Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcelona
Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcelona
Del 20 minutos:
Els jubilats no tenen transport integrat fora de l’àrea de Barcelona
NÚRIA BONET. 12.03.2007
L’única tarja per a la gent gran, la T-4, inclou només la corona 1.
La T-Jove i la T-Familiar arriben a totes les zones a preu reduït.
Existeix una tarja per al transport públic de tarifa integrada que permet accedir a totes les zones, amb preus especials per als joves i per a les famílies, però no per a la gent gran.
Els majors de 60 anys poden aconseguir rebaixes només en un títol integrat, la T-4, que permet fer deu desplaçaments només dins la corona 1, o el que és el mateix, dins la ciutat de Barcelona i rodalia, però no a la resta de corones.
Complement necessari
La T-4 té un cost de 2,95 euros i és el complement necessari per poder usar la Targeta Rosa Metropolitana de tarifa reduïda, que té un preu anual de 4,65 euros.
Aquest títol permet combinar metro, Ferrocarrils de la Generalitat i autobusos de l’EMT, sempre dins la zona 1, però no amb Renfe.
D’aquesta manera, una persona gran que vulgui anar de Sant Sadurní d’Anoia a qualsevol punt de Barcelona, tal com exposava a 20 minutos un usuari del transport públic, Joan Pes, haurà de pagar el bitllet senzill d’autobús (3,80 euros) i un cop a la capital usar la T-4, o bé haurà d’adquirir una tarja de tarifa integrada de 3 zones (19 euros).
El motiu: la burocràcia
Els títols integrats (T-Mes, T-Jove, T-Familiar,...) depenen de l’Autoritat del Transport Metropolità (Generalitat), i tots permeten el viatge combinat amb metro, FGC, busos i Renfe. Sols la T-4 depèn de l’Entitat Metropolitana del Transport (Mancomunitat de municipis de l’àrea metropolitana), que només opera a la corona 1.
Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol, apuntava a "problemes burocràtics i a la inèrcia de temps passats" com als motius pels quals l’EMT no ha dissenyat títols de transport integrat per a les persones grans que arribin a totes les corones.
Tarifes especials per als estudiants
Els estudiants que a diari s’han de desplaçar fins a la Universitat Autònoma des de Barcelona, han de cobrir un trajecte de 2 zones.
Es queixen del que els costa el viatge i demanen preus reduïts.
Per als estudiants, només hi ha un títol que inclogui un descompte específic: la T-Jove, que costa 150 euros, és vàlida durant 90 dies per a transports combinats i només poden accedir-hi els menors de 23 anys. Per aquest motiu, passatgers com ara l’Esther Garcia, demanen la reducció del preu dels abonaments.
Un reportatge realitzat gràcies a la pista facilitada pels lectors Joan Pes i Esther Garcia.
Els jubilats no tenen transport integrat fora de l’àrea de Barcelona
NÚRIA BONET. 12.03.2007
L’única tarja per a la gent gran, la T-4, inclou només la corona 1.
La T-Jove i la T-Familiar arriben a totes les zones a preu reduït.
Existeix una tarja per al transport públic de tarifa integrada que permet accedir a totes les zones, amb preus especials per als joves i per a les famílies, però no per a la gent gran.
Els majors de 60 anys poden aconseguir rebaixes només en un títol integrat, la T-4, que permet fer deu desplaçaments només dins la corona 1, o el que és el mateix, dins la ciutat de Barcelona i rodalia, però no a la resta de corones.
Complement necessari
La T-4 té un cost de 2,95 euros i és el complement necessari per poder usar la Targeta Rosa Metropolitana de tarifa reduïda, que té un preu anual de 4,65 euros.
Aquest títol permet combinar metro, Ferrocarrils de la Generalitat i autobusos de l’EMT, sempre dins la zona 1, però no amb Renfe.
D’aquesta manera, una persona gran que vulgui anar de Sant Sadurní d’Anoia a qualsevol punt de Barcelona, tal com exposava a 20 minutos un usuari del transport públic, Joan Pes, haurà de pagar el bitllet senzill d’autobús (3,80 euros) i un cop a la capital usar la T-4, o bé haurà d’adquirir una tarja de tarifa integrada de 3 zones (19 euros).
