Seguiment de les obres de la L9
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Quan he publicat el missatge el Guigui no ho havia fet. Fixa't que els dos s'han fet, casualment, al mateix moment.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tens tota la raó gatvell, a les 10,46, tots dos a l'hora. Salut!gatvell wrote:Quan he publicat el missatge el Guigui no ho havia fet. Fixa't que els dos s'han fet, casualment, al mateix moment.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
L'Ajuntament està disposat a posar diners per obrir la L10 a la Zona Franca, quan el 2016 s'obri la línia L9 cap al Prat!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... rcat_3/Tes
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... rcat_3/Tes
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tenint en compte que l'any que bé hi han eleccions municipals...i que la línia no se sap ben bé quan s'obrirà... fum.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tot esta previst per obrir el tram de la L9 de Z. U. fins Aeroport T1 dins del primer semestre del 2016, perquè no obrir un petit tram, el mes urbà, el tram del passeig de la Z.F.?, jo no ho veig pas fum, i al 2016 no hi ha eleccions. Crec que pot ser una bona col·laboració entre el Dep. De T. i S. i l,Ajuntament de Barcelona, això si, un préstec a retornar!. Salut!gatvell wrote:Tenint en compte que l'any que bé hi han eleccions municipals...i que la línia no se sap ben bé quan s'obrirà... fum.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
SI no tinc mal entés, les elecccions municipals seran el maig de l'any vinent, 2015.
Una promesa del Tries, actual batlle, pot quedar en no res si després de les eleccions les guanya un altre.
Tots sabem que les obres obre quan han acabat (normalment) i no quan es vol. Si s'allarguen les proves dels convois o s'enrradereix una partida econòmica...tot s'endarrerirà.
Tinc entés que part del tram de la Zona Franca té que estar operatiu, si o si, degut a que hi ha les cotxeres i la sub-central d'electricitat, així que, si tinc raó, un tram s'obrirà al mateix temps que el que mena a la T1.
Una promesa del Tries, actual batlle, pot quedar en no res si després de les eleccions les guanya un altre.
Tots sabem que les obres obre quan han acabat (normalment) i no quan es vol. Si s'allarguen les proves dels convois o s'enrradereix una partida econòmica...tot s'endarrerirà.
Tinc entés que part del tram de la Zona Franca té que estar operatiu, si o si, degut a que hi ha les cotxeres i la sub-central d'electricitat, així que, si tinc raó, un tram s'obrirà al mateix temps que el que mena a la T1.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment de les obres de la L9
Segons m'han dit, avui i ahir, han estat entrant UT 9000 a la cotxera de Zona Franca de Metro L10. També he vist fotos.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment de les obres de la L9
Saps on les has trobat? Estic interessat en veure-les.raulitinbcn wrote:Segons m'han dit, avui i ahir, han estat entrant UT 9000 a la cotxera de Zona Franca de Metro L10. També he vist fotos.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Pel Congres de Telefonia Mòbil (febrer de 2016)
Inauguració de la Línia 9 a l'Aeroport, pel febre del 2016
El somni d'arribar amb metro a l'aeroport del Prat està cada vegada més a prop de convertir-se en realitat. Caldrà esperar encara al 2016 perquè entri en servei el tram de l'L9 que unirà l'estació de Zona Universitària de Barcelona amb la T1, però els combois que cobriran aquest trajecte han començat a muntar ia aquesta setmana en els tallers de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a la Zona Franca. Aquests trens començaran a circular d'aquí a unes setmanes entre les estacions de Mas Blau i la T1. És a dir, encara que sense passatge convencional, el metro arribarà a l'aeroport aquest novembre.
Aquesta setmana ha començat precisament el transport dels vagons que formaran els dos primers trens, d'un total d'entre 20 i 25, que està previst que cobreixin aquest tram de l'L9.
Els dos trens, de cinc vagons cadascun, acabaran de muntar els dies 24 o 25 d'aquest mes i seran acoblats a les vies per començar poc després a circular en període de proves.
