Histories per no dormir del METRO
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Certament crec que moltes de les coses que es diuen, com per exemple les dates de la L2, es podrien millorar, però crec que l'explicació és més que suficient per gent profana en la matèria.
Ara bé, el que sí que no té perdó, segons el meu punt de vista, són aquests dos errors:
- Dir que la idea principal de la construcció del Transversal fou l'Exposició Internacional
- Dir que la mai inaugurada estació de Gaudí, era l'antiga estació de Sagrada Família.
Arreglant aquests dos punts, quedaria un text potable.
Ara bé, el que sí que no té perdó, segons el meu punt de vista, són aquests dos errors:
- Dir que la idea principal de la construcció del Transversal fou l'Exposició Internacional
- Dir que la mai inaugurada estació de Gaudí, era l'antiga estació de Sagrada Família.
Arreglant aquests dos punts, quedaria un text potable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Correos no quedava massa aprop de Barceloneta, les separen poc menys de 400 metres, una distància prou raonable entre estacions de metro. El motiu es el mateix que la desaparició de Fernando ( que no Ferran ). Si la andana ocupa el gàlib d´una de les vies, i la linia s´ha de prolongar, resulta evident el futur de la andana i per tant de la resta de la estació.
La distància entre Liceo i Fernando no era de 200 metres, eran menys de 100.
Com a en Fantito i a en Wefer, m´ha sobtat llegir de manera oficial que el motiu de construcció del Transversal fos la exposició del 29. Com es que per unir el centre de la ciutat amb la exposició es construeix una linia que comença a La Bordeta ?? ridicul !!!. El que si es va fer per la exposició es la tercera via de la estació España, i serveis directes entre les estacions Cataluña i España, serveis que per cert van continuar esporadicament amb motiu de excursións organitzades a Montserrat i bitllet combinat Metro-ferrocarrils de Catalunya-aeri de Montserrat, peró no va ser pas la exposició el motiu del projecte global de la linia.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
La distància entre Liceo i Fernando no era de 200 metres, eran menys de 100.
Com a en Fantito i a en Wefer, m´ha sobtat llegir de manera oficial que el motiu de construcció del Transversal fos la exposició del 29. Com es que per unir el centre de la ciutat amb la exposició es construeix una linia que comença a La Bordeta ?? ridicul !!!. El que si es va fer per la exposició es la tercera via de la estació España, i serveis directes entre les estacions Cataluña i España, serveis que per cert van continuar esporadicament amb motiu de excursións organitzades a Montserrat i bitllet combinat Metro-ferrocarrils de Catalunya-aeri de Montserrat, peró no va ser pas la exposició el motiu del projecte global de la linia.
Colosal observació.Venint de l'Ajuntament de Barcelona, hauria de servir per il·lustrar als ignorants més que per acontentar als profans. Aquest text hauria de ser exemplar.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Re: Histories per no dormir del METRO
Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Histories per no dormir del METRO
Aqui el teniu per si el voleu escoltar:metring wrote:Avui a els essencials de Rac1, que trobareu a la web, parlen de la història de Rocafort i d'on ve la mala fama dels suïcidis.
https://uwhisp.com/w/xu9
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Histories per no dormir del METRO
Fa uns dies, en un d'aquests diaris que ara no permeten enllaços des d'altres webs, presentaven aquesta empresa que es dedica a fer visites guiades explicant les històries respectives del lloc, i pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Histories per no dormir del METRO
Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorradaFran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
De pagament
Sálvame+, ja que les visites, al ser una empresa, en cobraven.wefer wrote:Amb la de coses interessants que hi ha per explicar de la història del metro i resulta que el que més interessa a la gent és aquesta xorradaFran-Ikarus wrote:pel que fa a la visita guiada al metro se centraven força (a l'article del diari) a les històries per no dormir de Rocafort.
Es nota que el nivell mitjà del país és el de "Sálvame".
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Rebrot
Rebrot relativament recent d'aquestes històries, en el bloc "Barcelona Secreta":
http://barcelonasecreta.com/2015/11/his ... mal-rollo/
Gaudí es va quedar sense acabar "per manca de diners", ves per on
http://barcelonasecreta.com/2015/11/his ... mal-rollo/
Gaudí es va quedar sense acabar "per manca de diners", ves per on
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Histories per no dormir del METRO
Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.
Salutacions.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Histories per no dormir del METRO
D'això se'n parla aquí:ortegote wrote:Tinc entes que el transversal es va contruir amb l'idea de que fos un tunel passant entre estacions d'ample iberic, per aixo te l'ample de via que te, i que en un principi no havia d'aver estacions intermedies, pero al final van construir estacions per aprofitar l'infraestructura i es va quedar com a linia de Metro.
Salutacions.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... al#p264024
(aquest altre tema "Històries per no dormir" és més aviat, com es veu, per a històries de natura diversa, però amb la fantasia com a comú denominador, i sovint "fantasmes" pel mig )
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fantasmes
Em fa l'efecte que els únics "fantasmes" que corren pel metro de Barcelona són determinats autors que fan córrer autèntiques animalades per a cridar l'atenció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.