Dubte sobre zones i enllaços

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
sercat
N1
N1
Posts: 4
Joined: Tuesday 14/01/2014 20:34

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by sercat »

Tinc un dubte. Conec molta gent de Terrassa que estudia a la UAB (Son dos zones) i el que fan es treure's la TJOVE i fer la primera validació a Bellaterra perque despres fer el Terrassa-BCN directe, sense sortir i entrar les validadores de FGC se'ls hi obren. Aquest "invent" que fan és legal? (No conec gairebe la politica de moderaciío del fòrum, perono pretencfer apologia de la estafa a FGC)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Legal

Post by Guigui »

Com ja s'ha dit vàries vegades al Fòrum, és totalment legal, ja que en els títols que cobreixen vàries zones es compta el nombre de zones recorregudes prenent la zona de primera validació com a punt de partida. Suposo que no és ben bé el que l'ATM pretén, però no deuen haver trobat millor manera per a programar-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Ecomobisostrans »

És una de tantes coses legals però no dites. A Holanda en canvi si fas 3 zones ja compres l'abonament de 2 zones posant com a zona de referència la del mig i no cal fer aquests "truquets" que a sobre de fer perdre temps, et fan sentir quasi com si estiguessis estafant. Es com lo d'anar amb una línia de bus i tornar amb una altra, o anar amb bus i tornar amb metro, és perfectament legal però al principi l'ATM ja es va encarregar de confondre els viatgers dient que l'enllaç només servia entre diferents línies "en la mateixa direcció" (¿què carai vol dir "en la mateixa direcció" si no es tracta de línies paraleles, ni que comparteixin O-F, ni res per l'estil?) En canvi a Amsterdam més fàcil: El bitllet senzill en realitat es un abonament d'1 hora, facis els trajectes que facis. I amb la Chipkaart lo mateix, et cobra el trajecte base, i qualsevol enllaç que estigui dins del temps només et suma els km. sense tornar-te a cobrar la base, vagis en la direcció que vagis.
Em sona que a altres paisos es similar, aqui en canvi sempre estem a expenses d'haver-te de fixar en detalls que al viatger no li toca fixar-se, de que el revisor vagi de bona fe o amb mala llet, etc.
Fran-Ikarus wrote:Sé que a aquestes alçades de la integració tarifària, sonarà a "simplona" la pregunta, però... és que mai abans m'havia calgut fer-ho!

Agafant, per exemple, la L8 a Europa-Fira fins a Pl. Espanya, allà la L1 fins a Catalunya, i allà una línia FGC del Vallès... compta tot FGC com una sola "línia-xarxa" (i per tant em descomptarà un segon viatge?), o la xarxa del Vallès i la del Llobregat d'FGC són "línies diferents" entre sí?
Es un enllaç perfectament vàlid, no cobra un 2n viatge. Ja ho era quan van integrar la T-2, i ho segueix sent.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

També al Tram

Post by Javi M »

Ecomobisostrans wrote:
Fran-Ikarus wrote:Agafant, per exemple, la L8 a Europa-Fira fins a Pl. Espanya, allà la L1 fins a Catalunya, i allà una línia FGC del Vallès... compta tot FGC com una sola "línia-xarxa" (i per tant em descomptarà un segon viatge?), o la xarxa del Vallès i la del Llobregat d'FGC són "línies diferents" entre sí?
Es un enllaç perfectament vàlid, no cobra un 2n viatge. Ja ho era quan van integrar la T-2, i ho segueix sent.
De la mateixa manera que ho és un trajecte on es facin servir les dues xarxes de tranvia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Fran-Ikarus »

Cert el cas del tramvia, però seria més assimilable a, per exemple, canviar de línies de bus. És més inequívoc, vaja.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
tarantinabcn
N1
N1
Posts: 3
Joined: Sunday 02/02/2014 20:30

Dubte zones ATM

Post by tarantinabcn »

Hola a tothom.

Sóc nova, ja he passat pel fil de presentacions. Fa setmanes que tinc un dubte i sempre acabo al vostre fòrum quan busco a google, així que he decidit entrar per veure si em podíeu donar un cop de mà. Us explico.

Normalment sempre estic entre Barcelona - Sabadell - Mataró. El que feia fins ara era picar amb una T-Jove de 3 zones a Barcelona (doncs així m'assegurava no tenir problemes de zones). Però l'últim cop, vaig començar la T-Jove a Sabadell (2C) i vaig estar patint, perquè se suposa que de Sabadell (2C) a Mataró (3E) hi ha 4 zones, no? Doncs no, no he tingut cap problema en agafar bus de 3 zones de Mataró a Barcelona.