El fet que es tracti de trens automàtics, sense conductor, com els que cobreixen el tram ja en servei de l'L9, fa que aquesta fase de proves es prolongui molt més temps. De fet, aquests combois i els que aniran muntant al llarg del 2015, necessiten, abans d'entrar en servei comercial, un rodatge de gairebé un any, mentre que els vehicles convencionals, els que sí que tenen conductor, no requereixen més de tres o quatre mesos d'assajos.
Els trens que ara s'estan muntant a la Zona Franca arriben a aquestes instal · lacions en camions procedents dels altres tallers que TMB té a l'extrem oposat de l'L9, a Can Zam (Santa Coloma de Gramenet). Aquests trens, que corresponen a la sèrie 9100 d'Alstom, van ser adquirits en temps del govern tripartit de la Generalitat i ja van ser lliurats fa tres anys, però no ha estat fins aquest moment que començaran a circular, en principi entre l'estació de Zona Universitària i la de la T1 de l'aeroport.
El departament de Territori i Sostenibilitat, sota la direcció del conseller Santi Vila, ha considerat prioritari l'enllaç en metro entre la ciutat de Barcelona i l'aeroport del Prat. El calendari oficial per a la posada en marxa d'aquest nou tram de l'L9 la situa en el primer semestre del 2016 Es tracta d'una forquilla àmplia per curar-se en salut. No obstant això, fonts de la conselleria van confirmar ahir el que l'entrada en servei de la L9 entre Zona Universitària i l'aeroport es durà a terme, excepte imprevist, durant la segona quinzena de febrer del 2016, coincidint amb la edició d'aquest any del Mobile World Congress.
Es complirà d'aquesta manera una vella reivindicació que John Hoffman, el conseller delegat de GSMA, l'associació organitzadora d'aquesta important fira de la telefonia mòbil, posa any rere any en la llista de deures de Barcelona per garantir la bona marxa del congrés i perllongar seva estada a la capital catalana més enllà del període acordat. Els organitzadors del Mobile World Congress són els que més han insistit en la necessitat d'un enllaç directe amb metro entre l'aeroport internacional de Barcelona i les instal · lacions de la Fira a l'Hospitalet de Llobregat. La infraestructura, amb les estacions i totes les vies col · locades, està llista. Ara només falta posar-la en marxa, un procés que porta el seu temps.
Durant el període de govern del tripartit es van encarregar molts trens pensats per a la L9. Alguns d'ells han estat utilitzats per a altres línies. Els trens van arribar abans que les obres d'aquesta línia finalitzaran, altres no s'han utilitzat perquè no resultava possible incrementar freqüències donat el seu elevat cost. Aquests anys, amb els problemes financers de TMB, ha hagut ajustos en les freqüències.
El calendari immediat de l'L9 assenyala que segurament en el primer trimestre del 2015 circularan trens en fase de proves entre Collblanc i la Zona Universitària. A mitjans del mateix any començaran les proves globals de circulació de la línia i l'inici de les proves del sistema en el seu conjunt està marcat per al tercer trimestre.
Informació facilitada per mitjans de comunicació ( La Vanguardia) i el Departament de Territori i Sostenibilitat.
El somni d'arribar amb metro a l'aeroport del Prat està cada vegada més a prop de convertir-se en realitat. Caldrà esperar encara al 2016 perquè entri en servei el tram de l'L9 que unirà l'estació de Zona Universitària de Barcelona amb la T1, però els combois que cobriran aquest trajecte han començat a muntar ia aquesta setmana en els tallers de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a la Zona Franca. Aquests trens començaran a circular d'aquí a unes setmanes entre les estacions de Mas Blau i la T1. És a dir, encara que sense passatge convencional, el metro arribarà a l'aeroport aquest novembre.
Aquesta setmana ha començat precisament el transport dels vagons que formaran els dos primers trens, d'un total d'entre 20 i 25, que està previst que cobreixin aquest tram de l'L9.
Els dos trens, de cinc vagons cadascun, acabaran de muntar els dies 24 o 25 d'aquest mes i seran acoblats a les vies per començar poc després a circular en període de proves.
