Futur de l'estació de França
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
He escrit un e-mail al Nou partit de PODEMOS per veure que pensen del Futur de l'Estació de França, aveure que contesten
Re: Futur de l'estació de França
Jo faria unes cotxeres del tram i a sota les vies del tren per poder ampliar-ho. I com que sobraran vies es pot fer com un parc lineal de l'EdF fins a les Glòries on hi ha dubtes de posar-hi una estació de RENFE.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Cotxeres del TRAM? I les que té ara?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Futur de l'estació de França
Les que estan ara, estan fora de Barcelona i BCN, no té cap.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Importa la xarxa, no el municipi
I què?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
I creus que una xarxa com el Trambesòs necessita més d'unes cotxeres?adria wrote:Les que estan ara, estan fora de Barcelona i BCN, no té cap.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Grup Facebook "Volem cotxeres del TRAM a tots els municipis de l'AMB" a la de 1...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Futur de l'estació de França
No sé com es diuen coses tant poc reflexionades. Fem unes noves cotxeres pel Tram que no fan cap mena de falta i de fet seria un cas excepcional (la gran majoria de les xarxes de tramvia no tenen lògicament les cotxeres al centre de la ciutat), fem a sota les vies del tren (soterrades suposo) i així podrem ampliar-ho (no entenc com soterrant podem ampliar, normalment passa el contrari lògicament), i com que sobraran vies (a l´estació falten vies i no en sobren) fem un parc lineal (dóna idees als senyors de l´Ajuntament...). En l´únic que estic d´acord és que a Glòries hi ha dubtes del que s´ha de fer..... i és una llàstima perquè hi ha moltes possibilitats que seran aviat impossibles amb la fantàstica obra que fa l´Ajuntament, sempre pensant en el transport públic....adria wrote:Jo faria unes cotxeres del tram i a sota les vies del tren per poder ampliar-ho. I com que sobraran vies es pot fer com un parc lineal de l'EdF fins a les Glòries on hi ha dubtes de posar-hi una estació de RENFE.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Futur de l'estació de França
Del blog "El freix d'en blog", publicat al facebook de la Soci.
http://saixir.wordpress.com/2014/08/06/ ... provocada/
http://saixir.wordpress.com/2014/08/06/ ... provocada/
Re: Futur de l'estació de França
El que estic dient es que quan hi facin l'unió dels trams faltarà una a BCN no?
Que el facin a l'estació de França i ja està
I el parc lineal tipo NY que allà s'ha fet un aprofitant unes vies, això si és en viaducte.
[quote="Toni"](no entenc com soterrant podem ampliar, normalment passa el contrari lògicament)
Si s'ampliés a l'exterior es edificis més com el Born i no seria molt bona idea.
Que el facin a l'estació de França i ja està
I el parc lineal tipo NY que allà s'ha fet un aprofitant unes vies, això si és en viaducte.
[quote="Toni"](no entenc com soterrant podem ampliar, normalment passa el contrari lògicament)
Si s'ampliés a l'exterior es edificis més com el Born i no seria molt bona idea.
Re: Futur de l'estació de França
Les cotxeres funcionen molt millor al final de la línia, per guardar els trens quan acaben el servei, tot a més de que evidentment els terrenys son molt més barats i normalment es disposa de més espai. No és bona idea col.locar cotxeres a l´Estació de França.adria wrote:El que estic dient es que quan hi facin l'unió dels trams faltarà una a BCN no?
Que el facin a l'estació de França i ja està
I el parc lineal tipo NY que allà s'ha fet un aprofitant unes vies, això si és en viaducte.Toni wrote:(no entenc com soterrant podem ampliar, normalment passa el contrari lògicament)
Si s'ampliés a l'exterior es edificis més com el Born i no seria molt bona idea.
Això del parc linea està molt bé, el problema és qui ho paga. L´Ajuntament no està pensant en cobrir les vies per fer un parc, el que vol es treure les vies i construir blocs de pisos per donar "vidilla" a tothom. Em sembla molt poc realista i de fet allà on ja està cobert, no hi ha parc.
