Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalia oblidada
Si la línia de rodalia fos més fiable (i tingués una fama que, actualment, és possiblement pitjor que la realitat, que ja és prou dolenta), doblés pel cap baix la freqüència i també arribés allí on la gent ho necessita (és a dir, la T1), ni tan sols hauria calgut plantejar la L9, si més no en els termes actuals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Un moment, un moment, no tant de pressa:wefer wrote:Com a apunt: amb la Renfe es triguen 25 minuts des de l'aeroport fins al centre de Barcelona (Pg. de Gràcia), amb una línia construïda des dels anys 70. Si es tornessin a fer trens directes, encara es podrien esgarrapar 3 o 4 minuts més.
Amb la novíssima L9+L1 es trigaran uns 40 minuts per arribar al centre (Pl. Catalunya).
I per això ens hem gastat... quants milers de milions?
Dius que es triguen 25 minuts des de la T2 fins a Passeig de Gràcia.
Si la suma de L9+L1 entre la T1 i Plaça Catalunya serà de més o menys 40 minuts, quin és el temps de trajecte des de la T1 a Passeig de Gràcia amb llançadora entre T1 i T2+R2 des de la T2 fins a Passeig de Gràcia?
De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Els milers de milions del cost de la L9 ja són cosa de jutges, o ho hauria de ser si no ho és encara.
El sobrecost ha estat bestial. Però això ja és un altre tema.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quan les fulles no permeten veure el bosc
Em sembla que ningú no qüestiona l'argument dels trajectes parcials. El problema és que, si els ajuntes tots, et surt un espagueti amorf que sembla fet per l'enemic més acèrrim del transport públic. I això afecta precisament altres trajectes parcials, que amb un recorregut més racional permetrien una connexió molt més ràpida, per exemple Aeroport-Fira, Zona Universitària-La Sagrera o Mas Blau-Sarrià.437.001 wrote:De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El Prat de Llobregat
Jo sóc el primer que pensa que el traçat de la L9 al terme municipal d'El Prat no té ni cap ni peus. Coincidim també en quina creiem -o sabem, de fet- que ha estat la causa d'aquest despropòsit. Ara bé, no entenc a què ve dir que "conceptualment, El Prat és un poble", com si fos quelcom dolent. Això pot semblar ofensiu a qui visqui a un poble de veritat, i a qui visqui a El Prat, que és una ciutat no només des del punt de vista demogràfic, sinó també quant a serveis i costums dels seus habitants. D'altra banda, el seu Alcalde, és usuari habitual del transport públic.Guigui wrote:[...] Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Provincians de poble
Parlo de poble en terme conceptual, en el sentit que es tracta d'una de tantes poblacions que, tenint les característiques que té, es dóna aires de grandesa. En trobem diversos exemples amb poblacions catalanes que afirmen tenir (ara o en el futur) un "metro", quan no és més que un tram d'una línia suburbana o, ja fora de l'àmbit estrictament transportil, en altres que es pengen la medalla d'un gran recinte firal, quan tothom sap que el recinte firal hi és perquè hi ha un altre municipi que és l'epicentre de tota una àrea metropolitana i que atreu el recinte en qüestió.
Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.
Edito: i perquè s'entengui millor què vull dir i no se m'acusi d'escombrar cap a casa, posaré un exemple de la meva pròpia ciutat. Quan afirmen que Barcelona és la "capital mundial del mòbil", és una altra mostra de provincianisme. I només ho diuen perquè és seu -per cert, limitada en el temps- del MWC, actualment la trobada més gran del ram, i per aquests quatre dies que dura, es pengen aquesta medalla. Doncs si realment volen ser la "capital mundial del mòbil", cal que ho demostrin els altres 361 dies de l'any; evidentment, els en falta un bon tros.
Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.
Edito: i perquè s'entengui millor què vull dir i no se m'acusi d'escombrar cap a casa, posaré un exemple de la meva pròpia ciutat. Quan afirmen que Barcelona és la "capital mundial del mòbil", és una altra mostra de provincianisme. I només ho diuen perquè és seu -per cert, limitada en el temps- del MWC, actualment la trobada més gran del ram, i per aquests quatre dies que dura, es pengen aquesta medalla. Doncs si realment volen ser la "capital mundial del mòbil", cal que ho demostrin els altres 361 dies de l'any; evidentment, els en falta un bon tros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Quan les fulles no permeten veure el bosc
Doncs llavors, no els estàs qüestionant, també?Guigui wrote:Em sembla que ningú no qüestiona l'argument dels trajectes parcials. El problema és que, si els ajuntes tots, et surt un espagueti amorf que sembla fet per l'enemic més acèrrim del transport públic.437.001 wrote:De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Crec que hauries de fer servir més la L9. És ràpida, la que més.Guigui wrote:I això afecta precisament altres trajectes parcials, que amb un recorregut més racional permetrien una connexió molt més ràpida, per exemple [...]
El que sobre plànol pot semblar una volta de cal déu, sota terra es fa ràpid. Com a mínim, al tram que està en servei.
En tot cas, ja veurem.
Ja veurem, però en aquest cas crec que exageres. Com a molt seran cinc minuts més, que no faran perdre la vida a ningú.Guigui wrote:[...] per exemple Aeroport-Fira,
I a més es guanya l'enllaç amb Rodalies al Prat, que no està malament. Sobre altres coses d'aquest tram, contesto més avall.
En desacord dels més absoluts! Precisament aquest és el tram on NO fa voltes!!! I no, passar per Mandri no és cap volta!!!Guigui wrote:Zona Universitària-La Sagrera
Un dels recorreguts que menys passatgers faran (i ho saps), i el poses com a exemple?Guigui wrote:Mas Blau-Sarrià.
Sí que és discutible la volta que fa per l'estació fantasma de La Ribera.Guigui wrote:Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
Entenc que hagués estat més racional fer-la passar directa de Mercabarna al centre del Prat, i fer que fós la L1 la que arribés al centre del Prat per l'estació i sense passar per l'estació fantasma de La Ribera, o almenys havent-la deixat com Ernest Lluch, només amb l'esquelet.
Però per això, ja no hi som a temps, ja és tard.
També hauria estat més racional allargar la L2 fins a Parc Logístic per permetre serveis Aeroport T1-Badalona PF, connectant el centre millor que no ho pugui fer cap altra línia, però pel què sembla, Montjuïc és una barrera infranquejable per vés a saber quina raó...
Per això, encara hi som a temps... només falten els diners.
Ara, per mi lo més discutible de tot és que estant quasi acabada i amb les llums enceses es tiri anys sense obrir (i quan obri, certes estacions es quedaran com a estacions fantasma durant anys, i acabades i amb les llums enceses), per no dir la factura per les concessions del tram central i altres mandangues, però això no és ja un tema de transports, sinó judicial.
I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses?Guigui wrote:Parlo de poble en terme conceptual, en el sentit que es tracta d'una de tantes poblacions que, tenint les característiques que té, es dóna aires de grandesa. En trobem diversos exemples amb poblacions catalanes que afirmen tenir (ara o en el futur) un "metro", quan no és més que un tram d'una línia suburbana o, ja fora de l'àmbit estrictament transportil, en altres que es pengen la medalla d'un gran recinte firal, quan tothom sap que el recinte firal hi és perquè hi ha un altre municipi que és l'epicentre de tota una àrea metropolitana i que atreu el recinte en qüestió.
Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els menys provincians
Algun o altre poble, precisament.437.001 wrote:I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els menys provincians
Poble en el sentit de volk o en el sentit de dorf?Guigui wrote:Algun o altre poble, precisament.437.001 wrote:I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Poble
En el sentit de Dorf. Village per als més versats en llengua anglesa o francesa.
Per a aquesta qüestió, sempre m'he cenyit a l'àmbit català.
Per a aquesta qüestió, sempre m'he cenyit a l'àmbit català.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Poble
Sí, encara hi ha pobles que fan les coses bé i sense mirar-se excessivament el melic. Encara n'hi ha...Guigui wrote:En el sentit de Dorf. Village per als més versats en llengua anglesa o francesa.
Per a aquesta qüestió, sempre m'he cenyit a l'àmbit català.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ?
Last edited by uriol108 on Tuesday 14/10/2014 15:13, edited 2 times in total.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
I tant que és farà, no en dubtis pas. Hauran de passar uns anys, però tampoc tants. I finalment tindrem acabada la L9-L10 (2026), i posteriorment la L2. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ah, jo creia que l'acabarien en el segle XXII...122-042-132 wrote:I finalment tindrem acabada la L9-L10 (2026), i posteriorment la L2. Salut!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment de les obres de la L9
Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aparte de terminar la L9/L10, la prolongación de la L4 entre La Pau y Sagrera-Meridiana también está empezada, así que habría que terminarla.trensmat wrote:Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ?
Lo siguiente ya sería empezar de cero (L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella), y pese a ser una ampliación de una sola estación que daría bastante juego, me temo que vamos a tardar bastante en verla en servicio.
Luego está programada la prolongación de la L3 entre Zona Universitària y Pont d'Esplugues, pero me pregunto si eso va a ir para adelante en los próximos 20/25 años (porque además se pisa con el tranvía).
Salvo inversión de prioridades tras entrada de dinero a mansalva en caja (cosa harto improbable), la prolongación de la L2 hasta Parc Logístic y su conexión a la L9 vendría sólo luego de todo eso ("eso" también incluye la prolongación de FGC en Sabadell, también con obra iniciada).
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pues sinceramente... Prioritario, prioritario, yo pondría:437.001 wrote:Aparte de terminar la L9/L10, la prolongación de la L4 entre La Pau y Sagrera-Meridiana también está empezada, así que habría que terminarla.trensmat wrote:Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ?
Lo siguiente ya sería empezar de cero (L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella), y pese a ser una ampliación de una sola estación que daría bastante juego, me temo que vamos a tardar bastante en verla en servicio.
Luego está programada la prolongación de la L3 entre Zona Universitària y Pont d'Esplugues, pero me pregunto si eso va a ir para adelante en los próximos 20/25 años (porque además se pisa con el tranvía).
Salvo inversión de prioridades tras entrada de dinero a mansalva en caja (cosa harto improbable), la prolongación de la L2 hasta Parc Logístic y su conexión a la L9 vendría sólo luego de todo eso ("eso" también incluye la prolongación de FGC en Sabadell, también con obra iniciada).
la L3 a Trinitat Vella o la L4 a La Sagrera, una de esas dos en primer lugar. Y si no que la NXB hubiera hecho ya la V29, que siendo lógicos debería ir del Fòrum a Roquetes o de Diagonal Mar a Roquetes, ya que estos dos puntos dependen de la todopoderosa 26 con sus todopoderosas frecuencias y están fatal comunicados. O tenemos línea 4 a La Sagrera, o abrimos ya el V29. O hacemos la L3 a Trinitat Vella. Ya que el 60, con sus todopoderosas frecuencias...
Abrir la línea 9 ahora mismo me sigue pareciendo un despropósito. Ya está el tren y el 21 de TMB, hay transporte de sobra. En todo caso urgiría más la línea 10 por Zona Franca, eso sería lo segundo prioritario. La Zona Franca sigue estando fatal comunicada, ya que la línea 23 sólo circula laborables, te deja tirado en el Parc Logístic en vez de entrar en Mercabarna, las calles cercanas a las cocheras, etc. Por tanto, antes la línea 10 que la 9.
Después, iría la prolongación de la 2 al Aeroport, va directa al centro, es más directa que la 9 y cruza por puntos más importantes que la Torrassa o el Camp Nou que sólo sirve para ir a ver al Barça (cómo pierde, con equipos como los de color blanco la última vez)...
Pero bueno que hagan lo que quieran.
Y esa esotra. Las prolongaciones de FGC S1 y S2 para cuándo???
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ok, eso sería lo ideal, pero ten en cuenta que se parte de una situación de base que es la que es: la L4 empezada y parcialmente en servicio como parte de la L9/L10, absolutamente dependiente de la extensión de la L9/L10 desde Sagrera hasta como mínimo Guinardó para que se pueda poner en servicio el tramo de la L4 La Pau-Santander-Sagrera; y la L3 sin empezar (esa fue una putada de Felip Puig y Joaquim Nadal, que decían "hasta la Trinitat", sin especificar cuál, engañando a la gente, que obviamente quería Trinitat Vella y se quedó con cara de tonto cuando fue sólo Trinitat Nova).França451 wrote:Pues sinceramente... Prioritario, prioritario, yo pondría:
la L3 a Trinitat Vella o la L4 a La Sagrera, una de esas dos en primer lugar. Y si no que la NXB hubiera hecho ya la V29, que siendo lógicos debería ir del Fòrum a Roquetes o de Diagonal Mar a Roquetes, ya que estos dos puntos dependen de la todopoderosa 26 con sus todopoderosas frecuencias y están fatal comunicados. O tenemos línea 4 a La Sagrera, o abrimos ya el V29. O hacemos la L3 a Trinitat Vella. Ya que el 60, con sus todopoderosas frecuencias...
Si ambas prolongaciones estuvieran empezadas (y en el caso de la L4, sin dependencia de la L9/L10), serían la máxima prioridad.
Pero hay otras obras mucho más avanzadas, en las que se ha invertido mucho dinero, y que deberían abrirse, lo que no sería lógico es tenerlas en barbecho durante años y años (aún más de lo que ya están, quiero decir).
Despropósito o no, la L9 entre Collblanc o Zona Universitaria y Aeroport T1 es lo siguiente en caer de TMB, para 2016. No hay otra.França451 wrote:Abrir la línea 9 ahora mismo me sigue pareciendo un despropósito. Ya está el tren y el 21 de TMB, hay transporte de sobra. En todo caso urgiría más la línea 10 por Zona Franca, eso sería lo segundo prioritario. La Zona Franca sigue estando fatal comunicada, ya que la línea 23 sólo circula laborables, te deja tirado en el Parc Logístic en vez de entrar en Mercabarna, las calles cercanas a las cocheras, etc. Por tanto, antes la línea 10 que la 9.
La L10 a Zona Franca posiblemente sea lo siguiente en abrir tras la L9 a la T1 (no sería lógico que no lo fuera). Pero aún no han dado fechas.
Por la razón que sea, los estudios de ese tramo de la L2 se posponen una y otra vez.França451 wrote:Después, iría la prolongación de la 2 al Aeroport, va directa al centro, es más directa que la 9 y cruza por puntos más importantes que la Torrassa o el Camp Nou que sólo sirve para ir a ver al Barça (cómo pierde, con equipos como los de color blanco la última vez)...
França451 wrote:Pero bueno que hagan lo que quieran.
Ya lo hacen, ya...
La prolongación a Terrassa de la S1 para "verano de 2015" (está avanzadísima, pero le debe de faltar algún retoque final tipo señalización, acabados de las estaciones o algo así). De hecho, es lo siguiente que abre, antes que la L9 a la T1.França451 wrote:Y esa esotra. Las prolongaciones de FGC S1 y S2 para cuándo???
La S2 a Sabadell, no antes de 2017.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?
sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ui, t'acabes d'oblidar de l'ample de via...uriol108 wrote:Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?
sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment de les obres de la L9
Igualment la prolongació de la L1 fins com a mínim a l'estació ""intermodal"" és al PDI. Però realment no seria gaire útil en temps de viatge, poder surt més pràctic seguir dins de L9 fins a Europa | Fira i canviar a FGC fins al centre de la ciutat.Renfe445 wrote:Ui, t'acabes d'oblidar de l'ample de via...uriol108 wrote:Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?
sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
La millora "real" de L2 es que travessa per sota de Montjuïc, pel Morrot impossible (tot i que per aquí algun cop es va debatre dur la L2 per allà aprofitant la creació del barri nou per allà abaix), i per la part superior ja tenim FGC.
El metro de Barcelona amb motoristes!