El fet que es tracti de trens automàtics, sense conductor, com els que cobreixen el tram ja en servei de l'L9, fa que aquesta fase de proves es prolongui molt més temps. De fet, aquests combois i els que aniran muntant al llarg del 2015, necessiten, abans d'entrar en servei comercial, un rodatge de gairebé un any, mentre que els vehicles convencionals, els que sí que tenen conductor, no requereixen més de tres o quatre mesos d'assajos.
Els trens que ara s'estan muntant a la Zona Franca arriben a aquestes instal · lacions en camions procedents dels altres tallers que TMB té a l'extrem oposat de l'L9, a Can Zam (Santa Coloma de Gramenet). Aquests trens, que corresponen a la sèrie 9100 d'Alstom, van ser adquirits en temps del govern tripartit de la Generalitat i ja van ser lliurats fa tres anys, però no ha estat fins aquest moment que començaran a circular, en principi entre l'estació de Zona Universitària i la de la T1 de l'aeroport.
El departament de Territori i Sostenibilitat, sota la direcció del conseller Santi Vila, ha considerat prioritari l'enllaç en metro entre la ciutat de Barcelona i l'aeroport del Prat. El calendari oficial per a la posada en marxa d'aquest nou tram de l'L9 la situa en el primer semestre del 2016 Es tracta d'una forquilla àmplia per curar-se en salut. No obstant això, fonts de la conselleria van confirmar ahir el que l'entrada en servei de la L9 entre Zona Universitària i l'aeroport es durà a terme, excepte imprevist, durant la segona quinzena de febrer del 2016, coincidint amb la edició d'aquest any del Mobile World Congress.
Es complirà d'aquesta manera una vella reivindicació que John Hoffman, el conseller delegat de GSMA, l'associació organitzadora d'aquesta important fira de la telefonia mòbil, posa any rere any en la llista de deures de Barcelona per garantir la bona marxa del congrés i perllongar seva estada a la capital catalana més enllà del període acordat. Els organitzadors del Mobile World Congress són els que més han insistit en la necessitat d'un enllaç directe amb metro entre l'aeroport internacional de Barcelona i les instal · lacions de la Fira a l'Hospitalet de Llobregat. La infraestructura, amb les estacions i totes les vies col · locades, està llista. Ara només falta posar-la en marxa, un procés que porta el seu temps.
Durant el període de govern del tripartit es van encarregar molts trens pensats per a la L9. Alguns d'ells han estat utilitzats per a altres línies. Els trens van arribar abans que les obres d'aquesta línia finalitzaran, altres no s'han utilitzat perquè no resultava possible incrementar freqüències donat el seu elevat cost. Aquests anys, amb els problemes financers de TMB, ha hagut ajustos en les freqüències.
El calendari immediat de l'L9 assenyala que segurament en el primer trimestre del 2015 circularan trens en fase de proves entre Collblanc i la Zona Universitària. A mitjans del mateix any començaran les proves globals de circulació de la línia i l'inici de les proves del sistema en el seu conjunt està marcat per al tercer trimestre.
Informació facilitada per mitjans de comunicació ( La Vanguardia) i el Departament de Territori i Sostenibilitat.
Last edited by 122-042-132 on Thursday 09/10/2014 9:59, edited 2 times in total.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Dispensa, però quina és la font de la notícia?
Jo he vist alguna cosa a un diari que té com a sigles una L i una V
Jo he vist alguna cosa a un diari que té com a sigles una L i una V
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ja he fet els deures Metring, com que ara s'ha d'anar molt en compte amb aquest tema. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
A l'edició digital de La Vanguardia, d'avui, hi ha un parell de fotos.Renfe445 wrote:Saps on les has trobat? Estic interessat en veure-les.raulitinbcn wrote:Segons m'han dit, avui i ahir, han estat entrant UT 9000 a la cotxera de Zona Franca de Metro L10. També he vist fotos.
Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sèrie "9100"
La llegenda urbana ha quallat. Al llarg de tots aquests anys, els usuaris més veterans del Fòrum hem assistit en viu i en directe a la manera com es gesten unes falsedats històriques que, a força de repetir-les una i altra vegada, es tornen "realitat".Aquests trens, que corresponen a la sèrie 9100 d'Alstom
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha valorat molt positivament les proves que a partir de la setmana vinent es faran al tram d’L9 del Metro que va de la Zona Universitària, de Barcelona, fins a la T1 de l’Aeroport del Prat. Es preveu que aquest tram entri en servei el febrer de 2016, coincidint amb una nova edició del Mobile World Congress, que es fa al recinte firal Granvia L’Hospitalet.
Marín ha destacat que “aquest tram de l’L9 és una infraestructura estratègica per a L’Hospitalet, la resta de l’àrea metropolitana i Catalunya. Aquest tram uneix l’aeroport amb el recinte firal de L’Hospitalet, un dels motors econòmics de la ciutat i de Catalunya, i amb el centre de Barcelona”. L’alcaldessa ha recordat que “és un projecte prioritari reivindicat pel teixit empresarial i social com a inversió de futur”.
L’L9, segons l’alcaldessa, “contribuirà al desenvolupament econòmic de la plaça d’Europa i del recinte firal Granvia L’Hospitalet, seu del Mobile World Congress, un esdeveniment excepcional que cada any aplega més visitants”.
Els trens que circularan per la línia han començat a muntar-se aquesta setmana als tallers de la Zona Franca, de Barcelona. Es tracta de trens automàtics, sense conductor, que fan necessària una prolongada fase de proves.
De la pag web de L'H
Marín ha destacat que “aquest tram de l’L9 és una infraestructura estratègica per a L’Hospitalet, la resta de l’àrea metropolitana i Catalunya. Aquest tram uneix l’aeroport amb el recinte firal de L’Hospitalet, un dels motors econòmics de la ciutat i de Catalunya, i amb el centre de Barcelona”. L’alcaldessa ha recordat que “és un projecte prioritari reivindicat pel teixit empresarial i social com a inversió de futur”.
L’L9, segons l’alcaldessa, “contribuirà al desenvolupament econòmic de la plaça d’Europa i del recinte firal Granvia L’Hospitalet, seu del Mobile World Congress, un esdeveniment excepcional que cada any aplega més visitants”.
Els trens que circularan per la línia han començat a muntar-se aquesta setmana als tallers de la Zona Franca, de Barcelona. Es tracta de trens automàtics, sense conductor, que fan necessària una prolongada fase de proves.
De la pag web de L'H
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb el centre de què?
Ja s'ha mirat un mapa, la senyora alcaldessa?Marín ha destacat que “aquest tram de l’L9 és una infraestructura estratègica per a L’Hospitalet, la resta de l’àrea metropolitana i Catalunya. Aquest tram uneix l’aeroport amb el recinte firal de L’Hospitalet, un dels motors econòmics de la ciutat i de Catalunya, i amb el centre de Barcelona”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
L'únic mapa que s'ha mirat és el mapa electoral.
Mode irònic ON:
És cert, la L9 connecta amb el centre de Barcelona, sempre i quan fem transbord a la L1, la L3, la L4 o la L6.
Mode irònic ON:
És cert, la L9 connecta amb el centre de Barcelona, sempre i quan fem transbord a la L1, la L3, la L4 o la L6.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
¿15 mesos de marxa en blanc?
Per cert, el dimarts en vaig veure passar un, seria cap a les 13:30, i girava d'Aragó a Tarragona.
Per cert, el dimarts en vaig veure passar un, seria cap a les 13:30, i girava d'Aragó a Tarragona.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al tram en servei es van estar una temporada ben llarga de proves, també, i per una secció més curta que la que ha d'obrir el 2016...Ecomobisostrans wrote: ¿15 mesos de marxa en blanc?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Com a apunt: amb la Renfe es triguen 25 minuts des de l'aeroport fins al centre de Barcelona (Pg. de Gràcia), amb una línia construïda des dels anys 70. Si es tornessin a fer trens directes, encara es podrien esgarrapar 3 o 4 minuts més.Sokjo wrote:Mode irònic ON:
És cert, la L9 connecta amb el centre de Barcelona, sempre i quan fem transbord a la L1, la L3, la L4 o la L6.
Amb la novíssima L9+L1 es trigaran uns 40 minuts per arribar al centre (Pl. Catalunya).
I per això ens hem gastat... quants milers de milions?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT