Què caldria fer per evitar atropellaments?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by raulitinbcn »

Miquel wrote:
raulitinbcn wrote:Jo, habitualment cada cap de setmana faig el trajecte Barcelona França - Segur de Calafell, i penso que està bé el que fan de trencar la tanca. No per l'acte de trencar-la en si, que d'aixo penso el mateix que dels graffiters. Els trens que venen de Barcelona, paren a la via 1, costat muntanya, i per anar cap a l'edifici de l'estació, cal anar cap a la dreta, baixar, pujar, i fer el recorregut a l'inrevés, després sortir i caminar cap al poble. Jo penso que per a la gent gran (i no tant) creua la via desviada (3) i surten per la valla. La via 3 no es fa servir per res, només en cas d'incidències, averies, avançaments puntuals i ja està. Cunit, té un pas subterrani entre andanes novíssim, de fara 2 estius màxim, Segur també.
Segur (de Calafell) que és on tenim l'apartament cap asecensor funciona pel VANDALISME. El passat 29 de Febrer vaig baixar i l'ascensor de la via 2, el lateral de la porta (on esta el botó) esta completament reventat, amb dues paperes, una a sobre de l'altre per evitar mals majors. L'altre via (1) amb un estat similar, no rebentat tan brutalment com el altre, però si que els vidres petats. El cap de setmana passat continuava igual. No és pot arreglar un ascensor en una setmana? I ni que sigui tancar-lo millor? Els graffits els treuen un cop al mes, algo és algo. El bar s'esta començant a arreglar, espero que el proper dia que vagi ja em pugi pendre algo, xD. Al que anava, si Adif no arregla el que ha d'arreglar, que després no s'enfadi.
Això no és justificació per baixar a la zona de vies i rebentar les tanques per sortir per on els hi dona la gana. Hi ha uns camins i sortides establerts i s'han de respectar.
Si baixes per la rampa o escales a la zona de vies i creues, com a mínim surt per la porta de l'edifici sense trencar tancats!
Després ens queixarem dels atropellaments, però si hi ha gent que se'ls busca, i contra això no hi ha mesura adient possible. El seny és la clau, al cap i a la fi, travessar una via ferroviària no comporta més perill que travessar un carrer, (fins i tot menys al meu veure) però sempre hi haurà gent que es posarà en risc per no fer el que toca, primer mirar i si no ve res, travessar, ja sigui un via o un carrer.
Jo primer de tot, vull deixar clar, que estic EN CONTRA de trencar o malbretar instalacions ferroviaries com ja he dit abans. Després, per on passa la gent, és un pas a nivell (per que el sòl, no la senyalització) com el que hi ha forces estacions de la R3 (i més llocs suposo) un d'aquest de plataformes negres.
Ecomobisostrans wrote:
raulitinbcn wrote: El passat 29 de Febrer vaig baixar

¿parles del 29 de febrer de 2012? perque aquest any no n'ha tingut de 29 de febrer.
1 de març, em referia al dia següent de carnaval i s'ha m'ha escapat :x
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Efecte imitació nefast

Post by Javi M »

Guigui wrote:El problema és que, amb la democràcia mal entesa, tothom es pensa "si aquest ho sap fer, jo també", i et trobes gent que fa animalades imitant d'altres que han pres un mínim de precaucions.
Ben cert. A tall d'exemple, al pas a nivell de Sant Feliu ningú vol ser l'únic "pringat" que s'espera mentre que tothom passa.
He vist gent que, tot seguint els que creuaven amb un mínim de condicions de seguretat, ho feia amb carros de la compra, amb cotxets de nen, avis amb bastó, bicicletes i cadires de rodes. Com a anècdota, fins i tot una vegada vaig veure algú creuant amb un monocicle!
User avatar
waffenrad
N3
N3
Posts: 29
Joined: Friday 09/09/2011 21:59

Re: Efecte imitació nefast

Post by waffenrad »

Javi M wrote:He vist gent que, tot seguint els que creuaven amb un mínim de condicions de seguretat, ho feia amb carros de la compra, amb cotxets de nen, avis amb bastó, bicicletes i cadires de rodes. Com a anècdota, fins i tot una vegada vaig veure algú creuant amb un monocicle!
Ara que ningú s'enfadi, però també hi ha una cosa que se'n diu... selecció natural. Que cadascú s'espavili com pugui. N'hi ha que els hi toca la rifa, i també n'hi ha que cada dia en compren números. I a cada família hi ha de tot. Una de les meves àvies creuava sempre el carrer en diagonal sense mirar i pensava: ja s'aturaran. Va morir de vella... En canvi, a un fill seu el va matar un cotxe als cinc anyets davant de ca seva, que sobretot passaven carros o burros solts, als anys 40, que no hi havia gaires cotxes... Això va com va. Però de totes maneres, és més probable que morin els imprudents, i et donen prou oportunitats a la vida des de petitet per deixar de ser imprudent. El que a mi em fa emprenyar és que per queixar-se amb raó, hom ha de tenir l'autoritat moral del qui creu en la civilització practicant-ho, i en aquests moments creure en la civilització és anar a contracorrent i, sobretot, fora de la via.

Salut!
Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Efecte imitació nefast

Post by ortegote »

waffenrad wrote: Ara que ningú s'enfadi, però també hi ha una cosa que se'n diu... selecció natural.
Estic segur que al accident de Castelldefels Platga va haver-hi gent que va creuar per que altres ho van fer i ells els van seguir.

Apart els avis que trenquen la tanca que voleu que us digui, la gent es així pensen que a ells no els passara.

El que hem fot es que sempre queda la sensació de que el Tren te la culpa i les autoritats no fan res de res bé si fan donar el condol a les Families per que estan obligats.

Salutacions.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by gatvell »

Tota la raó waffenrad
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

STOP suïcidis.

Post by Renfe445 »

Nota d'Administració: missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 11#p237030

Però què és això? Estic fart amb els atropellaments, i vull que desapareguin per sempre. :emprenyat

I si la gent vol suïcidar-se, que ho faci en llocs que cap persona surti implicada. Els maquinistes que atropellen sense voler a altres persones després ho passen molt malament, repeteixo, MOLT MALAMENT.
davidsantirso
N4
N4
Posts: 44
Joined: Thursday 12/04/2012 15:22
Location: Sabadell

Re: STOP suïcidis.

Post by davidsantirso »

Renfe445 wrote:Però què és això? Estic fart amb els atropellaments, i vull que desapareguin per sempre. :emprenyat

I si la gent vol suïcidar-se, que ho faci en llocs que cap persona surti implicada. Els maquinistes que atropellen sense voler a altres persones després ho passen molt malament, repeteixo, MOLT MALAMENT.
No sempre és un suïcidi, moltes vegades és per idiotesa pura. Ahir mateix vaig estar a Montcada i la gent passava el pas a nivell fins i tot quan ja es veia venir el tren! :nose
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: STOP suïcidis.

Post by Renfe445 »

davidsantirso wrote:
Renfe445 wrote:Però què és això? Estic fart amb els atropellaments, i vull que desapareguin per sempre. :emprenyat

I si la gent vol suïcidar-se, que ho faci en llocs que cap persona surti implicada. Els maquinistes que atropellen sense voler a altres persones després ho passen molt malament, repeteixo, MOLT MALAMENT.
No sempre és un suïcidi, moltes vegades és per idiotesa pura. Ahir mateix vaig estar a Montcada i la gent passava el pas a nivell fins i tot quan ja es veia venir el tren! :nose
I també això, i aquí hi havia un bànner de "STOP Imprudències".
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by alf_ »

Es evidente que la gente es tonta, incluso la misma ciudadanía lo dice. Piden a gritos: "Tratádnos como los subnormales que somos, por favor" aunque lo formulan como "queremos un soterramiento de vía". Pero no engañan a nadie, donde dicen "soterramiento" nosotros leemos "somos tontos del culo y no sabemos respetar una vía de tren"
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Renfe445 »

alf_ wrote:Es evidente que la gente es tonta, incluso la misma ciudadanía lo dice. Piden a gritos: "Tratádnos como los subnormales que somos, por favor" aunque lo formulan como "queremos un soterramiento de vía". Pero no engañan a nadie, donde dicen "soterramiento" nosotros leemos "somos tontos del culo y no sabemos respetar una vía de tren"
És clar. La gent ha d'observar!
davidsantirso
N4
N4
Posts: 44
Joined: Thursday 12/04/2012 15:22
Location: Sabadell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by davidsantirso »

Renfe445 wrote:
alf_ wrote:Es evidente que la gente es tonta, incluso la misma ciudadanía lo dice. Piden a gritos: "Tratádnos como los subnormales que somos, por favor" aunque lo formulan como "queremos un soterramiento de vía". Pero no engañan a nadie, donde dicen "soterramiento" nosotros leemos "somos tontos del culo y no sabemos respetar una vía de tren"
És clar. La gent ha d'observar!
Crec que amb una campanya com aquesta a la tele seria més fàcil
Versió fluixa
http://youtu.be/tVoT0hQ_9HE
Versió bèstia
https://www.youtube.com/watch?v=Uy-sIfsW7tg
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Renfe445 »

davidsantirso wrote: Crec que amb una campanya com aquesta a la tele seria més fàcil
Versió fluixa
http://youtu.be/tVoT0hQ_9HE
Versió bèstia
https://www.youtube.com/watch?v=Uy-sIfsW7tg
Les dues les haurien de posar aquí, tant me fa quin sigui el grau de bestialitat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mètode portuguès

Post by Guigui »

Pel que he sentit a explicar (no disposo de fonts més documentades), a Portugal, la CP passa a cobrar dels hereus una indemnització pels danys causats pels suïcides. Concretament, em van dir d'un cas que van ser 12.000 euros.

Si bé cal agafar amb pinces aquesta informació, ateses possibles distorsions, magnificacions, dramatitzacions, etc., sí que li donaria una credibilitat en el fons. Per altra banda, això no deu evitar gaire atropellaments, sinó més aviat pal·liar-ne les conseqüències materials.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by gatvell »

Home, això de cobrar-ho als hereus.... més aviat deu ser de l'herència, co si fos un impost.
Tot i que no hi hagi molta diferència, una cosa es cobrar dels diners del mort/a, i una altre de familiars del mort/a que no tenen cap responsabilitat dels fets.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Mètode portuguès

Post by ortegote »

Guigui wrote:Pel que he sentit a explicar (no disposo de fonts més documentades), a Portugal, la CP passa a cobrar dels hereus una indemnització pels danys causats pels suïcides. Concretament, em van dir d'un cas que van ser 12.000 euros.

Si bé cal agafar amb pinces aquesta informació, ateses possibles distorsions, magnificacions, dramatitzacions, etc., sí que li donaria una credibilitat en el fons. Per altra banda, això no deu evitar gaire atropellaments, sinó més aviat pal·liar-ne les conseqüències materials.
Aqui renfe et passa la factura de la neteja de la via i dels retards en la circulació i no es broma.
Moltes families pensen que reben una carta per part de renfe donant les condolencies però es la factura.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No amagar-se

Post by Guigui »

Doncs crec que se n'hauria de fer més publicitat. Si bé possiblement no detingui els suïcides de matar-se, tampoc seria una mesura que ho promogués, precisament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Toni »

És un tema molt delicat. A algú que se suicida li és igual tot. El tren és fàcilment accessoble i té fama de ser molt eficaç a l´hora de suicidar-se, i això és el que motiva a la gent en la meva opinió. Amb la factura penalitzes a la familia que potser no té res a veure i el dany ja està fet.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Fran-Ikarus »

Avui mateix, cap a les 19:40 h., a Liceu (imagineu quanta gent hi havia a les andanes), dos imbècils creuant de l'andana sentit Canyelles a la de sentit Zona Universitària. Jo no m'hi estava fixant, els he vist quan ja estaven a punt de pujar a la segona (on jo hi era). Suposo que han mirat les pantalles de temps d'espera (la del meu cantó estava a 1:20 aproximadament, la del seu d'origen no ho sé pas però suposo que a més, perquè el tren no ha arribat abans que el meu) i s'hi han "llençat".

Si en un entorn tancat com el Metro, i on és tan fàcil (si t'has despistat i has entrat a l'andana incorrecta sense possibilitat de canvi, com passa a Liceu) com agafar el tren fins a la propera estació per fer-hi el canvi, hi ha imbècils que no ho fan... què no es pot esperar d'entorns molt menys controlats, com les estacions a l'aire lliure de Rodalies, FGC, etc.?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Ecomobisostrans »

gatvell wrote:Home, això de cobrar-ho als hereus.... més aviat deu ser de l'herència, co si fos un impost.
Tot i que no hi hagi molta diferència, una cosa es cobrar dels diners del mort/a, i una altre de familiars del mort/a que no tenen cap responsabilitat dels fets.
Exacte, en tot cas és de l'herència, perque s'entén que l'autor dels fets n'és el responsable, i amb els seus diners ha de pagar, igual que si sobreviu, però els seus familiars no tenen cap culpa (a no ser que sigui menor, llavors als tutors legals), per tant si amb l'herència no n'hi ha suficient la resta no es pot cobrar.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by metring »

Una cosa que evitaria atropellaments: no fer l'animal com en aquest cas:
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”