Sobre això de soterrar, al Born fins el que sembla la part deprimda és més petita del perímetre de l´edfici amb el que efectivament la part soterada és més petita que la part en superficie, com quasi sempre. Si es vol fer una part soterrada més gran que l´edifici de l´Estació de França, toparem amb el fantàstic Ajuntament, que per un costat ja s´ha ocupat de construir un bloc de pisos de 20 plantes i per l´altre suposo que ho farà aviat. No hi ha espai, però si fos el cas no hi hauria ningú que pagués aquesta obra, no només perquè valdrà una milionada sino perquè no fa falta.
Re: Futur de l'estació de França
Les restes arqueològiques del baluard del Migdia seran accessibles a finals de 2015
El baluard del Migdia, les restes d'una escullera del segle XV, un tram de muralla del segle XIX i una contraescarpa es podran observar a finals de l'any que ve a peu de carrer. Al novembre començarà la fase final de la intervenció arqueològica, que s'allargarà fins al març de 2015, i després engegarà la urbanització del solar on es troben les restes.
Actualitzat el 07.10.2014 a les 15:12 Marc Garcia
L’Ajuntament ha presentat aquest dimarts el projecte d’urbanització dels antics terrenys de Rodalies Renfe, a tocar de l’Estació de França. En aquest espai es troben les restes arqueològiques del baluard del Migdia, que daten des del segle XVI fins al XIX i que són visibles en un solar comprès entre els carrers del Doctor Aiguader, el de la Marquesa i la plaça de Pau Vila. Aquest baluard és una de les fortificacions de la muralla de mar, construïda a principis del segle XVI per protegir la façana marítima. Les restes arqueològiques van sortir a la llum el 2006 mentre es feia l’obra d’un complex de pisos i més tard es va decidir replantejar el projecte urbanístic per preservar la troballa.
Es va decidir en un primer moment conservar les restes, que actualment es poden veure a través d’un vidre des de l’interior d’un aparcament, un “nyap”, segons Jaume Ciurana. El regidor de Cultura ha explicat que per revertir la situació es va decidir continuar amb l’excavació arqueològica i la posterior urbanització de l’espai, que servirà per “dibuixar un passeig arqueològic per interpretar el baluard”.
Una balconada per observar les restes
La regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs, ha manifestat durant la presentació del projecte la importància d’urbanitzar el solar perquè servirà per connectar el barri de la Ribera amb la Barceloneta. Les restes arqueològiques es revaloraran amb la transformació de la zona, que es convertirà en una nova plaça -encara sense nom-, que previsiblement estarà llesta el novembre de 2015. Es farà una baixada al Fossat (d’accés restringit a futures visites) i es posarà una barana de protecció que delimitarà tot el perímetre, que farà de balcó sobre el recinte arqueològic. El pressupost global de l’obra és de dos milions d’euros.
En les excavacions que s’hi van fer abans de construir els pisos s’hi va trobar, el 2008, un vaixell medieval en un bon estat de conservació. La peça es va retirar i es va traslladar a Girona, on es fan tasques de restauració que acabaran el mes que ve. L’Ajuntament té previst recuperar-lo per a la ciutat el 2016 tot i que encara no hi ha un lloc definit per exposar-lo.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
El baluard del Migdia, les restes d'una escullera del segle XV, un tram de muralla del segle XIX i una contraescarpa es podran observar a finals de l'any que ve a peu de carrer. Al novembre començarà la fase final de la intervenció arqueològica, que s'allargarà fins al març de 2015, i després engegarà la urbanització del solar on es troben les restes.
Actualitzat el 07.10.2014 a les 15:12 Marc Garcia
L’Ajuntament ha presentat aquest dimarts el projecte d’urbanització dels antics terrenys de Rodalies Renfe, a tocar de l’Estació de França. En aquest espai es troben les restes arqueològiques del baluard del Migdia, que daten des del segle XVI fins al XIX i que són visibles en un solar comprès entre els carrers del Doctor Aiguader, el de la Marquesa i la plaça de Pau Vila. Aquest baluard és una de les fortificacions de la muralla de mar, construïda a principis del segle XVI per protegir la façana marítima. Les restes arqueològiques van sortir a la llum el 2006 mentre es feia l’obra d’un complex de pisos i més tard es va decidir replantejar el projecte urbanístic per preservar la troballa.
