Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per poc, una tragèdia
http://www.ara.cat/societat/dAerolineas ... 19021.html
Un avió d'Aerolíneas Argentinas, a punt de xocar amb un altre d'Iberia a prop del port de Barcelona
Els fets van passar dilluns passat a la tarda, arran d'una confusió en les indicacions de la torre de control de l'aeroport del Prat
JOSEP FERRER
El Prat de Llobregat | Actualitzada el 15/11/2012 15:05
Una confusió entre pilots i controladors hauria pogut acabar en tragèdia aquest dilluns, quan un avió d'Aerolíneas Argentinas va estar a punt de xocar amb un d'Iberia, en un incident en què també s'hi va veure involucrada una altra aeronau d'Easyjet. En un moment de les maniobres, els dos avions es van situar només a noranta metres l'ún de l'altre. L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) investiga ara els fets per esbrinar si hi va haver alguna negligència.
Els fets van passar aquest dilluns a la tarda, al voltant de les 15.45 hores, molt a prop del port de Barcelona. Un avió Airbus d'Aerolíneas Argentinas, procedent de Buenos Aires, va rebre unes indicacions d'aterratge des de la torre de control de l'aeroport del Prat que intercedia la ruta d'aterratge de dos avions més: un Airbus d'Easyjet i un altre d'Iberia. L'avió d'Aerolíneas va corregir fins a dues vegades la seva ruta amb dos girs de 360 graus, després que el pilot d'Iberia fes un avís – tal i com es pot sentir en aquest muntatge amb les converses entre els pilots i la torre de control. En una de les maniobres, l'avió argentí es va situar, verticalment, a només 90 metres de l'aeronau d'Iberia.
Un avió d'Aerolíneas Argentinas, a punt de xocar amb un altre d'Iberia a prop del port de Barcelona
Els fets van passar dilluns passat a la tarda, arran d'una confusió en les indicacions de la torre de control de l'aeroport del Prat
JOSEP FERRER
El Prat de Llobregat | Actualitzada el 15/11/2012 15:05
Una confusió entre pilots i controladors hauria pogut acabar en tragèdia aquest dilluns, quan un avió d'Aerolíneas Argentinas va estar a punt de xocar amb un d'Iberia, en un incident en què també s'hi va veure involucrada una altra aeronau d'Easyjet. En un moment de les maniobres, els dos avions es van situar només a noranta metres l'ún de l'altre. L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) investiga ara els fets per esbrinar si hi va haver alguna negligència.
Els fets van passar aquest dilluns a la tarda, al voltant de les 15.45 hores, molt a prop del port de Barcelona. Un avió Airbus d'Aerolíneas Argentinas, procedent de Buenos Aires, va rebre unes indicacions d'aterratge des de la torre de control de l'aeroport del Prat que intercedia la ruta d'aterratge de dos avions més: un Airbus d'Easyjet i un altre d'Iberia. L'avió d'Aerolíneas va corregir fins a dues vegades la seva ruta amb dos girs de 360 graus, després que el pilot d'Iberia fes un avís – tal i com es pot sentir en aquest muntatge amb les converses entre els pilots i la torre de control. En una de les maniobres, l'avió argentí es va situar, verticalment, a només 90 metres de l'aeronau d'Iberia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
A BTV.cat hi ha una recreació: http://t.co/gDEoaftTGuigui wrote:http://www.ara.cat/societat/dAerolineas ... 19021.html
Un avió d'Aerolíneas Argentinas, a punt de xocar amb un altre d'Iberia a prop del port de Barcelona
Els fets van passar dilluns passat a la tarda, arran d'una confusió en les indicacions de la torre de control de l'aeroport del Prat
JOSEP FERRER
El Prat de Llobregat | Actualitzada el 15/11/2012 15:05
Una confusió entre pilots i controladors hauria pogut acabar en tragèdia aquest dilluns, quan un avió d'Aerolíneas Argentinas va estar a punt de xocar amb un d'Iberia, en un incident en què també s'hi va veure involucrada una altra aeronau d'Easyjet. En un moment de les maniobres, els dos avions es van situar només a noranta metres l'ún de l'altre. L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) investiga ara els fets per esbrinar si hi va haver alguna negligència.
Els fets van passar aquest dilluns a la tarda, al voltant de les 15.45 hores, molt a prop del port de Barcelona. Un avió Airbus d'Aerolíneas Argentinas, procedent de Buenos Aires, va rebre unes indicacions d'aterratge des de la torre de control de l'aeroport del Prat que intercedia la ruta d'aterratge de dos avions més: un Airbus d'Easyjet i un altre d'Iberia. L'avió d'Aerolíneas va corregir fins a dues vegades la seva ruta amb dos girs de 360 graus, després que el pilot d'Iberia fes un avís – tal i com es pot sentir en aquest muntatge amb les converses entre els pilots i la torre de control. En una de les maniobres, l'avió argentí es va situar, verticalment, a només 90 metres de l'aeronau d'Iberia.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vol Eivissa-Barcelona torna a origen
http://www.ara.cat/societat/Vuelling-Ei ... 18800.html
Un avió de Vueling que feia la ruta Eivissa-Barcelona torna a l'aeroport per problemes tècnics
L'avió acabava de sortir de l'aeroport d'Eivissa quan ha saltat una alarma
L.B
Barcelona | Actualitzada el 19/11/2012 17:26
Un avió de Vueling, que aquest dilluns feia la ruta entre Eivissa i Barcelona, ha hagut de tornar a l'aeroport un cop ja s'havia enlairat per problemes tècnics. Segons han informat fonts de Vueling, quan l'avió es trobava en ple vol ha saltat una alarma i "l'avió ha tornat sense necessitat de declarar cap emergència". "Hi ha hagut un problema tècnic que s'havia de revisar", han dit les mateixes fonts.
Els passatgers del vol VY3511, que sortia a les 15.35 hores d'Eivissa, seran recol·locats en el vol següent. Els passatgers que no puguin ser recol·locats agafaran el mateix avió un cop hagi passat una revisió.
Un avió de Vueling que feia la ruta Eivissa-Barcelona torna a l'aeroport per problemes tècnics
L'avió acabava de sortir de l'aeroport d'Eivissa quan ha saltat una alarma
L.B
Barcelona | Actualitzada el 19/11/2012 17:26
Un avió de Vueling, que aquest dilluns feia la ruta entre Eivissa i Barcelona, ha hagut de tornar a l'aeroport un cop ja s'havia enlairat per problemes tècnics. Segons han informat fonts de Vueling, quan l'avió es trobava en ple vol ha saltat una alarma i "l'avió ha tornat sense necessitat de declarar cap emergència". "Hi ha hagut un problema tècnic que s'havia de revisar", han dit les mateixes fonts.
Els passatgers del vol VY3511, que sortia a les 15.35 hores d'Eivissa, seran recol·locats en el vol següent. Els passatgers que no puguin ser recol·locats agafaran el mateix avió un cop hagi passat una revisió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga de Lufthansa
Una vaga de Lufthansa fa cancel·lar més de vint vols a l'aeroport del Prat
Gairebé tots els trajectes europeus i la majoria de vols de rutes de llarga distància de la companyia alemanya han quedat anul·lats
http://www.ara.cat/societat/vaga-Luftha ... 09505.html
Gairebé tots els trajectes europeus i la majoria de vols de rutes de llarga distància de la companyia alemanya han quedat anul·lats
http://www.ara.cat/societat/vaga-Luftha ... 09505.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 188
- Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Vueling confirma la avería del avión y prepara el “rescate” de los 150 pasajeros
-El aparato tenía previsto despegar de Dubrovnik ayer a las 13,30 horas con destino a Barcelona
Fuente: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/08/11/ ... 94633.html
-El aparato tenía previsto despegar de Dubrovnik ayer a las 13,30 horas con destino a Barcelona
Fuente: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/08/11/ ... 94633.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga de controladors aeris a França
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... cesos.html
24 vols cancel·lats a Barcelona i dos a Girona amb motiu de la vaga de controladors aeris francesos
10:20 10.10.2013
Barcelona (ACN).- El col·lectiu de controladors aeris de l'estat francès ha convocat una vaga aquest dijous, 10 d'octubre, que ha obligat a cancel·lar 24 vols a l'Aeroport del Prat i dos al de Girona. Es tracta de trajectes amb destí o origen a França. Al llarg del dia, hi pot haver més cancel·lacions i retards de vols que travessen l'espai aeri francès. Diverses aerolínies avisen, als seus llocs web, que hi pot haver complicacions. Easyjet, per exemple, assenyala que la Direcció General d'Aviació Civil Francesa li ha demanat que redueixi els seus vols a l'estat francès un 30%. Ryanair ja anunciava, des de primera hora del matí, la cancel·lació dels dos vols amb origen i destí a Girona.
24 vols cancel·lats a Barcelona i dos a Girona amb motiu de la vaga de controladors aeris francesos
10:20 10.10.2013
Barcelona (ACN).- El col·lectiu de controladors aeris de l'estat francès ha convocat una vaga aquest dijous, 10 d'octubre, que ha obligat a cancel·lar 24 vols a l'Aeroport del Prat i dos al de Girona. Es tracta de trajectes amb destí o origen a França. Al llarg del dia, hi pot haver més cancel·lacions i retards de vols que travessen l'espai aeri francès. Diverses aerolínies avisen, als seus llocs web, que hi pot haver complicacions. Easyjet, per exemple, assenyala que la Direcció General d'Aviació Civil Francesa li ha demanat que redueixi els seus vols a l'estat francès un 30%. Ryanair ja anunciava, des de primera hora del matí, la cancel·lació dels dos vols amb origen i destí a Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga de controladors aeris francesos
41 vols cancel·lats a l'aeroport del Prat a causa de la vaga de controladors francesos
Els aeroports de Girona i Reus registren 12 cancel·lacions a cada un
http://www.ara.cat/societat/cancellats- ... 83866.html
Els aeroports de Girona i Reus registren 12 cancel·lacions a cada un
http://www.ara.cat/societat/cancellats- ... 83866.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Dos avions a prop de xocar ahir al Prat
Vaja amb Aerolíneas Argentinas... (ja imagino que haurà estat casualitat)
No sabia pas que era possible que s'acostessin tant la trajectòria d'aterratge d'un avió, i la d'aproximació a la pista d'enlairament d'un altre, si més no en un aeroport ja de certa grandària com és el Prat. Això és habitual?
http://www.businessinsider.com/two-plan ... ona-2014-7
Two Planes Almost Collided In Barcelona, And It Was Caught On Stunning High-Def Video
Michael Kelley
Pilots averted a catastrophic situation on Saturday when two planes nearly collided at Barcelona Airport in Spain.
The video shows an Utair Boeing 767-300 on final approach to a runway just as an Aerolineas Argentineas Airbus A340-300 prepares to take off.
No sabia pas que era possible que s'acostessin tant la trajectòria d'aterratge d'un avió, i la d'aproximació a la pista d'enlairament d'un altre, si més no en un aeroport ja de certa grandària com és el Prat. Això és habitual?
http://www.businessinsider.com/two-plan ... ona-2014-7
Two Planes Almost Collided In Barcelona, And It Was Caught On Stunning High-Def Video
Michael Kelley
Pilots averted a catastrophic situation on Saturday when two planes nearly collided at Barcelona Airport in Spain.
The video shows an Utair Boeing 767-300 on final approach to a runway just as an Aerolineas Argentineas Airbus A340-300 prepares to take off.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Dos avions a prop de xocar ahir al Prat
Podria ser un efecte de la imatge també, que al tenir zoom, ens faci semblar que estàn molt més aprop del que sembla?Fran-Ikarus wrote:Vaja amb Aerolíneas Argentinas... (ja imagino que haurà estat casualitat)
No sabia pas que era possible que s'acostessin tant la trajectòria d'aterratge d'un avió, i la d'aproximació a la pista d'enlairament d'un altre, si més no en un aeroport ja de certa grandària com és el Prat. Això és habitual?
http://www.businessinsider.com/two-plan ... ona-2014-7
Two Planes Almost Collided In Barcelona, And It Was Caught On Stunning High-Def Video
Michael Kelley
Pilots averted a catastrophic situation on Saturday when two planes nearly collided at Barcelona Airport in Spain.
