Sants, un horror

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enllaç de metro

Post by Guigui »

A l'EdF acosta una línia de metro (i, a més, la pitjor, més enrevessada i més mal connectada de la xarxa), a Sants dues, i les que passen per més llocs d'interès.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Sants, un horror

Post by eolosbcn »

Jo crec que no es tracta de que cada escú aposti per una o altra cosa, sino que siguem racionals i, per exemple, fem una llista de coses positives que aporta la proposta i de coses negatives.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Sants, un horror

Post by gatvell »

a mi em sembla bé.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sants, un horror

Post by genissimon »

Abans de l'arribada de l'AVE a Sants i avans de la implantació de l'Euromed al País Valencià, vaig agafar unes quantes vegades l'Intercity Barcelona-València que sortia de l'Estació de França, parava a Passeig de Gràcia i a Sants. D'allí directe a Tarragona, crec recordar. I amb una 448 en colors «danone».

L'EDF és molt més bonica i amable cap al viatger, però Sants és el hub ferroviari de Catalunya. Estaria bé que els trens amb origen Barcelona (almenys els d'ample ibèric) surtin de l'EDF però, sisplau, que facin una breu parada a Sants !!!

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Sants, un horror

Post by ortegote »

Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Sants, un horror

Post by alf_ »

ortegote wrote:Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.
La idea no es convertir EdF en estación central, sino de usarla más como terminal para sacar trenes de los túneles. Por ejemplo refuerzos de la R1.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Sants, un horror

Post by ortegote »

alf_ wrote:
ortegote wrote:Soc D'Igualada i abans anava a Valencia o a Cordoba bastant sovint i m'he de clavar 1h 30min per arribar a Barcelona i es igual que agafi FGC o fer canvi a Martortell per arribar a Sants amb RENFE.

Si he d'anar a EDF per agafar un Tren hauria de fer més trajecte i més transbords i encara que m'agrada molt el tren crec que començaria a odiar la xarxa de ferrocarrils de Catalunya i hauria de tirar de cotxe per el tema temps.

Si els trens paren a Sants a part de tenir 2 linies de metro i una estació d'autobusos tenim tota la xarxa de Rodalies.

Crec que es necessari continuant parant a Sants per molt maca i amable que sigui EDF.

Salutacions.
La idea no es convertir EdF en estación central, sino de usarla más como terminal para sacar trenes de los túneles. Por ejemplo refuerzos de la R1.
En eso si estamos de acuerdo.

Yo tambien pienso que se deberia usar como terminal (hasta locamente para haber echo llegar los TGV de Francia mientras la Sagrera no este construida)

De hay a que no paren en Sants ya es otra historia.

Saludos.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Sants, un horror

Post by albert28 »

Segons @Maquinistilla han col·locat una gran hèlix per a fer de ventilador a les andanes 7 i 8 baixant les escales costat Hospitalet.

Link → http://t.co/vQrU9R1Lcl
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Sants, un horror

Post by albert28 »

Se sap què ha passat amb el ventilador que van instal·lar a les vies 7-8 de Sants?
marc_bcn_2
N5
N5
Posts: 117
Joined: Friday 07/06/2013 16:28
Location: L1 Santa Coloma

Re: Sants, un horror

Post by marc_bcn_2 »

Jo fa un mes vaig tornar de València en un Talgo (que va arribar amb més de 80 minuts de retard), i a la sortida de l'andana (crec que era la 12 potser) em vaig topar amb un problema de seguretat, pel meu gust, bastant greu:

Al final de les escales mecàniques, la gent que hi anava al principi de la cua es va trovar amb els seus familars, coneguts, etc. que l'esperaben, aixó va provocar que el final de l'escala, casi tota la gent s'aturés per saludar-los, i mentrestant seguia pujant-hi més gent, fins el punt que es feia una montonera. Se que si hi hagués cap problema es pot parar l'escala, però no es podria fer una mena de línia de "prohibit el pas" com la dels aeroports per la gent que espera? I aixó va passar més cops, ja que mentre jo m'allunyava seguia mirant l'escena i va passar unes tres o quatre vegades més.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Sobre no fer parar els LD a Sants

Post by fgc113 »

He vist que s'ha proposat que els trens de LD surtin de l'EDF i no parin a Sants. Sincerament, crec que tenen que seguir parant a Sants, però això no vol dir que no es pugui reduir el nombre de passatgers de LD a Sants. Se m'ocorre que els Talgo, Euromed, IC... cap al sud tinguin el preu del bitllet més barat si surts d'EDF i així que no hi vagi tanta gent a Sants. Què us pareix?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Sants, un horror

Post by Renfe451 »

Jo estaria d'acord que els IC Barcelona-València comencin/acabin el seu recorregut també en aquesta estació. De totes maneres, baixant els preus no crec que pugi el nombre de viatgers.
Last edited by Renfe451 on Thursday 16/10/2014 22:00, edited 1 time in total.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Sants, un horror

Post by raulitinbcn »

marc_bcn_2 wrote:Jo fa un mes vaig tornar de València en un Talgo (que va arribar amb més de 80 minuts de retard), i a la sortida de l'andana (crec que era la 12 potser) em vaig topar amb un problema de seguretat, pel meu gust, bastant greu:

Al final de les escales mecàniques, la gent que hi anava al principi de la cua es va trovar amb els seus familars, coneguts, etc. que l'esperaben, aixó va provocar que el final de l'escala, casi tota la gent s'aturés per saludar-los, i mentrestant seguia pujant-hi més gent, fins el punt que es feia una montonera. Se que si hi hagués cap problema es pot parar l'escala, però no es podria fer una mena de línia de "prohibit el pas" com la dels aeroports per la gent que espera? I aixó va passar més cops, ja que mentre jo m'allunyava seguia mirant l'escena i va passar unes tres o quatre vegades més.
A mi em va pasar una cosa similar a un rampa remontadora d'esqui, a la Molina. Alguns no podien sortir de la rampa (no saviem quasi esquiar) i vaig prémer un botó d'emergència, una ''seta'', que hi havia per allà i és va parar. Com que no posava res tipus ''l'us indegut serà sancionat'' no m'ho vaig pensar dos cops; era això, o caure'm :x
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Sants, un horror

Post by fgc113 »

Renfe451 wrote:Els Euromed fa poc que utilitzen l'EDF com a inici/final del seu recorregut, de la mateixa manera que el Talgo Torre del Oro que va cap a Sevilla. Jo estaria d'acord que els IC Barcelona-València comencin/acabin el seu recorregut també en aquesta estació.
Ja ho sé, però el bitllet et costa igual que si surts de Sants. Si estiguera més barat incitaria a la gent a agafar-lo d'EDF.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Sants, un horror

Post by Ecomobisostrans »

Per moments puntuals d'aglomeració es poden adoptar solucions puntuals com això de barrar el pas si hi ha aglomeració, o algú de seguretat vigilant que la gent no s'aturi davant les escales, etc. però pel problema general d'aglomeració a Sants s'ha d'anar pensant amb que la realitat es la que es, i es que s'ha quedat petita per lo que es Barcelona. Barcelona es molt semblant a Berlín en quant a habitants i a densitat (em refereixo a l'aglomeració urbana, independentment de la divisió municipal), i resulta que Berlín te la Hauptbahnhof (est.central) amb 14 vies (com Sants), la Zoogarten (a l'oest) amb 6 i la Oostbahnhof (a l'est) amb 9, a més d'un munt de paradetes de rodalies, un gran anell circunval·latori, intercanviadors molt ben situats, etc. això fa que tot i que hi ha moltíssima mes gent que agafa el tren que a Barcelona, aquests mai es col·lapsin.
Si es fa d'una punyetera vegada un 3r tunel, p.ex.per Diagonal, això ja alliberaria molt Sants, ja que la R1 podria anar per allà. O si no es per Diagonal doncs per qualsevol altre lloc, ara rai, que amb les tuneladores es pot passar per sota dels edificis.
Ademés, les vies tindrien que tenir més escales i ascensors, així no es faria coll d'ampolla, i fins i tot si fos necessari si es fa un tunel per un altre lloc, les andanes de Sants es poden ampliar a costa de reduir nº de vies, encara que no crec que faci falta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Poc espai, però mal aprofitat

Post by Guigui »

El problema principal de Sants són els sistemes d'evacuació. Cada tren de LD que hi arriba fa que es col·lapsi tota l'andana, afectant també l'accés al tren que hi hagi estacionat a l'altra via. No sé com passa amb els trens de rodalia, perquè tinc la sort de no haver d'utilitzar Sants per a aquests serveis. Per començar, haurien pogut habilitar moltes més sortides amb escales estàtiques i mecàniques cap al vestíbul, perquè la llargada ho permet, com també haver-hi posat trams dobles d'escales mecàniques. Després, hi ha uns blocs al mig que a vegades deixen un espai molt reduït entre la paret d'aquests blocs i la via.

D'acord que l'espai total en amplada és el que és i que el nombre de vies total és el que és, però haurien pogut distribuir-lo millor, aprofitant les diferents obres que hi han fet. I dubto molt que aquelles instal·lacions passin una inspecció de seguretat amb cara i ulls.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Poc espai, però mal aprofitat

Post by wefer »

Guigui wrote:D'acord que l'espai total en amplada és el que és i que el nombre de vies total és el que és, però haurien pogut distribuir-lo millor, aprofitant les diferents obres que hi han fet. I dubto molt que aquelles instal·lacions passin una inspecció de seguretat amb cara i ulls.
El problema és que les andanes són llargues però els accessos són pocs i la gent es concentra en una zona petita. Això és perquè l'ampliació de Sants ja preveu un nou accés a cada andana per distribuir la gent en llargada, però per falta de diners l'ampliació està parada.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Sants, un horror

Post by fgc113 »

Renfe451 wrote: De totes maneres, baixant els preus no crec que pugi el nombre de viatgers.
Evidementment, també hi hauria que ver una gran campanya i que al comprar un bitllet de Barcelona cap al sud o al revés, t'informin de que sortint d'EDF és més barat.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”