El motiu: la burocràcia
Els títols integrats (T-Mes, T-Jove, T-Familiar,...) depenen de l’Autoritat del Transport Metropolità (Generalitat), i tots permeten el viatge combinat amb metro, FGC, busos i Renfe. Sols la T-4 depèn de l’Entitat Metropolitana del Transport (Mancomunitat de municipis de l’àrea metropolitana), que només opera a la corona 1.
Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol, apuntava a "problemes burocràtics i a la inèrcia de temps passats" com als motius pels quals l’EMT no ha dissenyat títols de transport integrat per a les persones grans que arribin a totes les corones.
Tarifes especials per als estudiants
Els estudiants que a diari s’han de desplaçar fins a la Universitat Autònoma des de Barcelona, han de cobrir un trajecte de 2 zones.
Es queixen del que els costa el viatge i demanen preus reduïts.
Per als estudiants, només hi ha un títol que inclogui un descompte específic: la T-Jove, que costa 150 euros, és vàlida durant 90 dies per a transports combinats i només poden accedir-hi els menors de 23 anys. Per aquest motiu, passatgers com ara l’Esther Garcia, demanen la reducció del preu dels abonaments.
Un reportatge realitzat gràcies a la pista facilitada pels lectors Joan Pes i Esther Garcia.
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Ha plegat en Pau Noy?20 minutos wrote:Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Deixant de banda que estic d'acord amb aquest article, val a dir algunes puntualitzacions, en cursiva el text original, no sé citar a trossos.
La T-4 té un cost de 2,95 euros i és el complement necessari per poder usar la Targeta Rosa Metropolitana de tarifa reduïda, que té un preu anual de 4,65 euros.
No és cert també es pot comprar essent titular del carnet de pensionista B de FGC, que té un cost de 5€ i una validesa de 3 anys
Aquest títol permet combinar metro, Ferrocarrils de la Generalitat i autobusos de l’EMT, sempre dins la zona 1, però no amb Renfe.
Renfe té per la seva banda el seu sistema de descomptes per a majors de 60 anys i persones amb cert grau de disminució a través de la targeta daurada, únicament en el bitllet senzill o en el seuc as el d'anar i tornar
D’aquesta manera, una persona gran que vulgui anar de Sant Sadurní d’Anoia a qualsevol punt de Barcelona, tal com exposava a 20 minutos un usuari del transport públic, Joan Pes, haurà de pagar el bitllet senzill d’autobús (3,80 euros) i un cop a la capital usar la T-4, o bé haurà d’adquirir una tarja de tarifa integrada de 3 zones (19 euros).
Obvia la possibilitat d'utilitzar la Renfe pel desplaçament amb un cost amb targeta daurada de 1,50€ si és bitllet senzill i 3€ si és anar i tornar.
Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol, apuntava a "problemes burocràtics i a la inèrcia de temps passats" com als motius pels quals l’EMT no ha dissenyat títols de transport integrat per a les persones grans que arribin a totes les corones
No crec que sigui cosa de l'EMT dissenyar títols de transport més enllà del seu àmbit geogràfic, en tot cas serà cosa de l'ATM.
Tarifes especials per als estudiants
Els estudiants que a diari s’han de desplaçar fins a la Universitat Autònoma des de Barcelona, han de cobrir un trajecte de 2 zones.
Es queixen del que els costa el viatge i demanen preus reduïts.
Abans estava més ben resolt amb l'existència de determinats abonaments propis de FGC eliminats amb la integració tarifària, tot i això encara n'existeixen alguns però molt poc coneguts, és convenient adreçar-se a atenció al client, pel que fa a Renfe, manté la targeta Studi tot i que amb la integració tarifària ha perdut molts usuaris.
Per als estudiants, només hi ha un títol que inclogui un descompte específic: la T-Jove, que costa 150 euros, és vàlida durant 90 dies per a transports combinats i només poden accedir-hi els menors de 23 anys. Per aquest motiu, passatgers com ara l’Esther Garcia, demanen la reducció del preu dels abonaments.
I amb raó, a Madrid l'abonament mensual jove té una reducció del 30% respecte del normal, aquí és d'un 15%, i només n'hi ha un de trimestral, quan seria més normal que fos mensual.
La T-4 té un cost de 2,95 euros i és el complement necessari per poder usar la Targeta Rosa Metropolitana de tarifa reduïda, que té un preu anual de 4,65 euros.
No és cert també es pot comprar essent titular del carnet de pensionista B de FGC, que té un cost de 5€ i una validesa de 3 anys
Aquest títol permet combinar metro, Ferrocarrils de la Generalitat i autobusos de l’EMT, sempre dins la zona 1, però no amb Renfe.
Renfe té per la seva banda el seu sistema de descomptes per a majors de 60 anys i persones amb cert grau de disminució a través de la targeta daurada, únicament en el bitllet senzill o en el seuc as el d'anar i tornar
D’aquesta manera, una persona gran que vulgui anar de Sant Sadurní d’Anoia a qualsevol punt de Barcelona, tal com exposava a 20 minutos un usuari del transport públic, Joan Pes, haurà de pagar el bitllet senzill d’autobús (3,80 euros) i un cop a la capital usar la T-4, o bé haurà d’adquirir una tarja de tarifa integrada de 3 zones (19 euros).
Obvia la possibilitat d'utilitzar la Renfe pel desplaçament amb un cost amb targeta daurada de 1,50€ si és bitllet senzill i 3€ si és anar i tornar.
Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol, apuntava a "problemes burocràtics i a la inèrcia de temps passats" com als motius pels quals l’EMT no ha dissenyat títols de transport integrat per a les persones grans que arribin a totes les corones
No crec que sigui cosa de l'EMT dissenyar títols de transport més enllà del seu àmbit geogràfic, en tot cas serà cosa de l'ATM.
Tarifes especials per als estudiants
Els estudiants que a diari s’han de desplaçar fins a la Universitat Autònoma des de Barcelona, han de cobrir un trajecte de 2 zones.
Es queixen del que els costa el viatge i demanen preus reduïts.
Abans estava més ben resolt amb l'existència de determinats abonaments propis de FGC eliminats amb la integració tarifària, tot i això encara n'existeixen alguns però molt poc coneguts, és convenient adreçar-se a atenció al client, pel que fa a Renfe, manté la targeta Studi tot i que amb la integració tarifària ha perdut molts usuaris.
Per als estudiants, només hi ha un títol que inclogui un descompte específic: la T-Jove, que costa 150 euros, és vàlida durant 90 dies per a transports combinats i només poden accedir-hi els menors de 23 anys. Per aquest motiu, passatgers com ara l’Esther Garcia, demanen la reducció del preu dels abonaments.
I amb raó, a Madrid l'abonament mensual jove té una reducció del 30% respecte del normal, aquí és d'un 15%, i només n'hi ha un de trimestral, quan seria més normal que fos mensual.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Es pot fer de forma anàloga a posar els textos en cursiva, canviant les caixes perjosep_serre wrote:Deixant de banda que estic d'acord amb aquest article, val a dir algunes puntualitzacions, en cursiva el text original, no sé citar a trossos.
, amb l'únic detall que els quadres aniran precedits de la inscripció Cita: en lloc de Fulanito escrigué:
Per altra banda, mencionar també que en el cas de FGC existeixen els carnets de jubilats tipus A (per a majors de 65 anys amb renda inferior al salari mínim interprofessional) que permet viatges gratuïts a la primera corona de forma idèntica a la targeta rosa i un descompte del 75% per als bitllets senzills; i el carnet tipus B (majors de 65 anys amb renda superior al SMI) que, de forma anàloga a la targeta rosa reduïda, permet l'adquisició de la T-4 per desplaçaments a la zona 1 i permet fer la resta de desplaçaments per FGC amb una reducció del 50%.
El carnet tipus B és trianual però el tipus A és anual, i només es pot tramitar a les oficines d'atenció al client d'FGC a Barcelona mentre que la targeta daurada de Renfe es pot demanar a qualsevol estació amb personal.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Alguna puntualització i així practico la cita a trossos.
El que sí que és una anormalitat del sistema és que existeixin dos tipus de bitllets de característiques idèntiques, amb els mateixos requisits i preu, no bescanviables en cas de mal funcionament i que es puguin comprar acreditats amb carnets diferents també tramitats per vies diferents però en el cas dels emesos per l'EMT tenen més restriccions que els emesos per FGC.
També des de fa un temps FGC no cobra directament l'import dels carnets sinó que s'han d'ingressar en un compte bancari, i el full de sol·licitud disposa de codi de barres a aquest efecte.
Ja que mencionem totes les característiques de la tarificació social, també FGC disposa de la targeta de persona amb disminució i acompanyada que permet comprar el bitllet senzill de dues persones al preu de la meitat d'un bitllet senzill.Per altra banda, mencionar també que en el cas de FGC existeixen els carnets de jubilats tipus A (per a majors de 65 anys amb renda inferior al salari mínim interprofessional) que permet viatges gratuïts a la primera corona de forma idèntica a la targeta rosa i un descompte del 75% per als bitllets senzills; i el carnet tipus B (majors de 65 anys amb renda superior al SMI) que, de forma anàloga a la targeta rosa reduïda, permet l'adquisició de la T-4 per desplaçaments a la zona 1 i permet fer la resta de desplaçaments per FGC amb una reducció del 50%.
El que sí que és una anormalitat del sistema és que existeixin dos tipus de bitllets de característiques idèntiques, amb els mateixos requisits i preu, no bescanviables en cas de mal funcionament i que es puguin comprar acreditats amb carnets diferents també tramitats per vies diferents però en el cas dels emesos per l'EMT tenen més restriccions que els emesos per FGC.
Després he caigut en què m'havia equivocat en el meu anterior missatge, el carnet A té una validesa de 3 anys, i el B de 5 va canviar fa cosa de 2 anys, el carnet es pot tramitar (entrega de documentació) també en qualsevol estació, el que sí és una avantatge en el cas de la tramitació de la targeta daurada a Renfe és que aquesta es fa al moment de la petició.El carnet tipus B és trianual però el tipus A és anual, i només es pot tramitar a les oficines d'atenció al client d'FGC a Barcelona mentre que la targeta daurada de Renfe es pot demanar a qualsevol estació amb personal.
També des de fa un temps FGC no cobra directament l'import dels carnets sinó que s'han d'ingressar en un compte bancari, i el full de sol·licitud disposa de codi de barres a aquest efecte.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea
Si, deu fer uns 15 dies.entfe001 wrote:Ha plegat en Pau Noy?20 minutos wrote:Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el seu president, Ricard Riol
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Jo m'havia centrat en el cas dels jubilats perquè és el que conec de primera mà i també perquè la notícia només feia referència a aquest sector social, però tot i així està bé repassar les tarifes socials dels diferents operadors.josep_serre wrote:Alguna puntualització i així practico la cita a trossos.
Ja que mencionem totes les característiques de la tarificació social, també FGC disposa de la targeta de persona amb disminució i acompanyada que permet comprar el bitllet senzill de dues persones al preu de la meitat d'un bitllet senzill.Per altra banda, mencionar també que en el cas de FGC existeixen els carnets de jubilats tipus A (per a majors de 65 anys amb renda inferior al salari mínim interprofessional) que permet viatges gratuïts a la primera corona de forma idèntica a la targeta rosa i un descompte del 75% per als bitllets senzills; i el carnet tipus B (majors de 65 anys amb renda superior al SMI) que, de forma anàloga a la targeta rosa reduïda, permet l'adquisició de la T-4 per desplaçaments a la zona 1 i permet fer la resta de desplaçaments per FGC amb una reducció del 50%.
Fa uns anys el passi magnètic associat al carnet tipus A de FGC no era reconegut per les cancel·ladores del metro (com a mínim per les d'Encants), ara ja està resolt.josep_serre wrote:El que sí que és una anormalitat del sistema és que existeixin dos tipus de bitllets de característiques idèntiques, amb els mateixos requisits i preu, no bescanviables en cas de mal funcionament i que es puguin comprar acreditats amb carnets diferents també tramitats per vies diferents però en el cas dels emesos per l'EMT tenen més restriccions que els emesos per FGC.
Una altra cosa que em fa gràcia d'aquesta dualitat són les T-4 expedides per FGC, que tenen un altre nom que ara no recordo, més que res perquè resulta xocant veure a un autobús de TMB o fins i tot de TUSGSAL gent gran validant un bitllet de disseny FGC i que la màquina el doni per bo.