Es va decidir en un primer moment conservar les restes, que actualment es poden veure a través d’un vidre des de l’interior d’un aparcament, un “nyap”, segons Jaume Ciurana. El regidor de Cultura ha explicat que per revertir la situació es va decidir continuar amb l’excavació arqueològica i la posterior urbanització de l’espai, que servirà per “dibuixar un passeig arqueològic per interpretar el baluard”.
Una balconada per observar les restes
La regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs, ha manifestat durant la presentació del projecte la importància d’urbanitzar el solar perquè servirà per connectar el barri de la Ribera amb la Barceloneta. Les restes arqueològiques es revaloraran amb la transformació de la zona, que es convertirà en una nova plaça -encara sense nom-, que previsiblement estarà llesta el novembre de 2015. Es farà una baixada al Fossat (d’accés restringit a futures visites) i es posarà una barana de protecció que delimitarà tot el perímetre, que farà de balcó sobre el recinte arqueològic. El pressupost global de l’obra és de dos milions d’euros.
En les excavacions que s’hi van fer abans de construir els pisos s’hi va trobar, el 2008, un vaixell medieval en un bon estat de conservació. La peça es va retirar i es va traslladar a Girona, on es fan tasques de restauració que acabaran el mes que ve. L’Ajuntament té previst recuperar-lo per a la ciutat el 2016 tot i que encara no hi ha un lloc definit per exposar-lo.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Salvem l'Estació de França!
Re: Futur de l'estació de França
Enorme guarrada la que ha fet l´Ajuntament de Barcelona a la zona de l´estació de França. Això de l´aparcament a mig metre de les muralles..... és evident que el més important és fer pisos en lloc de fer un parc que donés vida a la zona y resaltés el patrimoni històric de la ciutat. Ara volen fer una "baixada" per veure les restes...... a on bairaran, a l´aparcament?. Una mole de 15 pisos ja està construida entre les muralles i l´estació, edifici també històric pel que no han tingut la mínima consideració. Ja és massa tard pel costat mar de l´estació. Ara l´Ajuntament anirà pel costat muntanya, s´admeten apostes a que es construeix ben aviat.
Re: Futur de l'estació de França
Però aquets projecte no posa en perill que l'Estació de França continuïn arriban trens oi?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Futur de l'estació de França
De momento, Foment ha pressupostat una partida per reformes per aquest any per l'Estació de França, com a part de les reformes d'estacions de rodalies.sortrens wrote:Però aquets projecte no posa en perill que l'Estació de França continuïn arriban trens oi?
Veurem si es duen a terme, podria ser que es tractés de les dues andanes que encara no estan estandaritzades a 68cm.
Re: Futur de l'estació de França
Comencem el 2015 amb 3 importants projectes referents a l'Estació adjudicats durant el 2014 i que es duran a terme durant aquest 2015:
1. Rehabilitació de la coberta d'andanes de l'Estació de França
La rehabilitació, adjudicada l'any passat, està pendent per aquest any. Ja no caldrà el mallat de seguretat que la cobreix en alguns punts ni hi hauran goteres durant els dies de pluja. Esperem veure reinstal·lades les vidreres trencades i l'estructura sanejada. De fet, alguns vidres porten trencats quasibé 20 anys i a l'estructura li feia falta un sanejament.
FONT: Ara mateix no trobo la nota de premsa, però la vaig llegir i està adjudicat
2. Instal·lació de nou enllumenat autorregulable per estalviar
• Gràcies a un nou sistema d'encès variable dels punts de llum, es preveu un estalvi estimat en el consum elèctric proper als 40.000 euros anuals • Aquesta actuació s'emmarca entre els compromisos d'Adif de reduir de forma sensible el consum energètic en les seves operacions i instal·lacions, a més de ser eficient en el seu ús, disminuir el seu nivell d'emissions i fomentar la cultura de la sostenibilitat
Adif ha adjudicat, per un import de 48.761,5 euros (IVA no inclòs) la instal·lació d'un sistema d'optimització de la il·luminació de les andanes de l'Estació de França de Barcelona. Aquesta actuació permetrà aconseguir un estalvi estimat en el consum proper als 40.000 euros anuals. [...]