El dubte llavors és... quan piquem un títol d'aquestes característiques, només grava la zona? (2 i no 2c) En aquest cas, podria comprar un bitllet trimestral de 2 zones, picar a la zona 2, i estalviar-me pagar una de 3?

Gràcies :ok
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Ecomobisostrans »

Hola Tarantinabcn!

Sí que grava la zona, no només la corona.
Si no has tingut problema amb aquest trajecte es perque teòricament es podria fer Sabadell-Mataró amb 3 zones, ja que la 2c i la 3d son consecutives, passa que no hi ha cap línia que vagi per allà. Per tant si vas amb una de 2 zones començada a la 3d (Granollers) pots fer tot el trajecte Sabadell-Mataró perque en cap moment t'estaràs allunyant més de 2 zones respecte de la 3d (inclosa). Lo que no podràs fer es anar a Barcelona.

Salutacions !
tarantinabcn
N1
N1
Posts: 3
Joined: Sunday 02/02/2014 20:30

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by tarantinabcn »

Gracies Ecomobisostrans !! Em queda més clar :)
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Fran-Ikarus »

Un dubte que m'ha sorgit aquest matí:

Suposem que sóc a Vilassar de Mar i vull anar a Sabadell, amb Rodalies i metro, amb un títol de 3 zones, que són les que travesso (2E-1-2C).

Agafo la R1 a Vilassar, fins a Barcelona-Clot-Aragó. Allà la L1 fins a La Sagrera (o Fabra i Puig, m'és igual), i allà (La Sagrera o Sant Andreu Arenal) la R4 fins a Sabadell.

La validadora de La Sagrera o Sant Andreu Arenal, em descomptarà un segon viatge, o considera "diferents xarxes" el conjunt de línies que hi passen per allà, i la línia R1?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by gatvell »

Vilassar de Mar fins Arc de Triomf, canvi d'andana (probablement tinguis pocs minuts) i agafes R4 fins a Sabadell (té tres estacions).
No cal validar a Arc de Triomf, ja que no surts de l'estació ni canvies del tipus de serveis (rodalies).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by genissimon »

I si tens uns minuts més de marge, que no sempre es tenen, canvia a pl. Catalunya o Sants enlloc d'Arc de triomf, ja que només has de canviar d'un cantó a l'altre de la mateixa andana sense haver de pujar ni baixar escales.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Fran-Ikarus »

Gràcies a ambdós; ni hi havia pensat, en Arc de Triomf!

Ja per pur "divertimento": si tot i així fes el canvi a Clot i Sagrera, descomptaria un segon viatge?

Hi ha cap combinació d'aquest estil que, per fer transferència entre línies de Rodalies a Barcelona, obligui a desplaçar-se força "cap endins" de la ciutat, si és que el pas pel metro provoca després una segona cancel·lació de viatge? (anar de Clot-Aragó a Arc de Triomf és desplaçar-se poc, però per exemple que suposés creuar tota la ciutat des del nord fins a Sants)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by gatvell »

Si segeueixes en un mateix mitjà de transport, pots anar viatjant, sempre i quan no superis les zones del bitllet.
De fet, podries anar fins a Massanet-massanes, tornar a Sants i al final baixar a casa teva i marcaria un viatje normal. (Teoricamente parlant).

Un altre tema es la combinació que et permet el teu bitllet. En el meu cas, una T-10 de 6 zones, puc emprar 4 mitjans de transport (tots diferents) sense revalidar el bitllet, ara bé, si faig RENFE, Metro, RENFE, pago per repetir RENFE.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Fran-Ikarus »

Això venia a dir: repetir Rodalies Renfe implica nou viatge cancel·lat. Entenc que es considera xarxa única, a diferència de les dues "subxarxes" d'FGC, simplement perquè tenen estacions de connexió (tot i que en alguna d'elles, com ara Sants, les validadores hagin de tenir "inteligència adicional" per no descomptar un segon viatge, si cal sortir d'una andana i entrar a una altra que no sigui accessible directament sense pas per validadora), mentre que FGC no en té cap.

Per molt que, realment, la diferència entre la situació que jo exposava (R1 fins a Clot, L1 fins a Sagrera, R4 des d'allà) i fer Línia Llobregat fins a Espanya, L1 fins a Catalunya, Línia del Vallès des d'allà, sigui poca en altres termes.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by gatvell »

D'FGC Llobregat, Metro, FGC-Vallès, no en puc parlar. No em sorprendria que ho tinguessin present.