Això del carnet tipus A cada tres anys deu ser cosa recent, perquè fins ara cada any la meva àvia se l'havia de renovar. Per evitar molèsties majors va decidir renovar-se'l a l'estiu perquè és quan hi ha menys gent demanant-lo, i sempre se'l treia a Espanya perquè allà gairebé mai hi ha cua.josep_serre wrote:Després he caigut en què m'havia equivocat en el meu anterior missatge, el carnet A té una validesa de 3 anys, i el B de 5 va canviar fa cosa de 2 anys, el carnet es pot tramitar (entrega de documentació) també en qualsevol estació, el que sí és una avantatge en el cas de la tramitació de la targeta daurada a Renfe és que aquesta es fa al moment de la petició.
Ara no sé com estan les coses perquè d'ençà la caiguda que va patir la meva àvia ja no se l'ha renovat més, prefereix la targeta rosa perquè té el pagament domiciliat i li envien la targeta nova a cas per correu.
No n'estava al corrent. Gràcies per l'aclariment.Ecomobisostrans wrote:Si, deu fer uns 15 dies.entfe001 wrote:Ha plegat en Pau Noy?
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Que garrepes els de FGC! M'acaben d'enviar el carnet Pensionista A junt amb el passi sense funda! Suelto dins el sobre junt amb la carta. Part de la banda magnètica del passi estava enganxada al carnet, a veure si no s'haurà espatllat, però què els hi costava posar una funda com s'havia fet sempre?
Se suposa que tindria que escriure una queixa a FGC però no ho faig perque fa poc que vaig donar el suggeriment del punt d'avançament a Les Planes i no vui que em prenguin pel pito del sereno, que alló es més important.
Se suposa que tindria que escriure una queixa a FGC però no ho faig perque fa poc que vaig donar el suggeriment del punt d'avançament a Les Planes i no vui que em prenguin pel pito del sereno, que alló es més important.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Et feia una altra edat
Tens carnet de pensionista?Ecomobisostrans wrote:M'acaben d'enviar el carnet Pensionista A junt amb el passi sense funda!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
Tinc 28 anys, però tinc un certificat de discapacitat del 45%. Al cole anava amb força retard (perque m'importava un rave jeje) i me'l van donar perquè pogués anar a una escola especial. Als 3 mesos vaig engegar a la mè la maleida escola especial i em vaig apuntar a l'escola d'adults normal i corrent, i en 6 mesos vaig treure tots els exàmens de graduat d'ESO amb excel·lent Pels certificats de 65% o més sí que s'hi miren molt perque et toca una paga, però els de menys, que a lo únic que donen dret es al passi aquest i a una mica de bonificació de la seguretat social si treballes, els donen amb força facilitat.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Curiositat
Gràcies per l'aclariment. Era per simple curiositat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Jubilats, sense transport integrat fora l’àrea de Barcel
El grau de discapacitat no implica cap pensió, per tenir més del 65% de discapacitat ningú no dona cap paga, un altre cosa és que es doni dret preferent a pensions no contributives i altres possibles ajuts. Tampoc afecta a les pensions per incapacitat, que es basen en altres principis.Ecomobisostrans wrote:... Pels certificats de 65% o més sí que s'hi miren molt perque et toca una paga, però els de menys, que a lo únic que donen dret es al passi aquest i a una mica de bonificació de la seguretat social si treballes, els donen amb força facilitat.
Per un altre banda, penso que les persones discapacitades d'arreu de Catalunya que visitem el cap i casal Barcelona, hauriem, també, de poder ser beneficiaris de les ajudes a la mobilitat, especialment les persones que superen el barem de mobilitat, tenim més despesa per que de vegades hem de fer servir el bus tan sols per una parada, donat que tenim moltes dificultats per fer-ho caminant.
El canvi s'ha fet a partir del 1/1/2014 al carnet del pensionista dels FGC impedeix, ara, que se'l treguin gent empadronada fora de la primera corona de Barcelona, per el que els de la resta de Catalunya quedem exclosos.
Jo el tinc d'abans i de moment ens el deixen anar renovant, drets adquirits suposo, però no estic segur que per sempre.