Per a això s'implantarà un sistema de telegestió i control, mitjançant tecnologia d'encès variable per radiofreqüència mallada, dels 104 punts de llum existent en la capçalera i la zona d'andanes, que permetrà optimitzar els seus temps i nivell d'encès. [...] Per a la implantació del nou sistema, s'instal·larà un lloc de control informàtic per a la gestió de les lluminàries i dos sensors per diferenciar el tractament dels punts existents en la capçalera d'andanes i dels quals estan instal·lats en aquests últims. [...] També es procedirà a la neteja de les lluminàries i la renovació del cablejat d'alimentació.
FONT: Nota de premsa d'ADIF
3. Rehabilitació del túnel d'accés a l'Estació de França
• Es renovaran aproximadament 1.400 m de via, la qual cosa representa la substitució de 5.400 m de carril i 2.000 travesses i s'executaran treballs per reduir les vibracions i evitar filtracions d'aigua, així com l'acumulació de residus • Aquesta actuació té per objectiu garantir els majors nivells de seguretat, fiabilitat i confort en l'explotació ferroviària
Adif ha licitat l'execució d'obres de renovació de via en el túnel d'accés a l'Estació de França de Barcelona. El pressupost de licitació ascendeix a 960.728,1 euros (sense IVA), i incloent el valor dels subministraments i serveis aportats per Adif. [...] Aquestes operacions es duran a terme en 500 metres en dos de les vies i en 380 en la tercera.
De forma paral·lela, es realitzarà el picat i sanejament de la via en placa, el premuntatge dels nous elements, i el seu posicionament, anivellament i formigonat. El projecte també contempla actuacions per evitar les filtracions d'aigua procedents del nivell freàtic mitjançant la millora del sistema de drenatge i d'evacuació d'aigües. Per a això, s'ampliaran les cunetes de drenatge entrevies existents i l'espai entre aquestes i les parets laterals del túnel, i s'instal·laran cobertes per evitar l'acumulació de residus sòlids urbans procedents de l'exterior. A més, s'executaran estructures de protecció de la infraestructura i nous embornals de majors dimensions i es ressituaran les instal·lacions de seguretat i comunicacions.
Adif planificarà aquests treballs amb l'objectiu de minimitzar les afeccions al trànsit ferroviari, programant la seva execució en franja nocturna i en períodes amb menor circulació de trens.
FONT: Nota de premsa d'ADIF
Només quedaria pendent l'elevació de les andanes que falten per alçar, però això s'adjudicarà properament amb total seguretat.
1. Rehabilitació de la coberta d'andanes de l'Estació de França
La rehabilitació, adjudicada l'any passat, està pendent per aquest any. Ja no caldrà el mallat de seguretat que la cobreix en alguns punts ni hi hauran goteres durant els dies de pluja. Esperem veure reinstal·lades les vidreres trencades i l'estructura sanejada. De fet, alguns vidres porten trencats quasibé 20 anys i a l'estructura li feia falta un sanejament.
FONT: Ara mateix no trobo la nota de premsa, però la vaig llegir i està adjudicat
2. Instal·lació de nou enllumenat autorregulable per estalviar
• Gràcies a un nou sistema d'encès variable dels punts de llum, es preveu un estalvi estimat en el consum elèctric proper als 40.000 euros anuals • Aquesta actuació s'emmarca entre els compromisos d'Adif de reduir de forma sensible el consum energètic en les seves operacions i instal·lacions, a més de ser eficient en el seu ús, disminuir el seu nivell d'emissions i fomentar la cultura de la sostenibilitat
Adif ha adjudicat, per un import de 48.761,5 euros (IVA no inclòs) la instal·lació d'un sistema d'optimització de la il·luminació de les andanes de l'Estació de França de Barcelona. Aquesta actuació permetrà aconseguir un estalvi estimat en el consum proper als 40.000 euros anuals. [...]
