Renfe vol reduir la venda en taquilla a 27 estacions
Renfe vol reduir la venda en taquilla a 27 estacions
Artur Zanón. 18.04.2006
Segons els sindicats, l’empresa pretén cobrir places d’interventor amb el personal en finestreta i atenció. La mesura es preveu aplicar dins d’un mes.Continúan artículo y comentarios
Renfe ha plantejat als sindicats la supressió del servei de venda de bitllets per finestreta de gairebé totes les estacions de Rodalies. Només en deixaria obertes 27 i els canvis es farien en un mes. Per ara, es tracta d’un document que els sindicats rebutgen i que s’haurà de negociar.
En el rerefons hi ha «la falta de personal» i la negativa de l’empresa a fer una nova convocatòria pública d’ocupació, segons un dels sindicats amb major representaci: «Hi ha una convocatòria d’unes 50 places d’interventor i totes són procedents de personal d’atenció al públic». Ara hi ha 110 estacions de Rodalies, la meitat de les quals ja no dóna aquest servei, que la companyia no considera rendible.
Les més rendibles
Només quedarien una trentena: totes les subterrànies de la ciutat de Barcelona i les de major trànsit de viatgers. Renfe, però, proposa externalitzar el servei. Primer, amb informadores subcontractades (aquest personal no ven bitllets i es limita a explicar els usuaris com funcionen les màquines d’expendre bitllets). I segon, amb les concessions dels bars i cafeteries d’estació (a canvi de despatxar cafès i entrepans, també s’han de vendre tiquets).
La cancel·lació de la venda de bitllets es preveu fer a finals d’abril o principis de maig i els consistoris que podrien resultar afectats encara no en són coneixedors.
La feina pròpia i la d’altres
Els aproximadament 420 maquinistes del servei de Rodalies a l’àrea de Barcelona van fer el 2005 la seva feina i la corresponent a la de 40 companys seus per complir amb totes les necessitats del servei i cobrir l’ampliació de la C-7. És la manca de personal que denuncien els sindicats. En un mes qualsevol van completar fins a 761 jornades extra. Sobta que alguns conductors (un 5%) acumulen fins a 10 dies de més, cosa que implica reduir al mínim (a zero) els descansos.
http://www.20minutos.es/noticia/109874/ ... estacions/
Segons els sindicats, l’empresa pretén cobrir places d’interventor amb el personal en finestreta i atenció. La mesura es preveu aplicar dins d’un mes.Continúan artículo y comentarios
Renfe ha plantejat als sindicats la supressió del servei de venda de bitllets per finestreta de gairebé totes les estacions de Rodalies. Només en deixaria obertes 27 i els canvis es farien en un mes. Per ara, es tracta d’un document que els sindicats rebutgen i que s’haurà de negociar.
En el rerefons hi ha «la falta de personal» i la negativa de l’empresa a fer una nova convocatòria pública d’ocupació, segons un dels sindicats amb major representaci: «Hi ha una convocatòria d’unes 50 places d’interventor i totes són procedents de personal d’atenció al públic». Ara hi ha 110 estacions de Rodalies, la meitat de les quals ja no dóna aquest servei, que la companyia no considera rendible.
Les més rendibles
Només quedarien una trentena: totes les subterrànies de la ciutat de Barcelona i les de major trànsit de viatgers. Renfe, però, proposa externalitzar el servei. Primer, amb informadores subcontractades (aquest personal no ven bitllets i es limita a explicar els usuaris com funcionen les màquines d’expendre bitllets). I segon, amb les concessions dels bars i cafeteries d’estació (a canvi de despatxar cafès i entrepans, també s’han de vendre tiquets).
La cancel·lació de la venda de bitllets es preveu fer a finals d’abril o principis de maig i els consistoris que podrien resultar afectats encara no en són coneixedors.
La feina pròpia i la d’altres
Els aproximadament 420 maquinistes del servei de Rodalies a l’àrea de Barcelona van fer el 2005 la seva feina i la corresponent a la de 40 companys seus per complir amb totes les necessitats del servei i cobrir l’ampliació de la C-7. És la manca de personal que denuncien els sindicats. En un mes qualsevol van completar fins a 761 jornades extra. Sobta que alguns conductors (un 5%) acumulen fins a 10 dies de més, cosa que implica reduir al mínim (a zero) els descansos.
http://www.20minutos.es/noticia/109874/ ... estacions/
D'AQUÍ A UN MES
L’eliminació de taquilles a Renfe afectarà més al Vallès i al Baix Llobregat
Artur Zanón. 19.04.2006
Especialment a les línies de la costa. La companyia aplica un «procés de renovació». La retallada podria ser més gran.
