90 anys del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

El LLOP wrote:potser es que es un tema amb perspectiva de futur: es comença per les quatre primeres estacions i mes tard es pot estendre per totes les estacions de la xarxa, a un preu quasi irrisori (tenint en compte totes les queixes per malbaratament que hi ha), amb un manteniment mes que mínim. A mes, tenint en compte que en aquest país de 7 milions d'habitants i han mes mòbils que gent (sense comptar tablets) crec que poca gent es quedarà fora. Sempre hi haurà algú, que s'ha de fer.
Cert, però penso que és com el tema dels diferents canals d'informació, cal tenir d'actuals però que no falti la megafonia tradicional, vaja, que tot és compatible, isi a FGC van trobar patrocinadors per a posar imatges a les estacions, per què no ells?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by wefer »

El problema dels QR no és només que quedi restringit a "smartphones" (que ja és) sinó que és un sistema que ni tan sols els que tenim "smartphones" utilitzem per a res.

Trobo que hi ha millors maneres, com per exemple aprofitar més el Canal Metro o fins i tot arribar a algun tipus d'acord amb JCDecaux per insertar alguna fotografia en els MUPIs interactius.
Fins i tot, en comptes d'imprimir un QR es podria imprimir 1 foto representativa i posar la web a sota i un QR, tot pel mateix preu.

Però vaja, prefereixo que com a premi de consolació es faci això del QR abans que no fer res tenint en compte el baix interès que hi ha a can TMB (i altres companyies d'aquest país) per aquests temes històrics.

Em quedo amb aquest anàlisi d'un expert en tecnologia:
Enrique Dans - La muerte del código QR wrote: En cierto sentido, el código QR se convirtió en una forma de que las marcas “se vistiesen de modernas”, “pon un código QR en tu folleto, en la caja de tu producto, en tu anuncio o en cualquier sitio“, pero con un índice de uso prácticamente nulo.
http://www.enriquedans.com/2012/09/la-m ... go-qr.html
Resumint: no serveix per a res, però a que mola fer-nos els moderns i aparentar? :)
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by Adolescent barceloní »

Jo tinc codis QR fins i tot al carregador del mòbil! I a sobre, el mòbil no el llegeix!

Ara bé, cal dir que és una bona ideia. Si la treballen i, junt al codi QR hi posen alguna cosa que permeti accedir al contingut a aquells que no tinguin Smartphone, de conya!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Impacte immediat: el QR no serveix

Post by Guigui »

Siguem sincers: realment us penseu que un codi QR animarà el comú dels usuaris del metro, totalment insensible a temes històrics, a enfocar-lo i mirar-se fotos antigues al mòbil? Si es vol presència, cal un impacte visual immediat. I aquest no s'aconsegueix sinó amb grans pancartes o parets d'andanes senceres cobertes de grans fotos històriques. Que, dit de passada, no li quedaria gens malament a no poques estacions totalment impersonals del metro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: 90 anys del metro

Post by El LLOP »

a veure que jo ho entengui; aquí sempre estem criticant el malbaratament de les institucions, la ineficiència de les seves decisions i lo poc que escolten a la gent i per una vegada que en una proposta no es dona cap d'aquestes premisses, també critiquem? A mi em sembla que això ja es criticar per criticar.

aniré una per una: "reduït a smartphones" com ja he dit abans, tenint en compte que estem en un país on hi ha mes mòbils que persones,i d'aquests la gran majoria son smartphones, no em sembla gaire reduir. (ara que no em surti ningú dient que ell no en té o que no els fa servir. Jo tampoc faig servir les cases de cites i no per això deixen de negocis fantàstics).Accesible= si

"aprofitar canal metro o conveni amb JCDecaux": això, com també he posat a dalt, es un projecte de futur, anar ampliant les estacions amb codis QR fins arribar a totes i que es quedin per un període llarg de temps. Algú posaria imatges a canal metro durant 10 anys? Un conveni amb JCDecaux per 10 anys no te'l farà gratis, ells venen el temps dels seus anuncis. Total pasta (que no n'hi ha)

"Fins i tot, en comptes d'imprimir un QR es podria imprimir 1 foto representativa i posar la web a sota i un QR, tot pel mateix preu.": Aquesta no l'entenc; posar un codi QR no, però imprimir una foto (amb el cost que això té perquè no es només la foto, es el marc, el suport...) i després a sota un ¿¿¿¿codi QR????

Vaja, que com diu la meva idolatrada Stella Reynolds (Paca Pacheco) " que ataqueeee máassss gratuiiitooo"

:x
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

I no serà que tu no pots ser objectiu?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: 90 anys del metro

Post by El LLOP »

Tens raó. Jo puc no ser objectiu en la mateixa proporció del qui critica pel sol fet de criticar, encara que això signifiqui anar contra les raons que sempre ha defensat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

No hi ha res a fer. Abans participaves com tothom, ara ja no és el mateix.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: 90 anys del metro

Post by El LLOP »

i això que hi te a veure amb el tema que ens ocupa?
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by gatvell »

Jo tinc lector de codis QR i no me'n recordo mai.
La idea no em sembla dolenta, però que la recolzin amb un mitjà tradicional.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by Renfe445 »

I no seria millor restaurar les estacions perquè així la gent pugui veure en directe com eren abans?


Ah, que no es pot fer perquè els "fa mandra".
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

Renfe445 wrote:I no seria millor restaurar les estacions perquè així la gent pugui veure en directe com eren abans?


Ah, que no es pot fer perquè els "fa mandra".
Home, això ja és més difícil i car, però reinstal·lar els accessos antics de Passeig de Gràcia si que ho podien haver fet, aprofitant l'esdeveniment, hauria sigut ideal.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

Us recordo que si voleu ampliar la discussió sobre si són idonis els codis QR, hi ha el fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ilit=codis
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by wefer »

El LLOP wrote:com ja he dit abans, tenint en compte que estem en un país on hi ha mes mòbils que persones,i d'aquests la gran majoria son smartphones, no em sembla gaire reduir. (ara que no em surti ningú dient que ell no en té o que no els fa servir. Jo tampoc faig servir les cases de cites i no per això deixen de negocis fantàstics).Accesible= si
Com ja he dit (i no ho dic només jo, sinó qualsevol expert en tecnologia, pràcticament ningú fa servir els QR.
una pregunta... saps què és un QR? Els que aplicaran aquesta mesura saben què és un QR?
Anem a pams, i perdoneu el totxo per avançat: tecnològicament un QR és una cosa absolutament prescindible en el seu ús actual, ja que s'està utilitzant de manera absurda en el camp de la publicitat, normalment per gent que no té ni idea de tecnologia però volen anar "d'empresa moderna" moderna.

Un QR té una capacitat de 4.296 caràcters. Sembla molt, però si tenim que dins d'aquests s'hi han d'incloure les marques de format (negretes, salts de pàgina, quadres, etc) és una absoluta misèria. Per fer-vos una idea, la pàgina inicial de transport.cat té 34.000 caràcters sense comptar les imatges, és a dir, necessitaríem 8 codis QR enllaçats només per poder transmetre el text!!! I les imatges, ni pensaments.
Per això NINGÚ fa servir els QR per contenir informació, sinó que l'únic que es fa és codificar-hi una adreça web. Quan el smartphone llegeix el QR, si el mòbil té accés a internet, accedeix a la pàgina que s'hi ha codificat. Òbviament si no hi ha internet, no surt res.
Una vegada explicat això (que molts suposo que ja sabíeu) és evident que posar un QR és exactament el mateix que posar al navegador, per exemple, tmb.cat/est/rocafort. Fixa't tu quina gran cosa... amb la diferència que normalment trigues més en trobar el programa QR, recordar com funciona, enfocar la càmera que et reconegui el QR, etc, a més mentre tothom et mira pensant què coi fa aquell tio fent coses estranyes amb el mòbil, que no pas introduint l'adreça al mòbil o accedint directament a la web.
Ja no dic de posar-ho directament a dins de l'App de TMB, perquè ja començarem amb el tema que costa diners, que si pitos que si flautes, la qual cosa sí em sembla el típic argument de "criticar per criticar" ja que hi ha gent disposada a fer aquestes coses de manera gratuïta i amb els coneixements necessaris. Clar que aleshores no s'ha de fer un concurs per atorgar-li a alguna empresa i que algú en tregui un sucós benefici (ai perdó, no ho volia dir)

Resumint: poseu l'adreça de la web, que sigui una adreça curta, i deixeu-vos d'històries.
El LLOP wrote:"aprofitar canal metro o conveni amb JCDecaux": això, com també he posat a dalt, es un projecte de futur, anar ampliant les estacions amb codis QR fins arribar a totes i que es quedin per un període llarg de temps. Algú posaria imatges a canal metro durant 10 anys?
El tema de JCDecaux d'acord, però... el Canal Metro? Si està totalment desaprofitat i igual que es fa un altre contingut, es podria fer un contingut que anés explicant les estacions. Però vaja, això sortiria una mica del tema perquè seria quelcom més genèric, ja que pel que tinc entès tal com està muntat no es pot personalitzar per estacions. Potser en el futur quan s'implantin sistemes més avançats.
El LLOP wrote:"Fins i tot, en comptes d'imprimir un QR es podria imprimir 1 foto representativa i posar la web a sota i un QR, tot pel mateix preu.": Aquesta no l'entenc; posar un codi QR no, però imprimir una foto (amb el cost que això té perquè no es només la foto, es el marc, el suport...) i després a sota un ¿¿¿¿codi QR????
No costa tant d'entendre. En comptes de malgastar una làmina gran en imprimir un QR, imprimeixes una foto en la làmina. Tothom la veu i al moment, sense mòbils i sense molèsties. I en una cantonada poses l'adreça web i, si fa il·lusió, el codi QR (per mi totalment prescindible). Així t'assegures que tothom ho veu i a més piques la curiositat de la gent perquè entri al web. Si només hi apareix un codi QR, difícilment ningú s'hi interessarà.
Com ja he dit, es tracta de saber què volem: fer-nos els modernets, o fer una cosa útil?
El LLOP wrote:Vaja, que com diu la meva idolatrada Stella Reynolds (Paca Pacheco) " que ataqueeee máassss gratuiiitooo"
Gratuït absolutament. No he cobrat un sol euro per escriure'l !!! :)
Més constructiu no puc ser. He explicat amb fonts diverses el per què no sembla gaire bona idea el tema del QR, per tot seguit donar multitud d'alternatives, les quals se m'han criticat sense gaires arguments. Però resulta que el que critica gratuïtament sóc jo. El que s'ha de llegir!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by wefer »

Apa, perquè aneu practicant :D
qrcode.jpg
qrcode.jpg (16.25 KiB) Viewed 8746 times
Per cert, se m'acudeix que algú pot arribar a posar un QR a sobre del QR que posi TMB. Els resultats poden ser imprevisibles!!! :riure
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: 90 anys del metro

Post by WMD626 »

Francament, jo només faria una pregunta a les ments pensants de TMB, i és per què no es deixen d'invents del TBO i fan una celebració normal , vull dir com les que es fan a totes les capitals europees? (també a FGC, encara que també ha conegut temps millors). Per "celebració normal" entenc una que es centri en el Metro com a tal, en la seva història, en el que ha representat per a la ciutat: restauració d'elements antics, exposició de fotografies i documents, etc. Restaurar les boques del Passeig de Gràcia hagués estat una bona idea (i ja no parlem de recuperar el "linternón" de la composició històrica del 300, o de fer alguna exposició, ni que fos amb el 100 i el 400). I no en parlem del "llibre commemoratiu" amb el que ens han amenaçat: encara em couen els 44 € que em vaig gastar l'any passat en aquella cosa perpetrada per FGC, que era qualsevol cosa excepte una història del Tren de Sarrià. Aquesta vegada, abans de comprar res m'ho miraré ben bé. No m'enredaran!!!.

Si la cosa és que no hi ha diners, jo ho deixaria córrer i a fer guardiola deu anys fins al 2024, que serà el centenari (i amb una mica de sort, fins i tot haurà passat la crisi).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 90 anys del metro

Post by metring »

WMD626 wrote:Francament, jo només faria una pregunta a les ments pensants de TMB, i és per què no es deixen d'invents del TBO i fan una celebració normal , vull dir com les que es fan a totes les capitals europees? (també a FGC, encara que també ha conegut temps millors). Per "celebració normal" entenc una que es centri en el Metro com a tal, en la seva història, en el que ha representat per a la ciutat: restauració d'elements antics, exposició de fotografies i documents, etc. Restaurar les boques del Passeig de Gràcia hagués estat una bona idea (i ja no parlem de recuperar el "linternón" de la composició històrica del 300, o de fer alguna exposició, ni que fos amb el 100 i el 400). I no en parlem del "llibre commemoratiu" amb el que ens han amenaçat: encara em couen els 44 € que em vaig gastar l'any passat en aquella cosa perpetrada per FGC, que era qualsevol cosa excepte una història del Tren de Sarrià. Aquesta vegada, abans de comprar res m'ho miraré ben bé. No m'enredaran!!!.

Si la cosa és que no hi ha diners, jo ho deixaria córrer i a fer guardiola deu anys fins al 2024, que serà el centenari (i amb una mica de sort, fins i tot haurà passat la crisi).
:plas :plas :plas

Un bon llibre hauria estat la tercera part de la biblia salmeroniana, amb la reedició dels dos primers llibres actualitzats, i no un de recull de fotos!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by wefer »

WMD626 wrote:Per "celebració normal" entenc una que es centri en el Metro com a tal, en la seva història, en el que ha representat per a la ciutat: restauració d'elements antics, exposició de fotografies i documents, etc. Restaurar les boques del Passeig de Gràcia hagués estat una bona idea (i ja no parlem de recuperar el "linternón" de la composició històrica del 300, o de fer alguna exposició, ni que fos amb el 100 i el 400)
Hi ha un 1000 morint-se de fàstic a les instal·lacions de TMB. El mínim hagués estat posar-lo en marxa, i el normal haver-lo restaurat a estat d'origen.
Diuen que no hi ha diners, però per gastar-se 27 milions d'euros anuals en directius la majoria dels quals estan força per sobre dels 100.000 euros/any simplement per formar part del Consell de direcció, sí que hi ha diners. Només que en fessin fora un parell ja hi hauria diners per fer una celebració "por todo lo alto".
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: 90 anys del metro

Post by Fran-Ikarus »

WMD626 wrote:Francament, jo només faria una pregunta a les ments pensants de TMB, i és per què no es deixen d'invents del TBO i fan una celebració normal , vull dir com les que es fan a totes les capitals europees?
"Y no hase falta desir nada más" :plas
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Impacte immediat: el QR no serveix

Post by Fran-Ikarus »

Estic molt d'acord amb l'exposició que ha fet en Wefer, però penso que la pregunta a l'aire d'en Guigui ho sintetiza molt bé:
Guigui wrote:Siguem sincers: realment us penseu que un codi QR animarà el comú dels usuaris del metro, totalment insensible a temes històrics, a enfocar-lo i mirar-se fotos antigues al mòbil? Si es vol presència, cal un impacte visual immediat. I aquest no s'aconsegueix sinó amb grans pancartes o parets d'andanes senceres cobertes de grans fotos històriques. Que, dit de passada, no li quedaria gens malament a no poques estacions totalment impersonals del metro.
Els codis QR poden ser útils en moltes situacions determinades (essencialment, per a ampliar informació), però l'experiència visual directa (plafons, quan no pugui ser directament transformar l'aspecte de l'objecte o indret) és incomparable. I ja ens estem prou estona (uns menys que d'altres, certament) mirant el mòbil...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”