Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No votes
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No votes
15) Figaró (R3)
0
No votes
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No votes
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No votes
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No votes
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No votes
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No votes
26) La Garriga (R3)
0
No votes
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 131

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

Recopilació de l'estat de les estacions de Rodalies.

Línia R1 (tram Clot-Mataró-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors/superiors (excepte Sant Pol de Mar).
No totes tenen ascensors, tampoc totes les del tram Mataró-Maçanet tenen barreres tarifàries.

Línia R2 nord (tram Passeig de Gràcia-Clot-Granollers Centre-Maçanet): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Mollet-Sant Fost), 100% altes, i passos inferiors.
No totes tenen ascensors. Totes amb barreres tarifàries excepte Palautordera, Riells, Hostalric i Maçanet.

Línia R2 sud (tram El Prat-Vilanova-Sant Vicenç): totes les estacions amb andanes de 200m, 100% altes, i passos inferiors. Totes amb ascensor.
Garraf, Cunit, Segur de Calafell, i Sant Vicenç de Calders no tenen barreres tarifàries.

Línia R2 (tram Estació de França-Passeig de Gràcia-Sants-El Prat-Aeroport): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Aeroport), 100% altes (excepte Bellvitge i dues andanes d'Estació de França), i passos superiors/inferiors.
Totes amb ascensor (excepte Bellvitge). Totes amb barreres tarifàries (excepte Estació de França).

Línia R3 (tram Montcada Ripollet-Vic): cap estació amb andanes de 200m (innecessàries), totes amb andanes de 160m, 100%altes (excepte Santa Perpètua i Figaró). Cap amb ascensor (excepte Vic). Cap amb passos superiors/inferiors (excepte Vic). Cap amb barreres tarifàries (excepte Vic).

Línia R4 (tram Sants-Castellbisbal-El Vendrell): només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès, Els Monjos i El Vendrell disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions excepte Lavern, La Granada i L'Arboç amb andanes 100% altes.
Només les estacions de L'Hospitalet, Cornellà, Molins de Rei, El Papiol, Castellbisbal, Martorell, Gelida, Vilafranca del Penedès i El Vendrell disposen d'ascensor.
Totes les estacions excepte Lavern, La Granada, Els Monjos i L'Arboç disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries (excepte El Papiol, Gelida, Lavern, La Granada, Vilafranca del Penedès, Els Monjos, L'Arboç, i El Vendrell).

Línia R4 (tram Sants-Arc de Triomf-Montcada Bifurcació): totes les estacions amb andanes de 200m (excepte Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Torre Baró i MOOntcada-Bifurcació).
Totes les estacions amb andanes 100% altes (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions amb ascensor (excepte Sant Andreu Arenal i Montcada-Bifurcació). Totes les estacions disposen de passos superiors/inferiors. Totes les estacions amb barreres tarifàries.

Línia R4 (tram Montcada-Manresa-Cerdanyola-Manresa): només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell Centre, Sabadell Nord, Terrassa-Est, Terrassa i Manresa disposen d'andanes de 200m. Totes les estacions del tram Montcada-Terrassa amb andanes 100% altes (i cap estació del tram Terrassa-Manresa amb andanes 100% altes excepte Manresa). Només les estacions de Montcada-Santa Maria, Cerdanyola, Sabadell-Sud, Sabadell-Nord, Terrassa-Est i Terrassa tenen ascensors.
Totes les estacions amb passos superiors/inferiors (excepte Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, i Sant Vicenç de Castellet).

Línia R8 (tram Rubí-Cerdanyola Universitat): totes les estacions amb andanes de 200m, cap estació amb andanes altes, totes les estacions amb passos inferiors, barreres tarifàries (inutilitzades), cap estació amb ascensors.
Last edited by 437.001 on Tuesday 23/09/2014 3:23, edited 1 time in total.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by UT440_132M »

L'estació de Vic compta amb dos ascensors, i barreres tarifàries, tot i que l'ascensor de l'andana de les vies 2/4 està fora de servei des de l'incendi del bar fa un parell d'anys.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by marciruelos »

Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by UT440_132M »

La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by albert28 »

marciruelos wrote:Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
Tambè esta el tema d'Arc de Triomf que està a la espera d'allargar andanes entre altres
cesc
N5
N5
Posts: 151
Joined: Saturday 11/08/2012 10:14

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by cesc »

UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.

Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Renfe451 »

cesc wrote:
UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.

Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
Renfe no està ara per tirar més calers... (o sí?) Les 465 en doble composició tal i com ha dit l'UT440_132M són les més adequades per a una de les línies més utilitzades de tota la xarxa de Rodalies. Pel que fa a places, una doble de 465 pot tenir més capacitat que les 450/451. A l'R1, que també te força demanda però no com la de l'R2 sud, ja van bé els Civies de 4 cotxes en doble composició.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

UT440_132M wrote:L'estació de Vic compta amb dos ascensors, i barreres tarifàries, tot i que l'ascensor de l'andana de les vies 2/4 està fora de servei des de l'incendi del bar fa un parell d'anys.
Ok, ho edito.
marciruelos wrote:Si les estacions del Maresme ja tenen 200 metres podrien posar civies 465+465. Recordo que abans anaven el 465+464, no se per què ho van canviar a 464+464.
Hola. Ara com ara, tot tren que passi per les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf no pot ser una doble composició de 465 perquè no hi caben.

Abans, a la R1, les composicions no eren 465+464, sinó 465+463.
Ara es tendeix a 464+464 a la R1, i 465+463 a la R2 nord.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by gatvell »

L'estació d'Arc de Triomf de RENFE, quina longitut tenen les andanes acutalment?
i si s'allarguen, per quina banda es farien? Direcció Pl. Catalunya? O Vilanova?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Toni »

Renfe451 wrote:
cesc wrote:
UT440_132M wrote:La resposta és fàcil, perquè a la R2 sud fan més falta els 465 dobles, i els pocs 465 que sobren, els acoblen als 463 per fer la R2 nord. Per això a la R1 es veuen 464 dobles.

Trobo molt bé alargar les andanes per adecuar a la demanda actual i futur, però, jo en pregunto, perquè no compren Trens de 2 pisos de 6 cotxes com les 450 i 451 per fer serveis a la R2 sud ó en líneas ón hi ha més demanda com fan en alguns Paisos Europeus?
Renfe no està ara per tirar més calers... (o sí?) Les 465 en doble composició tal i com ha dit l'UT440_132M són les més adequades per a una de les línies més utilitzades de tota la xarxa de Rodalies. Pel que fa a places, una doble de 465 pot tenir més capacitat que les 450/451. A l'R1, que també te força demanda però no com la de l'R2 sud, ja van bé els Civies de 4 cotxes en doble composició.
L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos. Les 450/451 triguem molt en les parades, a la gent li costa lògicament més baixar i pujar que en una 447 o 465, i això és fatal per mantenir la puntualitat. A més, les 450/451 no han funcionat bé. Per això no repeteixen amb aquest tipus de tren.

Tens un error, la R1 té bastant més demanda que la R2 Sud. El problema no té res a veure amb això. La línia de Vilanova té una cosa que no té la de Mataró, que son trens regionals i de llarga distància. Cada regional o llarga distància ocupa la via com tres rodalies més o menys. Per tant, a Vilanova hi ha menys "espai" per passar rodalies i per tant cada rodalies ha de carregar contra més gent millor. Per tant, les 450/451 a Vilanova.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Renfe451 »

No és pas un error, la línia R2 Sud és la segona més utilitzada de Rodalies, per darrere de l'R1. I tiraré de dades, l'R1 a l'any 2008 la van utilitzar 102.214 passatgers al dia = 39 milions de viatgers/any. L'R2 Sud la van utilitzar 125.948 usuaris al dia = 35 milions de viatgers l'any. I del 2008 fins ara ha plogut, però les coses no han variat gaire. I una cosa que la línia de Mataró no té, és que en certes estacions de la línia (El Prat, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova i Cunit) disposen de més de 2 vies per poder fer avançaments, fet que ajuda a regularitzar el trànsit tot i que moltes vegades acabi sent el contrari.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trens de dos pisos

Post by Guigui »

Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Trens de dos pisos

Post by Toni »

Guigui wrote:
Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.
És cert, suposo que cadascú actua conforme a la seva experiència. El que és inqüestionable és que si es vol un sistema que funcioni al límit de la seva capacitat (com vol la Generalitat), els trens de dos pisos no ajuden a parar poc temps a una estació. Cap metro té trens de dos pisos. No hi haurà més trens de dos pisos de moment...
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Toni »

Renfe451 wrote:No és pas un error, la línia R2 Sud és la segona més utilitzada de Rodalies, per darrere de l'R1. I tiraré de dades, l'R1 a l'any 2008 la van utilitzar 102.214 passatgers al dia = 39 milions de viatgers/any. L'R2 Sud la van utilitzar 125.948 usuaris al dia = 35 milions de viatgers l'any. I del 2008 fins ara ha plogut, però les coses no han variat gaire. I una cosa que la línia de Mataró no té, és que en certes estacions de la línia (El Prat, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova i Cunit) disposen de més de 2 vies per poder fer avançaments, fet que ajuda a regularitzar el trànsit tot i que moltes vegades acabi sent el contrari.
Correcte, primer la R1 i després la R2 Sud. Pel que fa a aturar els trens lents per deixar passar als trens ràpids, no crec que sigui el cas del que es vol aquí. No crec que ningú estigui disposat a estar aturat a una estació per norma per deixar circular a no sé qui... aquí volem un metro suïs fins a Puigcerdà, Portbou, Manresa, Sant Vicenç.... i si parlem de les fantàstiques rodalies noves, evidentment ha d´haver un metro suïs fins a Tortosa (que no han de ser menys) amb trens que vagin com una bala. Està bé millorar però amb criteri i essent conscients del que es pot i no es pot fer. Quan l´Alcalde de torn demana un semidirecte, si la cosa fos normal se li diria que no i prou, que no és possible sense perjudicar a altres viatgers (molts més dels que beneficia el semidirecte), però el que prima és altra cosa...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Trens de dos pisos

Post by Sagrerenc »

Toni wrote:
Guigui wrote:
Toni wrote:L´experiència de Renfe, que de trens en saben una mica, no és bona amb els trens de dos pisos.
Deu passar que no és bona amb aquests trens de dos pisos. Perquè la SNCF, DB, SBB, ÖBB, etc. -que tampoc són uns ignorants en matèria ferroviària- fa anys que n'utilitzen, sense tenir problemes amb la puntualitat.
És cert, suposo que cadascú actua conforme a la seva experiència. El que és inqüestionable és que si es vol un sistema que funcioni al límit de la seva capacitat (com vol la Generalitat), els trens de dos pisos no ajuden a parar poc temps a una estació. Cap metro té trens de dos pisos. No hi haurà més trens de dos pisos de moment...
El 60% aproximadament dels trens del RER A de Paris són de dos pisos (MI 2N i MI 09), i aquesta línia funciona amb freqüències teoriques de 2' en hora punta. De trens de molts pisos n'hi ha de molts tipus, hi ha alguns paràmetres que determinen el temps d'aturada en una estació:
- Amplada de les portes (amplada lliure de 2 metres al MI 09 ; 1,3-1,8 metres als 450/451).
- Nombre de portes per cotxe (3 millor que 2).
- Diferència d'altura entre andana i plataforma (al RER A estan al mateix nivell).
- Amplada de l'andana.
- Configuracio de les andanes (no és el mateix tenir els accessos als extrems de l'andana que al mig).