Els serveis mínims durant la jornada de vaga a Rodalies i Grans Línies s'han complert aquest matí.
Continúan artículo y comentarios
El Vallès Occidental (6), el Baix Llobregat (6), el Maresme (5) i el Vallès Occidental (4) són les comarques on Renfe Rodalies preveu tancar més taquilles de venda de bitllets per destinar el personal a fer d’interventors. També al Baix Penedès (2), l’Alt Penedès (1), el Garraf (1) i el Bages (la de Manresa).
Per línies, a la C-1 només es deixarà servei a Blanes, Calella, Mataró i Badalona.
A la C-2, Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú, Sitges, Castelldefels i Aeroport (part sud) i Granollers Centre i Sant Celoni (part nord) seran les úniques on es conservarà personal per vendre tiquets.
A la C-3, a més de la de Vic, només es preveu deixar les finestretes obertes a Granollers-Canovelles.
I a la C-4, a Vilafranca del Penedès, Molins de Rei, Sant Feliu i l’Hospitalet (sud) i Cerdanyola, Sabadell Centre, Sabadell Sud i Terrassa (nord).
També les subterrànies
A aquestes estacions amb taquilla s’afegeixen les subterrànies de Barcelona (Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Plaça Catalunya), a més de les que gestiona Adif (Sants, Passeig de Gràcia, França) i dues estacions de gestió i avaries.
Estan comprant màquines de venda automàtica per a substituir els taquillers.Renfe reconeix que està comprant màquines de venda automàtica «d’última generació» que «complementaran o substituiran la venda de bitllets».
La companyia afirma que es tracta d’un «procés de renovació tecnològica» encara obert.
Els sindicats alerten que el tancament de taquilles podria ser major i afecta sobre tot a les línies de la costa.
Aquest matí, ha tingut lloc la segona jornada d’aturades parcials, entre les 7 les 9 d’aquest matí, a Rodalies i grans línies. S'han complert els serveis mínims.
http://www.20minutos.es/noticia/110232/ ... nfe/costa/
L’eliminació de taquilles a Renfe afectarà més al Vallès i al Baix Llobregat
Artur Zanón. 19.04.2006
Especialment a les línies de la costa. La companyia aplica un «procés de renovació». La retallada podria ser més gran.
Els serveis mínims durant la jornada de vaga a Rodalies i Grans Línies s'han complert aquest matí.
Continúan artículo y comentarios
El Vallès Occidental (6), el Baix Llobregat (6), el Maresme (5) i el Vallès Occidental (4) són les comarques on Renfe Rodalies preveu tancar més taquilles de venda de bitllets per destinar el personal a fer d’interventors. També al Baix Penedès (2), l’Alt Penedès (1), el Garraf (1) i el Bages (la de Manresa).
Per línies, a la C-1 només es deixarà servei a Blanes, Calella, Mataró i Badalona.
A la C-2, Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú, Sitges, Castelldefels i Aeroport (part sud) i Granollers Centre i Sant Celoni (part nord) seran les úniques on es conservarà personal per vendre tiquets.
A la C-3, a més de la de Vic, només es preveu deixar les finestretes obertes a Granollers-Canovelles.
I a la C-4, a Vilafranca del Penedès, Molins de Rei, Sant Feliu i l’Hospitalet (sud) i Cerdanyola, Sabadell Centre, Sabadell Sud i Terrassa (nord).
També les subterrànies
A aquestes estacions amb taquilla s’afegeixen les subterrànies de Barcelona (Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Plaça Catalunya), a més de les que gestiona Adif (Sants, Passeig de Gràcia, França) i dues estacions de gestió i avaries.
Estan comprant màquines de venda automàtica per a substituir els taquillers.Renfe reconeix que està comprant màquines de venda automàtica «d’última generació» que «complementaran o substituiran la venda de bitllets».
La companyia afirma que es tracta d’un «procés de renovació tecnològica» encara obert.
Els sindicats alerten que el tancament de taquilles podria ser major i afecta sobre tot a les línies de la costa.
Aquest matí, ha tingut lloc la segona jornada d’aturades parcials, entre les 7 les 9 d’aquest matí, a Rodalies i grans línies. S'han complert els serveis mínims.
http://www.20minutos.es/noticia/110232/ ... nfe/costa/
Lamentable
La supressió de les guixetes per vendre bitllets en persona jo ho va fer en el seu moment FGC.
Ara bé, en el cas de Renfe com es compraràn els bitllets de trens Regionals?, tenint en compte que en les màquines automàtiques només es poden comprar bitllets de Rodalies.
A més si la informació de 20 Minutos és correcte es diu que es mantindria la venda de bitllets en persona a Sabadell Centre i Sabadell Sud i en canvi no diu res de Sabadell Nord, quan aquesta darrera estació té molts més viatgers que Sabadell Sud. Seria del tot lametnable que Renfe encara deixés més de banda la ja degredada estació de Sabadell Nord suprimint el personal de les taquilles, tenint en compte la gran quantiat d'usuaris que utilitzen aquesta estació (quasi igual que Sabadell Centre).
L'estat del servei de Rodalies al nucli de Barcelona és bastant lamentable i aquesta notícia no sembla pas que vagi en la línia de millor-lo.
Ara bé, en el cas de Renfe com es compraràn els bitllets de trens Regionals?, tenint en compte que en les màquines automàtiques només es poden comprar bitllets de Rodalies.
A més si la informació de 20 Minutos és correcte es diu que es mantindria la venda de bitllets en persona a Sabadell Centre i Sabadell Sud i en canvi no diu res de Sabadell Nord, quan aquesta darrera estació té molts més viatgers que Sabadell Sud. Seria del tot lametnable que Renfe encara deixés més de banda la ja degredada estació de Sabadell Nord suprimint el personal de les taquilles, tenint en compte la gran quantiat d'usuaris que utilitzen aquesta estació (quasi igual que Sabadell Centre).
L'estat del servei de Rodalies al nucli de Barcelona és bastant lamentable i aquesta notícia no sembla pas que vagi en la línia de millor-lo.
¿A qué "estaciones" se refiere como "de gestión y averías"?20 minutos wrote:A aquestes estacions amb taquilla s’afegeixen les subterrànies de Barcelona (Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Plaça Catalunya), a més de les que gestiona Adif (Sants, Passeig de Gràcia, França) i dues estacions de gestió i avaries.
Re: Lamentable
Crec que deu ser una errada periodística, ja que afirmen que Cerdanyola seguirà oberta, quan, si és oberta, és al matí (i no ho sé segur). Imagino que tancaran abans Sud que Nord.Minotaure wrote:La supressió de les guixetes per vendre bitllets en persona jo ho va fer en el seu moment FGC.
Ara bé, en el cas de Renfe com es compraràn els bitllets de trens Regionals?, tenint en compte que en les màquines automàtiques només es poden comprar bitllets de Rodalies.
A més si la informació de 20 Minutos és correcte es diu que es mantindria la venda de bitllets en persona a Sabadell Centre i Sabadell Sud i en canvi no diu res de Sabadell Nord, quan aquesta darrera estació té molts més viatgers que Sabadell Sud. Seria del tot lametnable que Renfe encara deixés més de banda la ja degredada estació de Sabadell Nord suprimint el personal de les taquilles, tenint en compte la gran quantiat d'usuaris que utilitzen aquesta estació (quasi igual que Sabadell Centre).
L'estat del servei de Rodalies al nucli de Barcelona és bastant lamentable i aquesta notícia no sembla pas que vagi en la línia de millor-lo.
Re: Lamentable
Sí, molts dies és oberta pel matí. Per la tarda, desde fa temps crec que mai. Avui mateix la he fet servir per comprar una T-10 ja que no duia canvi i no era qüestió de que la màquina autoexpenedora em donés un munt de monedes de 2 € de canvi...UT596001 wrote:Crec que deu ser una errada periodística, ja que afirmen que Cerdanyola seguirà oberta, quan, si és oberta, és al matí (i no ho sé segur). Imagino que tancaran abans Sud que Nord.Minotaure wrote:La supressió de les guixetes per vendre bitllets en persona jo ho va fer en el seu moment FGC.
Ara bé, en el cas de Renfe com es compraràn els bitllets de trens Regionals?, tenint en compte que en les màquines automàtiques només es poden comprar bitllets de Rodalies.
A més si la informació de 20 Minutos és correcte es diu que es mantindria la venda de bitllets en persona a Sabadell Centre i Sabadell Sud i en canvi no diu res de Sabadell Nord, quan aquesta darrera estació té molts més viatgers que Sabadell Sud. Seria del tot lametnable que Renfe encara deixés més de banda la ja degredada estació de Sabadell Nord suprimint el personal de les taquilles, tenint en compte la gran quantiat d'usuaris que utilitzen aquesta estació (quasi igual que Sabadell Centre).
L'estat del servei de Rodalies al nucli de Barcelona és bastant lamentable i aquesta notícia no sembla pas que vagi en la línia de millor-lo.
És una llàstima que la tanquin... com ho faré ara per demanar un bitllet a Lleida ... si de cas em compraré un Bono 10 abans que la tanquin
Re: Lamentable
Ups... m'autocito havia llegit malament l'article i pensava que la tancavenWatermark wrote: És una llàstima que la tanquin... com ho faré ara per demanar un bitllet a Lleida ... si de cas em compraré un Bono 10 abans que la tanquin
De totes maneres, que se suposa que s'ha de fer en una estació amb barreres tarifàries per agafar un tren regional per anar fora del nucli de Rodalies?
Per exemple, a Cerdanyola que no està oberta la taquilla per la tarda, què s'ha de fer si vull agafar el darrer regional a Lleida?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Lamentable
Explicar que agafes el tren corresponent sense venda de bitllets a l'estació.
Watermark wrote: Per exemple, a Cerdanyola que no està oberta la taquilla per la tarda, què s'ha de fer si vull agafar el darrer regional a Lleida?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Avui he vist a la màquina d'autovenda d'Arc de Triomf de la boca mar propera a l'estació del Nord una enganxina patètica que deia:Euler wrote:Programarán de nuevo las máquinas? Cómo se compra un billete regional actualmente en una estación sin taquilla?
"Si vas més enllà del nucli de Rodalies, compra un bitllet fins a Vic o Manresa i ja et vendrà l'interventor un bitllet amb la diferència".
Sense comentaris.
Fa una dues setmanes que han enganxat aquest cartellet a les màquines de les entrades del C/Nàpols. Lamentable.megapauer wrote:Avui he vist a la màquina d'autovenda d'Arc de Triomf de la boca mar propera a l'estació del Nord una enganxina patètica que deia:Euler wrote:Programarán de nuevo las máquinas? Cómo se compra un billete regional actualmente en una estación sin taquilla?
"Si vas més enllà del nucli de Rodalies, compra un bitllet fins a Vic o Manresa i ja et vendrà l'interventor un bitllet amb la diferència".
Sense comentaris.
Pretenen que compris els bitllets de Regionals amb el revisor un cop ja estàs al tren. Saben com són la majoria de revisors de Renfe encara et faran una emboscada i et faran pagar una multa per anar sense bitllet.
Per cert, des de fa unes setmanes també he vist que cada matí a costat de la màquina a la boca de Renfe que comparteix amb Metro hi ha una persona subcontractada per Renfe (va amb una caçadero vermella que posa "Personal auxiliar" o alguna cosa similar). Suposo que deu ser l'encarregat d'ajudar a comprar els bitllets a través de la màquina, tot i que la majoria de dies està llegint un llibre. En l'altre boca del C/Nàpols algun dia també he vist una noia amb la mateixa funció.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Amb la diferència que la gestió de billets de FGC és, diguem què, bastant més simple, ja que o compres per una línia o per l'altra. No et venen un Sant Cugat - Igualada combinat amb TMB, tot i que un que jo sé li cauria la baba.Pere wrote:Aixo de treure les guixetes ho deuen haver copiat a FGC, a la majoria d'estacions hi ha una persona mb uniforme, que t'ajuda a compar bitllets.
Ara que jo prefereixo que deixin la guixeta.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Ayer pregunté al taquillero de Mollet Santa Rosa por el tema, y lo único que saben es lo que ha salido en la prensa, no tienen ningún comunicado oficial.
El taquillero, muy simpático, por cierto.
Una duda que me queda es, si cierran taquillas, cómo se gestionarán los aparcamientos de las estaciones, el llamado Cerca-Parking
quién abrirá la barrera cuando se atasque, cuando la tarjeta no entra, cuando ponen silicona en la entrada de la tarjeta, etc
El taquillero, muy simpático, por cierto.
Una duda que me queda es, si cierran taquillas, cómo se gestionarán los aparcamientos de las estaciones, el llamado Cerca-Parking
quién abrirá la barrera cuando se atasque, cuando la tarjeta no entra, cuando ponen silicona en la entrada de la tarjeta, etc
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Pues conociendo a la RENFE .... ajo, agua y resina.....Danzig wrote: Una duda que me queda es, si cierran taquillas, cómo se gestionarán los aparcamientos de las estaciones, el llamado Cerca-Parking
quién abrirá la barrera cuando se atasque, cuando la tarjeta no entra, cuando ponen silicona en la entrada de la tarjeta, etc
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
Alerta sindical pel tancament de taquilles
Des de mitjan 2005 però especialment al llarg d'aquest any, Renfe ha anat traspassant la gestió d'algunes de les seves estacions a empreses externes i en alguns casos ha acompanyat aquest procés d'externalització amb el tancament de les taquilles.
El cas més flagrant i també el que més preocupa els sindicats és el de l'estació d'Arc de Triomf, on es va tancar definitivament la taquilla el mes d'abril passat. «Protecció Civil obliga a tenir personal a les estacions que estan dins d'un túnel com passa a Arc de Triomf i aquí només ha quedat una persona que t'ajuda a treure els bitllets d'una màquina», comenta Milena Fanjul, del sindicat CGT. Fanjul assegura que aquesta política és perillosa i crea una gran inseguretat entre els usuaris. «En una estació que no hi ha personal, et passa alguna cosa i no pots fer-hi res», subratlla.
A Sant Andreu Arenal no s'han tancat les taquilles, però des d'aquest mes d'octubre la gestió ja no la porta Renfe sinó una empresa externa que es diu Mepaban i que, segons Fanjul, gestiona ja bona part de les estacions de Rodalies. «El problema és que això està generant treball molt precari, ja que aquesta empresa funciona amb immigrats que no entren amb els mateixos drets que el personal de Renfe», denuncia Fanjul, que acusa Renfe d'incomplir el seu compromís de deixar com a mínim 26 taquilles obertes a la demarcació de Barcelona. Perquè, segons Fajul, cada tancament implica la desaparició del personal i per tant un trasllat forçós.
---------------------------------------------
Alerta sindical pel tancament de taquilles
Des de mitjan 2005 però especialment al llarg d'aquest any, Renfe ha anat traspassant la gestió d'algunes de les seves estacions a empreses externes i en alguns casos ha acompanyat aquest procés d'externalització amb el tancament de les taquilles.
El cas més flagrant i també el que més preocupa els sindicats és el de l'estació d'Arc de Triomf, on es va tancar definitivament la taquilla el mes d'abril passat. «Protecció Civil obliga a tenir personal a les estacions que estan dins d'un túnel com passa a Arc de Triomf i aquí només ha quedat una persona que t'ajuda a treure els bitllets d'una màquina», comenta Milena Fanjul, del sindicat CGT. Fanjul assegura que aquesta política és perillosa i crea una gran inseguretat entre els usuaris. «En una estació que no hi ha personal, et passa alguna cosa i no pots fer-hi res», subratlla.
A Sant Andreu Arenal no s'han tancat les taquilles, però des d'aquest mes d'octubre la gestió ja no la porta Renfe sinó una empresa externa que es diu Mepaban i que, segons Fanjul, gestiona ja bona part de les estacions de Rodalies. «El problema és que això està generant treball molt precari, ja que aquesta empresa funciona amb immigrats que no entren amb els mateixos drets que el personal de Renfe», denuncia Fanjul, que acusa Renfe d'incomplir el seu compromís de deixar com a mínim 26 taquilles obertes a la demarcació de Barcelona. Perquè, segons Fajul, cada tancament implica la desaparició del personal i per tant un trasllat forçós.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Ahir a la tarda NO hi havia taquilla a Sabadell-Centre. En el temps que fa que trepitjo aquesta estació MAI havia vist tancada aquesta taquilla, ja que al estar en túnel, i en túnels en corva, podria ser una trampa mortal en cas d'incendi, per això sempre hi ha hagut personal de Renfe i no d'una altre empresa, i en e rang de 7 del matí a 9 de la nit tots els dies de la setmana sempre l'he vist oberta.