies amb trens tipus FGC 113, Vmax: 120, longitud: 100m, 3 portes/cotxe. La flota de regionals seria semblant amb prestacions Vmax: 160, 2 portes/cotxe

Renfe Operadora:
Cercanias:
- Cercanias: S442, S446 (línies metropolitanes [C1/C2 Bilbao, C1/C1b Cádiz, C1/C5 Madrid, C2 Málaga, C3 Murcia/Alacant, C2/C4/C5 Sevilla, C1 Zaragoza]), Civia S463, S464, S465, S592
- Extensiones (Lebrija, Las Navas): S447
Media Distancia:
- Sense catalogar (Rabanales): S447
- Regional: S440, S592, S596
- Regional Exprés: S470, S594
- Media Distancia: S449, S599
- Avant: S104, S114, S121
- Trencelta: S598
Larga Distancia:
- Altaria: S252/S334+T4/T6
- Alvia: S130, S730
- AV-City: S105, S120
- AVE: S100, S102, S103, S112
- Euromed: S252+T7
- Intercity: S120, S252/S334 + 2000/2800/2200
- Talgo: S252/S334+T4/T6
- Trenhotel: S252/S334+T4/T5/T6/T7
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”