Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by alf_ »

Según la sabiduría de Google el proyecto del nuevo acceso ferroviario tendría que ser compatible con seguir desde la T1 para volver a unirse con la línea de Vilanova para formar un bucle.

http://www.pemb.cat/es/?projecte=acceso ... -barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ramal en lloc de bucle

Post by Guigui »

Tal com està pintat al plànol que enllaces, no es tractaria d'un bucle, sinó d'un ramal amb accés directe des dels dos costats. Però els serveis passants hi haurien de fer inversió de marxa.

I falta saber si contemplen aquesta possibilitat, atès el marc temporal en què se situa el lloc web en qüestió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by ortegote »

Bla bla bla...

No hem crec res de res, parlar sense licitacions es parlar de fum, es electoralisme pur i dur.
Hem escoltat d'aquestes moltes i res de res.
Per començar a creure jo personalment he de veure obres i a la vista de les obres de FGC a Terrassa i Sabadell i la L9 L10 ni veient obres ja m'ho crec.
Prest
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 02/08/2013 21:32
Location: R2 Sud

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Prest »

Avui s'ha parlat al TN de tv3 sobre una llençadora T1-Pg de Gràcia. Parlen de tenir-ho en marxa el 2017 :)

Em pregunto quina és la idea que tenen per fer això. I òbviament tal com ho diuen queda molt obert. Perquè en quant a capacitat sembla que no. Pg de Gràcia com a terminal... S'hauria de desviar la R2 i els Regionals cap algun lloc on no es pot. I saltant sants que és un node crucial.
Falta la connexió T1-El Prat estació. Suposo que reorganitzant serveis (R2) i fent que els trens anéssin de T1 a EdF; es pot fer. Dit això, una "llençadora T1 - Pg. Gràcia" em sembla un servei poc realístic pel que implica en quant a capacitat i sent millor una "llençadora" tipus R10. Aeroport-Sants-Pg.Gràcia-EdF.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by davroca5 »

Home, Passeig de Gràcia com a terminal es francament impossible. La terminal, si la xarxa actual no canvia d'aquí al 2017, segurament serà estació de França, i podria ser el futur retorn de la extingida R10.

EDITO: val, res. M'he precipitat. Has escrit lo mateix que jo. :P
Salut!
#volemL9
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Don Ramón »

Yo creo que o bien y como se ha dicho recuperan la R10, o, lo que veo más probable, la diletancia periodística no ha inquirido cual será el itinerario de esos trenes lanzadera más allá de Pg. de Gràcia*, y seguira funcionando como R2 nord al menos hasta que se termine La Sagrera, y posiblemente aún después.

*¿No os habéis fijado nunca que en la poca rotulación que hay sobre la R2 desde o hasta el aeropuerto aparece remarcado solo el trayecto Aeroport-Sants-Pg. de Gràcia? He visto un cartel de esos en la terminal T2, que ahora la han convertido en cutreterminal para low-cost y charters.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

És el negoci

Post by Guigui »

Part de la resposta d'això la trobem aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13781
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ja hem passat al 2018 (i encara no és tot)

Post by Guigui »

El tren llançadora entre l'aeroport i el centre de Barcelona entrarà en funcionament el 2018

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha previst que si l'obra s'adjudica durant el 2015 el projecte estaria enllestit d'aquí tres anys

http://www.ara.cat/societat/llancadora- ... 71370.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
adri
N4
N4
Posts: 41
Joined: Sunday 23/12/2012 23:05

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by adri »

Santi Vila: “La llançadora ferroviària a la T1 de l’aeroport significarà trencar per primera vegada el monopoli a Rodalies”



L’execució d’aquest projecte es finançarà a través de la col·laboració públicoprivada, amb la qual cosa el Ministeri de Foment assumirà una part de l’obra mentre que la resta, inclosos el costos d’operació del servei, es finançarien amb el preu del bitllet a través d’un recàrrec d’entre 2 i 4 euros, del qual n’estarien exempts els treballadors de l’aeroport. Aquest sistema ja s’utilitza a la majoria de connexions entre els aeroports europeus i les seves capitals i permet garantir el finançament de l’obra i els costos del servei. En aquest sentit, la proposta es basa en un primer estudi de sistema tarifari, segons els tipus d’usuaris, i en el que el preu del bitllet oscil·laria entre 0,95 i 6,15 euros, en funció del grau de recurrència, l’utilització de títols integrats o l’ús del bitllet senzill.


http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... da0448.pdf
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Ecomobisostrans »

La PTP veu una "mala idea" el tren llançadora a la T1 i qüestiona la seva gestió mixta http://www.ara.cat/societat/PTP-llancad ... 71407.html
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Renfe445 »

Però, a veure, si s'està fent la "Fantástica y Chupiguay L9", per què volen gastar-se més diners inútilment, ja que tindrem la L9, que farà també T1<>T2? Encara que els qui volguem anar a la T1 haguéssim d'agafar el Rodalies fins a la T2 i d'allí fer correspondència...

Que treguin aquest suplement que volen posar pels qui voldrem anar a l'Aeroport amb la L9.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by albe6 »

A mi em recorda a l'aeroport londinenc de Gatwick; si vas amb el servei específic "Gatwick Express" es molt car, en canvi, si agafes un regular que vagi més enllà (Brighton, per exemple) et surt bastant més barat.

En el Prat, lo car serà el tren "exprés" al centre (sent publico-privat dubto que sigui integrat) i lo barat serà el metro (tot i el suplement)

Mentre en tren T1 - Passeig de Gràcia serà en uns 30-35 minuts, en metro a Plaça Catalunya i canvi de línia a Torrassa menys de 45 minuts impossible
Granolleri

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Granolleri »

Renfe445 wrote:Però, a veure, si s'està fent la "Fantástica y Chupiguay L9", per què volen gastar-se més diners inútilment, ja que tindrem la L9, que farà també T1<>T2? Encara que els qui volguem anar a la T1 haguéssim d'agafar el Rodalies fins a la T2 i d'allí fer correspondència...

Que treguin aquest suplement que volen posar pels qui voldrem anar a l'Aeroport amb la L9.
Doncs jo considero molt més neccesari el tren de Rodalia a la T1 que el metro. No ens enganyem, si es va fer el metro a l'aeroport és perquè a Madrid el tenien i com passa en moltes coses a Barcelona, aplicant la dita castellana Culo veo, culo quiero.

La L9 tal i com està plantejada és que serà pràcticament inútil per tothom!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Miquel »

Granolleri wrote:
Renfe445 wrote:Però, a veure, si s'està fent la "Fantástica y Chupiguay L9", per què volen gastar-se més diners inútilment, ja que tindrem la L9, que farà també T1<>T2? Encara que els qui volguem anar a la T1 haguéssim d'agafar el Rodalies fins a la T2 i d'allí fer correspondència...

Que treguin aquest suplement que volen posar pels qui voldrem anar a l'Aeroport amb la L9.
Doncs jo considero molt més neccesari el tren de Rodalia a la T1 que el metro. No ens enganyem, si es va fer el metro a l'aeroport és perquè a Madrid el tenien i com passa en moltes coses a Barcelona, aplicant la dita castellana Culo veo, culo quiero.

La L9 tal i com està plantejada és que serà pràcticament inútil per tothom!
Inútil no, sols que no servirà de manera directa el centre de la ciutat, i evidentment sols servirà per anar a l'Aeroport a la gent del Baix Llobregat, doncs no hauran d'anar fins a Sants per tornar cap a la seva comarca.
Un servei decent de rodalies serà força més útil i ràpid que no pas el metro.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by albert28 »

Miquel wrote:
Granolleri wrote:
Renfe445 wrote:Però, a veure, si s'està fent la "Fantástica y Chupiguay L9", per què volen gastar-se més diners inútilment, ja que tindrem la L9, que farà també T1<>T2? Encara que els qui volguem anar a la T1 haguéssim d'agafar el Rodalies fins a la T2 i d'allí fer correspondència...

Que treguin aquest suplement que volen posar pels qui voldrem anar a l'Aeroport amb la L9.
Doncs jo considero molt més neccesari el tren de Rodalia a la T1 que el metro. No ens enganyem, si es va fer el metro a l'aeroport és perquè a Madrid el tenien i com passa en moltes coses a Barcelona, aplicant la dita castellana Culo veo, culo quiero.

La L9 tal i com està plantejada és que serà pràcticament inútil per tothom!
Inútil no, sols que no servirà de manera directa el centre de la ciutat, i evidentment sols servirà per anar a l'Aeroport a la gent del Baix Llobregat, doncs no hauran d'anar fins a Sants per tornar cap a la seva comarca.
Un servei decent de rodalies serà força més útil i ràpid que no pas el metro.
Baix baix Llobregat, més bé la zona del prat i la fira...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Miquel »

Cornellà, Esplugues, Sant Just, Part de l'Hospitalet, entre d'altres. La riba esquerra disposa de l'autobús, que probablement serà millor. I si vens de més amunt, amb Rodalies ja es pot acabar el trajecte.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by trensmat »

La propuesta de la PTP me indigna, porque tiene que acabar la R4 en el Aeropuerto y no la R1 como prometió Renfe cuando finalizaran las obras del AVE en el Prat.

No tengo nada en contra de los usuarios de la R4, pero la propuesta de la PTP me ha encendido porque Renfe nos encasqueto el final de línea en Molins de Rei.

Yo propongo aquí y en la PTP que se reabra el túnel del Gornal, para que la gente de la zona sur Pueda ir al Aeropuerto sin tener que perder el tiempo en Sants o que algunos Regionales y trenes de LD hagan parada en el Prat para ir al Aeropuerto sin transbordos en Sants.


Buenas noches y disculpar el cabreo.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Sagrerenc »

És normal que en un país democràtic es liciti un projecte d'infraestructura ferroviària, ja no dic sense un debat públic, sinó sense aportar cap informació al ciutadà?

A París hi ha el CDG Express, un projecte d'enllaç directe entre la Gare de l'Est i l'Aeroport de Roissy-Charles de Gaulle. Aquest projecte és a llarg termini (es parla d'una posada en servei prevista per a 2023) però és el resultat d'un debat públic efectuat el 2003 i d'un procés participatiu (enquête publique) realitzat el 2007.

http://www.debatpublic.fr/projet-liaiso ... dg-express

En el cas del tren a l'aeroport no hi ha ni una trista pàgina web...
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Vox »

Per mi la combinació ideal era el projecte de rodalies de sempre sota pistes T1-T2 (que diria es manté sols que de moment no faran l'estació de la T2) + la L2.

Vaja que em sobraria tota la part de la L9 que arriba fins l'aeroport però la zona es podria cobrir amb el perllongament de la L1 (al PDI del 1319, aprox), tant amb les dues parades ja projectades com alguna més si cal.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Don Ramón »

trensmat wrote:La propuesta de la PTP me indigna, porque tiene que acabar la R4 en el Aeropuerto y no la R1 como prometió Renfe cuando finalizaran las obras del AVE en el Prat.

No tengo nada en contra de los usuarios de la R4, pero la propuesta de la PTP me ha encendido porque Renfe nos encasqueto el final de línea en Molins de Rei.

Yo propongo aquí y en la PTP que se reabra el túnel del Gornal, para que la gente de la zona sur Pueda ir al Aeropuerto sin tener que perder el tiempo en Sants o que algunos Regionales y trenes de LD hagan parada en el Prat para ir al Aeropuerto sin transbordos en Sants.


Buenas noches y disculpar el cabreo.
No creo que esté justificado tu cabreo. Estas mezclando conceptos por una percepción muy subjetiva tuya, porque te afecta directamente. En la continuidad de las líneas de cercanías al haber atravesado la ciudad no tiene casi relevancia el destino, sino la demanda, porque en esencia hablamos de dos líneas unidas, o de una prolongada para hacer de servicio parcial de otra (caso de la R1 hasta Molins). La mayoría de gente se bajan en Barcelona, a la vez que también sube mucha gente. De hecho, lo que dices me parece una opinión bastante provinciana, que no tiene en cuenta la situación en general, sino que sólamente piensas en tu beneficio propio, no en que se beneficie el mayor número posible de personas. Como esa gente que hacían protestas en algunos apeaderos de la R1 porque no todos los trenes paraban, y ahora tenemos un Metro del Maresme que tarda lo mismo a Mataró que la Mataró en 1848, gracias al egoísmo y la falta de visión de aquella gente, junto con el populismo de los políticos. Pensando así nunca avanzará el país, no puede sólamente la gente mirar por lo suyo, hay que tener una visión más amplia y pensar también en los demás. Aparte el sr. Riol sólamente dice "como la R4", dando un ejemplo.
Luego esta la cosa de la disposición de las vías, no todos los trayectos son por ahora factibles, de hecho ni la R1 ni la R4 podrían acceder fácilmente a la R2 sud y el Aeropuerto, porque se dirigen a L'Hospitalet.
A mi me indigna que propongas seriamente reabrir el tunel del Gornal (que creo que jamás vió servicio comercial cuando aún se usaba) para hacer llegar trenes al Aeropuerto. No sé si te has dado cuenta de que Barcelona es una ciudad muy turística, y que son estos turístas los que hacen aumentar la demanda hacia el Aeropuerto, no tanto la gente empobrecida y desempleada de por aquí (triste, pero es así). Aparte de que la pata sur de la R4 no es de las líneas de cercanías con mayor demanda, así que esos trenes que tu sugieres irían prácticamente vacíos. Aparte del populismo de "café para todos", en este caso "tren al aeropuerto para todos" y esta absurda idea de que la igualdad es que todos tengamos lo mismo, y no lo que necesitamos. Creo que la gente que viven a lo largo de la pata sur de la R4 ya bastante tienen con la frecuencia de 15 minutos como para que les quiten trenes hacia Barcelona para ir al Aeropuerto.
Sagrerenc wrote:És normal que en un país democràtic es liciti un projecte d'infraestructura ferroviària, ja no dic sense un debat públic, sinó sense aportar cap informació al ciutadà?

A París hi ha el CDG Express, un projecte d'enllaç directe entre la Gare de l'Est i l'Aeroport de Roissy-Charles de Gaulle. Aquest projecte és a llarg termini (es parla d'una posada en servei prevista per a 2023) però és el resultat d'un debat públic efectuat el 2003 i d'un procés participatiu (enquête publique) realitzat el 2007.

http://www.debatpublic.fr/projet-liaiso ... dg-express

En el cas del tren a l'aeroport no hi ha ni una trista pàgina web...
Lo mismo vemos en el otro hilo respecto a la T-Mobilitat... recuerdo un programa de televisión donde algún entrevistado decía que esto sigue siendo como una dictadura, solo que ahora votamos al caudillo, para que igualmente haga lo que quiera luego. El sistema democrático en España es una farsa, un engaño para mantener una oligarquía de unos partidos que son los mismos desde la transición, normal que a la que se presenten otros nuevos los tradicionales se espantan como las palomas de la Pl. Catalunya, y se ponen a defecar sobre estos nuevos todo lo que da, de nuevo igual que las palomas. A una ciudadanía políticamente anestesiada tras casi 40 años de dictadura se le ha vendido que la democracia es votar una vez cada 4 años para "barajar las cartas" con las que otros juegan en favor de su propio interés durante esos cuatro años, y que cualquier tipo de participación ciudadana es propio de comunistas bolivarianos y sinónimo de inestabilidad, y que las democracias serias son bipartidistas y no tienen nada de eso, a menudo incluso apuntando a los EE.UU. como un ejemplo de ésto, haciendo el ridículo al ignorar que incluso ahí los referendums son muy habituales y vinculantes respecto a distintos tipos de ley. No hay más que viajar a EE.UU. para ver constantemente anuncios en la tele del palo "Vota NO a la proposición 52", igual que en aquel capítulo de los Simpson donde votan para desterrar a los inmigrantes ilegales. La gente que vota a los partidos que perpetúan desde hace casi 40 años esta pseudodemocracia es gente ignorante, inculta y carente de integridad que se deja engañar por cualquier farsante que se le aparezca bien peinado y vistiendo de traje, que dejan que unos discursos agoreros les intimiden (¡y viniendo de la gente que sí han arruinado el país!). Pero es difícil que aquel que se siente en posesión de la verdad absoluta (que son los que votan con gran convencimiento a esos farsantes) sea capaz de aprender algo nuevo, sin importar cuantos argumentos se le presenten. Es como la religión, no se puede discutir con la fé. ¿No es el máximo cinismo, acaso, que en un país con una democracia tan joven, todos y su tío se la pasen dando lecciones de democracia, en lugar de preguntar y cuestionar? Y no me refiero únicamente a políticos y periodistas. Es el problema que tenemos los latinos (por cierto, el que quiera ver como será nuestro futuro que se dé una vuelta por Argentina, eso parece España dentro de 20 años con la tendencia que llevamos, y no es por nada pero Argentina una vez también fue potencia mundial, ni hace tanto tiempo de eso, no todo lo que baja vuelve a subir solo digo), nos sobrecoge un falso orgullo de insistir en una determinada ocurrencia, y buscarle luego el argumento que haga falta para defenderla, incapaces de aceptar habernos equivocado, en parte también porque despreciamos y atacamos a aquel que se equivoca, más aún si lo admite abiertamente, buscando cualquier oportunidad para crecernos sobre el otro, pues es el tipo de cosas que hace la gente con complejos de inferioridad. La coherencia aquí es insistir en la misma ocurrencia no importa los argumentos contrarios que ofrezcan, eso lo consideramos "seriedad" y "estabilidad", y no que se insista en buscar la mejor solución posible y no una determinada idea, a esa gente se la ataca diciendo que no tienen las cosas claras. Pero es aquel que conoce su destino y esta abierto a tomar el camino más conveniente el que llegará mejor a ese destino, no el que se empecina en un determinado camino, sin importar la dificultad o que no conduzca al destino deseado. Un pueblo, igual que una persona, solo puede evolucionar si esta dispuesto a seguir aprendiendo, nunca si pretende que ya es el mejor y que todo lo sabe mejor que nadie. Mientras aquí seamos tan débiles de mente que aceptamos dar por buena una forma de funcionar donde unos que estan arriba dicen lo que se hace y punto porque los demás "no saben de eso" (aunque luego seamos los que tenemos que utilizar ese transporte que los de arriba nunca utilizan), y luego encima les aplaudimos por ser tan firmes en sus propósitos, lo único que nos espera es terminar de convertirnos en Argentina, en el tercer mundo de Europa. Perdón por divagar, pero me he quedado a gusto.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”