Cap metro té trens de dos pisos perquè el gàlib de la majoria de metros no ho permet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Tornem al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Back to topic!

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Tornem al tema del fil, si us plau.
Tornant al tema del fil... s'estan duent a terme obres de remodelació de les marquesines de l'estació de Mataró. :ok
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Pantalles d'informació exteriors

Post by Javi M »

A l'Agost va aparèixer això a l'estació de Sant Feliu:

Image

Image

Es troba a l'accés principal de l'edifici, pràcticament ja al carrer. La línia superior mostra titulars de notícies d'actualitat, mentre que la inferior serveix per a notificar incidències del servei ferroviari. Desconec si també s'han instal·lat panells similars a altres estacions.

Crec que encara no ho havia comentat ningú.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Pantalles d'informació exteriors

Post by albert28 »

Javi M wrote:A l'Agost va aparèixer això a l'estació de Sant Feliu:

Image

Image

Es troba a l'accés principal de l'edifici, pràcticament ja al carrer. La línia superior mostra titulars de notícies d'actualitat, mentre que la inferior serveix per a notificar incidències del servei ferroviari. Desconec si també s'han instal·lat panells similars a altres estacions.

Crec que encara no ho havia comentat ningú.
N'he vist a St Andreu Arenal
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

I a Mataró també n'han posat.

==========================================================================================================================================

Per altra banda, on comença a ser una necessitat que hi posin pantalles amb les sortides dels propers trens direcció Plaça Espanya, Olesa, Martorell-Enllaç i sobretot Manresa-Baixador i Igualada, tot i no ser de Rodalies sinó de FGC, és a Martorell-Central.
Ja és demanar massa per l'estadi de civilització d'aquest país, però si a Martorell es poséssin pantalles amb les properes sortides de FGC a la Renfe, i pantalles de les properes sortides de la Renfe a FGC, oli en un llum. xD :cari
Això estalviaria bastantes corredisses escales amunt i escales avall i deixant-te el pèl ple de fulles del jardí. :) :)

Cada cop hi ha més gent que canvia de Renfe a FGC allà (i a la inversa), i de fet el complex Renfe/FGC de Martorell/Martorell-Central és la segona estació on hi conflueixen més línies de Catalunya després de Barcelona-Sants, encara que no ho sembli (R4 cap a Vilafranca i Sant Vicenç de Calders, R4 cap a Molins, Barcelona, Terrassa i Manresa, R5 cap a Olesa, Manresa-Baixador i enllaç a Montserrat, R6 a Igualada, R8 a Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre, i S4/S8/R5/R6 cap a Sant Boi i Barcelona). No és poca cosa...

Exemple: baixem avui del Rodalies a Martorell (un R4 cap a Vilafranca, en concret), de presset cap a les escales, surt al carrer, puja les escales, passa el jardí, entra a FGC... i un cop entres, no se sap quin tren ve, i sobretot, no se sap quines parades farà i quines no. Resultat: una senyora ha pujat de pressa a un R60 cap a Igualada, tot i que ella anava a Martorell-Enllaç. Ha hagut de baixar a Sant Esteve Sesrovires i girar cua, perdent 30 minuts (els R60 no paren a Martorell-Enllaç).

Quan es fa el camí oposat, un cop entres al vestíbul de la Renfe només cal una ullada a les pantalles per veure quins són els propers trens i si t'has de donar pressa o no.

La megafonia de Martorell també és més clara a Renfe que a FGC, sempre diu "para a totes les estacions/no para a Lavern etc/no para a Sant Miquel de Gonteres etc", amb minuts d'antel.lació, i se sent tant a l'andana com al vestíbul.
A FGC només diu "R6 Igualada/R5 Manresa-Baixador/etc" quan el tren està entrant a l'andana, i no se sent des del vestíbul.

En aquest cas, per una vegada i sense que serveixi de precedent, Renfe guanya a FGC.
Last edited by 437.001 on Tuesday 14/10/2014 0:18, edited 9 times in total.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”