Jo, molts cops baixo a Barcelona a comprar 4 coses i em miro bé el mapa, normalment faig FGC, metro, RENFE; o l'inrevès, i sempre m'estalvio el bitllet de tornada.
Dit una altre manera valido a Manresa, baixo a Barcelona on faig la compra torno a Manresa, sense revalidar el bitllet.
Ep!! Tot segons la normativa d'ATM, eh? ;)
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by Fran-Ikarus »

gatvell wrote:Jo, molts cops baixo a Barcelona a comprar 4 coses i em miro bé el mapa, normalment faig FGC, metro, RENFE; o l'inrevès, i sempre m'estalvio el bitllet de tornada.
Dit una altre manera valido a Manresa, baixo a Barcelona on faig la compra torno a Manresa, sense revalidar el bitllet.
Ep!! Tot segons la normativa d'ATM, eh? ;)
Ep! La compra és una "gestió" ;)
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... au#p203180

(ho dic en plan de broma; com pots veure a l'enllaç, estic d'acord totalment amb allò que fas)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by gatvell »

molt bé.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Post by davida »

La meva experiencia es que si faig un trajecte en Renfe Barcelona - Gelida i torno en poca estona em descompte un segon viatge, pero si entre mig marco el Funicular o el bus substitutori, ho interpreta la validadora com un transbord.
Tambe el trajecte Barcelona Santa Perpetua anada i tornada en Renfe, s'interpreta com transbord si entremig agafo un bus urba a Santa Perpetua, sino s'agafa el bus et marca un segon viatge.
mormiguel
N1
N1
Posts: 1
Joined: Wednesday 12/09/2018 18:54

T-MES, zones i problemes amb els títols il·limitats a busos

Post by mormiguel »

Hola,

en primer lloc, presentar-me amb aquest primer missatge i agrair a la tota la comunitat els continguts i coneixements que publiqueu en aquest fòrum. No he sapigut trobar resposta a aquest dubte que tinc i, si ja hi hagués un fil, disculpeu-me.

La qüestió és la següent: segons tenia entès, els títols il·limitats servien per viatjar en un radi de X zones des d'on el piques per primer cop. Per exemple, si valido una T-MES de dues zones a Premià de Mar (Zona 2E) puc anar entre la zona on he validat i la d'abans (zona 1) i la de darrera (zona 3 cap a Mataró). D'aquesta manera, jo en el seu moment quan havia d'anar a Cerdanyola Universitat, tot i que a la taquilla em deien que hi havia tres zones en el trajecte (2E- Premià de Mar, 1 - Barcelona i 2C - Cerdanyola) podia comprar una T-MES o T-Jove de dues zones, validar-la a la zona 1 per primer cop i el viatge em funcionava. Cada dia entrava picant a la màquina a Premià de Mar i em deixava sortir, també validant, a la UAB. És per això, que jo entenia que el títol il·limitat em donava X zones al voltant de la de validació inicial.

Doncs bé, ara tinc el següent dubte. Haig de fer el trajecte Mataró - Barcelona, que en principi passa per 3 zones diferents (3E, 2E i 1). Si valido una T-Mes o similar a Premià de Mar en principi m'hauria de deixar entrar a Mataró i sortir a Barcelona sense problemes, oi? Tal com feia entre Premià de Mar i Cerdanyola.

Llavors, el meu dubte final seria si puc entrar a un autobús express (línia e11.1 Mataró - Barcelona) amb aquesta mateixa T-Mes de 2 zones validada a Premià de Mar i fer el trajecte en bus des de Mataró a Barcelona.

Realment, hi ha moments en els quals no entenc res del sistema de zones...

Gràcies per avançat a qui em pugui respondre :)
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Zona inicial als títols il·limitats

Post by Javi M »

Hola Mormiguel, benvingut!

No t'ho dic a ciència certa, però probablement no et deixi fer el trajecte en bus. Normalment a aquestes línies les validadores es programen per a rebutjar títols amb nombre de zones inferior al del trajecte més curt que s'hi pot realitzar.

El que mai he entès ben bé és per què a Renfe i FGC es permet aquest frau encobert. Un trajecte entre Mataró i Barcelona correspon clarament a un trajecte de tres zones, i igual que no es pot realitzar amb una T-10 de dues zones, no s'hauria de poder realitzar amb una T-Mes o similar.

Els títols il·limitats emmagatzemen com a mínim l'hora a la qual s'ha realitzat l'útima validació, donat que si intentes sortir massa temps més tard d'haver entrat o bé sense haver validat a l'entrada, no et deixa. Suposo que enregistren també l'origen de l'última validació (encara que això últim no sabria com comprovar-ho) amb el que en aquest supòsit a priori hi hauria els mitjans tècnics necessaris per a evitar aquest frau de Llei.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”