Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Rotacions

Post by Miquel »

Renfe451 wrote:En aquest cas també poden anar rotant.
Normalment no hi ha rotacions, de fet, jo sóc usuari de L3 de tota la vida, i és el primer cop que veig una 3000 sense correlació (llevat de les accidentades). Aviam si dura, que això no es veia des de temps dels 1000 i 1100. :D
Ara cal saber on para l'altre composició, podria ser que el triple d'un i el doble de l'altre estan avariats i aquí el motiu del canvi, aviam si algú en sap res!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Serie111
N2
N2
Posts: 19
Joined: Friday 04/04/2014 21:09

Re: Rotacions

Post by Serie111 »

Miquel wrote:
Renfe451 wrote:En aquest cas també poden anar rotant.
Normalment no hi ha rotacions, de fet, jo sóc usuari de L3 de tota la vida, i és el primer cop que veig una 3000 sense correlació (llevat de les accidentades). Aviam si dura, que això no es veia des de temps dels 1000 i 1100. :D
Ara cal saber on para l'altre composició, podria ser que el triple d'un i el doble de l'altre estan avariats i aquí el motiu del canvi, aviam si algú en sap res!
Doncs sembla que no ha durat molt, avui al torn 314 la 3049-3050-3051-3313-3052...
En canvi, ahir encara hi havia la 3065-3066-3051-3313-3052 (torn 311).
Per tant, deuen haver fet els canvis aquesta nit de dimarts a dimecres.

Tinc una altra foto, encara pitjor que l'altra, però ja que no hi hagut més temps per fer-ne de millors, la posaré. Els números dels cotxes es veuen "més o menys", i a l'altra via hi ha una unitat 2000.
Attachments
3066-3051-.jpg
3066-3051-.jpg (33.73 KiB) Viewed 17211 times
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Ecomobisostrans »

¿Aquestes unitats de 2 vagons podrien anar a la L11? ¿I els 500 utilitzar-se junt amb un 3000 de 3 cotxes?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

...

Post by Renfe445 »

Ecomobisostrans wrote:¿Aquestes unitats de 2 vagons podrien anar a la L11? ¿I els 500 utilitzar-se junt amb un 3000 de 3 cotxes?
Em sembla que podrien haver certes incompatibilitats. Més o manys seria com acoblar una 446 i una 447, per posar un petit exemple. :nose
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: ...

Post by raulitinbcn »

Renfe445 wrote:
Ecomobisostrans wrote:¿Aquestes unitats de 2 vagons podrien anar a la L11? ¿I els 500 utilitzar-se junt amb un 3000 de 3 cotxes?
Em sembla que podrien haver certes incompatibilitats. Més o manys seria com acoblar una 446 i una 447, per posar un petit exemple. :nose
Pel que tinc entès:
2000, 3000 i 4000 entre ells SI és poden acoplar (els 4000 per l'ample de via no, però pels equips si)
2100 i 500 entre ells SI
Acoplar-se mente tinguin el mateix enganxall ... Una altre cosa és que puguin circular en comandament múltiple
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Fran-Ikarus »

Poden fer-ho (a nivell de "possibilitat tecnològica"), però és cert que a la L3 no havia estat habitual, fins ara, que es "desordenessin" les composicions de 3000, amb les notables excepcions de les que van quedar afectades pel seriós accident esmentat, i de l'època en què s'hi van estrenar les primeres unitats 2000, i anaven acoblades una M-R-M de 2000 amb una M-M de 3000. En aquell temps, però, no és que anessin desordenades, sinó que el "segment" M-R-M va romandre desacoblat i aturat, substituït pel M-R-M de les flamants 2000, sense ser acoblat a cap altre M-M de cap altre 3000.

I, quan es van acabar les "incursions" dels flamants 2000 a la L3 (i un, el 2021-2024, a la L5), els trens 3000 es van tornar a recomposar en l'ordre "bo".

A la L4 i L5, amb els 1100 i 1000 respectivament, va començar a ser habitual quan els trens ja tenien força anys. Possiblement, si fa no fa, els mateixos que ara tenen els 3000.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Al tanto per als més curiosos!

Aquesta tarda he vist altre cop composicions sense correlació, en aquest cas he pescat la següent: 3017-3018 + 3031-R3308-3032. He de suposar que l'altre doble i triple circulen també acoblats!
Quan me n'he adonat, el tren ja marxava i no he pogut fer la foto :cop :cop
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by trensmat »

Que queréis que os diga yo prefiero los asientos en cuadrado que en línea ahora vas mas apretado que unas sardinas.

Además me da la sensación que hay menos asientos en las unidades reformadas 3000.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

trensmat wrote:Además me da la sensación que hay menos asientos en las unidades reformadas 3000.
Hi ha menys seients ja que el tren està adaptat a PMR i bicicletes per una banda, i per l'altre, degut a l'estructura, es perden dos seients als extrems de cada cotxe. A diferència dels 2000, 2100, 5000, 6000 i 9000. Com que els 3000 i 4000 són en veritat 2 trens acoblats, disposa del doble places per PMR que la resta de trens de la xarxa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
nestor
N4
N4
Posts: 61
Joined: Tuesday 25/12/2007 23:56
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by nestor »

Fa dies que veig una unitat de la sèrie 2000 per la L3 (una de les que no està tunejada amb la enganxina vermella al davant) que té desperfectes i parts oxidades a la part inferior del davant. Un dia va aparèixer amb una mena de enganxines blanques cobrint les zones oxidades, però als pocs dies ja han tornat a aparèixer... Com no cuidin els trens poc a poc s'aniran danyant... a part, que no dona molt bona imatge.
Hasta siempre serie 1000
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by trensmat »

Miquel wrote:
trensmat wrote:Además me da la sensación que hay menos asientos en las unidades reformadas 3000.
Hi ha menys seients ja que el tren està adaptat a PMR i bicicletes per una banda, i per l'altre, degut a l'estructura, es perden dos seients als extrems de cada cotxe. A diferència dels 2000, 2100, 5000, 6000 i 9000. Com que els 3000 i 4000 són en veritat 2 trens acoblats, disposa del doble places per PMR que la resta de trens de la xarxa.
Per la meva humil opinió crec que els seients de les unitats 3000 i 4000 con massa estrets que les unitats 9000.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Renfe445 »

trensmat wrote:Per la meva humil opinió crec que els seients de les unitats 3000 i 4000 con massa estrets que les unitats 9000.
No ho creguis, és que és així. ;)
Serie111
N2
N2
Posts: 19
Joined: Friday 04/04/2014 21:09

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Serie111 »

Miquel wrote:Al tanto per als més curiosos!

Aquesta tarda he vist altre cop composicions sense correlació, en aquest cas he pescat la següent: 3017-3018 + 3031-R3308-3032. He de suposar que l'altre doble i triple circulen també acoblats!
Quan me n'he adonat, el tren ja marxava i no he pogut fer la foto :cop :cop
Efectivament, també circulen acoblats :D
Attachments
3030-3019.jpg
3030-3019.jpg (73.74 KiB) Viewed 16589 times
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Llums

Post by Adolescent barceloní »

El llum blau és l'ATP. Els altres dos, què són?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Llums

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:El llum blau és l'ATP. Els altres dos, què són?
La llum taronja indica que s'ha accionat un tirador de fre d'emergència al cotxe on s'il·lumina la llum.

La llum blanca indica que una o més portes s'han obert al cotxe on s'il·lumina la llum.

La llum blava, efectivament, té l'ATP aïllat (Mode especial).

Les llums taronges i blanques estan a tots els cotxes. En canvi, la blava està en els cotxes extrems (hauria de ser així, però com que les 3000 i 4000 van en composicions de 3 cotxes acoblats amb 2 més, doncs va a tots els Mc).
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: 2100 repintada

Post by Fran-Ikarus »

Miquel wrote:I a L3, també s'han arreglat un parell de 2000, que ara són una mica més blanques per fora i ben netes per dins (almenys fa uns dies), també hi ha un tercer 2000, al que li han posat una enganxina blanca al frontal per tapar l'òxid que tenia.
Ahir vaig veure la 2001-2004, i el podrit del frontal del cotxe 2004 és impressionant (potser sigui la que havies vist amb enganxina, i que ja li hagi caigut). Es veu en un estat exterior força decrèpit. Però és que més tard vaig agafar la 2009-2012, i en aquesta els podrits abunden més aviat als laterals (o si més no al que vaig veure jo)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Renfe445 »

Això és signe de negligència absoluta.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Darrerament a les 3000, per tapar la caqueta acomulada als laterals dels trens (restes de pintura, òxid, rastres grisos de procedència estranya, etc..) estan posant un vinil nou al damunt de l'altre. :roll:

A conseqüència hi ha algun cotxe que circula sense la numeració exterior, i als que els hi han reposat, els números són més grassonets, tampoc han posat la lletra R al cotxe remolc, fet que evidencia que les lletres indicant el tipus de cotxe ja estan en perill d'extinció :| (si es que no s'havia notat ja).

El tema dels 2000 segueix igual, pegot sobre pegot.... Això si, sóc jo o els 2100 es conserven millor?
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Fran-Ikarus »

Jo també els veig clarament en millor estat, els 2100... Val, són més recents que els 2100, però no sé si els 5 anys de diferència entre els 2000 i els primers 2100 es corresponen amb la diferència d'aspecte exterior.

Ves per on, potser circular per la L4 els senta bé :)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
victorromo99
N5
N5
Posts: 112
Joined: Saturday 21/12/2013 14:01

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by victorromo99 »

Hola, m'he donat compte que els trens de la sèrie 9000 al frenar i a l'accelerar fan un soroll diferent a com ho feien fa uns 4 anys, m'agradaria saber el motiu. Adjunto uns vídeos per que es vegi la diferència al frenar i a l'accelerar.
Vídeo de 2010: http://youtu.be/88-fSD8NTBY
Vídeo de fa uns mesos: http://youtu.be/Ym4XFHlxXik
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”