Per a això s'implantarà un sistema de telegestió i control, mitjançant tecnologia d'encès variable per radiofreqüència mallada, dels 104 punts de llum existent en la capçalera i la zona d'andanes, que permetrà optimitzar els seus temps i nivell d'encès. [...] Per a la implantació del nou sistema, s'instal·larà un lloc de control informàtic per a la gestió de les lluminàries i dos sensors per diferenciar el tractament dels punts existents en la capçalera d'andanes i dels quals estan instal·lats en aquests últims. [...] També es procedirà a la neteja de les lluminàries i la renovació del cablejat d'alimentació.
FONT: Nota de premsa d'ADIF
3. Rehabilitació del túnel d'accés a l'Estació de França
• Es renovaran aproximadament 1.400 m de via, la qual cosa representa la substitució de 5.400 m de carril i 2.000 travesses i s'executaran treballs per reduir les vibracions i evitar filtracions d'aigua, així com l'acumulació de residus • Aquesta actuació té per objectiu garantir els majors nivells de seguretat, fiabilitat i confort en l'explotació ferroviària
Adif ha licitat l'execució d'obres de renovació de via en el túnel d'accés a l'Estació de França de Barcelona. El pressupost de licitació ascendeix a 960.728,1 euros (sense IVA), i incloent el valor dels subministraments i serveis aportats per Adif. [...] Aquestes operacions es duran a terme en 500 metres en dos de les vies i en 380 en la tercera.
De forma paral·lela, es realitzarà el picat i sanejament de la via en placa, el premuntatge dels nous elements, i el seu posicionament, anivellament i formigonat. El projecte també contempla actuacions per evitar les filtracions d'aigua procedents del nivell freàtic mitjançant la millora del sistema de drenatge i d'evacuació d'aigües. Per a això, s'ampliaran les cunetes de drenatge entrevies existents i l'espai entre aquestes i les parets laterals del túnel, i s'instal·laran cobertes per evitar l'acumulació de residus sòlids urbans procedents de l'exterior. A més, s'executaran estructures de protecció de la infraestructura i nous embornals de majors dimensions i es ressituaran les instal·lacions de seguretat i comunicacions.
Adif planificarà aquests treballs amb l'objectiu de minimitzar les afeccions al trànsit ferroviari, programant la seva execució en franja nocturna i en períodes amb menor circulació de trens.
FONT: Nota de premsa d'ADIF
Només quedaria pendent l'elevació de les andanes que falten per alçar, però això s'adjudicarà properament amb total seguretat.
Salvem l'Estació de França!
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !
http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
Re: Futur de l'estació de França
Lo siento, no me gusta la propuesta. Para empezar, no es ni de lejos decisión ni competencia del ayuntamiento, de hecho eso es lo que la ha salvado, porque el orate del alcalde quería cerrarla, teniendo a algún ingeniero lacayo comiendole la oreja con que es una estació anticuada e innecesaria. Luego, ya nos hemos gastado un pastizal para el túnel del AVE, no veo absolutamente ningún sentido en ahora ponernos a hacer aún más obras para llevar el AVE a EdF, además cuando lo que habría que hacer es mirar de usar EdF para absorber tráfico convencional, sobre todo regionales (cosa que ya necesitaría de sus obras).uriol108 wrote:Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !
http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Futur de l'estació de França
Yo no encuentro mal que algunos TGV acaben en Estación de Francia, poniendo un tercer carril en los tuneles existents se podría crear un par de vías para final de TGV, aunque creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.Don Ramón wrote:Lo siento, no me gusta la propuesta. Para empezar, no es ni de lejos decisión ni competencia del ayuntamiento, de hecho eso es lo que la ha salvado, porque el orate del alcalde quería cerrarla, teniendo a algún ingeniero lacayo comiendole la oreja con que es una estació anticuada e innecesaria. Luego, ya nos hemos gastado un pastizal para el túnel del AVE, no veo absolutamente ningún sentido en ahora ponernos a hacer aún más obras para llevar el AVE a EdF, además cuando lo que habría que hacer es mirar de usar EdF para absorber tráfico convencional, sobre todo regionales (cosa que ya necesitaría de sus obras).uriol108 wrote:Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !
http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Per anar des de la gran estació central de l'AVE a Sagrera fins a la zona d'Estació de França, o vice-versa, ja existirà un tren, que es diu L4...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan