Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

METRO TRANSVERSAL 03 - copia.jpg
METRO TRANSVERSAL 02 - copia.jpg
Hola a Tothom:

Fa uns dies,i miran fotos antigues de Barcelona,per la xarxa, he baixat un parell de fotos, per fer un parell de consultes.

Una es referent a unes "casetes" (no se com anomerarles) que estaben a l´andana central de les estacions de la linia I a les estacions Glories, i altres com Clot,Navas,Sagrera ¿ ? (Exactament no les recordo a totes). Curiosament estaben pintades com els "Pericos" de FCC / FSB . ¿Algú de vosaltres sap alguna cosa i el perqué?.

L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

Euromed wrote:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Estació Marina

Post by Javi M »

Jo també penso que la primera fotografia correspón a l'estació de Marina.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Renfe445 wrote:
Euromed wrote:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?
Hola Renfe445: Tens raó, ha de ser Marina, La foto a primera vista enganya una mica,encara que per la forma de les andanes/vies, URQUINAONA, no pot ser ja que l´estació es en recta, ARC de TRIOMF, tampoc, també es en recta, i al igual que URQUINAONA, es imposible veure les dues andanes, amb només acces als trens per la part esquerra, segons la direcció de la marxa. Al final només pot ser MARINA.
OK i mercés per reconfirmar la sospita, que tenia que ser MARINA.

Salutacions
Catinenc
N3
N3
Posts: 22
Joined: Sunday 23/11/2008 16:46

Re: Imatges per a la història

Post by Catinenc »

Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Catinenc wrote:Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Hola Catinenc: D´acord, i es normal que fosin per als caps d´estació de metro. Ara el curios es que varen ser pintades com els "Pericos" de FCC/FSB , i no com el metro. ¿ Potser hi va haber l´intenció de pintar tot el material, tant de Metro, con els FCC/FSB,per als serveis urbans tipus metro ?

Salutacions
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Imatges per a la història

Post by WMD626 »

Jo recordo aquestes cabines, però pintades de color Metro "oficial", que devia ser més tard: llavors sí que semblava que hi havia un altre tren a l'estació. El pintar-les de color "Perico" no deixa de ser curiós. Certament hi havia projectes per unir la línia Tibidabo amb el Metro (i això podria explicar una uniformitat de colors) , però això no afectava el Transversal, que és on estaven aquestes cabines. Potser l'explicació és tan tonta com que algú es va confondre a l'hora d'encarregar els colors o de pintar-les (podria ser, tenint en compte que els colors Metro i Perico es van introduir per la mateixa època). Però en fi, no descartem cap altra possibilitat...
Catinenc
N3
N3
Posts: 22
Joined: Sunday 23/11/2008 16:46

Re: Imatges per a la història

Post by Catinenc »

Com diu WMD626 jo també ho recordo amb els colors de Metro. La fotografia sembla que ha de ser dels primers temps d'aquesta estació en els anys 50 i jo vaig nèixer el 54, per tant els primers records fiables son dels anys 68, 69 i 70 quan anava al cole des de Maragall fins a Fernando.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Foto de Santa Coloma, amb bus i troleibús:

https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

Image


Trolebus a la Plaça de la Vila anteriors a la Linea 3, principis dels anys 60.

Image

L1 Rambla San Sebastian, 1970.

Image

Catenarias del trolebus en el puente de Sta Coloma.
Año, 1953.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

Bona foto del FS!
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Adolescent barceloní »

L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Quin dia de troballes!!!

Més de Facebook Santa Coloma de Gramenet-Imágenes:

Image

El 14 de junio de 1942 entró en funcionamiento la línea de trolebuses FS, como ramal de la línea FC, entre el final de ésta en la calle Palomar, y Santa Coloma. El recorrido de esta línea era desde la calle Palomar por la de San Andrés (a la vuelta por Torras y Bages) y paseo Santa Coloma (en vía única) hasta Santa Coloma, plaza del Caudillo.

En la foto, frente al número 19 de la calle Garcia Morato, a la puerta del bar "Parada" de Casa Pepe.
Dicen los colomenses que gracias a la venta de "cigalós" de la gente que esperaba el trolebús el amo del bar pudo abrir el actual Casa Pepe que está en la calle San Carlos.

Mas información: http://www.transportebcn.es/BUS/linea/35.html

Image

Obras del Metro a su llegada a Sta. Coloma de Gramenet, en 1983.

Image

Primer cotxe de linea de Santa Coloma a Barcelona l'any 1917.
User avatar
Albert Llauger
N5
N5
Posts: 129
Joined: Friday 11/10/2013 13:18
Location: Barcelona (Joanic L4)

Re: Imatges per a la història

Post by Albert Llauger »

I aquesta imatge també és interessant: https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

D'aquest tipus de semàfors antics n'hi havien uns quants a Barcelona fa uns anys, els recordo sobretot a la zona alta (barris del Putxet, Sant Gervasi de Cassoles i Bonanova, cruïlla Mitre-Balmes i avinguda República Argentina entre d'altres), també a Padilla-Travessera de Gràcia n'hi havia un. Llàstima que no els hagin conservat.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

La 35 abans tenia el final al carrer Pompeu Fabra (llavors anomenada García Morato), just a la porta de casa nostra!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
Sí, és el Pont Vell.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Renfe445 »

metring wrote:Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
Ja, però he vist una fotografia dels trolebusos de la Plaça de la Vila... :)
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Imatges per a la història

Post by m.h.t. »

Us passo una imatge publicada avui a Badalona Recuerdos, realment històrica no només pel tanc, sino per l'entorn poblenoví dels anys 50 i pel fet d'ésser en color.

Tramvia "tanc" en doble a la línia 70 (Trafalgar - Badalona), l'any 1956, ple a vessar, passant pel Pont de Pallars. Veiem, també, una nena mirant cap a les vies del tren: :smile

Image

I ara, us ofereixo el mateix lloc 48 anys després, amb una imatge de GMaps. Impressiona veure el canvi: ;)
Attachments
Pont_Pallars.jpg
Pont_Pallars.jpg (73.97 KiB) Viewed 15262 times
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Imatges per a la història

Post by Don Ramón »

El bueno de Dewi Williams, en paz descanse, hizo muchas fotos en color de tranvías, trolebuses y trenes de Barcelona en un viaje de 1956, se pueden ver aquí:
http://dewi.ca/trains/barcelon/index.html

Tiene tres fotos en color del Tramvia Blau, que hasta donde sé son las imágenes a color real más antiguas que tenemos del mismo.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by UT440_132M »

Image
No hi ha informació d'aquesta foto, però diria que es tracta del dia en què es va inaugurar el ja enderrocat baixador de Taradell - Mont-rodon, cap als anys 60 del segle passat.
Foto enllaçada des del grup de Facebook "Història de Taradell en imatges".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”