Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Adolescent barceloní wrote:Hem entregat el dossier de propostes de TMB. Demà pujarem el PDF al Magazín i us posarem per aquí l'enllaç.

Aquí al Fòrum hi ha moltíssimes propostes; vam agafar les més recents.
Aquí teniu el dossier: http://magazin.amicsbuscat.tk/20140704/ ... xa-de-bus/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by metring »

En un moment com aquest, en que costa més fer activitats
relacionades amb el Fòrum, quan tenim serioses dificultats per fer seguiment de les reunions del Consell Asessor de TMB sobre patrimoni perquè les obligacions ens impedeixen assistir, s'agraeix molt un gest com el que heu tingut amb nosaltres, afegint propostes publicades aquí,sense que us ho haguem tingut que demanar. Aquest és l'autèntic
significat de la sinèrgia.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Propostes

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:En un moment com aquest, en que costa més fer activitats
relacionades amb el Fòrum, quan tenim serioses dificultats per fer seguiment de les reunions del Consell Asessor de TMB sobre patrimoni perquè les obligacions ens impedeixen assistir, s'agraeix molt un gest com el que heu tingut amb nosaltres, afegint propostes publicades aquí,sense que us ho haguem tingut que demanar. Aquest és l'autèntic
significat de la sinèrgia.
Ho hem fet i ho tornarem a fer sempre que hi hagi actes així; la majoria de propostes publicades aquí són bones, cosa que demostra que el Fòrum té gent que en sap de la matèria. I, gràcies també a vosaltres ja que mantingueu el Fòrum viu i actiu tot i el treball i temps que suposa.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Voyager
N4
N4
Posts: 69
Joined: Tuesday 15/12/2009 18:37

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Voyager »

Fantástico trabajo el reportaje y dossier :plas :plas

Sobre la modificación de la H16 pensaba que se realizaba por las quejas de los vecinos de Poble Nou Mar, si os fijáis el recorrido es el de la antigua 41.

Sobre las propuestas del dossier, ayuntamiento-TMB te contestaran???

saludos ;)
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Voyager wrote:Fantástico trabajo el reportaje y dossier :plas :plas
¡Muchas gracias!
Voyager wrote:Sobre las propuestas del dossier, ayuntamiento-TMB te contestaran???
No lo sé; espero que sí, tanto en persona como por correo les pedí que nos contestaran...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by m.h.t. »

Ja tenim els recorreguts detallats i les tires definitives de les 3+1 línies noves de la NXB :!:

Tota la informació a www.novaxarxabus.bcn.cat i www.tmb.cat/ca/nova-xarxa-de-bus ;)

:flecha Enllaç tires informatives de les línies H14, H16, V15 i V27. :ok
:flecha Enllaç plànols detallats de les línies H14, H16, V15 i V27. :ok

Com veiem, finalment l'H14 manté el recorregut de la 141 entre Josep Pla i Bac de Roda en sentit Paral·lel per Diagonal/Pujades. Aquest manteniment deu haver estat a canvi del creuament de recorreguts entre H14 i H16.

També podem veure com les línies H16 i V27 respecten, també, el seu recorregut per l'Av. Icària, doncs semblava al plànol simple, i aquí s'ha comentat, que circulaven desviades per Dr. Aiguader.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

m.h.t. wrote::flecha Enllaç tires informatives de les línies H14, H16, V15 i V27. :ok
:flecha Enllaç plànols detallats de les línies H14, H16, V15 i V27. :ok
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140709/ ... xarxa-tmb/

Al primer document PDF enllaçat (aquest), a les últimes pàgines es parla de les línies. Si feu zoom podreu veure millor els plànols que menciona en m.h.t.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

Línies modificades:
  • 36 - Pg. Marítim / Can Dragó - adequa el recorregut per cobrir la zona del Poblenou per on deixa de transitar la 71: deixa Taulat, Llacuna i Roc Boronat, i passa a circular pels carrers Pujades i Pamplona (sentit mar) i Àlaba i Llull (sentit muntanya).
  • 41 - Pl. Fr. Macià / Poblenou - adequa el recorregut per reduir el solapament amb el nou recorregut de la línia H16. Manté el trajecte entre la plaça Francesc Macià i la plaça Catalunya i tindrà la parada terminal a la ronda de Sant Pere. La part del recorregut que se suprimeix, des de Catalunya al Cementiri de l’Est, es pot fer enllaçant amb la H16 a Universitat o Catalunya.
Altres canvis menors serviran per ajustar la situació de les terminals en entorns com ara la plaça de Catalunya, el passeig Marítim, la plaça de Virrei Amat i la plaça d’Espanya.

Línies que desapareixen:
  • 9 - Pl. Catalunya / Pg. Z. Franca
  • 16 - Urquinaona / Pg. M. Girona
  • 17 - Barceloneta / Av. Jordà
  • 71 - Pg. Marítim / Canyelles
  • 141 - Av. Mistral / Barri del Besòs
  • 143 - La Pau / Sant Adrià
D.E.P.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enganyifa

Post by Guigui »

Un altre despropòsit de la Noxarbus: l'intercanvi V7-H10 en sentit Pl. Espanya / Olímpic de Badalona s'anuncia, tant a la parada amb macroenganxina com als termòmetres, a l'Estació de Sants, amb un trajecte de transbord de 214 metres i 3 semàfors. I a la parada Numància-Berlín, on coincideixen ambdues línies, res de res, a no ser la "simple" coincidència de les dues enganxines juntes a la graella.

Qui ha "dissenyat" aquest sistema és un impostor que no ha agafat el bus en sa vida!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

20minutos wrote:La nueva línea exprés V15 no satisface a los vecinos.
El nuevo plan de red de autobuses que entrará en vigor el próximo 15 de septiembre se define en la página web de TMB como «un paso adelante para la movilidad de los ciudadanos», aunque los residentes del barrio de la Teixonera de Horta-Guinardó no tienen tan claro que sea así. La Asociación de Vecinos denuncia que con los cambios perderán tres paradas de la línea 17, que pasará a ser la V15, unos puntos esenciales para los residentes que usan el bus para evitar las empinadas cuestas que hay que recorrer hasta llegar al Hospital de la Vall d’Hebron. La entidad ha recogido ya más de 2.500 firmas en contra de esta modificación, que afectará a una zona en la que casi una de cada cuatro personas es mayor de 65 años.

«Es un bucle de un kilómetro, algo que no encaja con la nueva red de transporte», explican desde TMB. Pero esta circunstancia, según señala María José Colomo, secretaria de la Asociación de Vecinos de la Teixonera, perjudica a «ancianos, enfermos con esclerosis múltiple e invidentes», que utilizan el bus para acceder a unas «visitas médicas frecuentes» en el hospital. En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
PATRICK URBANO
Resumint: la gent gran del barri diu que amb la NxB no podran anar a l'Hospital, i TMB contesta que la prioritat no són ells sinó que la línia sigui recta al plànol.

Ole TMB amb les respostes, us esteu lluint últimament :nono
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe445 »

wefer wrote:
20minutos wrote:La nueva línea exprés V15 no satisface a los vecinos.
El nuevo plan de red de autobuses que entrará en vigor el próximo 15 de septiembre se define en la página web de TMB como «un paso adelante para la movilidad de los ciudadanos», aunque los residentes del barrio de la Teixonera de Horta-Guinardó no tienen tan claro que sea así. La Asociación de Vecinos denuncia que con los cambios perderán tres paradas de la línea 17, que pasará a ser la V15, unos puntos esenciales para los residentes que usan el bus para evitar las empinadas cuestas que hay que recorrer hasta llegar al Hospital de la Vall d’Hebron. La entidad ha recogido ya más de 2.500 firmas en contra de esta modificación, que afectará a una zona en la que casi una de cada cuatro personas es mayor de 65 años.

«Es un bucle de un kilómetro, algo que no encaja con la nueva red de transporte», explican desde TMB. Pero esta circunstancia, según señala María José Colomo, secretaria de la Asociación de Vecinos de la Teixonera, perjudica a «ancianos, enfermos con esclerosis múltiple e invidentes», que utilizan el bus para acceder a unas «visitas médicas frecuentes» en el hospital. En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
PATRICK URBANO
Resumint: la gent gran del barri diu que amb la NxB no podran anar a l'Hospital, i TMB contesta que la prioritat no són ells sinó que la línia sigui recta al plànol.

Ole TMB amb les respostes, us esteu lluint últimament :nono
Vaja, quins criteris de separació entre parades tan patètics.
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by foronda 141 »

En TMB reconocen el problema y aseguran que ya están trabajando en una solución, aunque no va a ser fácil, porque las nuevas líneas tienden a la mayor verticalidad u horizontalidad posibles
Tan horitzontals posibles com las noves H14 i H 16, i tan vertical posible com la V17.
Pallasos ¡¡¡¡¡¡¡.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by metring »

Però si aquí deien que l'anàven a canviar... http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... all-hebron
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Lesseps-Pl. Comín, què tal amb la Noxarbus?

Post by Guigui »

Amb el tema del V15 i el V17, hi ha una cosa que no em quadra: si, com és de suposar, acabarà desapareixent el 22, com pensen fer l'enllaç, gens menyspreable, entre Lesseps i el Pg. de Sant Gervasi? Havia vist en algun lloc quelcom d'un V19, que pujaria pel Pg. de Sant Joan, Pi i Margall, Carretera del Carmel, Pg. del Coll i República Argentina fins a Pl. Comín; ara bé, per una banda, ja fa temps d'això, i es perdria la continuïtat del trajecte seguit per tot República Argentina. A més, és de suposar que el 22 acabarà desapareixent quan entri en funcionament l'H4 (si fa no fa, 73 + 75 actuals).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Lesseps-Pl. Comín, què tal amb la Noxarbus?

Post by alf_ »

Guigui wrote:Amb el tema del V15 i el V17, hi ha una cosa que no em quadra: si, com és de suposar, acabarà desapareixent el 22, com pensen fer l'enllaç, gens menyspreable, entre Lesseps i el Pg. de Sant Gervasi? Havia vist en algun lloc quelcom d'un V19, que pujaria pel Pg. de Sant Joan, Pi i Margall, Carretera del Carmel, Pg. del Coll i República Argentina fins a Pl. Comín; ara bé, per una banda, ja fa temps d'això, i es perdria la continuïtat del trajecte seguit per tot República Argentina. A més, és de suposar que el 22 acabarà desapareixent quan entri en funcionament l'H4 (si fa no fa, 73 + 75 actuals).
Jejejeje has dado en el clavo. Lo más inteligente que se podría hacer, y haber hecho hace muuuuchos años, es recortar el 22 a Lesseps. Pero igual que lo que dice Wefer, lo importante para TMB es que la línea sea recta en el plano, y no que haga una L para bajar a Lesseps. La gente con problemas de movilidad tendrán que ir hasta Vall d'Hebron para trasbordar a la L3, porque en una hipotética 73+75 tanto Vallcarca como Penitents serán enlaces bastante largos. Podrían llevar a Lesseps al que sustituirá al 58, en lugar de morir en Pl. Kennedy que se siga hacia Lesseps en línea con el antiguo 23. Aunque ya sería el colmo de la ironía no tener al ex-22 bajar a Lesseps porque forma una L, y tener al ex-58 haciendo una U...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

La lògica TMB cada cop l'entenc menys.
En algunes línies NxB sembla que sigui un sacrilegi desviar-se 100 metres perquè es trenca la línia més recta. En canvi, l'H6 quan arriba a Cartagena se'n va a fer una excursió (amb un canvi de sentit inclòs a Ronda del Mig) per Mare de Déu de Montserrat o el carrer d'Anna Maria Martínez (no és conya), un carreró d'un sol carril on amb prou feines hi cap l'autobús. Com a visita turística per les vistes de Barcelona està molt bé, però la volta i els semàfors que s'ha d'empassar són considerables.

La lògica NxB diu que hauria de continuar recta per la Ronda del Mig, la qual cosa a més permetria que l'H6 parés a l'Hospital de Sant Pau. Perquè, per més conya, la parada Ronda del Mig / Cartagena l'anuncien com "Recinte hospitalari Sant Pau", quan l'entrada del mateix està a gairebé 400 metres d'allà. Sort que el metro t'hi deixa davant.
A sobre, en el tram anterior, s'ha eliminat el pas per Camèlies (respecte a l'antic 74) i ara passa pel túnel de la Ronda del mig, quan era molt més recta que la desviació que fa ara.

No sé, tot plegat trobo que ja no té gaire sentit.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf_ »

Pero si tu eres el que más ha insistido en ello: La lógica de TMB es de recortar. Es evidente que no tienen ningún interés en que la red de buses realmente sea más eficiente y haga "más con menos", porque para eso hacen falta carriles bus y prioridad semafórica, y eso molesta a los coches, quita. La NoXarBus todo lo que hace es reordenar el servicio para que con el mínimo de recursos sobre el papel esté todo el territorio cubierto y con una frecuencia razonable, aunque en la práctica haya que hacer un trasbordo que antes no hacía falta, y caminar más lejos para llegar a la parada.

Se podría haber hecho una NoXarBus que realmente hiciera más con menos, no es difícil ante el panorama de ineficiencia que tiene o tenía la red de bus de TMB, por eso inicialmente me pareció algo bueno que se quisiera redefinir la red desde cero, pero al parecer en este país nadie mueve un dedo por el transporte público si no es para recortar o para hacer obras inútiles.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by albert28 »

wefer wrote:La lògica TMB cada cop l'entenc menys.
En algunes línies NxB sembla que sigui un sacrilegi desviar-se 100 metres perquè es trenca la línia més recta. En canvi, l'H6 quan arriba a Cartagena se'n va a fer una excursió (amb un canvi de sentit inclòs a Ronda del Mig) per Mare de Déu de Montserrat o el carrer d'Anna Maria Martínez (no és conya), un carreró d'un sol carril on amb prou feines hi cap l'autobús. Com a visita turística per les vistes de Barcelona està molt bé, però la volta i els semàfors que s'ha d'empassar són considerables.

La lògica NxB diu que hauria de continuar recta per la Ronda del Mig, la qual cosa a més permetria que l'H6 parés a l'Hospital de Sant Pau. Perquè, per més conya, la parada Ronda del Mig / Cartagena l'anuncien com "Recinte hospitalari Sant Pau", quan l'entrada del mateix està a gairebé 400 metres d'allà. Sort que el metro t'hi deixa davant.
A sobre, en el tram anterior, s'ha eliminat el pas per Camèlies (respecte a l'antic 74) i ara passa pel túnel de la Ronda del mig, quan era molt més recta que la desviació que fa ara.

No sé, tot plegat trobo que ja no té gaire sentit.
Dono rao en quant lo de la H6, aquella volta absurda, que al recinte hospitalari va a 5km/h o menys ja que te davant el bicing i despres aquell carrero que el conductor ha d'anar al mig del creuament per encarar be el carrer, un cotxe mal aparcat i es monta un cristo
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by sag470 »

El tema de la H6 per Verge de Montserrat, com passarà amb la H14-H16, són retocs d'última hora deguts a peticions veïnals, per la cosa es desvirtua les directrius de TMB, i a vegades són un nyap. La idea original de la H6 era per Rda.Guinardó i tornada pel mateix en carril bus.

Crec que s'hauria de millorar el concepte de linealitat (que és força ambiciós) i fer realment punts intercanviadors (cosa que alguns són bastants matusers).
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”