Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Per motius laborals, aquest cap de setmana he tractat a fons amb persones que treballen a l'operador de transport públic de Viena (Wiener Linien), que gestiona la xarxa d'autobús urbà, tramvia i metro. Tot i que, a grans trets, ja coneixia el sistema, me'n van resumir el funcionament i la tarifa d'una manera que m'ha sobtat tant que m'ha inspirat per a obrir aquest fil.
1. Control tarifari:
Com passa a la pràctica totalitat de països germanoparlants, no hi ha barreres tarifàries (sinó només delimitació visible de la zona subjecta a control del bitllet) i les cancel·ladores tan sols calen per als títols puntuals (bitllets senzills o targetes multiviatge). Això fa que el cost de material sigui força baix (de fet, a Viena, utilitzen el mateix tipus de cancel·ladora i, per tant, la mateixa "tecnologia" des de fa tres dècades, pel cap baix). Aquest sistema fa que hi hagi més controls aleatoris. És més: els treballadors de Viena m'han explicat que, recentment, han contractat 300 inspectors addicionals. A més de complir un objectiu (recordem, Wiener Linien és una empresa pública i, per tant, serveix un interès general), consistent en crear ocupació amb 300 llocs de treball "ex novo", han aconseguit treure'n un benefici perquè el frau ha baixat tant que els ingressos addicionals per bitlletatge superen la despesa dels 300 inspectors addicionals.
2. Política tarifària:
L'oferta de títols de transport fa que de seguida surti a compte un abonament (anual, mensual, setmanal o fins i tot diari) en lloc d'un bitllet senzill o targeta multiviatge. Però, a més, Viena va introduir fa pocs anys un abonament anual de 365€ (1€ al dia), que és l'únic títol general subvencionat per l'ajuntament (a més dels especials, com estudiants, i del finançament del transport públic pel govern federal). A títol de comparació, el salari anual net mitjà d'Àustria és de poc més de 20.000 euros, davant de 17.250 euros a Catalunya (font: respectius instituts oficials d'estadística), a més que el cost de l'habitatge (digui's lloguer o hipoteca) és la meitat d'aquí.
Dit això, que cadascú n'extregui les conclusions, pensant en exemples més nostrats. I no ho faig tant en pla de criticar el que es fa malament aquí (que és força), perquè ja hi ha prou fils on es fa, sinó per a reflexionar constructivament com aplicar aquí allò que altres llocs tenen per ensenyar-nos.
1. Control tarifari:
Com passa a la pràctica totalitat de països germanoparlants, no hi ha barreres tarifàries (sinó només delimitació visible de la zona subjecta a control del bitllet) i les cancel·ladores tan sols calen per als títols puntuals (bitllets senzills o targetes multiviatge). Això fa que el cost de material sigui força baix (de fet, a Viena, utilitzen el mateix tipus de cancel·ladora i, per tant, la mateixa "tecnologia" des de fa tres dècades, pel cap baix). Aquest sistema fa que hi hagi més controls aleatoris. És més: els treballadors de Viena m'han explicat que, recentment, han contractat 300 inspectors addicionals. A més de complir un objectiu (recordem, Wiener Linien és una empresa pública i, per tant, serveix un interès general), consistent en crear ocupació amb 300 llocs de treball "ex novo", han aconseguit treure'n un benefici perquè el frau ha baixat tant que els ingressos addicionals per bitlletatge superen la despesa dels 300 inspectors addicionals.
2. Política tarifària:
L'oferta de títols de transport fa que de seguida surti a compte un abonament (anual, mensual, setmanal o fins i tot diari) en lloc d'un bitllet senzill o targeta multiviatge. Però, a més, Viena va introduir fa pocs anys un abonament anual de 365€ (1€ al dia), que és l'únic títol general subvencionat per l'ajuntament (a més dels especials, com estudiants, i del finançament del transport públic pel govern federal). A títol de comparació, el salari anual net mitjà d'Àustria és de poc més de 20.000 euros, davant de 17.250 euros a Catalunya (font: respectius instituts oficials d'estadística), a més que el cost de l'habitatge (digui's lloguer o hipoteca) és la meitat d'aquí.
Dit això, que cadascú n'extregui les conclusions, pensant en exemples més nostrats. I no ho faig tant en pla de criticar el que es fa malament aquí (que és força), perquè ja hi ha prou fils on es fa, sinó per a reflexionar constructivament com aplicar aquí allò que altres llocs tenen per ensenyar-nos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Control d'accés sense barreres
A Barcelona, és difícil implantar un sistema de control d'accés sense barreres.
Aquí, els títols els emet i cobra l'ATM, i posteriorment reparteix la recaudació als diferents operadors de transport (en tenim una pila, d'operadors integrats) en funció del nombre de validacions de cadascun. Sense barreres, i per tant sense validacions físiques, no seria fàcil assignar a cada empresa el seu tall del pastís. A Viena, amb un únic operador públic de transport, no hi ha aquest problema.
Això sí, tot i que no em sembla possible per al cas de Barcelona, que consti que conceptualment em sembla molt millor el sistema vienès i similars.
Aquí, els títols els emet i cobra l'ATM, i posteriorment reparteix la recaudació als diferents operadors de transport (en tenim una pila, d'operadors integrats) en funció del nombre de validacions de cadascun. Sense barreres, i per tant sense validacions físiques, no seria fàcil assignar a cada empresa el seu tall del pastís. A Viena, amb un únic operador públic de transport, no hi ha aquest problema.
Això sí, tot i que no em sembla possible per al cas de Barcelona, que consti que conceptualment em sembla molt millor el sistema vienès i similars.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molts operadors
A Viena hi ha diversos operadors de transport, ja que és tan sols la zona 100 del sistema integrat anomenat VOR. Els ingressos per bitlletatge també es reparteixen entre els diferents operadors, tot i que no sé exactament quin mètode utilitzen.Javi M wrote:A Viena, amb un únic operador públic de transport, no hi ha aquest problema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
A la regio de Paris hi ha barreres a gairebe tot arreu nomes d'entrada en el metro i d'entrada i sortida en el tren (RER i Transilien).
Ara bé, hi ha algunes notables excepcions. A l'estacio de Saint-Lazare no hi ha barreres (en hora punta hi ha una sortida o arribada cada 28 segons de mitjana, aixi que les cues que es muntarien podrien ser monumentals). Tampoc hi ha barreres en algunes estacions de bifurcacio (Bécon-les-Bruyères, Asnières-sur-Seine) donat l'intens transit de passatgers. Aixi doncs, una persona que viu a Asnières-sur-Seine i treballa a Saint-Lazare no ha de validar mai el seu bitllet de transport, em pregunto com ho fan per comptabilitzar els viatgers!
Ara bé, hi ha algunes notables excepcions. A l'estacio de Saint-Lazare no hi ha barreres (en hora punta hi ha una sortida o arribada cada 28 segons de mitjana, aixi que les cues que es muntarien podrien ser monumentals). Tampoc hi ha barreres en algunes estacions de bifurcacio (Bécon-les-Bruyères, Asnières-sur-Seine) donat l'intens transit de passatgers. Aixi doncs, una persona que viu a Asnières-sur-Seine i treballa a Saint-Lazare no ha de validar mai el seu bitllet de transport, em pregunto com ho fan per comptabilitzar els viatgers!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Molts operadors
Es que no cal un càlcul exactíssim, hi ha maneres de calcular força aproximades, i segur que el marge d'error es mes barat que lo que costen les caríssimes validadores d'aqui.Guigui wrote:A Viena hi ha diversos operadors de transport, ja que és tan sols la zona 100 del sistema integrat anomenat VOR. Els ingressos per bitlletatge també es reparteixen entre els diferents operadors, tot i que no sé exactament quin mètode utilitzen.
Però es que encara mes important: No sé si a Viena o a algun altre lloc es fa o no, però a mi em sembla de sentit comú, que si una empresa està prestant servei públic cobri segons el servei que presta, no segons nº de viatgers. De pas així ens estalviariem que certes empreses facin tot lo possible per treure's de sobre les línies poc concorregudes (com TMB amb les que va passar a T.Lydia, etc.)
Això de la delimitació em sembla absurd, la delimitació tindria que ser el propi tren, ¿que mes dóna que baixis a l'andana sense bitllet?Guigui wrote:Com passa a la pràctica totalitat de països germanoparlants, no hi ha barreres tarifàries (sinó només delimitació visible de la zona subjecta a control del bitllet)
M'hi vaig fixar a Alemanya, la canceladora es un simple segell que marca fiquis el que fiquis, no detecta si es títol de transport o no. Més d'un excursionista ficaba la punta del mapa o algo així per tenir un record de l'estació.Guigui wrote:i les cancel·ladores tan sols calen per als títols puntuals (bitllets senzills o targetes multiviatge). Això fa que el cost de material sigui força baix (de fet, a Viena, utilitzen el mateix tipus de cancel·ladora i, per tant, la mateixa "tecnologia" des de fa tres dècades, pel cap baix)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Línia inici zona de pagament
És evident que ho fan per a poder fer controls als passadissos i andanes. A més, per què hauria hom de baixar a les andanes, si no és per agafar el tren?Ecomobisostrans wrote:Això de la delimitació em sembla absurd, la delimitació tindria que ser el propi tren, ¿que mes dóna que baixis a l'andana sense bitllet?
Re: Línia inici zona de pagament
Posats a filar prim, les andanes també tenen un cost de funcionament: il·luminació artificial, papereres, ventilació, seguretat...Ecomobisostrans wrote:Això de la delimitació em sembla absurd, la delimitació tindria que ser el propi tren, ¿que mes dóna que baixis a l'andana sense bitllet?
Last edited by Sagrerenc on Monday 24/11/2014 22:07, edited 2 times in total.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
En la meva opinió, els usuaris no estan (o no estem) gens preparats per a sistemes com els que hi ha a altres països. Si algun dia es canviés alguna cosa, potser primer caldria educar i conscienciar bé els ciutadans.
Personalment, admiro els sistemes que hi ha a altres països, els quals, si bé poden tenir alguna deficiència, els donen quaranta mil voltes al sistema d'aquí.
Personalment, admiro els sistemes que hi ha a altres països, els quals, si bé poden tenir alguna deficiència, els donen quaranta mil voltes al sistema d'aquí.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Sistemes de transport públic que fan pensar... Potser aquest parell de preguntes ens ajuden:
De tota Europa, quina ciutat diríeu que té, al vostre criteri, el millor sistema de transport públic?
Què es podria portar d'aquí cap allà? I d'allà cap a aquí?
De tota Europa, quina ciutat diríeu que té, al vostre criteri, el millor sistema de transport públic?
Què es podria portar d'aquí cap allà? I d'allà cap a aquí?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Quan fas pessigolles a la butxaca...
No és aquest el principal inconvenient que veig per a una hipotètica implantació d'aquest sistema a Barcelona o a Espanya. A cop de multa, la gent aprèn ràpid.Adolescent barceloní wrote:En la meva opinió, els usuaris no estan (o no estem) gens preparats per a sistemes com els que hi ha a altres països. Si algun dia es canviés alguna cosa, potser primer caldria educar i conscienciar bé els ciutadans.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gens preparats? Doncs es preparen!
T'explicaré un cas no transportil de persones que "no estaven gens preparades". Singapur era una ciutat bruta, on tothom abocava la porqueria on li donava la real gana, fins que el govern va decidir que allò s'acabava, i va passar a clavar multes de 500 dòlars fins i tot per mastegar xiclet al carrer. En un tres i no res es va acabar, i l'estricta netedat de Singapur és famosa arreu del món.Adolescent barceloní wrote:En la meva opinió, els usuaris no estan (o no estem) gens preparats per a sistemes com els que hi ha a altres països.
O, si vols un exemple més proper i transportil: com t'expliques la indisciplina de les motos a l'hora d'aparcar i l'impol·lut respecte per les zones blaves i verdes?
L'homo sapiens no és un animal gaire diferent d'un ruc: perquè es comporti com cal, garrotada!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Aprofito per fer cinc cèntims sobre la política tarifària a París/Île-de-France (IdF), comparant-la amb Barcelona/RMB:
Dades prèvies
- París: 2,3 Mhab (105 km2) / Barcelona: 1,6 Mhab (100 km2)
- Île-de-France (IdF): 11,9 Mhab (12.000 km2) / RMB (àmbit integrat): 5,5 Mhab (4.000 km2)
- PIB càpita: IdF 48.000€ / RMB 28.000€
- Metro: París 220 km / Barcelona 123 km
- Tren: IdF 1500 km / RMB 620 km
Política tarifària
- Una ÚNICA autoritat organitzadora per a metro, tramvia, tren, autobús urbà, autobús interurbà i autobús nocturn: el Syndicat des Transports d'Île-de-France (STIF), compost pel Consell Regional d'Île-de-France i pels Consells Generals dels 8 departaments de la regió (75, 77, 78, 91, 92, 93, 94, 95).
- En conseqüència, TOTS els transports d'IdF estan integrats (excepte casos particulars com els autobusos turístics, l'OrlyVAL, els autocars d'Air France i els autocars Disney).
- Targeta sense contacte (Pass Navigo) on es poden carregar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. La idea va sorgir el 1994 i l'implantació va ser progressiva entre 2001 i 2006. Els abonaments es poden carregar per Internet.
- Aplicació del "dezonatge": qualsevol abonament mensual o anual serveix per viatjar per totes les zones d'IdF, els caps de setmana, dies festius, vacances escolars de durant l'any i durant 5 setmanes l'estiu.
- Complement de recorregut. Si vols viatjar més enllà de les zones que marca el teu abonament, pots comprar un bitllet especial que només et facturarà el recorregut que hagis fet fora de les zones del teu abonament.
- Sistema original de 8 zones, que s'ha reduït a 5 (l'any 2007 les zones 7 i 8 es van integrar a la zona 6 i aquesta es va integrar a la zona 5 l'any 2011). Actualment està sobre la taula la implantació d'una zona única per a tota l'IdF.
Usuaris esporàdics
- Bitllet senzill urbà: 1,70€, permet fer correspondències metro-tren i bus-tram, però no entre metro/tren i bus/tram (2,15€ a Barcelona).
- Carnet de 10 viatges de metro: 13,70€ (10,30€ la T-10 a Barcelona).
- Bitllet senzill interurbà (tren) trajecte de 30km: 5,80€ (Paris-Pontoise), 4,10€ (Barcelona-Mataró)
Usuaris habituals
- Abonament mensual: de 59,00€ a 113,20€ (T-Mes a Barcelona de 52,75€ a 153,00€).
- Abonament anual: de 617,70€ a 1.170,40€ (quatre T-Trimestre a Barcelona de 568,00€ a 1.624,00€).
Reduccions
- Treballadors: un mínim d'un 50% de l'abonament mensual o anual finançat per l'empresa (així doncs una persona que viu i treballa a París o municipis limítrofs l'abonament mensual li costa un màxim de 33,55€).
- Escolars i estudiants universitaris: abonament anual entre 324,90€ i 712,80 € (a Barcelona 4 T-Joves costen entre 420,00 i 1.222,00€).
Dades prèvies
- París: 2,3 Mhab (105 km2) / Barcelona: 1,6 Mhab (100 km2)
- Île-de-France (IdF): 11,9 Mhab (12.000 km2) / RMB (àmbit integrat): 5,5 Mhab (4.000 km2)
- PIB càpita: IdF 48.000€ / RMB 28.000€
- Metro: París 220 km / Barcelona 123 km
- Tren: IdF 1500 km / RMB 620 km
Política tarifària
- Una ÚNICA autoritat organitzadora per a metro, tramvia, tren, autobús urbà, autobús interurbà i autobús nocturn: el Syndicat des Transports d'Île-de-France (STIF), compost pel Consell Regional d'Île-de-France i pels Consells Generals dels 8 departaments de la regió (75, 77, 78, 91, 92, 93, 94, 95).
- En conseqüència, TOTS els transports d'IdF estan integrats (excepte casos particulars com els autobusos turístics, l'OrlyVAL, els autocars d'Air France i els autocars Disney).
- Targeta sense contacte (Pass Navigo) on es poden carregar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. La idea va sorgir el 1994 i l'implantació va ser progressiva entre 2001 i 2006. Els abonaments es poden carregar per Internet.
- Aplicació del "dezonatge": qualsevol abonament mensual o anual serveix per viatjar per totes les zones d'IdF, els caps de setmana, dies festius, vacances escolars de durant l'any i durant 5 setmanes l'estiu.
- Complement de recorregut. Si vols viatjar més enllà de les zones que marca el teu abonament, pots comprar un bitllet especial que només et facturarà el recorregut que hagis fet fora de les zones del teu abonament.
- Sistema original de 8 zones, que s'ha reduït a 5 (l'any 2007 les zones 7 i 8 es van integrar a la zona 6 i aquesta es va integrar a la zona 5 l'any 2011). Actualment està sobre la taula la implantació d'una zona única per a tota l'IdF.
Usuaris esporàdics
- Bitllet senzill urbà: 1,70€, permet fer correspondències metro-tren i bus-tram, però no entre metro/tren i bus/tram (2,15€ a Barcelona).
- Carnet de 10 viatges de metro: 13,70€ (10,30€ la T-10 a Barcelona).
- Bitllet senzill interurbà (tren) trajecte de 30km: 5,80€ (Paris-Pontoise), 4,10€ (Barcelona-Mataró)
Usuaris habituals
- Abonament mensual: de 59,00€ a 113,20€ (T-Mes a Barcelona de 52,75€ a 153,00€).
- Abonament anual: de 617,70€ a 1.170,40€ (quatre T-Trimestre a Barcelona de 568,00€ a 1.624,00€).
Reduccions
- Treballadors: un mínim d'un 50% de l'abonament mensual o anual finançat per l'empresa (així doncs una persona que viu i treballa a París o municipis limítrofs l'abonament mensual li costa un màxim de 33,55€).
- Escolars i estudiants universitaris: abonament anual entre 324,90€ i 712,80 € (a Barcelona 4 T-Joves costen entre 420,00 i 1.222,00€).
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Si ho penses te n'adonaràs que a Barcelona i a qualsevol lloc és un win-win situation. És com diu en Guigui: si contracto 300 inspectors recuperaré la inversió segur, ja sigui a través de l'augment en bitlletatge per l'efecte dissuassori o a través de la ingent quantitat de multes que posaran a tots aquells que viatgen sense títol de transport vàlid. I, a més, si és per la segona raó, només és qüestió de temps que acabi essent per la primera.Adolescent barceloní wrote:En la meva opinió, els usuaris no estan (o no estem) gens preparats per a sistemes com els que hi ha a altres països. Si algun dia es canviés alguna cosa, potser primer caldria educar i conscienciar bé els ciutadans.
Personalment, admiro els sistemes que hi ha a altres països, els quals, si bé poden tenir alguna deficiència, els donen quaranta mil voltes al sistema d'aquí.
Només cal voluntat i pensar una mica més a llarg plaç.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
¿Com podeu defensar una aberració social com Singapur? Si, tenen una ciutat-museu superneta i ordenada, molt maca de cara a la galeria, però a costa de què? D'una societat tan autoritaríssima que al seu costat el Reagan i la Thatcher semblarien hippies, on la represió es la quotidianitat i que té com a resultat una altíssima taxa de violència social, sobretot encoberta tipus mobbing, bullying, violència familiar, etc. a més de moltíssima depresiço, suïcidis, esquizofrènia, etc. (i això que les societats de l'orient llunyà estan mes acostumades que aquí a la represió, doncs la majoria han tingut monarquies absolutes fins èpoques ben recents...) Precisament l'exemple que posa en Guigui tot i ser algo de poca importancia es un dels mes representatius: prohibeixen fins i tot mastegar xiclet, es a dir, que no contents amb aplicar disciplina militar amb nimietats considerades "incivisme", van més enllà i ja reprimeixen abans i tot prohibint una activitat lúdica que no fa cap mal perque ni siquiera tinguis la ocasió de cometre aquest "incivisme" ¿realment volem aquesta mena de societat?
Per ajudar algú amb les maletes, per aprofitar per xerrar mentre s'espera el tren, per observar i fotografiar trens, etc.És evident que ho fan per a poder fer controls als passadissos i andanes. A més, per què hauria hom de baixar a les andanes, si no és per agafar el tren?
També el tenen els carrers, els passadissos i accessos, les parades de bus...Posats a filar prim, les andanes també tenen un cost de funcionament: il·luminació artificial, papereres, ventilació, seguretat...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Això ja és totalment off-topic, i evidentment dependrà en menor o major mesura del punt de vista que tingui cadascu respecte el tipus de societat, aixó queEcomobisostrans wrote:¿Com podeu defensar una aberració social com Singapur? Si, tenen una ciutat-museu superneta i ordenada, molt maca de cara a la galeria, però a costa de què? D'una societat tan autoritaríssima que al seu costat el Reagan i la Thatcher semblarien hippies, on la represió es la quotidianitat i que té com a resultat una altíssima taxa de violència social, sobretot encoberta tipus mobbing, bullying, violència familiar, etc. a més de moltíssima depresiço, suïcidis, esquizofrènia, etc. (i això que les societats de l'orient llunyà estan mes acostumades que aquí a la represió, doncs la majoria han tingut monarquies absolutes fins èpoques ben recents...) Precisament l'exemple que posa en Guigui tot i ser algo de poca importancia es un dels mes representatius: prohibeixen fins i tot mastegar xiclet, es a dir, que no contents amb aplicar disciplina militar amb nimietats considerades "incivisme", van més enllà i ja reprimeixen abans i tot prohibint una activitat lúdica que no fa cap mal perque ni siquiera tinguis la ocasió de cometre aquest "incivisme" ¿realment volem aquesta mena de societat?
Per el que fa a la temàtica del fil, està clar que en la nostra societat, per la cultura i forma de ser, no hi ha més manera que les barreres, ja que sinó la gent encara pagaria menys.
Un sistema com el germànic o vienès, com comenta en Guigui em sembla una gran solució. Segurament, aquí, a base de multes i moltíssims controls, s'aconseguiria que la gent comencés a pagar, ja que al final només s'aprén a base de garrotades i pagar i pagar.
Finalment, està clar que s'ha de delimitar l'accés a les andanes, simplement perquè ha d'haver-hi algun tipus de delimitació per a poder fer els controls (i no limitar-los només als trens).
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Doncs es com es fa en els tramvies, autobusos, trens regionals, etc. no entenc per què no es pot limitar als trens. De fet en el metro i a rodalies sempre que he vist revisors ha sigut dins el tren.oriolp13 wrote:Finalment, està clar que s'ha de delimitar l'accés a les andanes, simplement perquè ha d'haver-hi algun tipus de delimitació per a poder fer els controls (i no limitar-los només als trens).
A sobre per culpa de les maleides barreres i de les maleides diferenciacions entre empreses tenim casos com Arc de Triomf, que podria funcionar perfectament com el metro de New York on es canvia de local a express a la mateixa andana (sent rodalies l'equivalent al metro express) i enlloc d'això toca pujar i baixar escales.
Si contem tots els diners que es gasten de més salta a la vista que no surt gens a compte, han de tenir comisions de tots costats perque ho facin així:
-Les portes d'andana
-Les validadores amb tecnologia punta que detecten la zona, el temps, etc. enlloc d'algo senzill estil alemany
-Validadores també a la sortida
-Targetes amb banda magnètica, i ara també amb holograma
-Molts mes ascensors, quan es podria anar directe del carrer a l'andana (tinc entes que el manteniment es caríssim)
-La pròpia construcció de cada estació, ha d'haver vestíbul quan lo mes fàcil i barato seria ferles tipo Liceu o Magòria
etc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Del fil Incidències amb títols de transport"
Quin mal que fa la cultura dels torniquets!
Només cal fer una ullada a la plana web de la Hamburg Verkehrsverbund (HVV), l'equivalent a Hamburg de la nostra ATM, per veure que això que diu no és cert. De la seva versió en anglès:bigcoaster wrote:A Hamburg no hi han ni torns, ni cap barrera física que t'impedeixi avançar fins al tren. Recordo que quan hi vaig anar, vaig agafar el metro a l'aeroport, i em vaig adonar que no havia hagut de comprar cap tiquet quan ja estava dins del tren. Crec que això és perquè el metro ja el paguen amb els impostos de la ciutat, i per tant no cal pagar-lo quan l'utilitzes, és com un servei social, com els bombers o les escombraries. Evidentment, aquest sistema aquí no pot ser implantat pel tipus de societat.
Plànol amb les zones tarifàries de la HVV. Com es pot comprovar, enlloc es menciona excepcions de línies de caire gratuït, i encara menys amb la línia que va a l'Aeroport on normalment el que fan moltes ciutats és sobretaxar-lo! I per el que veig al plànol, a l'Aeroport no arriba l'U-Bahn, sinó l'S-Bahn...HVV wrote:Tickets
No matter how often or how far you intend to travel – we are sure to have the right ticket just for you.
All tickets are on offer at fair prices for specific times and areas of validity. Below we have compiled certain key information for your attention.
And keep in mind: Children under 6 years of age travel free-of-charge on HVV services!
Single Tickets (Einzelkarten)
Single tickets are valid for one trip and 1 person.
The Short-trip Ticket – make a short hop at a low price within our HVV Großbereich, the Greater Hamburg Area!
Day Tickets (Tageskarten)
Day Tickets are valid for unlimited travel on the date of issue.
Valid for travel by 1 adult and 3 children (6 to 14 years inclusive), the 9 am Day Ticket is valid after 0900, the All-day Ticket all day long. Also valid after 0900, the am Group Ticket may be used by up to 5 persons.
A 9 am Day Ticket can often make sense for just two trips on the day you select, the 9 am Group Ticket even when only two of you are travelling.
Buy Single and Day Tickets from any bus driver or ticket vending machine.
Season Tickets (Zeitkarten)
General season tickets
If you intend to travel regularly on HVV services our bargain-price weekly and monthly season tickets are just right for you. Monthly season tickets can also be purchased on direct-debit subscr¡ption, ie you authorize us to book the monthly amount due direct from your bank account. It pays to travel with an an all year pass, since it works out about 20 % cheaper than monthly season tickets, even when you subtract the time you are away on holiday.
CC-Ticket off-peak travel passes
If you don’t have to travel during peak periods we recommend a CC-Ticket off-peak travel pass. These are valid for 1 person and 3 children (6 to 14 years inclusive), Mon-Fri 0900-1600 and after 1800, all day long on Sat, Sun or public holidays.
Senior citizen season tickets (Seniorenkarten)
These tickets are valid for 1 person aged 63 years or over, Mon-Fri after 0900 and all day long on Sat, Sun or public holidays.
Reduced-price concessionary season tickets:
Concessionary season tickets are available for children, trainees/apprentices and students.
Season tickets including 1st class
With a season ticket including 1st class you may travel 1st class on regional rail and on SchnellBus limited stop services within the HVV service area.
All HVV season tickets consist of a customer photocard and a corresponding coupon indicating the period of validity. You can obtain the voucher at any HVV service centre where we’ll be glad to advise you personally.
Sozialkarte (Welfare Ticket):
Hamburg citizens with a Sozialkarte (Welfare Pass) are entitled to a price concession of 20 Euros respectively per month and person paid by the Free and Hanseatic City of Hamburg on HVV monthly season tickets, the Abo-Karte (all-year travel pass) and ProfiCard (Job Ticket). Information on the Sozialkarte is available on the web pages of hamburg.de (new window).
TIP: When planning a trip enter the mask for our HVV Timetable Information service and let the assistant guide you to your personal timetable.
Quin mal que fa la cultura dels torniquets!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
Doncs quina sort va tenir que no li apareguessin revisors de paisà, sinó el metro es finançaria amb una multa!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Exemples de gestió del transport públic que fan pensar
He consultat amb qui hi vaig anar i m'ha confirmat que no hi havia cap torniquet que impedis el pas. En canvi, si que m'ha dit que a la sortida hi havia un cartell que recordava haver de comprar el bitllet. Gracies per la correccio Granolleri!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.