Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Recopilació de l'estat de les estacions de Rodalies.
Línia R1 (tram Clot-Mataró-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors/superiors (excepte Sant Pol de Mar).
No totes tenen ascensors, tampoc totes les del tram Mataró-Maçanet tenen barreres tarifàries.
Línia R2 nord (tram Passeig de Gràcia-Clot-Granollers Centre-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Mollet-Sant Fost), 100% altes, i passos inferiors.
No totes tenen ascensors. Totes amb barreres tarifàries excepte Palautordera, Riells, Hostalric i Maçanet.
Línia R2 sud (tram El Prat-Vilanova-Sant Vicenç): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors. Totes amb ascensor.
Garraf, Cunit, Segur de Calafell, i Sant Vicenç de Calders no tenen barreres tarifàries.
Línia R2 (tram Estació de França-Passeig de Gràcia-Sants-El Prat-Aeroport): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Aeroport), 100% altes (excepte Bellvitge i dues andanes d'Estació de França), i passos superiors/inferiors.
Totes amb ascensor (excepte Bellvitge). Totes amb barreres tarifàries (excepte Estació de França).
Línia R3 (tram Montcada Ripollet-Vic): cap estació amb andanes de 200m (innecessàries), totes amb andanes de 160m, 100%altes (excepte Santa Perpètua i Figaró). Cap amb ascensor (excepte Vic). Cap amb passos superiors/inferiors (excepte Vic). Cap amb barreres tarifàries (excepte Vic).
Línia R4 (tram Sants-Castellbisbal-El Vendrell): només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès, Els Monjos i El Vendrell disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions excepte Lavern, La Granada i L'Arboç amb andanes 100% altes.
Només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès i El Vendrell disposen d'ascensor.
Totes les estacions excepte Lavern, La Granada, Els Monjos i L'Arboç disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries (excepte El Papiol, Gelida, Lavern, La Granada, Vilafranca del Penedès, Els Monjos, L'Arboç, i El Vendrell).
Línia R4 (tram Sants-Arc de Triomf-Montcada Bifurcació): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Torre Baró i MOOntcada-Bifurcació).
Totes les estacions amb andanes 100% altes (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions amb ascensor (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries.
Línia R4 (tram Montcada-Manresa-Cerdanyola-Manresa): només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell Centre, Sabadell Nord, Terrassa-Est, Terrassa i Manresa disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions del tram Montcada-Terrassa amb andanes 100% altes (i cap estació del tram Terrassa-Manresa amb andanes 100% altes excepte Manresa). Només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell-Sud, Sabadell-Nord, Terrassa-Est i Terrassa tenen ascensors.
Totes les estacions amb passos superiors/inferiors (excepte Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, i Sant Vicenç de Castellet).
Línia R8 (tram Rubí-Cerdanyola Universitat): totes les estacions amb andanes de 200m, cap estació amb andanes altes, totes les estacions amb passos inferiors, barreres tarifàries (inutilitzades), cap estació amb ascensors.
Línia R1 (tram Clot-Mataró-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors/superiors (excepte Sant Pol de Mar).
No totes tenen ascensors, tampoc totes les del tram Mataró-Maçanet tenen barreres tarifàries.
Línia R2 nord (tram Passeig de Gràcia-Clot-Granollers Centre-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Mollet-Sant Fost), 100% altes, i passos inferiors.
No totes tenen ascensors. Totes amb barreres tarifàries excepte Palautordera, Riells, Hostalric i Maçanet.
Línia R2 sud (tram El Prat-Vilanova-Sant Vicenç): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors. Totes amb ascensor.
Garraf, Cunit, Segur de Calafell, i Sant Vicenç de Calders no tenen barreres tarifàries.
Línia R2 (tram Estació de França-Passeig de Gràcia-Sants-El Prat-Aeroport): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Aeroport), 100% altes (excepte Bellvitge i dues andanes d'Estació de França), i passos superiors/inferiors.
Totes amb ascensor (excepte Bellvitge). Totes amb barreres tarifàries (excepte Estació de França).
Línia R3 (tram Montcada Ripollet-Vic): cap estació amb andanes de 200m (innecessàries), totes amb andanes de 160m, 100%altes (excepte Santa Perpètua i Figaró). Cap amb ascensor (excepte Vic). Cap amb passos superiors/inferiors (excepte Vic). Cap amb barreres tarifàries (excepte Vic).
Línia R4 (tram Sants-Castellbisbal-El Vendrell): només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès, Els Monjos i El Vendrell disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions excepte Lavern, La Granada i L'Arboç amb andanes 100% altes.
Només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès i El Vendrell disposen d'ascensor.
Totes les estacions excepte Lavern, La Granada, Els Monjos i L'Arboç disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries (excepte El Papiol, Gelida, Lavern, La Granada, Vilafranca del Penedès, Els Monjos, L'Arboç, i El Vendrell).
Línia R4 (tram Sants-Arc de Triomf-Montcada Bifurcació): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Torre Baró i MOOntcada-Bifurcació).
Totes les estacions amb andanes 100% altes (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions amb ascensor (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries.
Línia R4 (tram Montcada-Manresa-Cerdanyola-Manresa): només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell Centre, Sabadell Nord, Terrassa-Est, Terrassa i Manresa disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions del tram Montcada-Terrassa amb andanes 100% altes (i cap estació del tram Terrassa-Manresa amb andanes 100% altes excepte Manresa). Només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell-Sud, Sabadell-Nord, Terrassa-Est i Terrassa tenen ascensors.
Totes les estacions amb passos superiors/inferiors (excepte Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, i Sant Vicenç de Castellet).
Línia R8 (tram Rubí-Cerdanyola Universitat): totes les estacions amb andanes de 200m, cap estació amb andanes altes, totes les estacions amb passos inferiors, barreres tarifàries (inutilitzades), cap estació amb ascensors.
Last edited by 437.001 on Tuesday 23/09/2014 3:23, edited 1 time in total.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
L'estació de Vic compta amb dos ascensors, i barreres tarifàries, tot i que l'ascensor de l'andana de les vies 2/4 està fora de servei des de l'incendi del bar fa un parell d'anys.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N5
- Posts: 84
- Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
- Facebook: facebook.com/marciruelos
- Location: Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Tambè esta el tema d'Arc de Triomf que està a la espera d'allargar andanes entre altresmarciruelos wrote:Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.
Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Renfe no està ara per tirar més calers... (o sí?) Les 465 en doble composició tal i com ha dit l'UT440_132M són les més adequades per a una de les línies més utilitzades de tota la xarxa de Rodalies. Pel que fa a places, una doble de 465 pot tenir més capacitat que les 450/451. A l'R1, que també te força demanda però no com la de l'R2 sud, ja van bé els Civies de 4 cotxes en doble composició.cesc wrote:UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.
Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ok, ho edito.UT440_132M wrote:L'estació de Vic compta amb dos ascensors, i barreres tarifàries, tot i que l'ascensor de l'andana de les vies 2/4 està fora de servei des de l'incendi del bar fa un parell d'anys.
Hola. Ara com ara, tot tren que passi per les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf no pot ser una doble composició de 465 perquè no hi caben.marciruelos wrote:Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
Abans, a la R1, les composicions no eren 465+464, sinó 465+463.
Ara es tendeix a 464+464 a la R1, i 465+463 a la R2 nord.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
L'estació d'Arc de Triomf de RENFE, quina longitut tenen les andanes acutalment?
i si s'allarguen, per quina banda es farien? Direcció Pl. Catalunya? O Vilanova?
i si s'allarguen, per quina banda es farien? Direcció Pl. Catalunya? O Vilanova?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos. Les 450/451 triguem molt en les parades, a la gent li costa lògicament més baixar i pujar que en una 447 o 465, i això és fatal per mantenir la puntualitat. A més, les 450/451 no han funcionat bé. Per això no repeteixen amb aquest tipus de tren.Renfe451 wrote:Renfe no està ara per tirar més calers... (o sí?) Les 465 en doble composició tal i com ha dit l'UT440_132M són les més adequades per a una de les línies més utilitzades de tota la xarxa de Rodalies. Pel que fa a places, una doble de 465 pot tenir més capacitat que les 450/451. A l'R1, que també te força demanda però no com la de l'R2 sud, ja van bé els Civies de 4 cotxes en doble composició.cesc wrote:UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.
Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
Tens un error, la R1 té bastant més demanda que la R2 Sud. El problema no té res a veure amb això. La línia de Vilanova té una cosa que no té la de Mataró, que son trens regionals i de llarga distància. Cada regional o llarga distància ocupa la via com tres rodalies més o menys. Per tant, a Vilanova hi ha menys "espai" per passar rodalies i per tant cada rodalies ha de carregar contra més gent millor. Per tant, les 450/451 a Vilanova.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No és pas un error, la línia R2 Sud és la segona més utilitzada de Rodalies, per darrere de l'R1. I tiraré de dades, l'R1 a l'any 2008 la van utilitzar 102.214 passatgers al dia = 39 milions de viatgers/any. L'R2 Sud la van utilitzar 125.948 usuaris al dia = 35 milions de viatgers l'any. I del 2008 fins ara ha plogut, però les coses no han variat gaire. I una cosa que la línia de Mataró no té, és que en certes estacions de la línia (El Prat, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova i Cunit) disposen de més de 2 vies per poder fer avançaments, fet que ajuda a regularitzar el trànsit tot i que moltes vegades acabi sent el contrari.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens de dos pisos
Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trens de dos pisos
És cert, suposo que cadascú actua conforme a la seva experiència. El que és inqüestionable és que si es vol un sistema que funcioni al límit de la seva capacitat (com vol la Generalitat), els trens de dos pisos no ajuden a parar poc temps a una estació. Cap metro té trens de dos pisos. No hi haurà més trens de dos pisos de moment...Guigui wrote:Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Correcte, primer la R1 i després la R2 Sud. Pel que fa a aturar els trens lents per deixar passar als trens ràpids, no crec que sigui el cas del que es vol aquí. No crec que ningú estigui disposat a estar aturat a una estació per norma per deixar circular a no sé qui... aquí volem un metro suïs fins a Puigcerdà, Portbou, Manresa, Sant Vicenç.... i si parlem de les fantàstiques rodalies noves, evidentment ha d´haver un metro suïs fins a Tortosa (que no han de ser menys) amb trens que vagin com una bala. Està bé millorar però amb criteri i essent conscients del que es pot i no es pot fer. Quan l´Alcalde de torn demana un semidirecte, si la cosa fos normal se li diria que no i prou, que no és possible sense perjudicar a altres viatgers (molts més dels que beneficia el semidirecte), però el que prima és altra cosa...Renfe451 wrote:No és pas un error, la línia R2 Sud és la segona més utilitzada de Rodalies, per darrere de l'R1. I tiraré de dades, l'R1 a l'any 2008 la van utilitzar 102.214 passatgers al dia = 39 milions de viatgers/any. L'R2 Sud la van utilitzar 125.948 usuaris al dia = 35 milions de viatgers l'any. I del 2008 fins ara ha plogut, però les coses no han variat gaire. I una cosa que la línia de Mataró no té, és que en certes estacions de la línia (El Prat, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova i Cunit) disposen de més de 2 vies per poder fer avançaments, fet que ajuda a regularitzar el trànsit tot i que moltes vegades acabi sent el contrari.
