Tornant al centre del fil, una cosa que m'ha cridat l'atenció, i que crec que és la que menys es discuteix, és, com titula La Vanguardia a la seva edició d'avui (
"Propera estació, Francesc Macià"), l'accés a Francesc Macià, que és la única cosa salvable de tot això.
El problema, és que en lloc de fer-lo via Sants Estació, que seria com més passatgers es podrien atreure i per mi seria l'ideal, el facin via Hospital Clínic (i via Rocafort i Urgell, tot i no contemplar-hi parada a cap de les dues encara que seria molt útil) .
Tot i això, sí que crec que s'hauria d'arribar a Francesc Macià quan abans millor, ja que això implicaria un molt fort augment dels passatgers del tramvia al tram entre Francesc Macià i Maria Cristina, i potser una major dessaturació de la L3 entre Sants Estació i Maria Cristina a les hores punta, que va carregadíssima, i tot i que la L9 se suposa que ja l'ha de buidar bastant, no sé si serà suficient sense el tram central de la L9 (estic convençut que a les hores punta hi ha qui desisteix de fer servir la L3 entre Sants Estació i Maria Cristina per l'enllaunament que hi ha).
Ara bé, més enllà de Francesc Macià, estic radicalment en contra de que la connexió sigui amb Gràcia en lloc de Plaça Molina, perquè crec que la cosa no està prou pensada, i preferiria que no es fes més que el tros Plaça Espanya-Francesc Macià.
Fins a Francesc Macià sí, fins i tot encara que fós via Hospital Clínic, però de fer-se així, llavors per mi la parada de Rocafort seria absolutament obligatòria (però només si a Urgell no pogués ser, que en aquest cas mil cops millor Urgell que no Rocafort). Ara, per mi saltar-se tant Urgell com Rocafort és una heretgia.
Però l'ideal hauria de ser via Sants Estació.
Un cop arribats a Francesc Macià... ja es podria començar a parlar de com anar més enllà. Però no abans, abans, que s'ho pensin, que no ho han fet per molt que diguin.
I atenció, primer que acabin FGC Terrassa, FGC Sabadell, i la L9/L10 senceres, i després de tot això, ja acceptaria parlar sobre Francesc Macià.