Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo m´alegro que no sigui l´únic que té una visió una mica més centrada de les coses, de veritat ho dic, encara hi ha esperança. No puc més que estar d´acord que la xarxa de FGC i la d´ADIF no son comparables, no tenen res a veure ni en la infraestructura, ni en els trens, ni en el servei, no son comparables i evidentment si els senyors de FGC anéssin a gestionar la xarxa de l´ADIF no canviaria RES de RES. Perquè, per cert, a FGC essent un empresa molt joveneta hi ha els mateixos problemes o més (sindicals, falta de mitjans, burocràcia, altres coses més lletges....) que a altres empreses molt més demoníaques, cosa que no deixa de ser una pena. Les diferències crec que son de tres tipus: 1) tot és més senzill i petit (infraestructura, trens, tipus de serveis...), 2) han tingut històricament molt més diners i 3) la prensa els dóna un tracte molt i molt amable (FGC mai té "caos" encara que descarrilin 4 cops al mateix lloc en un mes). Clar, si et creus els que diuen els pamflets, perdó la premsa, t´equivoques..... o penses el que ells volen que pensis.
No puc passar sense tornar a una discussió que ja vaig mantenir fa temps sobre la "longitud" dels fils d´incidències de les empreses demoníaques i el de FGC. Ja vaig demostrar en aquella ocasió (crec recordar que era per una avaria inacceptable a Sant Adrià de Besòs...) que va generar més de 40 missatges (parlo de memòria) i al final no tenia res a veure ni amb RENFE ni amb ADIF.... la gent de seguida s´anima.... és el que parlàvem, es creuen el que els expliquen.
Per acabar, clar que hi ha molt per millorar, evidentment, molt. En una xarxa amb tants quilòmetres, quilòmetres tant compromesos en alguns casos, tants trens, tants tipus de serveis, tantes interrelacions.... evidentment que hi ha problemes i que queda molt per fer. Això no vol dir però que sigui cap "caos" ni que siguin "uns deixats" o "uns incompetents"..... dir tot això només mostra desconeixement i manipulació. Que Bellvitge està malament, és evident, les obres de l´AVE van deixar l´estació en un estat lamentable... quan fiquin diners s´arreglarà, segur que només és aquest el problema.
No puc passar sense tornar a una discussió que ja vaig mantenir fa temps sobre la "longitud" dels fils d´incidències de les empreses demoníaques i el de FGC. Ja vaig demostrar en aquella ocasió (crec recordar que era per una avaria inacceptable a Sant Adrià de Besòs...) que va generar més de 40 missatges (parlo de memòria) i al final no tenia res a veure ni amb RENFE ni amb ADIF.... la gent de seguida s´anima.... és el que parlàvem, es creuen el que els expliquen.
Per acabar, clar que hi ha molt per millorar, evidentment, molt. En una xarxa amb tants quilòmetres, quilòmetres tant compromesos en alguns casos, tants trens, tants tipus de serveis, tantes interrelacions.... evidentment que hi ha problemes i que queda molt per fer. Això no vol dir però que sigui cap "caos" ni que siguin "uns deixats" o "uns incompetents"..... dir tot això només mostra desconeixement i manipulació. Que Bellvitge està malament, és evident, les obres de l´AVE van deixar l´estació en un estat lamentable... quan fiquin diners s´arreglarà, segur que només és aquest el problema.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Medalles autopenjades
Mentre hi ha foraires, com ara en 437.001, que saben explicar les coses sense treure la bilis contra ningú, tu et dediques a escombrar descaradament cap a casa (de "centrat", res de res). Vols un exemple? La teva obsessió en l'actuació de l'ajuntament de Girona per denunciar Adif, quan el problema de fons és que aquests l'han pifiada de dalt a baix, causant una paralització del servei durant dies.Toni wrote:Jo m´alegro que no sigui l´únic que té una visió una mica més centrada de les coses
A mi ja m'està bé que facis d'advocat del diable i que vulguis anar contra corrent, però no ens vinguis a vendre la moto que ets neutre, objectiu, centrat i imparcial.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els arguments de sempre
Aquesta dada és una barbaritat, caldria prendre cartes en l'assumpte, perquè és gravíssim!437.001 wrote:una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Re: Els arguments de sempre
Doncs mira, precisament acabo de llegir una notícia del Diari de Tarragona on Adif declara que denuncia a Catalunya el doble de robatoris de material que a tota la resta d'Espanya junta. Ho qualifica d'"inexplicable". Adif ha enviat una carta a Ramon Espadaler per denunciar el tema, perquè només els hi passa a Catalunya, a aquest nivell (evidentment també hi ha aquesta mena de robatoris a la xarxa de la resta d'Espanya, no cal ni dir-ho, però de cap de les maneres en tant gran nombre).
Només a la província de Tarragona, des de l'1 de gener de 2014 fins a mitjan setembre de 2014, hi ha hagut 101 robatoris de material (cable de coure, travesses, rails, contrapesos de la catenària, cartelleria...), dels quals 74 han estat a la xarxa convencional i 27 a la LAV.
A tota Catalunya han estat 464 robatoris en les mateixes dates (comptant els 101 de Tarragona).
Un autèntic drama silenciós.
Un cop vaig fer un recompte d'atropellaments només de Rodalies i FGC basant-me precisament en aquest fil i el seu homòleg de FGC, i era per marejar-se.
I precisament ho vaig postejar a un altre fórum, d'abast estatal, i la gent es va quedar flipant.
A Galícia, per posar un exemple, un atropellament és tota una noticia (i no és que no n'hi hagi, simplement és que n'hi ha molts menys)!!
Aquí... home, no és que no ho sigui, notícia, depèn molt del cas i del medi (no és el mateix el cas massiu de Platja de Castelldefels d'aquell Sant Joan, que el suicidi de Castelldefels de la setmana passada, està clar).
Però clarament, no ho és tant com a fora de Catalunya, perquè sense ser una cosa quotidiana, aquí passa força més sovint que no a fora.
El problema és que tot això, encara que no ho sembli, té unes afectacions importants a la xarxa, al manteniment de la mateixa, i als trens, clar. No és només el retard i els maldecaps pels passatgers.
Un atropellament de persona (o d'animal gran: senglar, cavall, etc) envia el tren que atropella directament al taller, perquè encara que soni molt macabre de dir, el trossejament del cos pot arribar a causar desperfectes als baixos del tren (bogies, caixes de cables, etc).
I segurament el desperfecte, si n'hi ha, no sigui molt important, però és una cosa que no s'ha d'ignorar per part de manteniment.
I clar, això trenca molt els torns de revisió de material.
Igual que els graffitis. La pintura d'un graffiti pot espatllar el botó d'una porta, per exemple.
No sé si heu vist mai una foto d'un AVE 103 que va xocar contra uns voltors a Ariza (Saragossa). De dret al taller, va anar (parabrises trencat, morro trencat, una gran taca vermella de sang i una altra de verda de bilis...).
Ara, imagineu-vos una persona.
Ja sé que és extremadament desagradable de dir, però és el què passa a vegades, massa vegades (i a mí ja me n'han tocat SIS, de persones, com a passatger i des de la finestreta -i un d'un ramat de cabres-)...
I tot això és una de les grans causes desconegudes pel gran públic del nombre d'incidències tant elevat que hi ha a Renfe a Catalunya, juntament amb els robatoris. I sí, clar que també hi ha incidències "pròpies" (avaries pures i dures, o errors com el del Rodalies que va anar de Castellbisbal a Rubí quan havia d´anar al Papiol). I sí que el manteniment no és l'idoni, però no és menys idoni que a altres comunitats on hi ha moltíssimes menys incidències. És el propi nombre d'incidències, de la suma de totes, les de causes pròpies i les de causes alienes, que fa que la cosa vagi pitjor aquí que a altres llocs.
I en part, sí que és culpa d'Adif, però no sempre: sí que és culpa d'Adif que l'estació de Sant Miquel de Gonteres sigui tant perillosa, o que no hi hagi valles a certes zones de Cunit, per posar dos exemples flagrants.
Però no és culpa d'Adif que a les parts de Cunit on sí que hi ha valles, la gent les trenqui una vegada i una altra, i arribin fins i tot a serrar-les amb una radial, o fins i tot, a tirar parets de ciment, com en algun cas al Maresme, per poder travessar il.legalment les vies per la mandra d'anar caminant fins al pas superior o inferior.
En explotació, a millor (tot i l'excepció de la línia de La Pobla, però no oblidem que tot i la misèria d'horaris que té avui en dia entre Balaguer i La Pobla, si per Renfe fós ja estaría tancada, i entre Lleida i Balaguer, l'oferta actual segueix sent una mica millor que als darrers temps de Renfe... i que abans de la crisi, tant entre Lleida i Balaguer, com entre Balaguer i La Pobla, era MOLT millor que a l'època Renfe).
A millor en explotació, perquè fins i tot veus de les més recalcitrantment antiautonomistes li reconeixen a FGC que tant en viatgers com en mercaderies, sap treure-li el suc a les coses millor que Renfe, tot i no ser ni molt menys perfecta.
En canvi, FGC té altres aspectes on crec que Renfe li porta avantatge, com ara la cartelleria i els anuncis per pantalles (per mi els dos casos més clars).
I certes estacions de FGC no m'acaben d'agradar com han quedat (però això ja és una opinió personal).
Res és blanc ni negre.
Només a la província de Tarragona, des de l'1 de gener de 2014 fins a mitjan setembre de 2014, hi ha hagut 101 robatoris de material (cable de coure, travesses, rails, contrapesos de la catenària, cartelleria...), dels quals 74 han estat a la xarxa convencional i 27 a la LAV.
A tota Catalunya han estat 464 robatoris en les mateixes dates (comptant els 101 de Tarragona).
Ho és.metring wrote:Aquesta dada és una barbaritat, caldria prendre cartes en l'assumpte, perquè és gravíssim!437.001 wrote:una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Un autèntic drama silenciós.
Un cop vaig fer un recompte d'atropellaments només de Rodalies i FGC basant-me precisament en aquest fil i el seu homòleg de FGC, i era per marejar-se.
I precisament ho vaig postejar a un altre fórum, d'abast estatal, i la gent es va quedar flipant.
A Galícia, per posar un exemple, un atropellament és tota una noticia (i no és que no n'hi hagi, simplement és que n'hi ha molts menys)!!
Aquí... home, no és que no ho sigui, notícia, depèn molt del cas i del medi (no és el mateix el cas massiu de Platja de Castelldefels d'aquell Sant Joan, que el suicidi de Castelldefels de la setmana passada, està clar).
Però clarament, no ho és tant com a fora de Catalunya, perquè sense ser una cosa quotidiana, aquí passa força més sovint que no a fora.
El problema és que tot això, encara que no ho sembli, té unes afectacions importants a la xarxa, al manteniment de la mateixa, i als trens, clar. No és només el retard i els maldecaps pels passatgers.
Un atropellament de persona (o d'animal gran: senglar, cavall, etc) envia el tren que atropella directament al taller, perquè encara que soni molt macabre de dir, el trossejament del cos pot arribar a causar desperfectes als baixos del tren (bogies, caixes de cables, etc).
I segurament el desperfecte, si n'hi ha, no sigui molt important, però és una cosa que no s'ha d'ignorar per part de manteniment.
I clar, això trenca molt els torns de revisió de material.
Igual que els graffitis. La pintura d'un graffiti pot espatllar el botó d'una porta, per exemple.
No sé si heu vist mai una foto d'un AVE 103 que va xocar contra uns voltors a Ariza (Saragossa). De dret al taller, va anar (parabrises trencat, morro trencat, una gran taca vermella de sang i una altra de verda de bilis...).
Ara, imagineu-vos una persona.
Ja sé que és extremadament desagradable de dir, però és el què passa a vegades, massa vegades (i a mí ja me n'han tocat SIS, de persones, com a passatger i des de la finestreta -i un d'un ramat de cabres-)...
I tot això és una de les grans causes desconegudes pel gran públic del nombre d'incidències tant elevat que hi ha a Renfe a Catalunya, juntament amb els robatoris. I sí, clar que també hi ha incidències "pròpies" (avaries pures i dures, o errors com el del Rodalies que va anar de Castellbisbal a Rubí quan havia d´anar al Papiol). I sí que el manteniment no és l'idoni, però no és menys idoni que a altres comunitats on hi ha moltíssimes menys incidències. És el propi nombre d'incidències, de la suma de totes, les de causes pròpies i les de causes alienes, que fa que la cosa vagi pitjor aquí que a altres llocs.
I en part, sí que és culpa d'Adif, però no sempre: sí que és culpa d'Adif que l'estació de Sant Miquel de Gonteres sigui tant perillosa, o que no hi hagi valles a certes zones de Cunit, per posar dos exemples flagrants.
Però no és culpa d'Adif que a les parts de Cunit on sí que hi ha valles, la gent les trenqui una vegada i una altra, i arribin fins i tot a serrar-les amb una radial, o fins i tot, a tirar parets de ciment, com en algun cas al Maresme, per poder travessar il.legalment les vies per la mandra d'anar caminant fins al pas superior o inferior.
Jo crec que sí que canviaria en algunes coses (tot i que això és un off-topic com una catedral, i millor no seguir-lo més enllà del meu missatge).Toni wrote:Jo m´alegro que no sigui l´únic que té una visió una mica més centrada de les coses, de veritat ho dic, encara hi ha esperança. No puc més que estar d´acord que la xarxa de FGC i la d´ADIF no son comparables, no tenen res a veure ni en la infraestructura, ni en els trens, ni en el servei, no son comparables i evidentment si els senyors de FGC anéssin a gestionar la xarxa de l´ADIF no canviaria RES de RES.
En explotació, a millor (tot i l'excepció de la línia de La Pobla, però no oblidem que tot i la misèria d'horaris que té avui en dia entre Balaguer i La Pobla, si per Renfe fós ja estaría tancada, i entre Lleida i Balaguer, l'oferta actual segueix sent una mica millor que als darrers temps de Renfe... i que abans de la crisi, tant entre Lleida i Balaguer, com entre Balaguer i La Pobla, era MOLT millor que a l'època Renfe).
A millor en explotació, perquè fins i tot veus de les més recalcitrantment antiautonomistes li reconeixen a FGC que tant en viatgers com en mercaderies, sap treure-li el suc a les coses millor que Renfe, tot i no ser ni molt menys perfecta.
En canvi, FGC té altres aspectes on crec que Renfe li porta avantatge, com ara la cartelleria i els anuncis per pantalles (per mi els dos casos més clars).
I certes estacions de FGC no m'acaben d'agradar com han quedat (però això ja és una opinió personal).
Res és blanc ni negre.
Re: Medalles autopenjades
Respecte del tema de Girona ho vaig explicar. L´incident del túnel ha estat lamentable, sense paliatius. Això no treu ni una mica de ridícul al senyor Alcalde de Girona, que no té ni idea del que pot o no pot fer i que no dubta en gastar-se en els diners dels gironins en advocats per presentar una demanda que fa riure. El problema del Sr. Alcalde és el que explico, tot val contra els demoníacs, s´aprofita l´aglomerat d´un carrer o la inundació del túnel per fer una interpretació teatral que demostri com son de demoníacs aquells d´allà. L´Ajuntament ho fa tot bé. Mira... i també ho he dit alguna vegada, l´Alcalde de Barcelona té motius de queixa tant o més grans que el Sr. Alcalde de Girona i porta una gestió bastant més eficient, digna i intel.ligent, es tracta d´una persona bastant més competent. Segur que si vol anar l´Alcalde de Barcelona a les obres del AVE li deixen entrar, cosa que és normal que no passi a Girona.Guigui wrote:Mentre hi ha foraires, com ara en 437.001, que saben explicar les coses sense treure la bilis contra ningú, tu et dediques a escombrar descaradament cap a casa (de "centrat", res de res). Vols un exemple? La teva obsessió en l'actuació de l'ajuntament de Girona per denunciar Adif, quan el problema de fons és que aquests l'han pifiada de dalt a baix, causant una paralització del servei durant dies.Toni wrote:Jo m´alegro que no sigui l´únic que té una visió una mica més centrada de les coses
A mi ja m'està bé que facis d'advocat del diable i que vulguis anar contra corrent, però no ens vinguis a vendre la moto que ets neutre, objectiu, centrat i imparcial.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
El manteniment que fa RENFE/ADIF es molt deficient, això ho han reconegut molta gent d'altres paisos, a Skyscrapercity se'n parla a vegades, i només cal veure els tipus d'incidencies: Moltíssimes es "per incidencia en origen" (o sigui, el tren no s'engega), altres es "avaria d'un tren", "avaria d'instalacions", etc. poques es per atropellament. A Holanda hi ha una densitat de trens molt superior a la de Catalunya, hi ha agulles enmig d'algunes estacions perque es puguin adelantar, hi ha trens antiquíssims encara funcionant, trens de diferentes empreses anant per les mateixes vies, etc. i la fiabilitat es moltíssim superior que aqui, d'Alemanya no conec tant però també es algo reconegut tant per espanyols com per alemanys que han viscut als 2 paisos. I Espanya no es en absolut un pais pobre, això traiem-nos ho del cap, Espanya es un pais de polítics malgastadors, corruptes, ineptes, etc. i de ciutadans inmadurs als que se'ls compra amb un caramel que porti un envoltori bonic.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Molt deficient? No. Insuficient? Sí.Ecomobisostrans wrote:El manteniment que fa RENFE/ADIF es molt deficient, això ho han reconegut molta gent d'altres paisos,
Per què és insuficient, i per què el mateix manteniment causa més incidències aquí a Catalunya que a altres comunitats?
Aquesta és la pregunta que poca gent es fa.
A Skyscrapercity se'n parla a vegades, sí... però de les incidències a Catalunya se'n parla molt més aquí.Ecomobisostrans wrote:a Skyscrapercity se'n parla a vegades,
Poques incidències, per atropellament? Mare de Déu! No em facis buscar el post de tots els atropellaments, que et trec els colors!Ecomobisostrans wrote:i només cal veure els tipus d'incidencies: Moltíssimes es "per incidencia en origen" (o sigui, el tren no s'engega), altres es "avaria d'un tren", "avaria d'instalacions", etc. poques es per atropellament.
Resulta que les incidències tenen unes causes.
No sempre es tracta del mal manteniment en sí (que també, però no n'és la única causa).
Hi ha un manteniment insuficient? Sí. Perquè és insuficient? Perquè hi ha poc pressupost, i moltes incidències, moltes més que a altres llocs.
No es tracta exactament d'un cercle viciós on les incidències causin mal manteniment que causi més incidències, però quasi.
També hi ha causes més estructurals, i que alteren el bon funcionament de la xarxa (parc mòbil poc nombrós, la saturació, les obres, l'estat de les vies i la senyalització).
I també hi ha els problemes de frau i ordre públic, els graffitis, i els atropellaments, que tots ells causen retards i poden causar incidències de manera directa i sobretot indirecta.
Per què? Doncs perquè s'estressa més l'explotació, cosa que obliga a torns alterats de manteniment del material.
Cada tren té programat tal dia de manteniment al taller, però si el dia abans hi ha un atropellament o un tren és grafitejat, això pot obligar a mantenir en servei el tren que tenia prevista la revisió, alterant-li el torn de circulació, amb la qual cosa si el tren ja tenia alguna deficiència que s'hagués detectat durant la sessió de manteniment, aquesta, en no passar el tren pel taller quan li tocaria, es pot agreujar o manifestar, podent causar una segona incidència a afegir a l'anterior. A la vegada, tot això pot causar més incidències en forma de retards, cosa que pot tenir efectes en cascada a altres línies en forma de festival de retards.
Llavors, si l'atropellament o el graffiti no s'haguéssin produït, no s'hauria alterat el torn de manteniment, al tren se li hauria detectat la deficiència a temps, i no hi hauria hagut una segona incidència ni retards en cascada.
S'entén, per on vaig?
La responsabilitat última en aquest cas és d'Adif i Renfe? En part sí, però també dels incívics.
Hi ha incidències de graffiti (estacions rurals), ordre públic (absència de personal de seguretat) o atropellaments (més exactament, els casos de suicidi) que són molt difícils d'evitar, això també és cert.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I tot i així, hi ha diferències entre Renfe i FGC
Aleshores, per què la xarxa d'FGC pateix menys incidències per incivisme, atropellaments i grafitis? Perquè passa per menys zones conflictives? Potser menys, però no tan menys en proporció com la diferència d'incidències. Perquè té més traçat soterrat? Mateixa resposta d'abans. Quines opcions queden, doncs? Se m'acut control.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: I tot i així, hi ha diferències entre Renfe i FGC
Depèn de què entenguis per "zones conflictives".Guigui wrote:Aleshores, per què la xarxa d'FGC pateix menys incidències per incivisme, atropellaments i grafitis? Perquè passa per menys zones conflictives?
Una zona d'una línia, o una estació determinada, pot ser molt conflictiva en un determinat aspecte, o a unes determinades hores o dies, però no tota l'estona.
En el cas dels graffitis, mai se sap ben bé per on apareixeran, tot i que els grafiters tenen punts favorits, però en el cas de trens pintats a estacions rurals... glups.
Partim de la base d'una companyia com és FGC amb una homogeneitat més gran en força aspectes, una xarxa més reduïda, amb menys passos a nivell, i una millor gestió i manteniment.Guigui wrote:Potser menys, però no tan menys en proporció com la diferència d'incidències.
No és que no hi hagi incidències, a FGC, però sempre afectaran menys, perquè té millor manteniment (fins i tot ara), i té menys accessibilitat a la via, travessa menys zones conflictives, hi ha menys punts calents d'explotació (embuts o cisallaments -ok, en tenen dos d'enormes, però els porten prou bé-), i etc.
Ara, tot s'ha de dir, algunes de les incidències més sonades han estat a FGC (passatgera atrapada a la porta d'andana de Provença, agressió racista al tren a la zona de Colònia Güell, agressió a personal de seguretat a Plaça Catalunya, trencament massiu de barreres a Universitat Autònoma, estacions colador com Sant Esteve Sesrovires...), i FGC té un problema amb això també, que li causa una despesa.
Simplement no el té tant gran.
El traçat soterrat no té cap mena d'influència, tret de l'aspecte que és aparentment menys propens al frau degut a que sol anar associat a barreres tarifàries (almenys actualment), i a major presència de personal de seguretat. Tot i així, no s'eviten els suicidis o les caigudes a la via (que també s'han produït a FGC, clar), però per alguna raó, indueixen menys... excepte al metro de TMB (tret de la L9/L10/L11).Guigui wrote:Perquè té més traçat soterrat? Mateixa resposta d'abans.
Per què la gent es tira o cau més al metro i a Renfe que a FGC? Misteri absolut. Les neurones de la gent són molt estranyes, a vegades...
Aquest és un aspecte.Guigui wrote:Quines opcions queden, doncs? Se m'acut control.
Però... explica'm com controles els grafiters a una estació com... Riudecanyes-Botarell, per exemple?
Pots posar-hi càmeres, sí, però... surt a compte? I és més, duraran gaire, les càmeres, sense que les robin o les vandalitzin?
El frau... hi ha estacions que són un colador. D'altres, no, i no necessàriament més allunyades. En l'aspecte antifrau (que molts cops va associat a l'ordre públic, tot i que no sempre), està clar que aquí hi ha una responsabilitat gran d'Adif, però també de la mateixa Generalitat (que si vol que els passatgers reals surtin a les estadístiques i deixin de fer frau d'una punyetera vegada, ha d'exigir més control) i fins i tot dels municipis (que moltes vegades no demanen millores d'unes estacions que les necessiten).
Els atropellaments... això ja és un tema molt més pelut. Per una banda sí que hi ha una responsabilitat d'Adif, Generalitat i ajuntaments per no fer les coses i no fer el tancament i permeabilitat de les vies a punts que haurien de saber que són calents (Cunit és potser el cas més sagnant, i en sentit literal).
Però per altra banda, i seguint amb el tema de Cunit, si hi ha una població que s'entesta a ser incívica... s'han de prendre mesures "educatives": no és normal que a la mateixa línia hi hagi trams que amb prou feines estiguin tancats (o que no ho estiguin en absolut) però per on no hi hagi costum de travessar la via (com a Roda de Berà), o si n'hi va haver s'hagi perdut (com a Torredembarra), amb trams que són autèntics escorxadors a l'aire lliure.
I després hi ha els suicidis, que aquí sí que es pot fer molt poqueta cosa.
Re: Els arguments de sempre
metring wrote:Aquesta dada és una barbaritat, caldria prendre cartes en l'assumpte, perquè és gravíssim!437.001 wrote:una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Ja l'he trobat, a Skyscrapercity...437.001 wrote:Poques incidències, per atropellament? Mare de Déu! No em facis buscar el post de tots els atropellaments, que et trec els colors!Ecomobisostrans wrote:i només cal veure els tipus d'incidencies: Moltíssimes es "per incidencia en origen" (o sigui, el tren no s'engega), altres es "avaria d'un tren", "avaria d'instalacions", etc. poques es per atropellament.
L'he editat fins al mes d'octubre.
437.001 wrote: Incidencias por "causas ajenas" en Cataluña desde el año 2005:
(nota: probablemente no estén todos, ni tampoco todos los citados fueron mortales, ni estoy completamente seguro de que todos los datos sean exactos al 100%. Fuente: http://www.transport.cat)
30/06/2005-R1 (no se detalla el lugar)
12/09/2005-MD/LD (Salou)
23/10/2005-R5 (Manresa) y R2/MD/LD (Castelldefels)
07/12/2005-R3/MD (Les Franqueses del Vallès)
------------------------------------------------------------------------------
09/01/2006-R2/MD/LD (Gavà)
10/02/2006-R2/R10/MD/LD (El Prat de Llobregat)
16/03/2006-R2/MD/LD (Montcada i Reixac)
23/03/2006-R3/MD (no se detalla el lugar)
16/04/2006-MD/LD (Montblanc)
23/05/2006-R4/MD (Terrassa)
15/06/2006-S2/S55 (Sant Joan)
16/06/2006-R2/MD/LD (Sitges)
28/06/2006-R1 (Santa Susanna) y R2/MD/LD (Montcada i Reixac)
29/06/2006-R1 (Calella)
06/07/2006-MD (Vilanova de la Barca)
13/07/2006-R1 (Premià de Mar)
20/09/2006-R4 (Vilafranca del Penedés)
22/10/2006-R1/R3/R4/R7/MD (Barcelona-Plaça Catalunya)
27/10/2006-R1/R3/R4/R7/MD (L´Hospitalet de Llobregat)
02/11/2006-L6/L7/S1/S2/S5/S55 (Gràcia)
04/11/2006-R2 (Granollers-Centre -un exjugador del Barça y del Real Zaragoza-)
29/11/2006-R1 (Malgrat de Mar)
21/11/2006-MD (La Selva del Camp)
30/11/2006-MD (Figueres)
07/12/2006-R2/R10/MD/LD (Barcelona-Passeig de Gràcia)
18/12/2006-L6/L7/S1/S2/S5/S55 (Provença)
31/12/2006-R2/MD/LD (Hostalric) y MD (Urtx-Alp)
----------------------------------------------------------------------------------
07/01/2007-R2/MD/LD (Cardedeu)
27/01/2007-R2/MD/LD (Mollet-Sant Fost)
22/02/2007-R1/R3/R4/R7/MD (Barcelona-Plaça Catalunya)
23/02/2007-R4/MD (Sant Vicenç de Castellet)
07/03/2007-R3/MD (Balenyà-Tona-Seva)
09/03/2007-R1/R4 (Sant Joan Despí)
18/03/2007-R1/R3/R4/R7/MD (Barcelona-Arc de Triomf)
19/03/2007-R2/R10/MD/LD (Bellvitge)
21/03/2007-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat)
05/04/2007-R3/MD (La Garriga)
10/05/2007-MD (La Molina)
16/05/2007-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
21/05/2007-R1 (no se detalla el lugar)
23/05/2007-R2/MD/LD (Gavà)
31/05/2007-MD/LD (Cambrils)
11/06/2007-R1 (Sant Adrià de Besòs)
13/06/2007-R2/R10/MD/LD (Bellvitge)
28/06/2007-R2/MD/LD (Gavà)
26/06/2007-MD/LD (Girona)
29/06/2007-R1 (Vilassar de Mar)
08/07/2007-R1 (Arenys de Mar)
23/07/2007-MD (Bell-lloc d´Urgell)
17/09/2007-R1 (Montgat)
11/10/2007-R4/R7 (Martorell)
15/10/2007-R3/MD (La Garriga)
31/10/2007-R1 (Calella)
01/11/2007-R2/MD/LD (Montcada i Reixac)
02/07/2007-R2/MD/LD (no se detalla el lugar)
03/11/2007-MD/LD (Girona)
04/11/2007-R3/MD (Figaró)
18/11/2007-R4/MD (Castellarnau)
23/11/2007-MD/LD (Marçà-Falset)
08/12/2007-R3/MD (Les Franqueses del Vallès)
13/12/2007-R2/MD/LD (Les Franqueses-Granollers Nord)
21/12/2007-MD/LD (Salou)
------------------------------------------------------------------------------------
21/01/2008-R5 (Monistrol de Montserrat)
20/02/2008-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar) y R4/MD (Sabadell-Sud)
12/03/2008-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat)
30/03/2008-R3/MD (Balenyà-Tona-Seva)
02/04/2008-L8/S33/S4/S8/R5/R6 (Almeda)
04/04/2008-R1 (Sant Adrià de Besòs)
16/04/2008-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat)
20/04/2008-MD/LD (Mont-roig del Camp)
13/05/2008-MD/LD (Girona)
26/05/2008-R1 (Premià de Mar)
16/06/2008-R1 (Santa Susanna)
24/06/2008-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar)
07/07/2008-R1 (Mataró)
16/07/2008-R1 (Premià de Mar)
28/07/2008-R2/LD/MD (Cunit)
11/08/2008-R2/MD/LD (Cubelles)
29/08/2008-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
12/09/2008-R4/R7 (Martorell)
18/09/2008-MD/LD (Celrà)
15/10/2008-R2/R10/MD/LD (Bellvitge)
16/10/2008-MD/LD/LAV (Les Torres de Sanui)
20/10/2008-MD (Tremp -cuatro caballos y una mula-)
03/11/2008-R2/MD/LD (Hostalric) y R2/MD/LD (Cardedeu)
27/11/2008-MD (Els Alamús)
29/11/2008-L8/S33/S4/S8/R5/R6 (Sant Boi)
07/12/2008-R2/MD/LD (Gavà)
19/12/2008-R7 (Sant Cugat del Vallès)
21/12/2008-MD/LD (Salou)
--------------------------------------------------------------------------------
05/01/2009-R2/MD/LD (Calafell)
07/01/2009-R1 (Montgat)
09/01/2009-R1/R4 (Cornellà)
13/01/2009-R4/MD (Terrassa-Est)
15/01/2009-R3/MD (Balenyà-Tona-Seva)
20/01/2009-R1 (Tordera)
22/01/2009-R2/MD/LD (Viladecans)
04/02/2009-R2/MD/LD (Montcada i Reixac) y R2/MD/LD (Mollet-Sant Fost)
06/02/2009-R4/MD (Sabadell-Sud)
16/02/2009-R2/MD/LD (Vallcarca)
13/03/2009-R1/R3/R4/R7/MD (Barcelona-Arc de Triomf) y R1/R3/R4/R7/MD (L´Hospitalet de Llobregat)
17/03/2009-R2/MD/LD (Mollet-Sant Fost)
24/03/2009-R1 (Ocata)
27/03/2009-R3/R4/R7/MD (Barcelona-Sant Andreu Arenal)
01/04/2009-R5 (Castellbell i el Vilar)
02/04/2009-MD/LD (Cambrils)
04/05/2009-R1 (Badalona)
19/05/2009-R2/MD/LD (Palautordera)
04/06/2009-R2/MD/LD (Sitges)
06/06/2009-R1/R2/MD/LD (Maçanet-Massanes)
08/06/2009-MD/LD (Figueres)
10/06/2009-R3/MD (La Garriga)
13/07/2009-R2/MD/LD (Cubelles), R2/MD/LD (Castelldefels), y R2/MD/LD (Viladecans)
14/07/2009-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels) y R2/MD/LD (Viladecans)
20/07/2009-R4/MD (Castellarnau)
22/07/2009-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
23/07/2009-R2/MD/LD (Calafell)
29/07/2009-MD/LD (Flaçà)
05/08/2009-R1 (Montgat)
12/08/2009-R4 (Sant Sadurní d´Anoia)
26/08/2009-R2/MD/LD (Cubelles)
31/08/2009-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat)
24/09/2009-R2/MD/LD (Riells i Viabrea-Breda)
01/10/2009-R1/R3/R4/R7/MD (L´Hospitalet de Llobregat)
08/10/2009-R2/MD/LD (Vallcarca)
21/10/2009-R2/MD/LD (Castelldefels)
23/10/2009-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat) y R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
26/10/2009-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar)
05/11/2009-R2/MD/LD (Bellvitge)
13/11/2009-R4/MD (Castellbell i el Vilar-Monistrol)
17/11/2009-R2/MD/LD (Cunit)
21/11/2009-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
02/12/2009-R2/MD/LD (Cunit)
10/12/2009-R2/MD/LD (Sitges -tres caballos-)
20/12/2009-MD (Sant Guim de Freixenet)
24/12/2009-R2/MD/LD (Cardedeu)
31/12/2009-R2/MD/LD (La Llagosta)
--------------------------------------------------------------------------------
03/01/2010-R2/MD/LD (Cubelles)
18/01/2010-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar -este lo sufrí como pasajero del tren que iba detrás-)
10/02/2010-MD/LD (Cambrils -dos personas-)
25/02/2010-MD (Manlleu)
02/03/2010-R2/MD/LD (Maçanet-Massanes) y R2/MD/LD (Sant Vicenç de Calders)
04/03/2010-R1 (Malgrat de Mar)
17/03/2010-R1 (Tordera)
24/03/2010-R3 (Montcada-Ripollet)
25/03/2010-R2/MD/LD (Calafell) y R3/R4/R7/MD (Torre Baró)
02/04/2010-R2/MD/LD (Garraf)
04/05/2010-R2/MD/LD (Montmeló)
05/05/2010-R4 (L´Arboç)
03/06/2010-R1/R2/MD/LD (Barcelona-El Clot-Aragó)
08/06/2010-L6/S1/S2/S5/S55 (Sant Gervasi)
21/06/2010-R2/MD/LD (Cunit), R4 (Cornellà) y S4/R5 (Olesa de Montserrat)
23/06/2010-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels -12 muertos-), R1 (Sant Adrià de Besòs), R4 (Sant Feliu de Llobregat) y S2/S55 (Volpelleres)
30/06/2010-R1 (Badalona) y L6/S1/S2/S5/S55 (Sarrià)
02/07/2010-R1 (Pineda de Mar)
02/08/2010-MD (Torelló)
08/08/2010-R2/MD/LD (Barcelona-Estació de França)
20/08/2010-R1 (Calella)
13/09/2010-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
14/09/2010-R2/MD/LD (Calafell)
14/10/2010-MD (La Molina -una vaca-)
18/10/2010-MD (Sant Quirze de Besora)
20/10/2010-R2/MD/LD (Calafell)
25/10/2010-R2/MD/LD (Montcada i Reixac)
11/11/2010-R2/MD/LD (Riells i Viabrea-Breda)
30/11/2010-R2/MD/LD (Sitges)
09/12/2010-MD (Torelló)
18/12/2010-MD/LD (L´Hospitalet de l´Infant)
----------------------------------------------------------------------
01/01/2011-R1 (Sant Pol de Mar)
07/01/2011-R2/MD/LD (Sitges)
11/01/2011-R1 (Montgat) y MD/LD (Mont-roig del Camp)
21/01/2011-R2/MD/LD (Mollet-Sant Fost)
27/01/2011-MD/LD (Mont-roig del Camp)
30/01/2011-R2/MD/LD (Gavà)
09/02/2011-MD/LD (Mont-roig del Camp)
15/02/2011-LAV (Vilafranca del Penedés)
21/02/2011-R3/MD (Figaró)
05/03/2011-R1 (Sant Adrià de Besòs)
07/03/2011-R2/MD/LD (Sitges)
09/03/2011-R3/R4/R7/MD (Montcada-Bifurcació)
10/03/2011-R2/MD/LD (La Llagosta)
12/03/2011-MD (no se detalla el lugar)
13/03/2011-R3/R4/R7/MD (Montcada-Bifurcació)
25/03/2011-R3/MD (Balenyà-Els Hostalets)
30/03/2011-R2/MD/LD (Palautordera)
04/04/2011-R1 (Premià de Mar)
30/04/2011-R4/MD (Sant Vicenç de Castellet)
07/05/2011-R1 (Sant Adrià de Besòs)
11/05/2011-S1/S2/S5/S55 (Sant Cugat)
13/05/2011-R2/MD/LD (Granollers-Centre)
09/06/2011-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
11/06/2011-R2/MD/LD (Llinars del Vallès)
15/06/2011-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
28/06/2011-R4 (Molins de Rei) y R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
30/06/2011-R3/MD (Montcada-Ripollet)
03/07/2011-R2/MD/LD (Sitges)
15/07/2011-R4/MD (Terrassa)
17/07/2011-R4/MD (Terrassa)
25/07/2011-R2/MD/LD (Sitges) y R1 (Mataró)
01/08/2011-R4 (El Vendrell)
11/08/2011-R1 (Mataró) y MD/LD (Mont-roig del Camp)
18/08/2011-MD (La Farga de Bebié)
19/08/2011-R6 (Igualada)
07/09/2011-MD/LD (Ascó)
08/09/2011-R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà) y R1/R3/R4/MD (L´Hospitalet de Llobregat)
12/09/2011-R2/MD/LD (Les Franqueses-Granollers Nord)
14/09/2011-R1 (Sant Andreu de Llavaneres) y R2/MD/LD (Cunit)
15/09/2011-S2 (Sant Quirze del Vallès -un jabalí-)
30/09/2011-R3/LD (Balenyà-Tona-Seva)
05/10/2011-L8/S33/S4/S8/R5/R6 (Cornellà-Riera)
12/10/2011-R6 (Piera)
14/10/2011-R2/MD/LD (Bellvitge)
27/10/2011-R4/MD (Manresa -un jabalí-)
02/11/2011-R3/MD (Centelles) y R2/MD/LD (Castelldefels)
06/11/2011-R2/MD/LD (Castelldefels)
23/11/2011-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
24/11/2011-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
29/11/2011-MD/LD (Figueres)
02/12/2011-MD (Manlleu)
05/12/2011-R4/MD (Barberà del Vallès)
06/12/2011-MD/LD (Figueres)
07/12/2011-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
09/12/2011-R2/MD/LD (Riells i Viabrea-Breda)
10/12/2011-R1/R2 (Maçanet-Massanes)
18/12/2011-R1/R4 (Sant Joan Despí)
19/12/2011-R3/MD (Balenyà-Tona-Seva)
20/12/2011-R2/R8/MD/LD (Mollet-Sant Fost)
--------------------------------------------------------------------------
04/01/2012-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
08/01/2012-R2/MD/LD (Sitges) y R1 (Sant Andreu de Llavaneres)
30/01/2012-R1/R4 (Sant Feliu de Llobregat)
28/02/2012-R2/MD/LD (Cubelles)
02/03/2012-R2/MD/LD (Sitges)
03/03/2012-R3/MD (Mollet-Santa Rosa)
16/03/2012-R2/MD/LD (Vilanova i la Geltrú)
27/03/2012-MD/LD (Salou) y MD (Sidamon)
30/03/2012-R4/MD (Sabadell-Nord)
10/04/2012-R1 (Calella)
14/04/2012-R2/MD/LD (Barcelona-Passeig de Gràcia) y R2/MD/LD (Cubelles)
24/04/2012-R2/MD/LD (Bellvitge)
25/04/2012-R3/MD (La Garriga)
30/04/2012-R1 (Tordera)
03/05/2012-R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
04/05/2012-R4 (Els Monjos) y R4/MD (Sabadell-Nord)
10/05/2012-R1/R4 (Cornellà)
01/06/2012-R4/MD (Terrassa-Est)
02/06/2012-R2/MD (Calafell)
04/06/2012-R2/MD/LD (Barcelona-Passeig de Gràcia)
05/06/2012-R1 ("entre Mataró y Maçanet-Massanes")
11/06/2012-R4/R7/MD (Montcada i Reixac-Santa Maria)
17/06/2012-R4 (Gelida)
19/06/2012-R2/MD/LD (Llinars del Vallès)
20/06/2012-MD/LD (Tarragona)
22/06/2012-R2/MD/LD (Garraf)
30/06/2011-R4/MD (Barberà del Vallès)
01/07/2012-R2/MD/LD (Viladecans)
02/07/2012-MD/LD (línea de Portbou, no se detalla el lugar)
07/07/2012-R1 (Sant Adrià de Besòs)
08/07/2012-MD/LD (línea de Portbou, no se detalla el lugar -un animal-)
11/07/2012-R6 (Igualada)
13/07/2012-R1 (Sant Adrià de Besòs)
28/07/2012-R2/MD/LD (Cubelles)
30/07/2012-MD (Urtx-Alp)
13/08/2012-R4/MD (Vacarisses)
30/08/2012-MD/LD (Cambrils)
04/09/2012-R1/R4 (Sant Joan Despí)
20/09/2012-R3/R4/MD (Barcelona-La Sagrera-Meridiana)
28/09/2012-R2/MD/LD (Segur de Calafell)
05/10/2012-R1 (Santa Susanna)
07/10/2012-R1 (Sant Andreu de Llavaneres)
16/10/2012-R2/MD/LD (Les Franqueses-Granollers Nord)
18/10/2012-MD/LD (Girona)
11/11/2012-R4/R7/MD (Cerdanyola del Vallès)
13/11/2012-R2/MD/LD (Sant Vicenç de Calders)
15/11/2012-MD (Cervera de Segarra)
23/11/2012-MD/LD (Salou)
29/11/2012-R1 (Montgat-Nord)
02/12/2012-R4/R7/MD (Montcada i Reixac-Santa Maria)
08/12/2012-MD/LD (Mont-roig del Camp)
14/12/2012-R4 (El Papiol)
20/12/2012-R2/R8/MD/LD (Granollers-Centre)
29/12/2012-MD/LD (Torredembarra)
31/12/2012-R1/R2/R3/R4/MD/LD (Barcelona-Sants)
-----------------------------------------------------------------------------
09/01/2013-R3/R4/R7/MD (Montcada-Bifurcació)
24/01/2013-R2/MD/LD (Cardedeu)
03/02/2013-R2/MD/LD (Sitges)
11/02/2013-R2/MD/LD (Gualba)
28/02/2013-MD/LD (Peralada), MD/LD (L´Hospitalet de l´Infant) y MD/LD (Cambrils)
02/03/2013-R2/MD/LD (Cunit)
22/03/2013-MD (Alcoletge)
23/03/2013-MD/LD (Cambrils)
29/03/2013-R1 (Arenys de Mar)
15/04/2013-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
18/04/2013-MD (Ripoll)
28/04/2013-MD/LD (Reus)
03/05/2013-MD (Bell-lloc d´Urgell)
06/05/2013-R4/R7/MD (no se detalla el lugar)
14/05/2013-R1 (Tordera)
24/05/2013-R2/MD/LD (Viladecans)
11/06/2013-MD (Bellpuig)
15/06/2013-R2/R8/MD/LD (Granollers-Centre)
26/06/2013-MD/LD (Tres Camins)
03/07/2013-LAV (Sant Boi de Llobregat)
08/07/2013-R2/MD/LD (Cubelles)
12/07/2013-R1/R3/R4/MD (Barcelona-Arc de Triomf)
18/07/2013-R3/MD (Taradell-Mont-rodon)
20/07/2013-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar) y MD/LD (Mont-roig del Camp)
26/07/2013-R1 (Malgrat de Mar) y MD/LD (Girona)
01/08/2013-R3/MD (Montcada-Ripollet)
05/08/2013-R2/MD/LD (Cubelles)
12/08/2013-R2/MD/LD (Platja de Castelldefels)
13/08/2013-R1 (Sant Adrià de Besòs)
14/08/2013-R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
22/08/2013-R3/MD (Balenyà-Tona-Seva) y MD/LD (Riudellots de la Selva -seis caballos-)
24/08/2013-MD (Ascó)
06/09/2013-R2/MD/LD (Cunit)
24/09/2013-R1 (Pineda de Mar)
28/09/2013-MD/LD (Mont-roig del Camp)
30/09/2013-R1 (Montgat)
03/10/2013-R2 (La Llagosta)
27/10/2013-MD/LD (Riudellots de la Selva)
25/11/2013-S2 (Sant Quirze del Vallès) y MD/LD (Bordils-Juià)
09/12/2013-MD/LD (Les Borges del Camp)
------------------------------------------------------------------------
13/01/2014-R2/MD/LD (Cubelles) y MD (Vic)
27/01/2014-R2/MD/LD (Cunit)
03/02/2014-MD (Sant Quirze de Besora)
13/02/2014-R2/MD/LD (Les Franqueses-Granollers Nord)
16/02/2014-R1 (Vilassar de Mar)
02/03/2014-R2/MD/LD (Cunit)
05/03/2014-R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
25/03/2014-R3/MD (Taradell-Mont-rodon)
01/04/2014-S1/S2/S5/S55 (Sant Cugat)
18/04/2014-MD (Sils)
13/05/2014-R1 (Canet de Mar)
15/05/2014-R2/MD (Les Franqueses-Granollers Nord -persona caída en la vía-)
17/05/2014-R1 (Cabrera de Mar-Vilassar de Mar)
20/05/2014-R1/R4 (Sant Ildefons de Cornellà)
03/06/2014-S1 (Les Fonts)
17/06/2014-R4 (Gelida)
26/06/2014-R2/MD/LD (Cunit)
02/07/2014-R4 (El Papiol)
03/07/2014-R4 (Els Monjos)
08/07/2014-R2/MD/LD (Cubelles)
14/07/2014-MD (Golmés)
22/07/2014-R2/MD/LD (Bellvitge)
27/07/2014-R1 (Montgat)
05/08/2014-R1 (Calella)
09/08/2014-R1 (Badalona)
11/08/2014-R4/MD (Barberà del Vallès)
31/08/2014-MD (Llançà) y R2/MD/LD (El Prat de Llobregat)
02/09/2014-MD (Sils) y MD/LD (L'Hospitalet de l'Infant)
08/09/2014-R2/MD (Montcada i Reixac)
14/09/2014-MD (Reus)
19/09/2014-R4/MD (Castellarnau)
20/09/2014-R3/MD (Balenyà-Hostalets -persona caída en la vía-) y R4/MD (Barberà del Vallès -persona caída en la vía-)
27/09/2014-R2/MD/LD (Bellvitge)
02/10/2014-R3/MD (Llerona)
10/10/2014-R3/MD (Figaró) y R2/MD/LD (Vilanova i la Geltrú)
12/10/2014-R2/MD/LD (Castelldefels)
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
No puc afegir gaire al que s´ha dit. Evidentment, FGC no és comparable amb ADIF/RENFE, no té res a veure:
- Extensió de la xarxa. Molt i molt més gran la d´ADIF.
- Punts conflictius. No té color, FGC passa soterrat per la gran majoria de punts més conflictius i la resta està molt resguardat. Potser els ramals des de Martorell a Igualada i Manresa ja son una mica més semblats a la majoria de la xarxa d´ADIF, però son zones molt tranquiles.
- Simplicitat de la xarxa. Les línies son un via que va de A a B, ja està. La bifurcació Sabadell/Terrassa potser... però poc més. La xarxa d´ADIF és enormement més complicada, no té comparació. A més variants, més instal.lacions susceptibles d´avaria i més errors.
- Serveis uniformes. És un metro, trens tots igualets que van un darrera l´altre de A a B. L´únic que pot passar és que es trenqui el tren. A ADIF, cada tren és del seu pare i la seva mare, a un lloc diferent i ara ja son en alguns casos fins i tot de propietat diferent. Moltes més variables susceptibles de fallar.
- Uniformitat territorial. Excepte els ramals des de Martorell a Igualada i Manresa, la resta és tot el mateix, una xarxa de metro. A ADIF es passa de la xarxa més rabiosament tensionada a Barcelona a trams d´alta muntanya a Puigcerdà, a vies úniques a la platja o línies pràcticament de mercaderies. És evident que un tren de la R3 que vingui de Puigcerdà arriba al túnel de Barcelona amb uns condicionants molt i molt diferents als que té un tren de la R4, i la seva interacció a Montcada els perjudica a tots dos.
- Control. A FGC està tot més controladet, tancat.. és més petit. La xarxa d´ADIF és com s´ha dit impossible de controlar... impedeix que et facin alguna cosa Marçà Falset.... i perquè no dir-ho, les autoritats tenen molt interès en que FGC funcioni. S´ha preguntat perquè a Catalunya es produeixen la meitat (parlo de memòria) dels robatoris a ADIF de tota Espanya... jo m´atreveixo a donar una resposta, perquè a la resta d´Espanya existeix la Guàrdia Civil.
- Mitjans. FGC descarrila 4 cops en uns dies al mateix lloc i es tracta de "petits descarrilaments sense repercussió". ADIF descarrila un cop a Plaça de Catalunya i ja tenim el "caos" i la indignació més absoluta i la falta extrema de manteniment i l´expoli i .... Clar que a FGC passen coses, però no ens informen.
Per últim, una reflexió petita sobre el manteniment: a ADIF és insuficient, és evident. El manteniment no s´inaugura i per tant no interessa al polític. Però, no interessa a cap polític. Què demana la Generalitat de Catalunya a l´Estat per la xarxa d´ADIF?. Doncs desdoblaments, subestacions, ERTMS..... MAI han demanat més manteniment, primer per un gran desconeixement que tenen del ferrocarril i en concret de la xarxa d´ADIF i després perquè ells son iguals que els del Ministeri.
- Extensió de la xarxa. Molt i molt més gran la d´ADIF.
- Punts conflictius. No té color, FGC passa soterrat per la gran majoria de punts més conflictius i la resta està molt resguardat. Potser els ramals des de Martorell a Igualada i Manresa ja son una mica més semblats a la majoria de la xarxa d´ADIF, però son zones molt tranquiles.
- Simplicitat de la xarxa. Les línies son un via que va de A a B, ja està. La bifurcació Sabadell/Terrassa potser... però poc més. La xarxa d´ADIF és enormement més complicada, no té comparació. A més variants, més instal.lacions susceptibles d´avaria i més errors.
- Serveis uniformes. És un metro, trens tots igualets que van un darrera l´altre de A a B. L´únic que pot passar és que es trenqui el tren. A ADIF, cada tren és del seu pare i la seva mare, a un lloc diferent i ara ja son en alguns casos fins i tot de propietat diferent. Moltes més variables susceptibles de fallar.
- Uniformitat territorial. Excepte els ramals des de Martorell a Igualada i Manresa, la resta és tot el mateix, una xarxa de metro. A ADIF es passa de la xarxa més rabiosament tensionada a Barcelona a trams d´alta muntanya a Puigcerdà, a vies úniques a la platja o línies pràcticament de mercaderies. És evident que un tren de la R3 que vingui de Puigcerdà arriba al túnel de Barcelona amb uns condicionants molt i molt diferents als que té un tren de la R4, i la seva interacció a Montcada els perjudica a tots dos.
- Control. A FGC està tot més controladet, tancat.. és més petit. La xarxa d´ADIF és com s´ha dit impossible de controlar... impedeix que et facin alguna cosa Marçà Falset.... i perquè no dir-ho, les autoritats tenen molt interès en que FGC funcioni. S´ha preguntat perquè a Catalunya es produeixen la meitat (parlo de memòria) dels robatoris a ADIF de tota Espanya... jo m´atreveixo a donar una resposta, perquè a la resta d´Espanya existeix la Guàrdia Civil.
- Mitjans. FGC descarrila 4 cops en uns dies al mateix lloc i es tracta de "petits descarrilaments sense repercussió". ADIF descarrila un cop a Plaça de Catalunya i ja tenim el "caos" i la indignació més absoluta i la falta extrema de manteniment i l´expoli i .... Clar que a FGC passen coses, però no ens informen.
Per últim, una reflexió petita sobre el manteniment: a ADIF és insuficient, és evident. El manteniment no s´inaugura i per tant no interessa al polític. Però, no interessa a cap polític. Què demana la Generalitat de Catalunya a l´Estat per la xarxa d´ADIF?. Doncs desdoblaments, subestacions, ERTMS..... MAI han demanat més manteniment, primer per un gran desconeixement que tenen del ferrocarril i en concret de la xarxa d´ADIF i després perquè ells son iguals que els del Ministeri.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
R4 amb mitja hora de retard per un altre tren
De Rodalies de Catalunya:
Línia R4
20/10/2014 13:20h
Tren Sant Vicenç de Calders 11: 25 - Manresa 14:14 circula amb demora de 30 minuts per incidència tècnica d'un tren a Montcada Bifurcació.
Línia R4
20/10/2014 13:20h
Tren Sant Vicenç de Calders 11: 25 - Manresa 14:14 circula amb demora de 30 minuts per incidència tècnica d'un tren a Montcada Bifurcació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Matí caòtic a Plaça Cat i ara un tren
Al matí enlaire la R1, R3 i R4 per incidència a Plaça Catalunya 20 minuts i ara per incidència d'un tren a Torre Baró - Montcada, retards de 15-30 minuts.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo he patit les conseqüències aquest matí quan anava en un R1 servit per una doble 447 (en decoració Cercanías) procedent de Blanes/Maçanet. Hem estat aproximadament 15 minuts parats a l'entrada de Plaça Catalunya, sense cap explicació, la única la que ha donat el maquinista amb un "claríssim" missatge en que deia: "Señores pasajeros, les comunicamos que en breve reanudaremos nuestra marcha... ya." Olé tu, aquesta és la manera d'informar!!albert28 wrote:Al matí enlaire la R1, R3 i R4 per incidència a Plaça Catalunya 20 minuts i ara per incidència d'un tren a Torre Baró - Montcada, retards de 15-30 minuts.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No segueix la dicció corporativa
Si algun responsable de Renfe se n'assabenta, li caurà un bon puro... per no dir señores clientes.Renfe451 wrote:Hem estat aproximadament 15 minuts parats a l'entrada de Plaça Catalunya, sense cap explicació, la única la que ha donat el maquinista amb un "claríssim" missatge en que deia: "Señores pasajeros, les comunicamos que en breve reanudaremos nuestra marcha... ya." Olé tu, aquesta és la manera d'informar!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense trens entre Blanes i Maçanet
De Rodalies de Catalunya:
Línia R1
22/10/2014 17:33h
Circulació interrompuda entre Blanes i Maçanet, derivat d'incidència en instal · lacions. Trens afectats l'Hospitalet 15:38 - Maçanet 17:28
Línia R1
22/10/2014 17:33h
Circulació interrompuda entre Blanes i Maçanet, derivat d'incidència en instal · lacions. Trens afectats l'Hospitalet 15:38 - Maçanet 17:28
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Restablerta la circulació
De la web de Rodalies:
Línia R2 Nord
22/10/2014 18:12h
Restablerta la circulació de trens en sentit nord.
Línia R1
22/10/2014 17:33h
Restablerta la circulació de trens.
Línia R2 Nord
22/10/2014 18:12h
Restablerta la circulació de trens en sentit nord.
Línia R1
22/10/2014 17:33h
Restablerta la circulació de trens.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Retards a la costa
De la web de Rodalies:
Línia R2 Sud
22/10/2014 21:54h
Tren B. Estació França (21:21) a S.Vicenç Calders (22:33), circula amb 25 minuts de demora.
Línia R1
22/10/2014 21:29h
Tren Maçanet M. (21:03) a L'Hospitalet (22:49), circula amb 20 minuts de demora.
Línia R1
22/10/2014 20:51h
Tren Maçanet M. (20:01) a L'Hospitalet (21:47), circula amb 15 minuts de demora.
Edito: Vaja, són les 22:20 i un tren que arriba a les 23:09 a final de trajecte amb retard inclòs, ha desaparegut de les incidències de la web de Rodalies...
Línia R2 Sud
22/10/2014 21:54h
Tren B. Estació França (21:21) a S.Vicenç Calders (22:33), circula amb 25 minuts de demora.
Línia R1
22/10/2014 21:29h
Tren Maçanet M. (21:03) a L'Hospitalet (22:49), circula amb 20 minuts de demora.
Línia R1
22/10/2014 20:51h
Tren Maçanet M. (20:01) a L'Hospitalet (21:47), circula amb 15 minuts de demora.
Edito: Vaja, són les 22:20 i un tren que arriba a les 23:09 a final de trajecte amb retard inclòs, ha desaparegut de les incidències de la web de Rodalies...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De la web de Rodalies:
Línia R3
23/10/2014 20:54h
Tren La Tor Querol (18:52) a L'Hospitalet (22:14), circula amb 20 minuts de demora.
Línia R2 Nord
23/10/2014 19:57h
Tren Castelldefels 19:24 - Maçanet Massanes 21:06 circula amb 25 minuts de demora derivat d'assistència sanitària a un viatger.
Amb aquest cacau de nomenclatures, aquest últim servei hauria de ser de la línia R2-R2 Nord...
Línia R3
23/10/2014 20:54h
Tren La Tor Querol (18:52) a L'Hospitalet (22:14), circula amb 20 minuts de demora.
Línia R2 Nord
23/10/2014 19:57h
Tren Castelldefels 19:24 - Maçanet Massanes 21:06 circula amb 25 minuts de demora derivat d'assistència sanitària a un viatger.
Amb aquest cacau de nomenclatures, aquest últim servei hauria de ser de la línia R2-R2 Nord...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I no seria millor que tornin a unificar-ho tot i tornar a anomenar "R2"?fgc113 wrote:De la web de Rodalies:
Línia R3
23/10/2014 20:54h
Tren La Tor Querol (18:52) a L'Hospitalet (22:14), circula amb 20 minuts de demora.
Línia R2 Nord
23/10/2014 19:57h
Tren Castelldefels 19:24 - Maçanet Massanes 21:06 circula amb 25 minuts de demora derivat d'assistència sanitària a un viatger.
Amb aquest cacau de nomenclatures, aquest últim servei hauria de ser de la línia R2-R2 Nord...
I no penso debatir més sobre aquesta qüestió en aquest fil, que m'ho estic tement...
frankrodriguez.net
signatura
signatura