Re: Trens de dos pisos
El 60% aproximadament dels trens del RER A de Paris són de dos pisos (MI 2N i MI 09), i aquesta línia funciona amb freqüències teoriques de 2' en hora punta. De trens de molts pisos n'hi ha de molts tipus, hi ha alguns paràmetres que determinen el temps d'aturada en una estació:Toni wrote:És cert, suposo que cadascú actua conforme a la seva experiència. El que és inqüestionable és que si es vol un sistema que funcioni al límit de la seva capacitat (com vol la Generalitat), els trens de dos pisos no ajuden a parar poc temps a una estació. Cap metro té trens de dos pisos. No hi haurà més trens de dos pisos de moment...Guigui wrote:Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
- Amplada de les portes (amplada lliure de 2 metres al MI 09 ; 1,3-1,8 metres als 450/451).
- Nombre de portes per cotxe (3 millor que 2).
- Diferència d'altura entre andana i plataforma (al RER A estan al mateix nivell).
- Amplada de l'andana.
- Configuracio de les andanes (no és el mateix tenir els accessos als extrems de l'andana que al mig).
Cap metro té trens de dos pisos perquè el gàlib de la majoria de metros no ho permet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Tornem al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Back to topic!
Tornant al tema del fil... s'estan duent a terme obres de remodelació de les marquesines de l'estació de Mataró.Guigui wrote:Tornem al tema del fil, si us plau.
Pantalles d'informació exteriors
A l'Agost va aparèixer això a l'estació de Sant Feliu:
Es troba a l'accés principal de l'edifici, pràcticament ja al carrer. La línia superior mostra titulars de notícies d'actualitat, mentre que la inferior serveix per a notificar incidències del servei ferroviari. Desconec si també s'han instal·lat panells similars a altres estacions.
Crec que encara no ho havia comentat ningú.
Es troba a l'accés principal de l'edifici, pràcticament ja al carrer. La línia superior mostra titulars de notícies d'actualitat, mentre que la inferior serveix per a notificar incidències del servei ferroviari. Desconec si també s'han instal·lat panells similars a altres estacions.
Crec que encara no ho havia comentat ningú.
Re: Pantalles d'informació exteriors
N'he vist a St Andreu ArenalJavi M wrote:A l'Agost va aparèixer això a l'estació de Sant Feliu:
Es troba a l'accés principal de l'edifici, pràcticament ja al carrer. La línia superior mostra titulars de notícies d'actualitat, mentre que la inferior serveix per a notificar incidències del servei ferroviari. Desconec si també s'han instal·lat panells similars a altres estacions.
Crec que encara no ho havia comentat ningú.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I a Mataró també n'han posat.
==========================================================================================================================================
Per altra banda, on comença a ser una necessitat que hi posin pantalles amb les sortides dels propers trens direcció Plaça Espanya, Olesa, Martorell-Enllaç i sobretot Manresa-Baixador i Igualada, tot i no ser de Rodalies sinó de FGC, és a Martorell-Central.
Ja és demanar massa per l'estadi de civilització d'aquest país, però si a Martorell es poséssin pantalles amb les properes sortides de FGC a la Renfe, i pantalles de les properes sortides de la Renfe a FGC, oli en un llum.
Això estalviaria bastantes corredisses escales amunt i escales avall i deixant-te el pèl ple de fulles del jardí.
Cada cop hi ha més gent que canvia de Renfe a FGC allà (i a la inversa), i de fet el complex Renfe/FGC de Martorell/Martorell-Central és la segona estació on hi conflueixen més línies de Catalunya després de Barcelona-Sants, encara que no ho sembli (R4 cap a Vilafranca i Sant Vicenç de Calders, R4 cap a Molins, Barcelona, Terrassa i Manresa, R5 cap a Olesa, Manresa-Baixador i enllaç a Montserrat, R6 a Igualada, R8 a Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre, i S4/S8/R5/R6 cap a Sant Boi i Barcelona). No és poca cosa...
Exemple: baixem avui del Rodalies a Martorell (un R4 cap a Vilafranca, en concret), de presset cap a les escales, surt al carrer, puja les escales, passa el jardí, entra a FGC... i un cop entres, no se sap quin tren ve, i sobretot, no se sap quines parades farà i quines no. Resultat: una senyora ha pujat de pressa a un R60 cap a Igualada, tot i que ella anava a Martorell-Enllaç. Ha hagut de baixar a Sant Esteve Sesrovires i girar cua, perdent 30 minuts (els R60 no paren a Martorell-Enllaç).
Quan es fa el camí oposat, un cop entres al vestíbul de la Renfe només cal una ullada a les pantalles per veure quins són els propers trens i si t'has de donar pressa o no.
La megafonia de Martorell també és més clara a Renfe que a FGC, sempre diu "para a totes les estacions/no para a Lavern etc/no para a Sant Miquel de Gonteres etc", amb minuts d'antel.lació, i se sent tant a l'andana com al vestíbul.
A FGC només diu "R6 Igualada/R5 Manresa-Baixador/etc" quan el tren està entrant a l'andana, i no se sent des del vestíbul.
En aquest cas, per una vegada i sense que serveixi de precedent, Renfe guanya a FGC.
==========================================================================================================================================
Per altra banda, on comença a ser una necessitat que hi posin pantalles amb les sortides dels propers trens direcció Plaça Espanya, Olesa, Martorell-Enllaç i sobretot Manresa-Baixador i Igualada, tot i no ser de Rodalies sinó de FGC, és a Martorell-Central.
Ja és demanar massa per l'estadi de civilització d'aquest país, però si a Martorell es poséssin pantalles amb les properes sortides de FGC a la Renfe, i pantalles de les properes sortides de la Renfe a FGC, oli en un llum.
Això estalviaria bastantes corredisses escales amunt i escales avall i deixant-te el pèl ple de fulles del jardí.
Cada cop hi ha més gent que canvia de Renfe a FGC allà (i a la inversa), i de fet el complex Renfe/FGC de Martorell/Martorell-Central és la segona estació on hi conflueixen més línies de Catalunya després de Barcelona-Sants, encara que no ho sembli (R4 cap a Vilafranca i Sant Vicenç de Calders, R4 cap a Molins, Barcelona, Terrassa i Manresa, R5 cap a Olesa, Manresa-Baixador i enllaç a Montserrat, R6 a Igualada, R8 a Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre, i S4/S8/R5/R6 cap a Sant Boi i Barcelona). No és poca cosa...
Exemple: baixem avui del Rodalies a Martorell (un R4 cap a Vilafranca, en concret), de presset cap a les escales, surt al carrer, puja les escales, passa el jardí, entra a FGC... i un cop entres, no se sap quin tren ve, i sobretot, no se sap quines parades farà i quines no. Resultat: una senyora ha pujat de pressa a un R60 cap a Igualada, tot i que ella anava a Martorell-Enllaç. Ha hagut de baixar a Sant Esteve Sesrovires i girar cua, perdent 30 minuts (els R60 no paren a Martorell-Enllaç).
Quan es fa el camí oposat, un cop entres al vestíbul de la Renfe només cal una ullada a les pantalles per veure quins són els propers trens i si t'has de donar pressa o no.
La megafonia de Martorell també és més clara a Renfe que a FGC, sempre diu "para a totes les estacions/no para a Lavern etc/no para a Sant Miquel de Gonteres etc", amb minuts d'antel.lació, i se sent tant a l'andana com al vestíbul.
A FGC només diu "R6 Igualada/R5 Manresa-Baixador/etc" quan el tren està entrant a l'andana, i no se sent des del vestíbul.
En aquest cas, per una vegada i sense que serveixi de precedent, Renfe guanya a FGC.
Last edited by 437.001 on Tuesday 14/10/2014 0:18, edited 9 times in total.