Javi M wrote:He vist gent que, tot seguint els que creuaven amb un mínim de condicions de seguretat, ho feia amb carros de la compra, amb cotxets de nen, avis amb bastó, bicicletes i cadires de rodes. Com a anècdota, fins i tot una vegada vaig veure algú creuant amb un monocicle!
Ara que ningú s'enfadi, però també hi ha una cosa que se'n diu... selecció natural. Que cadascú s'espavili com pugui. N'hi ha que els hi toca la rifa, i també n'hi ha que cada dia en compren números. I a cada família hi ha de tot. Una de les meves àvies creuava sempre el carrer en diagonal sense mirar i pensava: ja s'aturaran. Va morir de vella... En canvi, a un fill seu el va matar un cotxe als cinc anyets davant de ca seva, que sobretot passaven carros o burros solts, als anys 40, que no hi havia gaires cotxes... Això va com va. Però de totes maneres, és més probable que morin els imprudents, i et donen prou oportunitats a la vida des de petitet per deixar de ser imprudent. El que a mi em fa emprenyar és que per queixar-se amb raó, hom ha de tenir l'autoritat moral del qui creu en la civilització practicant-ho, i en aquests moments creure en la civilització és anar a contracorrent i, sobretot, fora de la via.
Salut!
Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro