Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Licitacions del carril bus a la B-23
Avui a la pàgina de licitacions del DTiS apareix això:
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del carril bus d’entrada a Barcelona a l’autopista B-23 del PK 0+000 al PK 7+260. Clau: TA-07264.1
Al link hi han diversos PDF amb plànols
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del carril bus d’entrada a Barcelona a l’autopista B-23 del PK 0+000 al PK 7+260. Clau: TA-07264.1
Al link hi han diversos PDF amb plànols
Salut!
#volemL9
#volemL9
Aspectes destacables
Me n'alegro de què el projecte tiri endavant, encara que vull destacar què:
- El carril bus només es farà en sentit d'entrada a Barcelona.
- Un cop a la Diagonal, el carril bus discorrerà per l'esquerra, quan les parades queden a la dreta.
- Al tram de la Diagonal, anirà segregat mitjançant dues franges d'illetes. Una a manera de mitjana, i una altra separant el trànsit del mateix sentit.
- Es retallen les voreres de la Diagonal, a la zona d'Esports UB i del RACC.
- El carril bus només es farà en sentit d'entrada a Barcelona.
- Un cop a la Diagonal, el carril bus discorrerà per l'esquerra, quan les parades queden a la dreta.
- Al tram de la Diagonal, anirà segregat mitjançant dues franges d'illetes. Una a manera de mitjana, i una altra separant el trànsit del mateix sentit.
- Es retallen les voreres de la Diagonal, a la zona d'Esports UB i del RACC.
Re: Aspectes destacables
Principalment ha de millorar la entrada a Barcelona, la de sortida no està tant col·lapsada com la entrada. I a sobre tenint en compte les característiques de la B23 en quan a espai una vegada passa aprox. St Joan Despí cap BCN.Javi M wrote:Me n'alegro de què el projecte tiri endavant, encara que vull destacar què:
- El carril bus només es farà en sentit d'entrada a Barcelona.
- Un cop a la Diagonal, el carril bus discorrerà per l'esquerra, quan les parades queden a la dreta.
- Al tram de la Diagonal, anirà segregat mitjançant dues franges d'illetes. Una a manera de mitjana, i una altra separant el trànsit del mateix sentit.
- Es retallen les voreres de la Diagonal, a la zona d'Esports UB i del RACC.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Sembla que el Departamentr de Territori i Sostenibilitat vol completar el carril BUS-VAO d'entrada a Barcelona per la C-31, actualment només hi ha un petit tram a la zona de la Granvia de Barcelona, entre el riu Besòs i la Plaça de Les Glòries.
Aquestes son les declaracions d'En Damià Calvet, conselle de T. i S., a preguntes d'En Francesc Mauri, dins del programa MetoMauri. 27 de maig 2020.
L'Agenda Verda, també aliada de la recuperació, ha de portar també una priorització de l’obra pública i escollir les de més valor públic, com un carril bus a la C-31 a Badalona o culminar el de la B-23, en la recta final per signar l’acord amb l’Estat, explica el #conseller.
El conseller Damia Calvet ha explicat que es transformarà en Bus VAO un dels carrils de la C-31 a Badalona, sentit Barcelona, per a millorar la fiabilitat del transport públic i reduir els temps de trajecte dels serveis interurbans. Estarà en servei entre el juny i el juliol.
I s'impulsarà el projecte de 2 fases més: per a construir un 4t carril exclusiu de bus d’entrada a Barcelona entre Montgat i el Besòs (5M€) i per donar continuïtat al carril bus a Badalona amb l’existent fins a les Glòries, amb un nou viaducte (15M€.)
El conseller també ha anunciat: "un pla de mobilitat corresponsable de les empreses que està elaborant l' ATM de bcn., per establir més i millors polítiques de teletreball, flexibilitat horària, transport d’empresa o mobilitat no motoritzada"
Aquestes son les declaracions d'En Damià Calvet, conselle de T. i S., a preguntes d'En Francesc Mauri, dins del programa MetoMauri. 27 de maig 2020.
L'Agenda Verda, també aliada de la recuperació, ha de portar també una priorització de l’obra pública i escollir les de més valor públic, com un carril bus a la C-31 a Badalona o culminar el de la B-23, en la recta final per signar l’acord amb l’Estat, explica el #conseller.
El conseller Damia Calvet ha explicat que es transformarà en Bus VAO un dels carrils de la C-31 a Badalona, sentit Barcelona, per a millorar la fiabilitat del transport públic i reduir els temps de trajecte dels serveis interurbans. Estarà en servei entre el juny i el juliol.
I s'impulsarà el projecte de 2 fases més: per a construir un 4t carril exclusiu de bus d’entrada a Barcelona entre Montgat i el Besòs (5M€) i per donar continuïtat al carril bus a Badalona amb l’existent fins a les Glòries, amb un nou viaducte (15M€.)
El conseller també ha anunciat: "un pla de mobilitat corresponsable de les empreses que està elaborant l' ATM de bcn., per establir més i millors polítiques de teletreball, flexibilitat horària, transport d’empresa o mobilitat no motoritzada"
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Entra en funcionament el carril bus VAO a la C-31
https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telen ... o/6055396/
https://web.gencat.cat/ca/actualitat/de ... -a-la-C-31Al seu pas per Badalona com una de les mesures del Govern per a reforçar el transport públic. El carril arriba fins a Barcelona i fa 4 kilòmetres.
https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telen ... o/6055396/
Salvem l'Estació de França!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Moltes gràcies per la informació.
Salut!
Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Font de la informació: Conselleria de Territori i Sostenibilitat, CCMA, El Periòdico-Badalona.
Ha entrat en funcionament el nou carril bus VAO a la C-31 al seu pas per Badalona com una de les mesures del Govern per a reforçar el transport públic.
El carril bus VAO s’ha afegit a partir de la transformació d’un dels tres carrils existents mitjançant una actuació sobre la senyalització, amb un cost molt petit i que s’ha pogut implantar de manera immediata.
El carril bus-VAO (vehicles d’alta ocupació) vol promoure el transport públic i la mobilitat sostenible. Hi poden circular autobusos i vehicles turismes o mixtos adaptables amb 2 o més ocupants.
Aquest dimarts de matinada (11-08-2020) ha entrat en funcionament el nou carril bus VAO a la C-31 a Badalona per canalitzar el trànsit en direcció Barcelona. Són 4 quilòmetres que desemboquen en l'accés a la capital i que s'han senyalitzat a la calçada ja existent.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha dit que vol prioritzar la circulació de l'transport públic i beneficiar els vehicles privats amb dos o més ocupants. D'altra banda, Gavín ha detallat que el Departament de Territori té a punt el conveni per crear un carril bus VAO a la B-23 i ha instat Espanya (Fomento) a signar-lo per començar l'obra.
Gavín ha destacat que l'obra de el nou carril de Badalona "no té un alt pressupost -30.000 euros- però és estratègica" perquè dóna prioritat al transport públic en una via de gran concentració de vehicles, especialment a l' hora punta. Segons dades del Departament de Territori i Sostenibilitat, abans de la pandèmia aquest tram de la C-31 en direcció Barcelona absorbia 6.500 vehicles cada hora en els moments punta.
"Volem llançar un missatge a la societat: sabem que sovint l'ús d'el vehicle privat és imprescindible o necessari, però el pilar de la mobilitat metropolitana ha de ser el transport públic", ha defensat Gavín en una visita a la zona aquest dimarts, hores després d'entrar en funcionament el nou carril bus VAO.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha remarcat que l'objectiu de el nou vial és "que passin el 100% dels busos", evitant així retards quan hi ha alguna incidència en hora punta. A el mateix temps, ha explicat que el Departament de Territori ha apostat per compartir el nou carril bus amb la funció VAO (Vehicle d'Alta Ocupació) per treure més rendiment. "Si el vehicle privat porta dos o més persones és eficient ambientalment", ha apuntat.
Espectacular presentació
Ha entrat en funcionament el nou carril bus VAO a la C-31 al seu pas per Badalona com una de les mesures del Govern per a reforçar el transport públic.
El carril bus VAO s’ha afegit a partir de la transformació d’un dels tres carrils existents mitjançant una actuació sobre la senyalització, amb un cost molt petit i que s’ha pogut implantar de manera immediata.
El carril bus-VAO (vehicles d’alta ocupació) vol promoure el transport públic i la mobilitat sostenible. Hi poden circular autobusos i vehicles turismes o mixtos adaptables amb 2 o més ocupants.
Aquest dimarts de matinada (11-08-2020) ha entrat en funcionament el nou carril bus VAO a la C-31 a Badalona per canalitzar el trànsit en direcció Barcelona. Són 4 quilòmetres que desemboquen en l'accés a la capital i que s'han senyalitzat a la calçada ja existent.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha dit que vol prioritzar la circulació de l'transport públic i beneficiar els vehicles privats amb dos o més ocupants. D'altra banda, Gavín ha detallat que el Departament de Territori té a punt el conveni per crear un carril bus VAO a la B-23 i ha instat Espanya (Fomento) a signar-lo per començar l'obra.
Gavín ha destacat que l'obra de el nou carril de Badalona "no té un alt pressupost -30.000 euros- però és estratègica" perquè dóna prioritat al transport públic en una via de gran concentració de vehicles, especialment a l' hora punta. Segons dades del Departament de Territori i Sostenibilitat, abans de la pandèmia aquest tram de la C-31 en direcció Barcelona absorbia 6.500 vehicles cada hora en els moments punta.
"Volem llançar un missatge a la societat: sabem que sovint l'ús d'el vehicle privat és imprescindible o necessari, però el pilar de la mobilitat metropolitana ha de ser el transport públic", ha defensat Gavín en una visita a la zona aquest dimarts, hores després d'entrar en funcionament el nou carril bus VAO.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha remarcat que l'objectiu de el nou vial és "que passin el 100% dels busos", evitant així retards quan hi ha alguna incidència en hora punta. A el mateix temps, ha explicat que el Departament de Territori ha apostat per compartir el nou carril bus amb la funció VAO (Vehicle d'Alta Ocupació) per treure més rendiment. "Si el vehicle privat porta dos o més persones és eficient ambientalment", ha apuntat.
Espectacular presentació
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Atenció a les declaracions del responsable de la Generalitat, Isidre Gavín Valls, en el vídeo anterior https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telen ... o/6055396/ (a partir de minut 0:25)
"...hi ha una gran quantitat de línies d'autobusos regulars que vénen del Maresme, de VIC, de COMARQUES INTERIORS, ..."
Aquest és l'expert responsable de la Generalitat. I deu cobrar i tot. Després no sabem per què el país va malament
"...hi ha una gran quantitat de línies d'autobusos regulars que vénen del Maresme, de VIC, de COMARQUES INTERIORS, ..."
Aquest és l'expert responsable de la Generalitat. I deu cobrar i tot. Després no sabem per què el país va malament
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Monday 23/03/2020 22:07
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Rsponc a tot amb unes poques paraules: "Si el carril Bus-VAO de la C-31 fos com el de la C-58 valdria la pena"
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
La gestió del sr. Gavín és penosa, això sí que no falti cobrant la seva dieta i el seu cotxe oficial. Després de l'episodi de Salou, s'està coronant aquest home... Almenys fem-ho bé. Falta també el bus-VAO a la C-31 sud.wefer wrote: ↑Friday 14/08/2020 13:50 Atenció a les declaracions del responsable de la Generalitat, Isidre Gavín Valls, en el vídeo anterior https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telen ... o/6055396/ (a partir de minut 0:25)
"...hi ha una gran quantitat de línies d'autobusos regulars que vénen del Maresme, de VIC, de COMARQUES INTERIORS, ..."
Aquest és l'expert responsable de la Generalitat. I deu cobrar i tot. Després no sabem per què el país va malament
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Nou carril bus-VAO a la B-23
Font de la informació: Conselleria de Territori i Sostenibilitat
La B-23 és una altra de les vies que previsiblement tindrà un carril bus-VAO quan es formalitzi l’acord entre Generalitat i Estat per a la cessió d’aquesta via, un fet que és “imminent”, segons ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. D’aquesta manera, també es preveu garantir un carril per a l’entrada de busos per l’avinguda Diagonal.
La Generalitat de Catalunya està col·laborant amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tirar endavant mesures de cara a la nova mobilitat postcovid. De fet, l’AMB ja havia proposat fer bus-VAO a la C-31 nord i a la B-23 i també considera que aquests carrils són necessaris a la C-31 sud, a la C-32 i a la C-33 per entrar a la ciutat.
Font de la informació: Conselleria de Territori i Sostenibilitat
La B-23 és una altra de les vies que previsiblement tindrà un carril bus-VAO quan es formalitzi l’acord entre Generalitat i Estat per a la cessió d’aquesta via, un fet que és “imminent”, segons ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. D’aquesta manera, també es preveu garantir un carril per a l’entrada de busos per l’avinguda Diagonal.
La Generalitat de Catalunya està col·laborant amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tirar endavant mesures de cara a la nova mobilitat postcovid. De fet, l’AMB ja havia proposat fer bus-VAO a la C-31 nord i a la B-23 i també considera que aquests carrils són necessaris a la C-31 sud, a la C-32 i a la C-33 per entrar a la ciutat.
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Monday 23/03/2020 22:07
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
A la C-33 està bé pero a la C-31 sud només hi han els Mon-bus Plana ja que els Baixbus van parant a les parades i a la C-32 no passa practicament cap bus. A la B-23 es totalment necessari pero jo recordo be que l'A-2 es plenava molt aixi que si passa això no tindria gaire sentit.122-042-132 wrote: ↑Saturday 15/08/2020 17:43 Nou carril bus-VAO a la B-23
Font de la informació: Conselleria de Territori i Sostenibilitat
La B-23 és una altra de les vies que previsiblement tindrà un carril bus-VAO quan es formalitzi l’acord entre Generalitat i Estat per a la cessió d’aquesta via, un fet que és “imminent”, segons ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. D’aquesta manera, també es preveu garantir un carril per a l’entrada de busos per l’avinguda Diagonal.
La Generalitat de Catalunya està col·laborant amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tirar endavant mesures de cara a la nova mobilitat postcovid. De fet, l’AMB ja havia proposat fer bus-VAO a la C-31 nord i a la B-23 i també considera que aquests carrils són necessaris a la C-31 sud, a la C-32 i a la C-33 per entrar a la ciutat.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Ahir vaig tornar del Maresme per la C-31 nord, i no vaig veure-hi ni un sol vehicle, pel carril bus-VAO.
De fet, no m'estranyaria que gran part dels conductors ni sàpiguen què és, només que hi veuen una línia contínua gruixuda i, òbviament, no s'hi fiquen.
De fet, no m'estranyaria que gran part dels conductors ni sàpiguen què és, només que hi veuen una línia contínua gruixuda i, òbviament, no s'hi fiquen.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Carril KO
Patapam!
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... elona.html
El carril bus-VAO de la C-31 colapsa la entrada a Barcelona
La eliminación de un vial de acceso genera retenciones y contaminación donde antes no había
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... elona.html
El carril bus-VAO de la C-31 colapsa la entrada a Barcelona
La eliminación de un vial de acceso genera retenciones y contaminación donde antes no había
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
La Generalitat construirà un pont exclusiu per a autobusos sobre el Besòs
El nou viaducte enllaçarà el carril Bus-VAO de la C-31 a Badalona amb l'espai reservat al transport públic de la Gran Via, d'entrada a Barcelona
https://cadenaser.com/emisora/2021/11/1 ... 78020.html
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... s-badalona
El nou viaducte enllaçarà el carril Bus-VAO de la C-31 a Badalona amb l'espai reservat al transport públic de la Gran Via, d'entrada a Barcelona
https://cadenaser.com/emisora/2021/11/1 ... 78020.html
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... s-badalona
Salvem l'Estació de França!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Tengo una dudilla con el bus vao de la C-58: he observado que todas las líneas no exprés que van más allá del PK4, se meten al desvío lateral, ya que al iluminado de turno se le ocurrió salir del vao a la autovía por la izquierda, por lo que té quedas atrapado o tienes que "cizallar" toda la autovía si te vas a meter en PK7, por eso los buses se meten al lateral del desvío 4, siguen el lateral y ya salen al carril derecho para coger Barberá-Baricentro. Puesto que hacen esto porque no tienen otro remedio dada la chapuza, no sería más fácil hacer este carril "bus-VAO" hasta la entrada 7? Lo digo porque esta entrada tiene 2 carriles, por lo que el otro queda para el resto de coches. Esto no provocaría ningún inconveniente, puesto que los "listillos" que se meten a la &@#*6 AP7 desde aquí petan la rotonda de entrada a Barberá, por lo que si hay la del pulpo, da igual por dónde entres ya que el parón de la rotonda te lo comes igual, así que ya puestos, no perjudicas a nadie si el carril derecho desde la salida del PK4 al PK7 es bus-VAO, lo que consigues es que el bus no quede atrapado en medio de la C-58 y sólo tenga que pasar el parón de la entrada a Barberá. Con la configuración actual, y depende de lo mal que esté la aberración de autovía de delante, te comes todos los atascos nada más salir del PK4. Ya sé que los bus vao son para entrar en Barna, pero nos olvidamos que existen otros puntos calientes no muy lejos de Barna...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
És que sortint de Barcelona els busos tenen prohibit accedir directament del carril Bus-Vao a la C-58 (pel carril esquerre):França451 wrote: ↑Friday 26/11/2021 11:35 Tengo una dudilla con el bus vao de la C-58: he observado que todas las líneas no exprés que van más allá del PK4, se meten al desvío lateral, ya que al iluminado de turno se le ocurrió salir del vao a la autovía por la izquierda, por lo que té quedas atrapado o tienes que "cizallar" toda la autovía si te vas a meter en PK7, por eso los buses se meten al lateral del desvío 4, siguen el lateral y ya salen al carril derecho para coger Barberá-Baricentro. Puesto que hacen esto porque no tienen otro remedio dada la chapuza, no sería más fácil hacer este carril "bus-VAO" hasta la entrada 7? Lo digo porque esta entrada tiene 2 carriles, por lo que el otro queda para el resto de coches. Esto no provocaría ningún inconveniente, puesto que los "listillos" que se meten a la &@#*6 AP7 desde aquí petan la rotonda de entrada a Barberá, por lo que si hay la del pulpo, da igual por dónde entres ya que el parón de la rotonda te lo comes igual, así que ya puestos, no perjudicas a nadie si el carril derecho desde la salida del PK4 al PK7 es bus-VAO, lo que consigues es que el bus no quede atrapado en medio de la C-58 y sólo tenga que pasar el parón de la entrada a Barberá. Con la configuración actual, y depende de lo mal que esté la aberración de autovía de delante, te comes todos los atascos nada más salir del PK4. Ya sé que los bus vao son para entrar en Barna, pero nos olvidamos que existen otros puntos calientes no muy lejos de Barna...
https://goo.gl/maps/pK8i3sBD5zFqZXgU8
Cosa que demostra, una vegada més, que el disseny d'aquest carril Bus-VAO està molt mal fet.
A la incorporació de la B-20 amb la C-32 a Montgat sentit Mataró, també s'entra a la C-32 per l'esquerra i no hi ha pas cap prohibició per tipus de vehicle. Crec que a la C-58 es podria fer el mateix.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.