Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Acabo de trobar al Twitter i Facebook uns comptes curiosos, on reivindiquen que a tota Catalunya hi hagi FGC. No us perdeu els fotomuntatges amb trens de FGC per tot arreu https://m.facebook.com/photo.php?fbid=281162538723132
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps...
Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.Renfe445 wrote:Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
Amb Renfe, segur que s'ha arribat a trigar més en trajectes més curts.wefer wrote:Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica.wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).Renfe445 wrote:Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica.wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).
Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Estic d'acord amb tu.
Quan era petit, jo recordo que a la línia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estació que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.
Quan era petit, jo recordo que a la línia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estació que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Aquest grup ho trobo molt xorra. Hi ha molta gent que diu si canviem d'empresa es canvia tot a millor... Doncs no té perquè passar. Vale, canviem la empresa però si la infraestructura és la mateixa sense cap millora, ens trobem amb el mateix problema que amb Renfe, ja que la titularitat de les infraestructures és ADIF. Va home, toquem de peus a terra a la realitat i deixem-nos de tonteries com aquest grup.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Abans d'opinar tant lliurement caldria saber a que és refereixen exactament quan diuen que tot el servei ferroviari ho dugui FGC.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.
Si es perquè dugui totalment la gestió ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les línies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.
Si es perquè dugui totalment la gestió ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les línies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Pero a ver, no os dáis cuenta que una propuesta así nace de alguien que ignora por completo lo que son la operación, la gestión de la infraestructura, las inversiones estatales o autonómicas, etc., etc.. Cuando dicen FGC piensan en la línea del Vallès, o como mucho en la del Baix Llobregat, y piensan que "un Ferrocata" es como un Metro que llega muy lejos, y que es fiable, puntual y razonablemente frecuente, y que la Renfe es un trasto del año de catapúm, poco fiable y poco frecuente.
Evidentemente ahí se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lógicamente el cambio de operador no tendría que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversión que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operación y mantenimiento. Claro que se da que las líneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aún si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversión en alta velocidad a la del tren de cercanías y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos económicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanías y regionales, mucho para no sé que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco serviría transplantar al 1:1 el tipo de operación de las líneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestión e inversión. Algunos, como el buen mantenimiento de la línea y los trenes, los de soterramientos NO.
Esto sólamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanías les dé un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).
Evidentemente ahí se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lógicamente el cambio de operador no tendría que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversión que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operación y mantenimiento. Claro que se da que las líneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aún si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversión en alta velocidad a la del tren de cercanías y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos económicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanías y regionales, mucho para no sé que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco serviría transplantar al 1:1 el tipo de operación de las líneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestión e inversión. Algunos, como el buen mantenimiento de la línea y los trenes, los de soterramientos NO.
Esto sólamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanías les dé un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Democràcia vs. ignorància
També en relació amb aquest fil, cal aplicar el que dic aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.
A l'any 2003, a la línia R2 hi havien dos serveis CIVIS directes de Sitges a Sants, i que va passar amb els CIVIS que se'ls van carregar fa poc i els van substituïr per serveis ordinaris i ha sigut en època de la Generalitat precisament. Penso que reconvertir alguns SVC en dies laborables en trens CIVIS anirien molt bé a la gent del Baix Penedès i Garraf per arribar d'hora a Barcelona.oriolp13 wrote:D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).Renfe445 wrote:Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica.wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).
Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Posats a demanar la lluna...
Tornant al tema estricte del fil, la reivindicació d'aquest grup té el mateix valor que si en creés un anomenat "Volem que ens regalin cada dia un feix de bitllets de 500 euros".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Han penjat un mapa amb línies en el cas hipotètic que FGC es fes càrrec dels ferrocarrils a tot Catalunya. He de dir, que veig coses tant inviables, com una línia Figueres - Vielha. Trobant a faltar una línia a Berga i l'Eix Transversal Ferroviari.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet. Lleida-Vielha també podria ser viable sobre tot a l'hivern tot i que jo la faria via Sort, tal i com ho planificava la Generalitat.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Falt l'eix diagonal, Lleida-Igualada-Manresa-Girona.
En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".
En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Des d'Olot no té lògica anar cap a Figueres, sinó cap a Banyoles i Girona. Serveixes a molta més població i té molta més demanda. Només un Girona-Banyoles ja seria extremadament interessant.Renfe451 wrote:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet.
A més, permet continuar cap a BCN o la costa amb el potencial de turisme que representa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Las propuestas de este grupo son originales pero a la vez poco realistas, si es original una línea Mataró - Riba Roja pero sin pasar por Barcelona no la veo rentable.trensmat wrote: En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas.
Pero igualmente hay propuestas muy interesantes les felicito.