The video shows an Utair Boeing 767-300 on final approach to a runway just as an Aerolineas Argentineas Airbus A340-300 prepares to take off.
A mi, diumenge 30, tornant de Malta, just quan anavem a aterrar al Prat per la pista diagonal (que creua les dos pistes horitzontals que van paral.leles, per on habitualment s'opera), el nostre avió va accelerar i guanyar alçada ràpidament. Segons ens va dir el pilot va ser "perquè un avió estava ocupant la pista". Jo vaig pensar que no fos que al creuar-se la pista un avió s'estigués enlairant i per tant hi hagués risc de col·lisió. Un cop feta la maniobra d'aproximació altra vegada, vam aterrar, i vaig poder veure com a la capçalera de la pista hi havia un avió esperant-se per a enlairar-se.
No sé si això que ens vam trobar sol ser gaire habitual o no.
Edito: després de veure el vídeo em sembla que el cas que explico jo aquí a sobre és molt similar al que em vaig trobar jo.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
El vídeo sencer:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Una pregunta :
Realment no sé pas com funciona tot això, però, el pilot de l'avió que es a punt d'entrar a pista per enlairar-se, no sent per la radio si el pilot d'un altre avió demana autorització per aterrar en una pista determinada ? són canals de radio diferents ?
Realment no sé pas com funciona tot això, però, el pilot de l'avió que es a punt d'entrar a pista per enlairar-se, no sent per la radio si el pilot d'un altre avió demana autorització per aterrar en una pista determinada ? són canals de radio diferents ?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Els pilots de tots els avions l'únic que fan (o haurien de fer) és obeir les indicacions que donen els controladors des de la torre de control. Per tant, tant els avions que aterren com els que s'enlairen com els que circulen per les pistes estan fent el que els controladors els diuen que facin. No hi ha comunicacions entre els avions, ja que seria un caos.uriol108 wrote:Realment no sé pas com funciona tot això, però, el pilot de l'avió que es a punt d'entrar a pista per enlairar-se, no sent per la radio si el pilot d'un altre avió demana autorització per aterrar en una pista determinada ? són canals de radio diferents ?
En aquest cas el que ha passat és que els controladors han donat permís a l'avió d'Aerolíneas Argentinas perquè travessés la pista mentre hi havia diversos avions que s'acostaven a la mateixa pista per aterrar. Segons sembla això és una pràctica habitual donada la saturació de l'aeroport en segons quins moments, i els controladors han considerat (suposo que seguint unes normes internacionals establertes) que l'avió que travessava tenia temps més que suficient per fer-ho, abans de que arribessin els avions que aterraven. Però el pilot de l'avió que procedia de Moscú no ho ha vist així, i ha decidit cancel·lar l'aterratge i tornar a l'aire en veure l'avió creuant davant seu.
La discussió, doncs, està en saber si aquestes pràctiques són massa arriscades o no. AENA ha dit que això és habitual i no presenta cap risc.
La meva opinió és que, tot i reconeixent que la perspectiva i el zoom de la càmera poden enganyar una mica, estan filant massa prim i qualsevol dia o any podem tenir un xoc amb conseqüències molt greus: un avió que es para inesperadament al mig de la pista, un avió que aterra més avançat del que es preveu, etc.
No val la pena arriscar-se i en aquestes coses on ens juguem la vida de moltes persones els marges de seguretat haurien de ser extremadament amplis i no crec que sigui el cas.
Per cert, la notícia amb el vídeo ha sortit a tots els mitjans internacionals, des del The Guardian fins a la CNN. Una publicitat excel·lent per a Barcelona, cortesia d'AENA.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sí que hi va haver maniobra en fals, segons el copilot rus
El copilot de l'avió rus que va avortar l'aterratge diu que l'aparell d'Aerolíneas Argentinas va travessar la pista sense permís
En una entrevista al 'Siberian Times' Kirill Kuzmin diu que la torre de control del Prat va reaccionar amb "confusió i silenci"
http://www.ara.cat/societat/incident-ae ... 83148.html
En una entrevista al 'Siberian Times' Kirill Kuzmin diu que la torre de control del Prat va reaccionar amb "confusió i silenci"
http://www.ara.cat/societat/incident-ae ... 83148.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
La tripulació de l’avió rus culpa els controladors aeris de Barcelona
La tripulació del vol de la companyia russa UtAir que dissabte va protagonitzar un avortament d'aterratge a l'aeroport del Prat creu que els controladors barcelonins es van confondre. Els pilots asseguren que la torre de control va permetre que l'avió de Sky Team creués la pista per davant del seu Boeing 767 que aterrava i que posteriorment es van disculpar per l'error.
En una entrevista al diari Siberian Times, el copilot del Boeing 767 d’Utair, Kirill Kouzmine, assegura que la tripulació de l’avió va decidir avortar la maniobra d’aterratge davant el risc de col·lisió amb l’aparell de Sky Team. Kouzmine diu que des del seu aparell van escoltar clarament l’ordre del controlador de trànsit aeri que va permetre a l’avió de Sky Time creuar la pista després del seu aterratge: “Els argentins van repetir el comentari, el que significa que el van sentir i van acceptar”, ha dit.
La sorpresa de la tripulació va ser la de veure com l’aparell de Sky Team no s’aturava, just quan l’altitud de l’aparell d’Utair, amb 260 persones a bord, estava a menys d’un centenar de metres del terra. Kouzmine explica que la única opció era remuntar el vol, “una situació que hem fet moltes vegades a l’entrenament”, assegura. El copilot atribueix l’errada a que l’avió de Sky Team va desobeir les ordres i va ocupar la pista abans o bé que el controlador del trànsit aeri “es va confondre”, una versió que corrobora el mateix Kouzmine: “al final el controlador es va disculpar i va dir que l’incident havia estat un fracàs”.
Silenci del controlador en el moment clau
Nikolai Limarev és el capità del Boeing 767 de la companyia russa. Assegura que la bona visibilitat va ajudar a que l’incident no fos greu, ja que els va permetre veure l’ocupació de la pista. El tripulant confirma que el controlador aeri “es va quedar en silenci en el moment clau”. La companyia, amb seu a Sibèria, va elogiar el capità per la seva “professionalitat i excel·lència” a l’hora de fer la maniobra.
Aena ha obert una investigació pels fets ocorreguts dissabte a l’Aeroport de Barcelona-el Prat.La Comissió d’Investigació d’Accidents d’Aviació Civil en determinarà les causes i confirmarà si va haver-hi irregularitats. El sindicat de pilots de SEPLA considera, però, que aquestes “aproximacions frustrades” són habituals. En un primer moment, l’ens aeroportuari va minimitzar la importància de la incidència. El vídeo, enregistrat per un “spotter”, ja ha rebut aquest dimarts més d’11 milions de visites a YouTube.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... barcelona/
La tripulació del vol de la companyia russa UtAir que dissabte va protagonitzar un avortament d'aterratge a l'aeroport del Prat creu que els controladors barcelonins es van confondre. Els pilots asseguren que la torre de control va permetre que l'avió de Sky Team creués la pista per davant del seu Boeing 767 que aterrava i que posteriorment es van disculpar per l'error.
En una entrevista al diari Siberian Times, el copilot del Boeing 767 d’Utair, Kirill Kouzmine, assegura que la tripulació de l’avió va decidir avortar la maniobra d’aterratge davant el risc de col·lisió amb l’aparell de Sky Team. Kouzmine diu que des del seu aparell van escoltar clarament l’ordre del controlador de trànsit aeri que va permetre a l’avió de Sky Time creuar la pista després del seu aterratge: “Els argentins van repetir el comentari, el que significa que el van sentir i van acceptar”, ha dit.
La sorpresa de la tripulació va ser la de veure com l’aparell de Sky Team no s’aturava, just quan l’altitud de l’aparell d’Utair, amb 260 persones a bord, estava a menys d’un centenar de metres del terra. Kouzmine explica que la única opció era remuntar el vol, “una situació que hem fet moltes vegades a l’entrenament”, assegura. El copilot atribueix l’errada a que l’avió de Sky Team va desobeir les ordres i va ocupar la pista abans o bé que el controlador del trànsit aeri “es va confondre”, una versió que corrobora el mateix Kouzmine: “al final el controlador es va disculpar i va dir que l’incident havia estat un fracàs”.
Silenci del controlador en el moment clau
Nikolai Limarev és el capità del Boeing 767 de la companyia russa. Assegura que la bona visibilitat va ajudar a que l’incident no fos greu, ja que els va permetre veure l’ocupació de la pista. El tripulant confirma que el controlador aeri “es va quedar en silenci en el moment clau”. La companyia, amb seu a Sibèria, va elogiar el capità per la seva “professionalitat i excel·lència” a l’hora de fer la maniobra.
Aena ha obert una investigació pels fets ocorreguts dissabte a l’Aeroport de Barcelona-el Prat.La Comissió d’Investigació d’Accidents d’Aviació Civil en determinarà les causes i confirmarà si va haver-hi irregularitats. El sindicat de pilots de SEPLA considera, però, que aquestes “aproximacions frustrades” són habituals. En un primer moment, l’ens aeroportuari va minimitzar la importància de la incidència. El vídeo, enregistrat per un “spotter”, ja ha rebut aquest dimarts més d’11 milions de visites a YouTube.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... barcelona/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Diumenge passat dia 27 vaig acompanyar un familiar a la T1. Vorejant per l'autovia el recinte de l'aeroport (cap a les 10 del matí) em va sorprendre veure un A380 d'Emirates estacionat a la zona de càrrega (juntament amb altres aeronaus). Era ben estrany, ja que el vol de Dubai no arriba a Barcelona fins les 12 del matí i abandona l'aeroport cap a les 4 de la tarda, sense abandonar els fingers dins d'aquest període de temps. Per altra banda, en les pantalles de sortides hi figurava un vol a Dubai fora d'hores i sense informació. Després em vaig assabentar que el vol de dissabte dia 26 cap a Dubai no s'havia enlairat encara degut a una avaria, i que per això estava allà estacionat.
De totes maneres, el vol del dia 27 procedent de Dubai va arribar com normalment. Això voldria dir que, durant algunes hores, hi va haver dos A380 a El Prat, cosa que de moment, crec que és un fet insòlit.
De totes maneres, el vol del dia 27 procedent de Dubai va arribar com normalment. Això voldria dir que, durant algunes hores, hi va haver dos A380 a El Prat, cosa que de moment, crec que és un fet insòlit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Incendi en un motor d'un jumbo que anava del Prat a Rússia
Una passatgera grava un incendi en un avió que havia sortit del Prat
http://www.naciodigital.cat/noticia/744 ... ortit/prat
http://www.naciodigital.cat/noticia/744 ... ortit/prat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trànsit aeri col·lapsat a Londres, i Aena es fa el suec
El tancament temporal de l'espai aeri de Londres provoca retards al Prat
Tot i que Aena diu que no li consten afectacions, les diferents companyies informen de retards que oscil·len entre una i quatre hores
http://www.ara.cat/societat/tancament-t ... 73668.html
Tot i que Aena diu que no li consten afectacions, les diferents companyies informen de retards que oscil·len entre una i quatre hores
http://www.ara.cat/societat/tancament-t ... 73668.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
ÚLTIMA HORA
Un avió de Germanwings s'acaba d'estavellar-se als Alps francesos, concretament a Barcelonette, situada a la Provença d'Occitània. Podrien haver-hi espanyols, i no hi hauria cap supervivent. El vol procedia de l'Aeroport del Prat.
Un avió de Germanwings s'acaba d'estavellar-se als Alps francesos, concretament a Barcelonette, situada a la Provença d'Occitània. Podrien haver-hi espanyols, i no hi hauria cap supervivent. El vol procedia de l'Aeroport del Prat.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Quin desastre . Anem ben servits aquest any, d'accidents aeris . DEP .
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a